Zielony Operator

Zrobiliśmy porządek z kopertami

3 września 2021

Zrobiliśmy porządek z kopertami

Wiele razy pisałam, że nawet małe gesty mają znaczenie dla środowiska. Dziś kolejny przykład – zajęliśmy się poczciwymi… kopertami. Właśnie wdrożyliśmy projekt zmieniający sposób ich zamawiania i wykorzystywania. To pozwoli zaoszczędzić sporo papieru.

Mniej wzorów, mniej papieru

Chociaż digitalizujemy nasze procesy, gdzie tylko możemy to część korespondencji wymaga jeszcze wysłania pisma w kopercie zamiast e-maila. Wiemy zarazem, że część kopert zalega nieużywanych w naszych biurach. Dlatego przyjrzeliśmy się procesowi ich zamawiania, aby zminimalizować zakupy i dodatkowo ograniczyliśmy rodzaje kopert tylko do tych, najczęściej używanych. Zmniejszyliśmy też liczbę nadruków umieszczanych na kopertach, co pozwoliło zminimalizować liczbę wzorów przygotowywanych w drukarni. Wszystko to, biorąc pod uwagę skalę naszej firmy, daje bardzo wymierne oszczędności papieru. Szacujemy, że m.in. dzięki tej transformacji oraz dalszej digitalizacji procesów będziemy mogli zredukować liczbę wykorzystywanych kopert o 100 tys. rocznie!

koperta

Drugie życie starych kopert

Nowy standard naszych kopert obowiązuje od 1 września, ale nie pozwolimy, aby zmarnowały się, które jeszcze mamy w obiegu. To dobra okazja do zrobienia porządków w szafkach. Wszystkie nieaktualne, nieużywane koperty będzie można zwrócić i zostaną wykorzystane do procesów niewymagających wysyłki. Sposób ich wykorzystania będzie zależeć od ich stanu. Stare koperty, z wyschniętym klejem uniemożliwiającym zamknięcie lub pożółkłe przekażemy na makulaturę, czyli wrócą do obiegu.

Aplikacja SendME

Postaraliśmy się także o udogodnienia, dzięki którym każdy nadawca będzie na bieżąco mógł śledzić, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka. Działa bardzo znajomo. Wystarczy zarejestrować ją w aplikacji SendME dostępną przez przeglądarkę internetową lub skorzystać z wersji mobilnej , a kopertę przekazać do wysyłki w kancelarii. Dzięki kodowi kreskowemu zawierającemu wdrożoną identyfikację numeryczną, możemy monitorować w aplikacji wędrówkę przesyłki w drodze do adresata.

Przy użyciu aplikacji mobilnej zeskanowanie barkodu odbywa się poprzez wykorzystanie aparatu fotograficznego dostępnego w telefonie. Proste? Pewnie, że tak. Późniejsza identyfikacja nieodebranych czy zwróconych przesyłek też jest znacznie prostsza.

Udostępnij: Zrobiliśmy porządek z kopertami

Innowacje

Jak zaoszczędziliśmy rok energii dla Zakopanego?

19 marca 2019

Jak zaoszczędziliśmy rok energii dla Zakopanego?

Do oszczędzania energii nikogo przekonywać nie trzeba. Żyjemy w gorących czasach, w których pojęcia: efekt cieplarniany, ślad węglowy i ochrona klimatu na stałe weszły do naszego słownika, a odpowiedzialna konsumpcja stałą się nie tylko modnym trendem, ale naszym obowiązkiem wobec przyszłych pokoleń.

Mała zmiana, duży efekt

Tylko co to właściwie oznacza? Jest wiele sposobów na to, żeby spowolnić proces zmian klimatu. Tak wiele, że właściwie każdy z nas może zrobić coś dobrego dla Ziemi, zaczynając od rezygnacji z mięsa (wiecie, że hodowla zwierząt odpowiada za ok. 18% emisji gazów cieplarnianych?), wybieranie komunikacji miejskiej lub roweru, zamiast samochodu, używanie schodów, zamiast windy, wyjmowanie ładowarki z gniazdka po naładowaniu telefonu, wymianę żarówek na energooszczędne, aż po szybki prysznic zamiast długiej kąpieli (tak, dostarczanie wody też wymaga energii), czy otwieranie okien, zamiast włączania klimatyzacji.

Warto uświadomić sobie też, że każde używane przez nas urządzenia elektryczne oznacza zwiększoną emisję dwutlenku węgla, który trafia do atmosfery podczas produkcji energii elektrycznej. Dlatego nawet małe oszczędności, które robimy na co dzień, mają znaczenie, jeśli angażuje się w nie wiele osób. A co dopiero, gdy robią to firmy, zatrudniające tysiące pracowników.

Miasteczko Orange jest zielone

Co zrobiliśmy w głównej siedzibie naszej firmy, czyli Miasteczku Orange, żeby oszczędzać energię? W budynku na ponad 80% powierzchni zapewniono dostęp do światła dziennego – dzięki temu w ciągu dnia nie włączamy sztucznego oświetlenia. W budynkach zaprojektowano otwierane okna, co daje możliwość naturalnej wentylacji pomieszczeń i ogranicza korzystanie z klimatyzacji i wentylacji. W budynku zainstalowane są liczniki energii, co daje możliwość bieżącego monitorowania zużycia przez oświetlenie, chłodnie czy wentylatory. Jednak Miasteczko to dopiero początek. Jesteście ciekawi, co jeszcze robimy, aby zaoszczędzić energię elektryczną?

Nasza sieć też jest zielona

W serwerowniach oraz części stacji bazowych korzystamy z tzw. free coolingu. Na czym polega i ile energii pozwala zaoszczędzić? Zobaczcie w moim materiale.

Sprawdzamy także możliwości, jakie daje fotowoltaika, czyli energia pozyskiwana ze światła słonecznego. W dziewięciu budynkach Orange zainstalowaliśmy panele, dzięki którym przez cały rok mamy dodatkowe źródło energii. Jeśli wyniki pilotażu będą pozytywne, będziemy korzystać z tego sposobu zasilania w kolejnych lokalizacjach.

Młodzi Strażnicy Energii

Wszystko zaczyna się od edukacji, dlatego równolegle uczymy najmłodszych, jak oszczędzać energię elektryczną na małą skalę i wyrabiać dobre nawyki na przyszłość. Dzięki współpracy Centrum UNEP/GRID-Warszawa, partnerem edukacyjnym akcji oraz Fundacji Orange powstał program Młodzi Strażnicy Energii, czyli zestaw ćwiczeń do przeprowadzenia lekcji dla dzieci w wieku 8 – 10 lat. Materiały są ogólnodostępne – można pobrać je ze strony fundacji i przeprowadzić lekcję w zaprzyjaźnionej szkole. Link do materiałów znajdziecie tutaj: Młodzi Strażnicy Energii

Mam nadzieję, że zainspiruję Was do małych zmian, zwłaszcza, że za chwilę zacznie się wiosna i pojawi mnóstwo możliwości, żeby wyłączyć urządzenia zasilane energią elektryczną i zaczerpnąć trochę energii z natury 🙂

Udostępnij: Jak zaoszczędziliśmy rok energii dla Zakopanego?

Oferta

Orange Ekspert radzi – oszczędzanie baterii w smartfonach

16 lipca 2013

Orange Ekspert radzi – oszczędzanie baterii w smartfonach

Wiele razy pisałam, że nawet małe gesty mają znaczenie dla środowiska. Dziś kolejny przykład – zajęliśmy się poczciwymi… kopertami. Właśnie wdrożyliśmy projekt zmieniający sposób ich zamawiania i wykorzystywania. To pozwoli zaoszczędzić sporo papieru.

Mniej wzorów, mniej papieru

Chociaż digitalizujemy nasze procesy, gdzie tylko możemy to część korespondencji wymaga jeszcze wysłania pisma w kopercie zamiast e-maila. Wiemy zarazem, że część kopert zalega nieużywanych w naszych biurach. Dlatego przyjrzeliśmy się procesowi ich zamawiania, aby zminimalizować zakupy i dodatkowo ograniczyliśmy rodzaje kopert tylko do tych, najczęściej używanych. Zmniejszyliśmy też liczbę nadruków umieszczanych na kopertach, co pozwoliło zminimalizować liczbę wzorów przygotowywanych w drukarni. Wszystko to, biorąc pod uwagę skalę naszej firmy, daje bardzo wymierne oszczędności papieru. Szacujemy, że m.in. dzięki tej transformacji oraz dalszej digitalizacji procesów będziemy mogli zredukować liczbę wykorzystywanych kopert o 100 tys. rocznie!

koperta

Drugie życie starych kopert

Nowy standard naszych kopert obowiązuje od 1 września, ale nie pozwolimy, aby zmarnowały się, które jeszcze mamy w obiegu. To dobra okazja do zrobienia porządków w szafkach. Wszystkie nieaktualne, nieużywane koperty będzie można zwrócić i zostaną wykorzystane do procesów niewymagających wysyłki. Sposób ich wykorzystania będzie zależeć od ich stanu. Stare koperty, z wyschniętym klejem uniemożliwiającym zamknięcie lub pożółkłe przekażemy na makulaturę, czyli wrócą do obiegu.

Aplikacja SendME

Postaraliśmy się także o udogodnienia, dzięki którym każdy nadawca będzie na bieżąco mógł śledzić, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka. Działa bardzo znajomo. Wystarczy zarejestrować ją w aplikacji SendME dostępną przez przeglądarkę internetową lub skorzystać z wersji mobilnej , a kopertę przekazać do wysyłki w kancelarii. Dzięki kodowi kreskowemu zawierającemu wdrożoną identyfikację numeryczną, możemy monitorować w aplikacji wędrówkę przesyłki w drodze do adresata.

Przy użyciu aplikacji mobilnej zeskanowanie barkodu odbywa się poprzez wykorzystanie aparatu fotograficznego dostępnego w telefonie. Proste? Pewnie, że tak. Późniejsza identyfikacja nieodebranych czy zwróconych przesyłek też jest znacznie prostsza.

Udostępnij: Orange Ekspert radzi – oszczędzanie baterii w smartfonach

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej