Reklama

Marketing „nisz”

29 lipca 2010

Marketing „nisz”

Coraz bardziej popularne staje się kierowanie akcji marketingowych do starannie wyselekcjonowanych grup klientów, dotąd uważanych za „niszowych”. Okazało się, że te „nisze” są naprawdę dość liczne, stąd obecna ilość „przekazów” skierowanych do konkretnych grup: osób 50+, młodych matek, aktywnych mężczyzn przed 40tką, rodziców, etc. I nie jest to tylko komunikacja marketingowa, ale również tworzenie nowych produktów.

Z naszego podwórka: telekomy na przykład odkryły, że seniorzy są zwolennikami prostych telefonów, za to z dużym wyświetlaczem i sporymi przyciskami. Jedna z sieci z kolei pokazała w swoich spotach osobę głuchoniemą używającą nowego modelu komórki. Była już też nawet sieć komórkowa agresywnie komunikowana do młodych i aktywnych mężczyzn hetero oraz inna skierowana do osób związanych z pewną stacją radiową. Producenci piwa tworzą kolejne marki dla kobiet, a ci od napojów gazowanych ich wersje „light”, dla dbających o linię. Wielkomiejskie dobrze zarabiające kobiety natomiast nagle oszalały na punkcie kompletowania drogich koralików w formie bransoletki.

A co łączy waszym zdaniem IBM, Star Alliance, Kinotekę, Google, Mazurkas Travel, Superapteka.pl i Westin? Właśnie to wąskie „targetowanie”, w tym wypadku marketing skierowany do kilkumilionowej rzeszy nieheteroseksualnych klientów w Polsce. Można się było o tym przekonać, kiedy blisko 10-tysięczny tłum w towarzystwie wielkich banerów reklamowych na mobilnych platformach przeszedł ostatnio przez stolicę w ramach pierwszej w naszej części Europy parady środowisk LGBTQ i ich przyjaciół. Wspomniane firmy dały jasny sygnał, że na pieniądzach tych klientów również bardzo im zależy, szczególnie, że podobno wydają ich więcej…

Co generalnie myślicie o targetowaniu „nisz” i jakie mielibyście na to pomysły? Czy przeszkadzałoby wam kierowanie komunikacji jednocześnie do różnych grup klienckich?  No i czy wtedy dalej bylibyście „Orange”? A może nawet jeszcze bardziej? 🙂

PanteraFlats small.JPG

Udostępnij: Marketing „nisz”

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej