
Fundacja Orange była partnerem głównym tegorocznej edycji, niezwykle prestiżowego konkursu Papaya Young Directors. Zadaniem uczestników – młodych kreatywnych i filmowców było nakręcenie spotu reklamowego na temat jednej z sześciu marek: EB, Sprite, PZU, McDonalds, DPD i Fundacji Orange.
Każdy twórca, który podjął rękawicę, w pierwszej kolejności musiał stworzyć eksplikację reżyserską na temat wskazanego przez siebie brandu. Autorzy najlepszych z nich, zdaniem jury, otrzymali zielone światło na rozpoczęcie zdjęć. Co kluczowe, przedstawiciele partnerów nie ingerowali w prace nad filmami, nie mieli też wglądu w eksplikacje. Taka cezura miała zapewnić kreatywnym pełną niezależność, a ich dziełom nadać stempel świeżego spojrzenia na markę i produkt.
12 najlepszych spotów, po dwa na temat każdej z marek, poznaliśmy dopiero 13 czerwca, na oficjalnej gali w Zamku Ujazdowskich w Warszawie.
Poniżej, znajdziecie oba filmy na temat Fundacji Orange. Pierwszy z nich („Obcy”) otrzymał wyróżnienie jury za kompozycję i wyjątkową wrażliwość muzyczną.
Konrad Kidawa – „Obcy”
Michał Ciechomski – „Owce”
Jak Wam się podobają? Macie swojego faworyta? Czekam na komentarze.