Odpowiedzialny biznes

Halo.Człowiek

5 października 2012

Halo.Człowiek

Kto jeszcze nie widział wywiadów Konrada Kruczkowskiego z cyklu Halo.Człowiek, tego ogromnie zachęcam. To cykl sześciu rozmów o wartościach. Jak mówi o nim sam autor, to z jednej strony portrety osób, które mają wyraźny wpływ na życie publiczne w Polsce, a z drugiej próba opisania zmieniającego się społeczeństwa. Od sierpnia do grudnia projekt jest realizowany na blogu haloziemia.pl i w mediach społecznościowych. Każdej z rozmów towarzyszą unikalne zdjęcia Agnieszki Wanat oraz krótkie materiały filmowe spod ręki Łukasza Gafflinga.

Projekt zakończy publikacja książki, która pojawi się na rynku z początkiem przyszłego roku. Do druku trafią wywiady dwukrotnie dłuższe od tych blogowych oraz niepublikowane wcześniej zdjęcia. Orange jest mecenasem tego projektu. Zapraszam na rozmowę z Konradem o tym projekcie.

Skąd pomysł na projekt Halo.Człowiek?
Konrad Kruczkowski: Projekt to próba mądrego opowiadania świata. I jednocześnie próba pokazania, że jest w Internecie miejsce na materiały „na serio”. Internet i nowe technologie w ogóle pozwalają w wyjątkowo łatwy sposób łączyć autorów dobrych treści z tymi, którzy ich potrzebują.

Dlaczego akurat tych rozmówców wybrałeś?
Moi rozmówcy to osoby posiadające wyraźny i trwały wpływ na życie publiczne w Polsce. W różnych obszarach, bo z Anną Dymną i Ewą Błaszczyk rozmawiałem o sztuce mądrego pomagania, z Marcinem Mellerem o mediach i kulturze. Te różnice, i wieku, i profesji, i poglądów są ważne, bo chciałbym, żeby „na koniec dnia” projekt mówił coś o nas wszystkich. Jeśli pytasz o moje osobiste potrzeby, to ważny jest czynnik ciekawości… Muszę w swoim rozmówcy znaleźć coś, czego nie rozumiem i chcę zrozumieć. Niemal we wszystkich dotychczasowych wywiadach Anna Dymna delikatnie wspomina o ludziach, którzy źle jej życzą  albo nie wierzą w jej intencje. Nikt o to nie pytał. Dla mnie to było ważne, bo zacząłem się zastanawiać, co siedzi w człowieku, który robi tyle dobra, tak często obrywa i nie mówi sobie: „dość, wystarczy”.

Co wyłania się z tych dotychczasowych rozmów, czyli co tak naprawdę jest ważne (bo Halo.Człowiek, to przecież rozmowy o tym, co jest ważne)?
Wspólny mianownik, jak dotychczas, to słodko-gorzka refleksja, że jest z nami źle – nie rozmawiamy, biegniemy, nie rozumiemy siebie wzajemnie. Z drugiej strony wszyscy coraz bardziej tęsknimy za spokojem i normalnością. To tak jak w rozmowie z Marcinem Mellerem. Media to biznes, a biznes ma zarabiać. Koniec, kropka. A jednocześnie jest w nas tęsknota za jakością w telewizji czy prasie.

Czy możesz opowiedzieć o kolejnych swoich planach?
Przed nami, bo przecież to jest również projekt Orange, jeszcze trzy materiały. W głowie mam kolejny projekt, podobny, ale z większym wykorzystaniem video. W dużym skrócie – chciałbym robić dobre, rzetelne, momentami ciężkie gatunkowo dziennikarstwo w Internecie, przy wsparciu nowych technologii i nowych sposobów komunikacji.
A żeby Was jeszcze bardziej zachęcić poniżej ostatnia z cyklu rozmów z Marcinem Mellerem.

8c136c219d5ad9e3d87d592d6a66e5ff053.jpg

 

A tutaj znajdziecie wszystkie wywiady w cyklu Halo.Człowiek.

Udostępnij: Halo.Człowiek

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej