Innowacje

Kościół liderem nowych mediów

1 kwietnia 2010

Kościół liderem nowych mediów

O Kościele Katolickim mówi się czasem, że jest przestarzały i nie nadąża za cywilizacyjnymi zmianami. Tymczasem okazuje się, że rzeczywistość jest zgoła odmienna.

Według doniesień „La Stampy”, watykańska strona internetowa należy do światowej czołówki najczęściej odwiedzanych portali. W roku inauguracji 2001 internauci połączyli się z nią 243 milionów razy, w roku ubiegłym połączeń tych było już 1 miliard 306 milionów. Sporo w tym zasługi samych papieży – Jana Pawła II i Benedykta XVI. Ten ostatni, przed kilkoma tygodniami, namawiał księży do tego, aby w swojej działalności wykorzystywali możliwości, jakie im dają nowe technologie.

Zresztą, Stolica Apostolska sama jest doskonałym przykładem tego, że inteligentne używanie nowoczesnych narzędzi komunikacji nie musi być wyłączną domeną dużych korporacji. Kilka lat temu na YouTubie zainaugurował swoją działalność kanał watykański. Dziś można na nim znaleźć już ponad 600 filmów, a sam kanał wyświetlono 2 025 219 razy (dla porównania – oficjalny kanał NBA użytkownicy odwiedzili tylko 1 168 746 razy). Z kolei w maju zeszłego roku powstał portal pope2you.net, który w jednym miejscu zbiera różne watykańskie inicjatywy, związane z nowymi technologiami (m.in. aplikacje na Facebooka i iPhona).

portal pope2you.net

Najnowszym ruchem Watykanu, w kierunku „pokolenia cyfrowego” jest z kolei uruchomienie w marcu oficjalnego kanału informacyjnego na Twitterze. W ciągu 10 dni kanał zebrał już 2 320 obserwatorów. Jeśli tendencja się utrzyma, to kto wie, czy Ashton Kutcher nie straci swojej pozycji twitterowego króla 🙂

W różnych portalach społecznościowych można obserwować aktywności także innych religii – np. Dalajlama prowadzi konto na Twitterze, a ajatollah al-Sistani ma ciekawą stronę www i profil na Facebooku. A co Wy sądzicie o tego typu aktywności?

Udostępnij: Kościół liderem nowych mediów

Innowacje

Przyszłość nowych mediów – konkurs

20 stycznia 2010

Przyszłość nowych mediów – konkurs

O Kościele Katolickim mówi się czasem, że jest przestarzały i nie nadąża za cywilizacyjnymi zmianami. Tymczasem okazuje się, że rzeczywistość jest zgoła odmienna.

Według doniesień „La Stampy”, watykańska strona internetowa należy do światowej czołówki najczęściej odwiedzanych portali. W roku inauguracji 2001 internauci połączyli się z nią 243 milionów razy, w roku ubiegłym połączeń tych było już 1 miliard 306 milionów. Sporo w tym zasługi samych papieży – Jana Pawła II i Benedykta XVI. Ten ostatni, przed kilkoma tygodniami, namawiał księży do tego, aby w swojej działalności wykorzystywali możliwości, jakie im dają nowe technologie.

Zresztą, Stolica Apostolska sama jest doskonałym przykładem tego, że inteligentne używanie nowoczesnych narzędzi komunikacji nie musi być wyłączną domeną dużych korporacji. Kilka lat temu na YouTubie zainaugurował swoją działalność kanał watykański. Dziś można na nim znaleźć już ponad 600 filmów, a sam kanał wyświetlono 2 025 219 razy (dla porównania – oficjalny kanał NBA użytkownicy odwiedzili tylko 1 168 746 razy). Z kolei w maju zeszłego roku powstał portal pope2you.net, który w jednym miejscu zbiera różne watykańskie inicjatywy, związane z nowymi technologiami (m.in. aplikacje na Facebooka i iPhona).

portal pope2you.net

Najnowszym ruchem Watykanu, w kierunku „pokolenia cyfrowego” jest z kolei uruchomienie w marcu oficjalnego kanału informacyjnego na Twitterze. W ciągu 10 dni kanał zebrał już 2 320 obserwatorów. Jeśli tendencja się utrzyma, to kto wie, czy Ashton Kutcher nie straci swojej pozycji twitterowego króla 🙂

W różnych portalach społecznościowych można obserwować aktywności także innych religii – np. Dalajlama prowadzi konto na Twitterze, a ajatollah al-Sistani ma ciekawą stronę www i profil na Facebooku. A co Wy sądzicie o tego typu aktywności?

Udostępnij: Przyszłość nowych mediów – konkurs

Innowacje

Zadziwiający Mag+

29 grudnia 2009

Zadziwiający Mag+

Okres międzyświąteczny to w pracy czas trochę spokojniejszy, mogę więc ponadrabiać zaległości w przeglądaniu pokrewnych serwisów. Okazuje się, że warto – na blogu Marcina Jagodzińskiego znalazłem bardzo fajny filmik, pokazujący jak już za kilka lat może wyglądać czytanie gazet. Zobaczcie sami – dość długie, ale warto:

Swoją drogą bardzo jestem ciekawy, jak rozwój technologii wpłynie na model pracy mediów. Taka „tabliczka”, która umożliwi dostęp online nie tylko do gazet, ale i do tv/video, a pewnie i radia, nie dość, że zastąpi wszystkie inne nośniki, to jeszcze może całkowicie zdezorganizować aktualny model rynku. Eryk Mistewicz niedawno porównał sytuację na rynku medialnym do sporów z początku XX wieku pomiędzy zwolennikami (czyt. producentami) dorożek i samochodów. James Whiting, szef Flint Wagon Works, firmy produkującej dyliżanse, postanowił w 1903 roku zainwestować w Buick Motor Company i dobrze na tym wyszedł.

Co na to wielkie koncerny prasowe?

Udostępnij: Zadziwiający Mag+

Innowacje

Rozmowy o nowych mediach w biznesie

9 grudnia 2009

Rozmowy o nowych mediach w biznesie

Ostatnio jakoś dużo dookoła mnie rozmów o nowych mediach i możliwości ich wykorzystania w biznesie.

Na blogu Jacka Gadzinowskiego znajdziecie rozmowę z Konradem Ciesiołkiewiczem i Amelią Łukasiak na temat współczesnych trendów w komunikacji. Trochę tam jest, siłą rzeczy, o naszym blogu, ale także o dziennikarstwie obywatelskim, obiektywizmie mediów i o tym, jak dzisiejsi odbiorcy kształtują formę medialnego przekazu.

Z kolei wszystkich, którzy są bardziej zainteresowani tematem nowych mediów w biznesie zapraszam na dzisiejszą debatę „Znaczenie komunikacji w nowych mediach. Biznes a nowe media oraz trendy komunikacji w 2010 roku” organizowaną przez miesięcznik „Brief”.

Jacek Gadzinowski (Momentum Worldwide), Konrad Ciesiołkiewicz (Grupa TP), Paweł Wujec (Gazeta.pl), Dominik Kaznowski (Nasza-Klasa), Michał Berger (agencja San Markos) i Marta Czartoryska (Onet.pl) dyskutować będą o trendach komunikacji w 2010 roku, o tym, czy biznes rozumie znaczenie nowych mediów i umie je wykorzystać oraz czy „stare” i „nowe” media ze sobą konkurują, czy są raczej uzupełnieniem i rozszerzeniem kanałów komunikacji. Jeśli nie możecie akurat wybrać się do Westina, to zapraszam na stronę Briefa – od 13.00 będzie tam pokazywana transmisja live z debaty. W sumie, skoro mowa o nowoczesnej komunikacji, to czy mogłoby być inaczej?

Udostępnij: Rozmowy o nowych mediach w biznesie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej