Informacje prasowe

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

29 kwietnia 2019

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Orange Polska podpisał wstępną umowę kupna 100% udziałów w BlueSoft Sp. z o.o., specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu. Dzięki temu operator zyskuje kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm. Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT.

Rozszerzając wiedzę i doświadczenie operatora telekomunikacyjnego oraz integratora ICT o możliwości tworzenia oprogramowania, Orange Polska będzie mógł jeszcze lepiej wspierać firmy w ich rozwoju i cyfrowej transformacji. Bluesoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.

– Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy Bluesoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję. Po dołączeniu do Orange Polska, Bluesoft pozostanie odrębną spółką. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na czele Bluesoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.

– Wejście do grupy Orange Polska to dla Bluesoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka Bluesoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom  – mówi Wojciech Pawiński, prezes Bluesoft.

– Bluesoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające – obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy Bluesoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych. Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości. Dlatego rozwój usług ICT  to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku. W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i  bezpieczeństwo wzrosły o 16% rok do roku, natomiast, jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił aż 73%. To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne cyfrowe rozwiązania.

Bluesoft działa na rynku od 15 lat. Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów. Osiąga przychody na poziomie około 120 mln złotych rocznie. Z usług Bluesoft korzysta ponad 80 firm na całym świecie.

Adres strony: bluesoft.com

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Informacje prasowe

Wystartował Innovation Gardens Summit 2019

10 kwietnia 2019

Wystartował Innovation Gardens Summit 2019

Model miasta 5G, rozszerzona rzeczywistość, inteligentne smartfony i akcesoria – to tylko niektóre tematy pokazów, prezentacji i warsztatów w ramach rozpoczętego 10 kwietnia w Warszawie Innovation Garden Summit 2019. Do dyskusji o trendach i wyzwaniach w świecie cyfrowej transformacji Orange Polska zaprosił 19 swoich partnerów – kluczowe firmy na rynku technologii. O przyszłości komunikacji i digitalizacji mówić będą także międzynarodowi eksperci.

W czwartej już edycji tego wyjątkowego wydarzenia, inspirowanego Mobile World Congress w Barcelonie, biorą udział m.in. Integrated Solutions, Google, Comarch, Ericsson, Nokia, Cisco, ZTE, Huawei, Samsung, Xiaomi, Linux Polska, Arbor, Motorola, Salesforce, Corning, FancyFon.

„Zmieniamy wizerunek Orange jako firmy telekomunikacyjnej, rozszerzamy naszą ofertę o kolejne nowoczesne rozwiązania cyfrowe ICT. Stajemy się partnerem w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw w Polsce, pracujemy nad tworzeniem rozwiązań, które są ważne dla różnych sektorów gospodarki. Dlatego współpracujemy z naszymi partnerami, zarówno dużymi, jak i średnimi i małymi graczami na rynku, a także start-upami” – powiedziała otwierając konferencję Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

Na program Innovation Garden Summit składają się wystąpienia ekspertów, 50 warsztatów tematycznych z dziedziny technologii, marketingu, strategii i rozwoju firmy oraz pokazy innowacyjnych rozwiązań sprowadzonych specjalnie z wystaw światowych. Szczegółowy program https://innovationgardenssummit.pl

Wystąpią m.in. Jean-François Fallacher – prezes Orange Polska, Javier Garcia Gomez – CTO Europe and Latin America Ericsson, Rafael De Fermin –  Senior Vice President IP Optics Networks Europe Middle East & Africa Nokia, Paul Michael Scanlan – CTO Huawei, Emmanuel de la Gardette – CTO ZTE.

Odbędzie się Debata Oksfordzka, podczas które klienci Orange Polska będą spierać się z partnerami technologicznymi co napędza rozwój – potrzeby klienta czy potencjał technologii.

Partnerzy Orange zaprezentują nowinki technologiczne i rozwiązania, które właśnie wkraczają na polski rynek lub wkrótce się na nim pojawią.

– Ericsson kolejny raz uczestniczy w Orange Innovation Gardens Summit, aktywnie angażuje się w program konferencji. W tym roku eksperci Ericsson podzielą się swoją wiedzą oraz zaprezentują pionierskie rozwiązania nowych technologii. Nasze wystąpienia oraz warsztaty poświęcone będą technologii 5G, AI, badaniom konsumenckim. Odwiedzając stoisko Ericsson, zobaczycie miasto 5G  – powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Lynux przedstawi rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do monitoringu i analizy usług oraz zapewniające stabilne działanie systemów IT.

Comarch pokaże rozwiązania z dziedziny analizy danych – jak wykorzystać różnorodne systemy funkcjonujące w firmie jako potencjalne źródła informacji o Kliencie, jak trafnie rekomendować produkty i usługi oraz jak podejmować decyzje w oparciu o dane wzbogacone o nowoczesne rozwiązania z dziedziny uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.

Specjaliści z Cisco przedstawią rozwiązanie pozwalające zbudować kompletną platformę obliczeniową Data Center.

Xiaomi zaprezentuje najnowsze smartfony, zegarki oraz inteligentne urządzenia Smart Home, takie jak oczyszczacz powietrza, szczoteczka do zębów czy waga.

Z doświadczeniami partnerów Orange, zarówno technologicznymi jak i klienckimi, będą się mogli zapoznać także pracownicy.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Wystartował Innovation Gardens Summit 2019

Oferta

Na Dzień Babci i Dziadka

20 stycznia 2017

Na Dzień Babci i Dziadka

Monika Kulik

Z okazji Dnia Babci i Dziadka pewnie będziecie składać życzenia swoim bliskim. Czego życzyć najbliższym nam seniorom, oprócz tradycyjnych życzeń zdrowia, szczęścia, pomyślności? Może tego, żeby nie bali się nowych technologii, które mogą wspierać ich kontakty z rodziną, zainteresowania czy inne formy aktywności.

Wraz z rozwojem nowych technologii, rośnie odsetek osób starszych korzystających z urządzeń i usług ICT. Z jednej strony coraz więcej seniorów przekonuje się do zalet internetu i telefonii komórkowej, z drugiej w starszy wiek wchodzą kolejne pokolenia, dla których komputer coraz częściej był narzędziem pracy i które nie przestają z niego korzystać na emeryturze.
W 2015 roku z komputera korzystało 19% osób, które ukończyły 65 rok życia, a 18% używało internetu (to o 4 pp. więcej  niż w 2013 roku i o 7 pp. więcej niż w 2011), Diagnoza Społeczna.

Używanie Internetu wiąże się z pozytywnymi zmianami w życiu seniorów (60+) – wpływa na zmniejszenie poczucia osamotnienia. W przypadku seniorów, którzy zaczęli korzystać z internetu w ostatnich latach, odsetek czujących się samotnie zmniejszył się między 2013 a 2015 rokiem o 6 punktów procentowych – wynosi 14%.  Natomiast wśród nieużywających internetu odsetek osób czujących się samotnie wynosi nadal 24%.

Korzyści płynące z używania ICT wydają się potwierdzać wyniki badania zrealizowanego przez Fundację Orange w 2015 r. 14% osób powyżej 65 roku życia deklarowało, że korzysta z internetu do kontaktu z rodziną i znajomymi, dla 12% internet służył głównie jako narzędzie pracy, a 7% twierdziło, że nie wyobraża sobie życia bez internetu. Zdaniem respondentów w wieku 65+ rozwój nowych technologii i Internetu w ciągu ostatnich 10 lat wpłynął najbardziej na możliwości poszerzania wiedzy i wyszukiwania informacji (64%), następnie na komunikację ze znajomymi (55%).  9% respondentów twierdziło, że chętnie poznaje nowinki technologiczne, jeśli ma do nich dostęp, 36% uważa, że uczy się takich technologii, które mogą być przydatne w życiu prywatnym (np. związane są z hobby).

Integracja cyfrowa  seniorów pozostaje nadal dużym wyzwaniem. Wśród osób, które nie korzystają z internetu, prawie 60% stanowią osoby, które przekroczyły 60 lat (59%), a 45% jest w wieku 65+ . Głównym czynnikiem decydującym o stosunkowo niskim zainteresowaniu internetem wśród osób starszych jest niska świadomość korzyści, które oferuje dostęp do sieci. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Orange, 28% seniorów uważało, że nie ma potrzeby uczenia się korzystania z nowych technologii.  Co czwarta osoba powyżej 65 lat żywiła obawy, że zmiany społeczne postępują za szybko i nie da się za nimi nadążyć.

Jednym z czynników, który najbardziej motywuje seniorów do tego, aby korzystali z nowych technologii jest fakt, że dzięki nim mogą być w kontakcie z bliskimi. Tak więc zachęcajmy nasze babcie i dziadków do tego, aby nie bali się korzystać z nowoczesnych urządzeń ICT i internetu.  Oni często pomagali nam stawiać pierwsze kroki w realnym świecie, my pomóżmy im wkroczyć do tego wirtualnego.

Udostępnij: Na Dzień Babci i Dziadka

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej