Odpowiedzialny biznes

Złoty i Diamentowy Listek CSR dla Orange

9 czerwca 2021

Złoty i Diamentowy Listek CSR dla Orange

Po raz 10. przyznano Listki CSR dla firm, które strategicznie podchodzą do zarządzania swoim wpływem na otoczenie i społeczna odpowiedzialnością. Wśród nagrodzonych zalał się też Orange Polska. Otrzymaliśmy Złoty Listek CSR oraz Diamentowy Listek CSR – za wieloletnie miejsce wśród laureatów złotych listów. Nagrodzona została też nasza dobra praktyka #jesteśmy z wami. Nagrody przyznawane są przez tygodnik Polityka wspólnie z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Trochę historii

Listki CSR po raz pierwszy pojawiły się przy liście 500 POLITYKI w 2012 roku. Jak pisali organizatorzy – ankieta na temat społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju miała „uporządkować wiedzę o skali, zakresie i kierunkach związanych z CSR w największych organizacjach”. Na ankietę wysłaną do ponad 1200 firm otrzymano 287 odpowiedzi. 67%  firm wskazało wtedy, że ma swoje cele CSR a w 88% stanowiły one element dokumentów strategicznych w rożnych obszarach. Strategię CSR posiadało 39% badanych. W ponad 50% firm były osoby zajmujące się CSR-rem, choć pracowały one najczęściej w obszarze PR i komunikacji (55%).

Wtedy też po raz pierwszy pojawiliśmy się na liście – jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Otrzymaliśmy najwyższą nagrodę – Złoty Listek. Mieliśmy już wtedy strategię CSR, określone cele i mierniki ich realizacji, osoby odpowiedzialne za ten obszar firmie, wydawaliśmy raporty społecznej odpowiedzialności wg. międzynarodowych standardów i audytowaliśmy ich treść.

Listki CSR dziś

Po 10 latach widać zmiany w podejściu do społecznej odpowiedzialności. 90% ankietowanych firm ma sformalizowane podejście do społecznej odpowiedzialności, 87% ma przyjęte cele CSR i mierniki ich realizacji, choć nadal 30% nie ma samodzielnego stanowiska osoby zajmującej się zrównoważonym rozwojem. Coraz więcej firm raportuje jednak swój wpływ społeczny – 93% , a część z nich w oparciu o standardy raportowania zintegrowanego. To między innymi wynik regulacji w zakresie ujawniania danych niefinansowych. To także dostosowanie do oczekiwań inwestorów, którzy coraz częściej pytają spółki o wskaźniki ESG (E-environmental, S-social, G-corporate governance). To także zmiany w naszym otoczeniu społecznym, które ma coraz większe oczekiwania wobec biznesu.

Co zmieniło się u nas? Mamy już kolejną strategię społecznej odpowiedzialności, która stanowi element strategii biznesowej. Cele i wskaźniki CSR stanowią stały element zarządzania. Od kilku lat raportujemy też dane niefinansowe w sposób zintegrowany, pokazując jak taki sposób zarządzania wpływa na nasz model biznesowy i łańcuch wartości.  I nadal się rozwijam w obszarze zrównoważonego rozwoju – wyznaczając sobie coraz bardziej ambitne cele na np. w odniesieniu do naszego wpływu na klimat.

Dlatego także w tym roku otrzymaliśmy Złoty Listek CSR. To już 10. Listek CSR  w naszej historii (1 dla Telekomunikacji Polskiej i 9 pod marką Orange).

Dobre praktyki

Dodatkowym elementem Listków od kilku lat są nagrody za dobre praktyki w zakresie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. W tym roku organizatorzy pytali o realizacje Celu 13. dotyczącego klimatu oraz działania przeciwdziałające skutkom pandemii. Wśród 16 nagrodzonych dobrych praktyk znalazł się nasz projekt #jesteśmy z wami nakierowany na pomoc służbie zdrowia, wsparcie systemu edukacji w pandemii, angażujący pracowników jako wolontariuszy.

Dziękujemy za docenienie.

wręczenie nagrody złotego listka CSR przez red naczelnego Polityki

 

 

 

Udostępnij: Złoty i Diamentowy Listek CSR dla Orange

Odpowiedzialny biznes

Orange Polska wśród najlepszych

9 czerwca 2020

Orange Polska wśród najlepszych

Ukazał się raport Equileap na temat Równości płci w Polsce, Rumunii i Czechach, oceniający wiodące firmy pod względem równości w miejscu pracy. Przedstawia on kluczowe dane i spostrzeżenia na temat równości płci w miejscu pracy w tych krajach.

W Polsce wśród firm notowanych w WIG 20 na GPW najlepsze wyniki otrzymał Orange Polska. Firmy z polskiego indeksu WIG 20 mają średni wynik 35%. Orange Polska otrzymał wynik 53% i zajmuje 43. miejsce wśród 255  firm ocenianych w ogólnym rankingu Equileap Gender Equality in Europe.

Raport został przygotowany przez Equileap, która jest uznawana za wiodącą organizację dostarczającą dane na temat równości płci w sektorze przedsiębiorstw. Co roku według 19 kryteriów analizowanych jest ponad 3,500 firm. Podstawą oceny są analizy raportów rocznych spółek giełdowych, w których publikowane są informacje na temat zarządzania różnorodnością w firmach.

Ten wynik to dla nas potwierdzenie, że jesteśmy na dobrej drodze w kierunku zarządzania różnorodnością i zrównoważonego rozwoju.

A skoro o zrównoważonym rozwoju mowa – to mamy też inne potwierdzenie – po raz 9. tygodnik „Polityka” wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte przygotował ankietę dla firm na temat społecznej odpowiedzialności (CSR). I po raz 9. znaleźliśmy się wśród przedsiębiorstw odznaczonych najwyższym wyróżnieniem złotym listkiem CSR.

fragment dyplomy z logo Załoty Listek CSR

Udostępnij: Orange Polska wśród najlepszych

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej