Odpowiedzialny biznes

Stop zwolnieniom z WF-u

12 września 2013

Stop zwolnieniom z WF-u

W mediach ruszyła kampania Ministerstwa Sportu i Turystyki, zachęcająca uczniów do aktywnego udziału w lekcjach WF-u, a rodziców – do niewypisywania zwolnień swoim pociechom. Pomysł świetny, w akcji biorą udział znani sportowcy, m.in. Marcin Gortat, Bartosz Kurek, Paweł Korzeniowski czy Anita Włodarczyk. Jedyne zastrzeżenie można mieć do użycia słowa „nie” w komunikacie: „Drodzy rodzice, nie zwalniajcie swoich dzieci z WF-u”. Z łatwością można było utworzyć przekaz pozbawiony zaprzeczenia. Udane wydają się za to komunikaty „Trochę ruchu jest tak samo ważne jak polski czy matematyka” oraz „Każdy wielki sportowiec zaczynał od WF-u”.

Rzućcie okiem na spoty i dajcie znać, jak oceniacie tę kampanię. Czy w Waszej szkole były osoby, które unikały lekcji WF-u?

Udostępnij: Stop zwolnieniom z WF-u

Informacje prasowe

Orange wspiera współpracę na rzecz przeciwdziałania kradzieżom i dewastacji infrastruktury

23 sierpnia 2012

Orange wspiera współpracę na rzecz przeciwdziałania kradzieżom i dewastacji infrastruktury

Od ubiegłego roku na Śląsku trwa akcja „Nie reagujesz – akceptujesz”, uświadamiająca mieszkańcom, że brak reakcji na kradzieże i niszczenie infrastruktury, oznacza akceptację tego procederu. Dziś podpisaniem specjalnego memorandum walka z tą plagą rozszerza się na cały kraj, a jego sygnatariuszami zostali m.in. prezesi Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Urzędu Regulacji Energetyki i Urzędu Transportu Kolejowego. Orange Polska od początku aktywnie wspiera śląską akcję i również przyłączyła się do ogólnopolskiej inicjatywy.

– Akcja „Nie reagujesz – akceptujesz” jest dotychczas największą inicjatywą, która podnosi problem kradzieży kabli telefonicznych i zagrożenia jakie to ze sobą niesie. Kradzież czy dewastacja może oznaczać np. brak łączności telefonicznej uniemożliwiając wezwanie karetki pogotowia, straży pożarnej czy policji. To realne zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa. W ramach akcji będziemy uświadamiać, że kradzieże są dokonywane głównie przez wyspecjalizowane gangi, a nie biednych ludzi – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych Orange Polska, który w imieniu firmy podpisał memorandum.

Celem memorandum jest podniesienie świadomości i zwiększenie zaangażowania Polaków w aktywne reagowanie na zjawiska kradzieży i dewastacji infrastruktury. Sygnatariusze porozumienia będą wspierać operatorów infrastruktury oraz policję w wypracowaniu i wdrożeniu nowych standardów współpracy, wykorzystaniu rozwiązań przyjętych w krajach UE, a także monitorowaniu skali kradzieży infrastruktury w Polsce.

Od kilku lat Orange Polska odnotowuje ciągły wzrost dewastacji i kradzieży kabli telekomunikacyjnych. W 2009 r. było ich w Polsce 2949, w 2010 r. już 7994, w 2011 r. 10031. Od stycznia do lipca 2012 r. takich zdarzeń było 5489. Łącznie w latach 2009 – 2012 były one powodem uszkodzeń 1,4 mln łączy abonenckich, a ich naprawa kosztowała Orange Polska ponad 88 mln złotych.

Na Śląsku prowadzona już blisko rok akcja przynosi bardzo dobre rezultaty. Dzięki znacznie częstszej reakcji mieszkańców, którzy powiadamiają policję o niepokojących zdarzeniach, w I kwartale 2012 r. liczba kradzieży infrastruktury telekomunikacyjnej w Katowicach spadła aż o 55 proc.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange wspiera współpracę na rzecz przeciwdziałania kradzieżom i dewastacji infrastruktury

Informacje prasowe

Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

8 czerwca 2010

Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

Dziś wchodzi w życie nowelizacja kodeksu karnego dotycząca uwodzenia dzieci w Internecie. Tego samego dnia Fundacja Dzieci Niczyje, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa oraz Rzecznik Praw Dziecka ruszają z nową odsłoną kampanii „Dziecko w Sieci” pod hasłem „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”. Głównym partnerem kampanii jest Fundacja Orange. Przypominając postacie Ani i Wojtka (bohaterów kampanii „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” z 2004 roku), organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa zarówno na sam problem, jak i na nowe prawo.

– Zmiany w prawie dają szansę na skuteczną walkę z pedofilią w sieci. Dlatego już od pierwszego dnia ich obowiązywania ruszamy z kampanią, w której przestrzegamy potencjalnych sprawców, że nie są ani anonimowi, ani bezkarni. Ofiarom krzywdzenia pokazujemy, że prawo jest po ich stronie i w sytuacji zagrożenia mogą oczekiwać pomocy mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje, koordynator kampanii „Dziecko w Sieci”.

Skala zjawiska jest niepokojąca. Do Helpline.org.pl, którego konsultanci świadczą pomoc młodym internautom, niemal co trzeci dzień trafia zgłoszenie dotyczące próby uwiedzenia dziecka w Internecie. To wierzchołek góry lodowej – statystyka ta uwzględnia jedynie osoby zdeterminowane na tyle, by szukać pomocy. Tymczasem wystarczy zajrzeć na dowolny czat, by znaleźć internautów kryjących się pod pseudonimami „Bogaty młodej” czy „Napalony na małolaty”.

Zgodnie z nowymi przepisami, od 8 czerwca 2010 roku już za próbę uwiedzenia w Internecie osoby poniżej 15. roku życia w celach seksualnych lub skłaniania jej do udziału w produkcji pornografii grozi kara do dwóch lat pozbawienia wolności. Karą do trzech lat więzienia zagrożone jest nadużycie zaufania lub wykorzystanie niewiedzy dziecka w celach seksualnych.

– Penalizacja wykorzystywania seksualnego dzieci w Internecie to jeden ze środków prowadzących do ograniczenia skali problemu. Niezbędna jest również edukacja, by młodzi internauci sami potrafili uniknąć prób uwodzenia, a jeśli do nich dojdzie, wiedzieli, gdzie i w jaki sposób mogą szukać pomocy – mówi Anna Rywczyńska z Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej, współorganizatora kampanii.

Kampania będzie widoczna dzięki przekazom w Internecie, telewizji, radio, prasie, na plakatach, bankomatach i reklamie zewnętrznej, m.in. w metrze. Działaniom medialnym towarzyszą propozycje edukacyjne. Od 8 czerwca na stronie www.dzieckowsieci.pl dostępny będzie kurs e-learning poświęcony problematyce bezpieczeństwa sieciowego. Kurs, przygotowany przez FDN i Fundację Orange, jest przeznaczony dla rodziców   i profesjonalistów pracujących z dziećmi.

Organizatorzy: Fundacja Dzieci Niczyje, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, Rzecznik Praw Dziecka

Główny partner: Fundacja Orange

Partnerzy: Arcabit, VA Strategy Communication, WP.pl, Allegro, Ströer, Przyjaznynet.pl oraz liczne stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe i tytuły prasowe

Patronat nad kampanią „Dziecko w Sieci”: Komenda Główna Policji, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Minister Edukacji Narodowej oraz Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania.

Udostępnij: Inauguracja kampanii społecznej „Każdy ruch w Internecie zostawia ślad”

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej