Oferta

Jak rośniemy na rynku ICT. Raport TOP 200 Computerworld

24 czerwca 2021

Jak rośniemy na rynku ICT. Raport TOP 200 Computerworld

Właśnie został opublikowany Raport TOP 200 magazynu Computerworld podsumowujący 2020 rok na rynku ICT w Polsce. Kolejny raz mamy powody, aby pochwalić się i podziękować klientom za zaufanie.

Orange Polska czwarty rok z rzędu jest liderem rankingu w kategorii „Największy dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce”. Jesteśmy w pierwszej trójce firm, które mają największe nakłady na badania i rozwój.  Imponująco urośliśmy też w kategorii sprzedaży rozwiązań dla sektora MSP – dynamika wzrostu rok do roku w tej kategorii wyniosła aż 69%.

Dobra strategia rozwoju

– To kolejna edycja Raportu TOP 200, która daje nam wiele powodów do satysfakcji. Wyniki jasno pokazują, że zarówno Orange Polska, jak i inne spółki z naszej Grupy, ugruntowały, a w wielu przypadkach wręcz wzmocniły swoje pozycje w różnych sektorach gospodarki jako kluczowi dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych i IT na polskim rynku – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska. – To pokazuje, że strategia rozwoju segmentu ICT, którą przyjęliśmy cztery lata temu, była słuszna. Dzięki naszym kompetencjom i synergii jesteśmy w stanie oferować dziś, w czasach przyspieszonej digitalizacji, rozwiązania w pełni kompleksowe – od łączy światłowodowych po analitykę i BIG Data – dodaje.

ICT

Wszyscy razem silniejsi

Według Raportu, Integrated Solutions jest trzecim integratorem na polskim rynku. Doskonale radzi sobie też w sprzedaży produktów i rozwiązań IT dla instytucji publicznych oraz branży transportowej – jest drugim dostawcą w Polsce dla obu sektorów. Według raportu IS  ma także znaczący udział w dostarczaniu rozwiązań dla branży bankowej i handlu. W Rankingu sprzedaży usług IT dla dużych firm i korporacji IS awansował na piątą lokatę. Spółka zajęła też siódmą pozycję wśród największych dostawców rozwiązań w modelu chmurowym z dynamiką 86% rok do roku.

Ranking Computerworld pokazuje także wysokie pozycje BlueSoft oraz Craftware, czyli najmłodszej spółki, która dołączyła do Grupy w grudniu ubiegłego roku, wspierając naszą ofertę dla biznesu o rozwiązania CRM. Craftware znalazł się na szóstym miejscu wśród największych dostawców rozwiązań IT dla przemysłu i budownictwa, jest też 10. firmą w Polsce, która ma największe przychody z rozwiązań chmurowych. Z kolei BlueSoft ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce dostawców usług testowania oprogramowania i sprzedaży usług integracyjnych. Nasze spółki zaznaczyły też swoją obecność w sprzedaży rozwiązań bezpieczeństwa.

Więcej informacji o wynikach Raportu znajdziecie tutaj:

 

Udostępnij: Jak rośniemy na rynku ICT. Raport TOP 200 Computerworld

Zielony Operator

Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

5 lutego 2021

Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

W jaki sposób cyfryzacja i nowe technologie mogą wspomóc rządy i społeczeństwa w walce z negatywnymi skutkami zmian klimatycznych? Jakie są szanse i wyzwania zielonej cyfryzacji? Co już zrobił sektor ICT? Odpowiedzi znajdziecie w raporcie Polityki Insight „Nowy cyfrowy zielony ład”, którego partnerami są Orange Polska i Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.  

Infrastruktura telekomunikacyjna pełni coraz ważniejszą rolę w funkcjonowaniu państw, dlatego musi być dostosowana do zmieniającego się klimatu. Wzrostowi popytu na usługi cyfrowe musi towarzyszyć poprawa efektywności energetycznej, a nowe technologie muszą być bezpieczne. Dlatego rządy powinny angażować sektor ICT planując politykę klimatyczną, a pieniądze na innowacje cyfrowe wspierać redukcję emisji. Oto wnioski z raportu opublikowanego w ubiegłym tygodniu przez centrum analityczne Polityka Insight.

Sektor ICT a emisje

Sektor ICT w Polsce nie jest w czołówce największych źródeł emisji, a rozwiązania technologiczne potrzebne do osiągnięcia neutralności klimatycznej są już dostępne. Według autora raportu branża ICT rozumie konieczność przeciwdziałania niekorzystnym zmianom klimatu, dlatego już rozpoczęła konkretne działania. Ilustrują to przywołane w raporcie przykłady efektywności energetycznej sieci i centrów danych, szerszego wykorzystania odnawialnych źródeł energii (OZE) oraz zobowiązania firm dotyczące osiągnięcia neutralności klimatycznej np. Grupy Orange o wyzerowaniu emisji CO2 do 2040 roku, czyli 10 lat wcześniej, niż zadeklarowała UE. Wykorzystanie technologii cyfrowych jest niezbędne do osiągnięcia klimatycznych celów Unii Europejskiej, przy czym technologia sama w sobie jest neutralna, a od jej zastosowania zależy wpływ, jaki będzie miała na środowisko.

Autor raportu podkreśla konieczność wprowadzenia regulacji zapewniających szybki rozwój m.in. morskich elektrowni wiatrowych (tzw. Offshore), a także usunięcie istniejących barier dla długoterminowych kontraktów zakupu zielonej energii bezpośrednio u producentów (kontrakty PPA). Istotne jest wsparcie efektywności energetycznej przedsiębiorstw poprzez narzędzia finansowe oraz regulacyjne, takie jak uproszczenie procesu odchodzenia od starych technologii w sieciach telekomunikacyjnych.

Cyfryzacja pomaga innym branżom

Potencjał sektora w walce ze zmianami klimatu nie ogranicza się do redukcji własnych emisji. Cyfryzacja może być katalizatorem zmian w innych sektorach. Jak wskazuje w raporcie autor technologie cyfrowe mogą wspierać zieloną cyfryzacją we wszystkich sektorach gospodarki: od rolnictwa, przez transport, przemysł i usługi aż po produkcję i dystrybucję energii.

Nowe technologie telekomunikacyjne i cyfrowe pozwalają także na poprawę efektywności energetycznej procesów produkcyjnych, umożliwiają pełniejsze korzystanie z OZE i dostarczają informacji koniecznych do lepszego zrozumienia zmian klimatu. Wpływają na nasze codzienne życie, pozwalając konsumentom podejmować świadome decyzje i redukować zachowania, które mogą być szkodliwe dla planety.

Recykling i eko-projektowanie

Cyfryzacja jest konieczna do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), ale nie oznacza to, że zastosowanie technologii cyfrowych automatycznie prowadzi do bardziej zrównoważonej produkcji. Możliwość recyklingu powinna być analizowana już na etapie projektowania produktów i opakowań. Firmy z sektora ICT powinny systematycznie uwzględniać możliwość stosowania i sprzedaży sprzętu odnawianego, naprawionego czy takiego, którego części pochodzą z odzysku. Powinny też angażować się w zbieranie elektrośmieci, rezygnować z papieru wewnątrz i w relacjach zewnętrznych oraz stosować jak najmniej szkodzące środowisku opakowania czy materiały marketingowe. W tym kontekście np. Grupa Orange zakłada, że w 2025 r. wszystkie urządzenia z marką Orange będą w pełni zgodne z podejściem eko-projektowania.

Całość raportu do darmowego pobrania znajdziecie tutaj.

 

Udostępnij: Nowy cyfrowy zielony ład – wnioski z raportu Polityki Insight

Informacje prasowe

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

29 kwietnia 2019

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Orange Polska podpisał wstępną umowę kupna 100% udziałów w BlueSoft Sp. z o.o., specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu. Dzięki temu operator zyskuje kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm. Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT.

Rozszerzając wiedzę i doświadczenie operatora telekomunikacyjnego oraz integratora ICT o możliwości tworzenia oprogramowania, Orange Polska będzie mógł jeszcze lepiej wspierać firmy w ich rozwoju i cyfrowej transformacji. Bluesoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.

– Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy Bluesoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję. Po dołączeniu do Orange Polska, Bluesoft pozostanie odrębną spółką. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na czele Bluesoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.

– Wejście do grupy Orange Polska to dla Bluesoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka Bluesoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom  – mówi Wojciech Pawiński, prezes Bluesoft.

– Bluesoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające – obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa – także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy Bluesoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych. Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości. Dlatego rozwój usług ICT  to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku. W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i  bezpieczeństwo wzrosły o 16% rok do roku, natomiast, jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił aż 73%. To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne cyfrowe rozwiązania.

Bluesoft działa na rynku od 15 lat. Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów. Osiąga przychody na poziomie około 120 mln złotych rocznie. Z usług Bluesoft korzysta ponad 80 firm na całym świecie.

Adres strony: bluesoft.com

Mediateka

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Informacje prasowe

Wystartował Innovation Gardens Summit 2019

10 kwietnia 2019

Wystartował Innovation Gardens Summit 2019

Model miasta 5G, rozszerzona rzeczywistość, inteligentne smartfony i akcesoria – to tylko niektóre tematy pokazów, prezentacji i warsztatów w ramach rozpoczętego 10 kwietnia w Warszawie Innovation Garden Summit 2019. Do dyskusji o trendach i wyzwaniach w świecie cyfrowej transformacji Orange Polska zaprosił 19 swoich partnerów – kluczowe firmy na rynku technologii. O przyszłości komunikacji i digitalizacji mówić będą także międzynarodowi eksperci.

W czwartej już edycji tego wyjątkowego wydarzenia, inspirowanego Mobile World Congress w Barcelonie, biorą udział m.in. Integrated Solutions, Google, Comarch, Ericsson, Nokia, Cisco, ZTE, Huawei, Samsung, Xiaomi, Linux Polska, Arbor, Motorola, Salesforce, Corning, FancyFon.

„Zmieniamy wizerunek Orange jako firmy telekomunikacyjnej, rozszerzamy naszą ofertę o kolejne nowoczesne rozwiązania cyfrowe ICT. Stajemy się partnerem w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw w Polsce, pracujemy nad tworzeniem rozwiązań, które są ważne dla różnych sektorów gospodarki. Dlatego współpracujemy z naszymi partnerami, zarówno dużymi, jak i średnimi i małymi graczami na rynku, a także start-upami” – powiedziała otwierając konferencję Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

Na program Innovation Garden Summit składają się wystąpienia ekspertów, 50 warsztatów tematycznych z dziedziny technologii, marketingu, strategii i rozwoju firmy oraz pokazy innowacyjnych rozwiązań sprowadzonych specjalnie z wystaw światowych. Szczegółowy program https://innovationgardenssummit.pl

Wystąpią m.in. Jean-François Fallacher – prezes Orange Polska, Javier Garcia Gomez – CTO Europe and Latin America Ericsson, Rafael De Fermin –  Senior Vice President IP Optics Networks Europe Middle East & Africa Nokia, Paul Michael Scanlan – CTO Huawei, Emmanuel de la Gardette – CTO ZTE.

Odbędzie się Debata Oksfordzka, podczas które klienci Orange Polska będą spierać się z partnerami technologicznymi co napędza rozwój – potrzeby klienta czy potencjał technologii.

Partnerzy Orange zaprezentują nowinki technologiczne i rozwiązania, które właśnie wkraczają na polski rynek lub wkrótce się na nim pojawią.

– Ericsson kolejny raz uczestniczy w Orange Innovation Gardens Summit, aktywnie angażuje się w program konferencji. W tym roku eksperci Ericsson podzielą się swoją wiedzą oraz zaprezentują pionierskie rozwiązania nowych technologii. Nasze wystąpienia oraz warsztaty poświęcone będą technologii 5G, AI, badaniom konsumenckim. Odwiedzając stoisko Ericsson, zobaczycie miasto 5G  – powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Lynux przedstawi rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do monitoringu i analizy usług oraz zapewniające stabilne działanie systemów IT.

Comarch pokaże rozwiązania z dziedziny analizy danych – jak wykorzystać różnorodne systemy funkcjonujące w firmie jako potencjalne źródła informacji o Kliencie, jak trafnie rekomendować produkty i usługi oraz jak podejmować decyzje w oparciu o dane wzbogacone o nowoczesne rozwiązania z dziedziny uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.

Specjaliści z Cisco przedstawią rozwiązanie pozwalające zbudować kompletną platformę obliczeniową Data Center.

Xiaomi zaprezentuje najnowsze smartfony, zegarki oraz inteligentne urządzenia Smart Home, takie jak oczyszczacz powietrza, szczoteczka do zębów czy waga.

Z doświadczeniami partnerów Orange, zarówno technologicznymi jak i klienckimi, będą się mogli zapoznać także pracownicy.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Wystartował Innovation Gardens Summit 2019

Oferta

Na Dzień Babci i Dziadka

20 stycznia 2017

Na Dzień Babci i Dziadka

Monika Kulik

Z okazji Dnia Babci i Dziadka pewnie będziecie składać życzenia swoim bliskim. Czego życzyć najbliższym nam seniorom, oprócz tradycyjnych życzeń zdrowia, szczęścia, pomyślności? Może tego, żeby nie bali się nowych technologii, które mogą wspierać ich kontakty z rodziną, zainteresowania czy inne formy aktywności.

Wraz z rozwojem nowych technologii, rośnie odsetek osób starszych korzystających z urządzeń i usług ICT. Z jednej strony coraz więcej seniorów przekonuje się do zalet internetu i telefonii komórkowej, z drugiej w starszy wiek wchodzą kolejne pokolenia, dla których komputer coraz częściej był narzędziem pracy i które nie przestają z niego korzystać na emeryturze.
W 2015 roku z komputera korzystało 19% osób, które ukończyły 65 rok życia, a 18% używało internetu (to o 4 pp. więcej  niż w 2013 roku i o 7 pp. więcej niż w 2011), Diagnoza Społeczna.

Używanie Internetu wiąże się z pozytywnymi zmianami w życiu seniorów (60+) – wpływa na zmniejszenie poczucia osamotnienia. W przypadku seniorów, którzy zaczęli korzystać z internetu w ostatnich latach, odsetek czujących się samotnie zmniejszył się między 2013 a 2015 rokiem o 6 punktów procentowych – wynosi 14%.  Natomiast wśród nieużywających internetu odsetek osób czujących się samotnie wynosi nadal 24%.

Korzyści płynące z używania ICT wydają się potwierdzać wyniki badania zrealizowanego przez Fundację Orange w 2015 r. 14% osób powyżej 65 roku życia deklarowało, że korzysta z internetu do kontaktu z rodziną i znajomymi, dla 12% internet służył głównie jako narzędzie pracy, a 7% twierdziło, że nie wyobraża sobie życia bez internetu. Zdaniem respondentów w wieku 65+ rozwój nowych technologii i Internetu w ciągu ostatnich 10 lat wpłynął najbardziej na możliwości poszerzania wiedzy i wyszukiwania informacji (64%), następnie na komunikację ze znajomymi (55%).  9% respondentów twierdziło, że chętnie poznaje nowinki technologiczne, jeśli ma do nich dostęp, 36% uważa, że uczy się takich technologii, które mogą być przydatne w życiu prywatnym (np. związane są z hobby).

Integracja cyfrowa  seniorów pozostaje nadal dużym wyzwaniem. Wśród osób, które nie korzystają z internetu, prawie 60% stanowią osoby, które przekroczyły 60 lat (59%), a 45% jest w wieku 65+ . Głównym czynnikiem decydującym o stosunkowo niskim zainteresowaniu internetem wśród osób starszych jest niska świadomość korzyści, które oferuje dostęp do sieci. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Orange, 28% seniorów uważało, że nie ma potrzeby uczenia się korzystania z nowych technologii.  Co czwarta osoba powyżej 65 lat żywiła obawy, że zmiany społeczne postępują za szybko i nie da się za nimi nadążyć.

Jednym z czynników, który najbardziej motywuje seniorów do tego, aby korzystali z nowych technologii jest fakt, że dzięki nim mogą być w kontakcie z bliskimi. Tak więc zachęcajmy nasze babcie i dziadków do tego, aby nie bali się korzystać z nowoczesnych urządzeń ICT i internetu.  Oni często pomagali nam stawiać pierwsze kroki w realnym świecie, my pomóżmy im wkroczyć do tego wirtualnego.

Udostępnij: Na Dzień Babci i Dziadka

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej