Inne

Pomożemy kształcić specjalistów chmurowych

15 marca 2023

Pomożemy kształcić specjalistów chmurowych

Dziś podpisaliśmy porozumienie o współpracy z Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych, dzięki któremu na uczelni powstanie specjalny kierunek studiów podyplomowych o tematyce chmurowej. To jedna tych dziedzin, w której Orange Polska i rynek ICT, najbardziej potrzebują specjalistów.

Będziemy też dalej zapraszać studentów do naszych praktyk Let’s Orange oraz współpracować przy projektach badawczo-rozwojowych.  

Rektor Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych dr hab.Jerzy Paweł Nowacki oraz prezes Orange Polska Julien Ducarroz po podpisaniu porozumienia o współpracy

Współpraca z PJATK zaczęła się 15 lat temu. Wybrani studenci byli nagradzani przez Orange i zapraszani na seminaria w Orange Labs z perspektywą nawiązania stałej współpracy zawodowej. Braliśmy też udział w kilku edycjach programów stażowych koordynowanych przez PJATK a finansowanych z funduszy europejskich. Dzięki tej współpracy trafiło do nas kilkadziesiąt stażystek i stażystów specjalizujących się w informatyce i grafiki komputerowej. Najlepsi dostali pracę.

Teraz liczymy, że po uruchomieniu nowego kierunku studiów, jeszcze więcej absolwentów PJATK trafi do Orange Polska. To klasyczne win-win. Uczelnia wyszkoli poszukiwanych specjalistów, którzy będą mogli robić karierę w jednej z najlepszych firm w kraju.

Studia na nowym kierunku rozpoczną się jesienią 2023 roku.  

Udostępnij: Pomożemy kształcić specjalistów chmurowych

Inne

Mariaż, który wszystkim się opłacił

15 grudnia 2021

Mariaż, który wszystkim się opłacił

W grudniu ubiegłego roku spółka Craftware dołączyła do BlueSoft i w ten sposób stała się częścią Grupy Orange. Mariaż firm opłacił się wszystkim. Craftware prognozuje, że ten rok zamknie wzrostem przychodów aż o 25 proc. Grupa BlueSoft obsługuje już ponad 200 klientów biznesowych. To świetny wynik i potwierdzenie, że poszliśmy w dobrą stronę.

Zadziałał efekt biznesowej synergii. Dzięki Craftware, który jest liderem na rynku rozwiązań CRM, mogliśmy zaproponować klientom bardziej kompleksowe usługi ICT. Do kompetencji Orange Polska, Integrated Solutions, BlueSoft dołożyliśmy kolejną, ważną cegiełkę. Na naszym radarze mamy teraz następne ewentualne przejęcia, którymi mogą być firmy zajmujące się cyberbezpieczeństwem i Big Data.

Dlaczego strategia działa? Przyśpieszenie technologiczne i tym samym cyfryzacja przedsiębiorstw jest nieunikniona. Firmy, które postawiły na nowoczesne technologie i podążają za potrzebami klientów zdecydowanie lepiej przechodzą przez covidowy kryzys ostatnich 2 lat. Proces cyfryzacji będzie dalej postępował a oferta Orange Polska pozwala firmom rozwijać się i odnaleźć na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Niebagatelną rolą będę grały też efektywność i koszty, które cyfryzacja może ograniczyć. To niezwykle ważne w kontekście rosnącej inflacji i podwyżek energii.

Udostępnij: Mariaż, który wszystkim się opłacił

Oferta

Jak rośniemy na rynku ICT. Raport TOP 200 Computerworld

24 czerwca 2021

Jak rośniemy na rynku ICT. Raport TOP 200 Computerworld

Właśnie został opublikowany Raport TOP 200 magazynu Computerworld podsumowujący 2020 rok na rynku ICT w Polsce. Kolejny raz mamy powody, aby pochwalić się i podziękować klientom za zaufanie.

Orange Polska czwarty rok z rzędu jest liderem rankingu w kategorii „Największy dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce”. Jesteśmy w pierwszej trójce firm, które mają największe nakłady na badania i rozwój.  Imponująco urośliśmy też w kategorii sprzedaży rozwiązań dla sektora MSP – dynamika wzrostu rok do roku w tej kategorii wyniosła aż 69%.

Dobra strategia rozwoju

– To kolejna edycja Raportu TOP 200, która daje nam wiele powodów do satysfakcji. Wyniki jasno pokazują, że zarówno Orange Polska, jak i inne spółki z naszej Grupy, ugruntowały, a w wielu przypadkach wręcz wzmocniły swoje pozycje w różnych sektorach gospodarki jako kluczowi dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych i IT na polskim rynku – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska. – To pokazuje, że strategia rozwoju segmentu ICT, którą przyjęliśmy cztery lata temu, była słuszna. Dzięki naszym kompetencjom i synergii jesteśmy w stanie oferować dziś, w czasach przyspieszonej digitalizacji, rozwiązania w pełni kompleksowe – od łączy światłowodowych po analitykę i BIG Data – dodaje.

ICT

Wszyscy razem silniejsi

Według Raportu, Integrated Solutions jest trzecim integratorem na polskim rynku. Doskonale radzi sobie też w sprzedaży produktów i rozwiązań IT dla instytucji publicznych oraz branży transportowej – jest drugim dostawcą w Polsce dla obu sektorów. Według raportu IS  ma także znaczący udział w dostarczaniu rozwiązań dla branży bankowej i handlu. W Rankingu sprzedaży usług IT dla dużych firm i korporacji IS awansował na piątą lokatę. Spółka zajęła też siódmą pozycję wśród największych dostawców rozwiązań w modelu chmurowym z dynamiką 86% rok do roku.

Ranking Computerworld pokazuje także wysokie pozycje BlueSoft oraz Craftware, czyli najmłodszej spółki, która dołączyła do Grupy w grudniu ubiegłego roku, wspierając naszą ofertę dla biznesu o rozwiązania CRM. Craftware znalazł się na szóstym miejscu wśród największych dostawców rozwiązań IT dla przemysłu i budownictwa, jest też 10. firmą w Polsce, która ma największe przychody z rozwiązań chmurowych. Z kolei BlueSoft ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce dostawców usług testowania oprogramowania i sprzedaży usług integracyjnych. Nasze spółki zaznaczyły też swoją obecność w sprzedaży rozwiązań bezpieczeństwa.

Więcej informacji o wynikach Raportu znajdziecie tutaj:

 

Udostępnij: Jak rośniemy na rynku ICT. Raport TOP 200 Computerworld

Zielony Operator

Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

5 lutego 2021

Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

W jaki sposób cyfryzacja i nowe technologie mogą wspomóc rządy i społeczeństwa w walce z negatywnymi skutkami zmian klimatycznych? Jakie są szanse i wyzwania zielonej cyfryzacji? Co już zrobił sektor ICT? Odpowiedzi znajdziecie w raporcie Polityki Insight „Nowy cyfrowy zielony ład”, którego partnerami są Orange Polska i Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.  

Infrastruktura telekomunikacyjna pełni coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu państw, dlatego musi być dostosowana do zmieniającego się klimatu. Wzrostowi popytu na usługi cyfrowe musi towarzyszyć poprawa efektywności energetycznej, a nowe technologie muszą być bezpieczne. Dlatego rządy powinny angażować sektor ICT planując politykę klimatyczną, a pieniądze na innowacje cyfrowe wspierać redukcję emisji. Oto wnioski z raportu opublikowanego w ubiegłym tygodniu przez centrum analityczne Polityka Insight.

Sektor ICT a emisje

Sektor ICT w Polsce nie jest w czołówce największych źródeł emisji, a rozwiązania technologiczne potrzebne do osiągnięcia neutralności klimatycznej są już dostępne. Według autora raportu branża ICT rozumie konieczność przeciwdziałania niekorzystnym zmianom klimatu, dlatego już rozpoczęła konkretne działania. Ilustrują to przywołane w raporcie przykłady efektywności energetycznej sieci i centrów danych, szerszego wykorzystania odnawialnych źródeł energii (OZE) oraz zobowiązania firm dotyczące osiągnięcia neutralności klimatycznej np. Grupy Orange o wyzerowaniu emisji CO2 do 2040 roku, czyli 10 lat wcześniej, niż zadeklarowała UE. Wykorzystanie technologii cyfrowych jest niezbędne do osiągnięcia klimatycznych celów Unii Europejskiej, przy czym technologia sama w sobie jest neutralna, a od jej zastosowania zależy wpływ, jaki będzie miała na środowisko.

Autor raportu podkreśla konieczność wprowadzenia regulacji zapewniających szybki rozwój m.in. morskich elektrowni wiatrowych (tzw. Offshore), a także usunięcie istniejących barier dla długoterminowych kontraktów zakupu zielonej energii bezpośrednio u producentów (kontrakty PPA). Istotne jest wsparcie efektywności energetycznej przedsiębiorstw poprzez narzędzia finansowe oraz regulacyjne, takie jak uproszczenie procesu odchodzenia od starych technologii w sieciach telekomunikacyjnych.

Cyfryzacja pomaga innym branżom

Potencjał sektora w walce ze zmianami klimatu nie ogranicza się do redukcji własnych emisji. Cyfryzacja może być katalizatorem zmian w innych sektorach. Jak wskazuje w raporcie autor technologie cyfrowe mogą wspierać zieloną cyfryzacją we wszystkich sektorach gospodarki: od rolnictwa, przez transport, przemysł i usługi aż po produkcję i dystrybucję energii.

Nowe technologie telekomunikacyjne i cyfrowe pozwalają także na poprawę efektywności energetycznej procesów produkcyjnych, umożliwiają pełniejsze korzystanie z OZE i dostarczają informacji koniecznych do lepszego zrozumienia zmian klimatu. Wpływają na nasze codzienne życie, pozwalając konsumentom podejmować świadome decyzje i redukować zachowania, które mogą być szkodliwe dla planety.

Recykling i eko-projektowanie

Cyfryzacja jest konieczna do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), ale nie oznacza to, że zastosowanie technologii cyfrowych automatycznie prowadzi do bardziej zrównoważonej produkcji. Możliwość recyklingu powinna być analizowana już na etapie projektowania produktów i opakowań. Firmy z sektora ICT powinny systematycznie uwzględniać możliwość stosowania i sprzedaży sprzętu odnawianego, naprawionego czy takiego, którego części pochodzą z odzysku. Powinny też angażować się w zbieranie elektrośmieci, rezygnować z papieru wewnątrz i w relacjach zewnętrznych oraz stosować jak najmniej szkodzące środowisku opakowania czy materiały marketingowe. W tym kontekście np. Grupa Orange zakłada, że w 2025 r. wszystkie urządzenia z marką Orange będą w pełni zgodne z podejściem eko-projektowania.

Całość raportu do darmowego pobrania znajdziecie tutaj.

 

Udostępnij: Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

Informacje prasowe

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

29 kwietnia 2019

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Orange Polska podpisał wstępną umowę kupna 100% udziałów w BlueSoft Sp. z o.o., specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu. Dzięki temu operator zyskuje kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm. Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT.

Rozszerzając wiedzę i doświadczenie operatora telekomunikacyjnego oraz integratora ICT o możliwości tworzenia oprogramowania, Orange Polska będzie mógł jeszcze lepiej wspierać firmy w ich rozwoju i cyfrowej transformacji. Bluesoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.

– Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy Bluesoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję. Po dołączeniu do Orange Polska, Bluesoft pozostanie odrębną spółką. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na czele Bluesoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.

– Wejście do grupy Orange Polska to dla Bluesoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka Bluesoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom  – mówi Wojciech Pawiński, prezes Bluesoft.

– Bluesoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające – obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy Bluesoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych. Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości. Dlatego rozwój usług ICT  to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku. W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i  bezpieczeństwo wzrosły o 16% rok do roku, natomiast, jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił aż 73%. To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne cyfrowe rozwiązania.

Bluesoft działa na rynku od 15 lat. Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów. Osiąga przychody na poziomie około 120 mln złotych rocznie. Z usług Bluesoft korzysta ponad 80 firm na całym świecie.

Adres strony: bluesoft.com

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej