Odpowiedzialny biznes

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

25 maja 2018

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Udostępnij: Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

Odpowiedzialny biznes

Pomożemy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

20 kwietnia 2018

Pomożemy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Do 27 kwietnia trwa nabór do dwóch naszych programów dedykowanych szkołom: MegaMisji i #SuperKoderów. Drugi z nich, od roku szkolnego 2018/2019, wzbogacamy o nową ścieżkę edukacyjną. Od 1 września nowe technologie, dzięki nam, lepiej poznają także dzieci z Zespołem Downa i autyzmem.

Dla przypomnienia: #SuperKoderzy to nasz ogólnopolski program edukacyjny, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresujemy go do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-12 lat. Szkoły, które kwalifikują się do #SK decydują, którą spośród 9 ścieżek tematycznych, w ramach wybranego przedmiotu, będą realizować. W tym gronie plasuje się m.in. muzyka. Uczniowie podążający tą ścieżką, między innymi, uczą się programować podłączone do komputera przedmioty i…komponować na nich dźwięk.

Od 1 września chętnie szkoły będą realizować nową ścieżkę – Młodzi Patrioci, która dedykowana jest dzieciom z niepełnosprawnościami. Mimo, że do naszych programów, począwszy od edycji pilotażowej, zgłaszały się już szkoły specjalne to Młodzi Patrioci są pierwszą ścieżka, która będzie w stu procentach wychodziła naprzeciw potrzebom dzieci z zespołem downa lub autyzmem. – Dostawaliśmy liczne sygnały od nauczycieli np. z klas integracyjnych. Mówili, ze chcieliby spróbować naszych zajęć ale dzieci z niepełnosprawnościami sobie z nimi nie poradzą. Dlatego właśnie zrodził się pomysł stworzenia ścieżki specjalnie dla nich, dostosowania naszych materiałów do specyfiki szkół specjalnych. Wdrażając tę ścieżkę, chcemy udowodnić że każdy, przy odpowiednim podejściu, może przystąpić do nauki kodowania i programowania – mówi Monika Wrońska, koordynatorka programu #SuperKoderzy w Fundacji Orange.

Scenariusze lekcji do Młodych Patriotów skonstruowaliśmy we współpracy z dwiema doświadczonymi nauczycielkami ze szkoły specjalnej w Obornikach: Jolantą Majkowską i Zytą Czechowską. – One najlepiej wiedzą czego potrzebują dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – tłumaczy Monika Wrońska.

W ramach 15 lekcji dzieciaki, przy wykorzystaniu m.in. nowoczesnych robotów edukacyjnych, poznają wybrane aspekty historii Polski. I nie tylko.

Rekrutacja dla szkół na przyszły rok szkolny kończy się w przyszły piątek. Więcej informacji TUTAJ. Koniecznie dajcie znać zaprzyjaźnionym szkołom.

Udostępnij: Pomożemy w nauce dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Odpowiedzialny biznes

Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

12 grudnia 2017

Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

Jakiś czas temu Michał Rosiak pisał na blogu o stalkingu i technicznych sposobach radzenia sobie z nękaniem. Dziś w wywiadzie z Martą  Wojtas, psycholożką, ekspertką ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę rozmawiam o innych aspektach tego zjawiska.

psycholożka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

* Czym jest stalking? Czy wiemy jaka jest skala tego zjawiska?

Stalking to uporczywe nękanie, którego dopuszcza się określona osoba bądź osoby, naruszając cudzą prywatność oraz wywołując u ofiary poczucie zagrożenia oraz inne szkody osobiste. Stalking może mieć różne formy zaczynając od uporczywych prób kontaktu za pomocą internetu, telefonu ale też może mieć wymiar nachodzenia czy śledzenia danej osoby. Nie znamy dokładnej skali tego zjawiska. Możemy przypuszczać, że popularność takiego medium jak internet dała sprawcom nowe możliwości podążania i naprzykrzania się swoim ofiarom.

* Kiedy możemy uznać, że jesteśmy ofiarami stalkingu?

Ofiarą stalkingu staje się osoba, która pomimo iż wyraźnie zaznaczyła, że nie życzy sobie kontaktu, nadal otrzymuje od kogoś niechciane wpisy, połączenia online czy telefoniczne, sms’y, wie o tym że ktoś obserwuje ją w rzeczywistości w formie jawnej lub ukrytej, nachodzi ją i narzuca swoją obecność. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę fakt, że aby zakwalifikować zachowanie jako stalking musi mieć ono uporczywy charakter, czy pojawiać się regularnie i często przez określony czas. Stalkingiem nigdy nie są pojedyncze formy kontaktu z daną osobą, nawet jeśli zawierają znamiona przestępstwa np. groźby karalne. Stalking może się też wiązać z przemocą fizyczną i stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia ofiary.

* Jak się zachować w takiej sytuacji? Jak reagować? Kiedy?

Kiedy zdarza się sytuacja, w której mamy poczucie, że ktoś nas nęka warto przede wszystkim wyraźnie zakomunikować tej osobie, że nie życzymy sobie z nią kontaktu. Jeśli zachowanie tej osoby się nie zmieni ważne jest, aby zabezpieczyć dowody tego, co się zdarza czyli np. nie kasować sms’ów, zrobić zrzuty ekranu wpisów, które pojawiają się online, wydrukować billing połączeń telefonu komórkowego, zapisywać w jaki sposób i kiedy osoba próbowała się z nami kontaktować osobiście. Warto też pomyśleć o tym, czy są inni świadkowie nękania, gdyż zeznania takich osób mogą być istotne dla organów ścigania.

* Czy sami możemy coś zrobić i czy powinniśmy?

Jeśli stalking przydarza się nam warto zadbać o to, abyśmy jak najczęściej przebywali w towarzystwie innych osób. To może pozytywnie wpływać na nasze poczucie bezpieczeństwa. Ponadto obecność świadków w chwilach prób nawiązania kontaktu przez sprawcę może być istotna z punktu widzenia późniejszej interwencji prawnej. Warto pamiętać, że w sytuacji, kiedy czujemy niepokój w relacji z osobą, która nam się narzuca pomimo iż sobie tego nie życzymy, mamy prawo reagować i możemy liczyć na wsparcie telefoniczne, online i bezpośrednie.

* Jaki skutki psychologiczne wywołuje stalking?

Ofiara nękania zazwyczaj znajduje się w trudnej sytuacji psychologicznej. Może przeżywać poczucie zagrożenia, które może się utrzymywać przez dłuższy czas i zaburzać codzienne funkcjonowanie. Może mieć poczucie bezradności i braku kontroli nas sytuacją. Takie okoliczności wpływają na poczucie bezpieczeństwa i samoocenę osoby, która doświadcza nękania. Zdarza się, że trudności emocjonalne ofiary prowadzą do myśli lub prób samobójczych i mogą zakończyć się tragicznie, jeśli zjawiska w porę nie uda się przerwać i nie zostanie udzielona odpowiednia pomoc.

* Gdzie możemy szukać pomocy? Także psychologicznej ?

Ofiary stalkingu mogą potrzebować pomocy specjalisty, który będzie w stanie udzielić im wsparcia, ale także będzie im towarzyszył w procesie wyrażania i radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz budowaniu poczucia bezpieczeństwa. Osoby dorosłe mogą poszukiwać pomocy w różnych placówkach np. Ośrodkach Interwencji Kryzysowej oraz poradniach specjalizujących się w pomocy terapeutycznej. Kiedy ofiarą stalkingu staje się dziecko ważne jest aby w oddziaływania włączona była np. szkoła oraz poradnia psychologiczno-pedagogiczna. Warto dodać, że w każdej sytuacji tego typu ważne jest aby ofiara odbyła przynajmniej jedno spotkanie z psychologiem, który oceni stopień wpływu tego co się zdarzyło na jej emocje i funkcjonowanie w życiu.

Dzieci i młodzież mogą otrzymać pomoc w bezpłatnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, czynnym codziennie od 12-22, a od stycznia 2018 od 12.00-2.00. Rodzice, których dziecko doświadcza podobnej sytuacji uzyskają wsparcie pod bezpłatnym numerem 800 100 100, w Telefonie dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci (czynny pn-pt w godzinach 12-15). Jeśli stalking dotyczy internetu i nowych technologii dzieci i młodzież z Warszawy oraz okolic mogą uzyskać pomoc bezpośrednią w Poradni Dziecko w Sieci, którą prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Więcej szczegółów oraz kontakt dostępny jest pod linkiem: http://fdds.pl/oferta/pomoc-bezposrednia/. Osoby dorosłe mogą skontaktować się z telefonem zaufania dla osób dorosłych 116 123.

* Co na to prawo?

Stalking jest przestępstwem, zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3, a w przypadku doprowadzenia ofiary do śmierci samobójczej – do lat 10. W kodeksie postępowania karnego dotyczy artykułu 190a. Jest to przestępstwo ścigane na wniosek poszkodowanego, więc każdą taką sytuację możemy zgłosić organom ścigania. Dokonując zgłoszenia policji warto przedłożyć wszystkie dowody, które udało nam się zgromadzić, gdyż mogą one potwierdzić uporczywy i ciągły charakter tego zjawiska. Szkody osobiste w postaci trudności i zaburzeń emocjonalnych można udokumentować odpowiednią opinią psychologiczną po konsultacjach ze specjalistą.

Dziękuję za rozmowę.

Orange Polska jest partnerem technologicznym i finansowym Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz infolinii 800 100 100.

Udostępnij: Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

Odpowiedzialny biznes

Przeszło 100 tys. głosów na Pracownie Orange!

12 października 2017

Przeszło 100 tys. głosów na Pracownie Orange!

Od 4 do 20 października trwa głosowanie internautów, dzięki któremu wybierzemy 25 nowych Pracowni Orange. Po nieco ponad tygodniu plebiscytu internauci oddali już przeszło 100 tys. unikalnych losów. To znakomity wynik – każdy zainteresowany może dać wyraz swojemu poparciu tylko raz na 24 godziny.

Jak wygląda głosowanie?

W pierwszym, tzw. etapie naboru do Pracowni Orange grupy inicjatywne, składające się z co najmniej 3 osób, poprzez specjalny formularz internetowy, przedstawiały pomysł na Pracownię w swojej miejscowości. Następnie, komisja złożona z naszych ekspertów wyłoniła finałowe 63 propozycje, które stanęły do otwartego głosowania. 25 zgłoszeń, które zgromadzą największą ilością głosów w danych województwach (wymóg to 1 na każde z nich) zamieni się w prawdziwe Pracownie Orange.

Na czym polegają Pracownię Orange?

Pracownia Orange to miejsce, w którym mieszkańcy mogą aktywnie spędzać czas, rozwijając swoje pasje i ucząc się, jak kreatywnie korzystać z nowych technologii. Wszystko to w nowoczesnej przestrzeni, wyposażonej w zgodzie z pomysłem danej Grupy Inicjatywnej i pod kuratelą Fundacji Orange.

W praktyce każda z lokacji otrzymuje od nas grant o wartości około 30 tys. zł. Za tą kwotą kryją się m.in.: komputery, urządzenia wielofunkcyjne, konsole, drukarki 3D i zestaw mebli. To jak grupy inicjatywne i mieszkańcy spożytkują ten kapitał zależy wyłącznie od ich pracowitości i kreatywności.

Co kluczowe, Pracownie Orange powstają w miejscowościach do 30 tys. mieszkańców. Do tej pory powstało ich już 77, a obecny nabór sprawi, że ich łączna ilość przekroczy 100. Z doświadczenia wiemy, że dla wszystkich tych lokacji to naprawdę cenny nabytek.

Dowiedzcie się więcej o Pracowniach Orange i dołączcie do głosowania TUTAJ>>

Udostępnij: Przeszło 100 tys. głosów na Pracownie Orange!

Oferta

Orange Eksperci razy 70

3 lipca 2013

Orange Eksperci razy 70

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Udostępnij: Orange Eksperci razy 70

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej