Odpowiedzialny biznes

Co Cię wyróżnia w Twoim zespole i jak przekłada się to jego funkcjonowanie?

14 listopada 2016

Co Cię wyróżnia w Twoim zespole i jak przekłada się to jego funkcjonowanie?

Dwa, wydawałoby się proste pytania. W końcu każdy z nas nieco różni się od koleżanek i kolegów, z którymi współpracuje. Niektórzy z nas są młodsi inni nieco bardziej doświadczeni – najmłodszy pracownik ma 19 lat, najstarszy 68, a ponad 6 100 pracuje już w Orange ponad 20 lat.  Jedni w wolnych chwilach biegają i chodzą po górach inni wolą relaksować się w ogródku lub budować modele kolejek. Kończyliśmy różne szkoły i uczelnie w różnych miastach – mamy tu inżynierów, politologów, historyków, a nawet oceanografa. W sumie  Orange Polska to 20 różnych rodzin zawodowych i ponad 400 różnych zawodów. Część z nas wie, kim jest „szczun” i „fifna mela”, inni pamiętają co oznacza „oma na kole” z dzieciństwa. W Orange pracuje bardzo dużo kobiet. Trzy z pośród 6 638 znacie z bloga. Panów, co dodaję dla kronikarskiej poprawności znajdziecie u nas 8 918.

Stąd to pytanie w tytule. Przecież wszystkie nasze doświadaczenia i umiejętności przekładają się na nasze funkcjonowanie w pracy, fakt, że różnimy się między sobą przekłada się na skuteczność  i innowacyjność. Jeżeli się nie zgadzacie z tym zdaniem zapraszam do komentowania 😉

Zadaliśmy te pytania koleżankom i kolegom w czasie Dnia Różnorodności. Nawiązywałem do niego w materiale o Miasteczku Myśli, jednak teraz nasza mała sonda ujrzała światło dzienne.

Warto zobaczyć kim jesteśmy i jak wyglądamy. A gdybyście chcieli do nas dołączyć – droga wolna 😉

Udostępnij: Co Cię wyróżnia w Twoim zespole i jak przekłada się to jego funkcjonowanie?

Odpowiedzialny biznes

Kreatorzy i strażnicy marki

8 września 2014

Kreatorzy i strażnicy marki

Owiane tajemnicą pojęcie „marki” to w prostych słowach symbol, termin, wzór, znak graficzny lub kombinacja tych wszystkich czynników, stworzona w celu oznaczenia i odróżnienia produktów, usług i innych elementów firmy od dóbr konkurencyjnych. O tym, jak ważne jest, by w dobie szybko zmieniającego się rynku wyróżnić się, wie najlepiej Wydział Zarządzania Marką w Orange Polska. To specjaliści, którzy na co dzień pilnują tego, by tożsamość i nasz wizerunek były w oczach klienta spójne i klarowne. Pracują nad tym, by wszystko, co jest sygnowane znakiem Orange, zawsze kojarzyło się z wysoką jakością, ponadczasowymi wartościami i tzw. kulturą marki. W końcu klient zawsze wybierze produkty marki, która wzbudza jego zaufanie i gwarantuje zadowolenie. Według naszego zespołu, gdyby Orange było człowiekiem byłoby kimś dowcipnym, o duszy małolata, wrażliwym, otwartym na nowe idee, przejrzystym i uczciwym. W końcu cały „pomarańczowy” zespół pracuje m.in. nad tym żeby: filmy reklamowe były radosne, obsługa wyczulona na potrzeby klientów, projekty innowacyjne, a produkty zawsze dobrej jakości. Na dobry efekt końcowy pracuje wiele osób. Rzecznik patentowy zajmuje się ochroną znaków towarowych i rejestracją domen internetowych, które stanowią znaczący procent wartości przedsiębiorstwa. Specjaliści od identyfikacji wizualnej czuwają by materiały, które trafiają do produkcji miały kształt i format zgodny z marką. Dbają też, żeby marka była sednem aranżacji przestrzennych (salonów i biur), realizacji architektonicznych i kształtowania krajobrazu. Wyszukiwanie nowych, świeżych i pożądanych przez potencjalnych klientów gadżetów to także ich „działka”. Pilnują, by gadżety były zawsze z najlepszych materiałów i w rozsądnych cenach. Zajmują się także kompleksową obsługą tzw. brand shopu, w którym zarówno klienci, jak i pracownicy mogą znaleźć produkty sygnowane logo Orange. Moim zdaniem profesjonalne i mądre zarządzanie marką buduje przewagę na rynku i jest jednym z ważnych aspektów, dla których klienci wybierają Orange Polska.

f0e841d9d57651e72ecf2db7eec954cb102

Udostępnij: Kreatorzy i strażnicy marki

Odpowiedzialny biznes

Orange’owe science fiction

5 września 2014

Orange’owe science fiction

W ramach naszego cyklu dzisiaj na tapecie prezentujemy kolejny z obszarów marketingu M2M (Machine to Machine). Nawiązują oni relacje biznesowe z innymi przedsiębiorstwami i wprowadzają na rynek produkty innowacyjne, ułatwiające nam funkcjonowanie rodem z amerykańskich filmów o przyszłości. Wiedzą, że już niedługo najlepszą lodówką będzie taka, która w odpowiednim momencie zawiadomi nas smsem, że kończy się masło, a przy okazji prześle listę zakupów do wybranego sklepu. Swoją wiedzę przekazują z pasją. Oferowane przez Orange możliwości technologiczne, dostęp do ogromnej bazy klientów, know-how i kanały sprzedaży ludzi z M2M napływają propozycje ciekawych produktów. Dzięki otwartej głowie, świetnej znajomości rynku i smykałce do innowacji perfekcyjnie potrafią ocenić, czy dany pomysł ma szanse na sukces. Tak powołana do życia została Nawigacja Orange – najlepsza, oparta na rozwiązaniu chmurowym (serwer centralny), nawigację w Polsce. System posiada cały czas aktualizowaną bazę danych m.in. o trasach przejazdu, zdarzeniach drogowych, stacjach benzynowych i restauracjach. To jednak kropla w morzu produktów, które zespół marketingu wprowadza na rynek. Wystarczy wymienić zapewnienie komunikacji dla inteligentnych bransoletek więziennych sprawdzających, gdzie przebywa skazany na areszt domowy, czy inteligentne mierniki oceniające zużycie wody i sterujące jej przepływem, żeby zauważyć jak wielkie korzyści płyną z zastosowania produktów innowacyjnych. Pierwszy redukuje wydatki na więziennictwo w Polsce, drugi zapobiega kradzieżom i marnowaniu wody przez m.in. właścicieli ogródków podmiejskich. To ludzie o nieprzeciętnych zdolnościach analitycznych, mistrzowie budowania relacji z wrodzonym pierwiastkiem odkrywcy. 🙂

Genialne pomysły rodzą się także w obszarze konwergencji (łączenie usług) i rozwoju produktów stacjonarnych. To właśnie pracujący tu marketingowcy jako pierwsi spośród firm telekomunikacyjnych w Polsce i pierwsi w Grupie Orange na świecie wprowadzili na rynek nowoczesne rozwiązanie – znane jako  Inteligentny Dom. Dzięki niemu, klienci mogą za pomocą smartfona, tabletu i komputera z dowolnego miejsca na świecie zdalnie sterować oświetleniem, temperaturą w swoim domu oraz sprawdzać, czy na pewno zamknęli okna. Mogą także dostosować rozwiązania do swojego codziennego planu dnia dzięki automatyzacji za pomocą tzw. scen, które mają mu towarzyszyć podczas określonych czynności, np. automatycznie włączać światło, gdy schodzi do piwnicy. W trakcie procesu wdrażania, nad projektem intensywnie współpracowały wszystkie obszary zaangażowane w komercjalizację produktu – Marketing, Orange Labs, Komunikacja i eksperci w procesie TTM, dzięki czemu marzenia sprzed chwili szybko przybrały materialną formę. Efekty współpracy pojawiały się błyskawicznie – od technologii i urządzeń ułatwiających życie aż po ergonomiczny i prosty  rozwiązania dla klientów. Zespół ten ma hopla na punkcie optymalizacji wykorzystywania mediów w domu, więc całkiem możliwe, że niedługo nasz własny kąt będzie rozumiał nas lepiej, niż najlepszy przyjaciel.

Zapraszam Was do odwiedzania naszej strony Orange Jobs. Dla ośób, które chcą poczytać o inncyh preznetowanych obszarach w ramach cyklu zapraszam do materiału: cz1, cz2, cz3

 

Udostępnij: Orange’owe science fiction

Odpowiedzialny biznes

Projekt bez limitów

1 września 2014

Projekt bez limitów

Dwa, wydawałoby się proste pytania. W końcu każdy z nas nieco różni się od koleżanek i kolegów, z którymi współpracuje. Niektórzy z nas są młodsi inni nieco bardziej doświadczeni – najmłodszy pracownik ma 19 lat, najstarszy 68, a ponad 6 100 pracuje już w Orange ponad 20 lat.  Jedni w wolnych chwilach biegają i chodzą po górach inni wolą relaksować się w ogródku lub budować modele kolejek. Kończyliśmy różne szkoły i uczelnie w różnych miastach – mamy tu inżynierów, politologów, historyków, a nawet oceanografa. W sumie  Orange Polska to 20 różnych rodzin zawodowych i ponad 400 różnych zawodów. Część z nas wie, kim jest „szczun” i „fifna mela”, inni pamiętają co oznacza „oma na kole” z dzieciństwa. W Orange pracuje bardzo dużo kobiet. Trzy z pośród 6 638 znacie z bloga. Panów, co dodaję dla kronikarskiej poprawności znajdziecie u nas 8 918.

Stąd to pytanie w tytule. Przecież wszystkie nasze doświadaczenia i umiejętności przekładają się na nasze funkcjonowanie w pracy, fakt, że różnimy się między sobą przekłada się na skuteczność  i innowacyjność. Jeżeli się nie zgadzacie z tym zdaniem zapraszam do komentowania 😉

Zadaliśmy te pytania koleżankom i kolegom w czasie Dnia Różnorodności. Nawiązywałem do niego w materiale o Miasteczku Myśli, jednak teraz nasza mała sonda ujrzała światło dzienne.

Warto zobaczyć kim jesteśmy i jak wyglądamy. A gdybyście chcieli do nas dołączyć – droga wolna 😉

Udostępnij: Projekt bez limitów

Odpowiedzialny biznes

Social mediowy zawrót głowy

21 lipca 2014

Social mediowy zawrót głowy

Każdego dnia prezentujemy Wam na blogu produkty, usługi i kampanie. Nie powstałyby one gdyby nie wiele osób, które przygotowują oferty, programują strony w necie czy tworzą aplikacje. Postanowiliśmy przybliżyć ich pracę i zarazem pokazać firmę „od kuchni”. Być może wiedza o tym, jak pracuje się w różnych działach Orange pomoże Wam zdecydować kiedyś, że chcielibyście ruszyć w podobną ścieżkę własnej kariery. Na pierwszy ogień bierzemy Social Media.

Nasi Eksperci od Social Mediów tworzą strategie wykorzystywania kanałów on-line oraz wyznaczają kierunki ich rozwoju. Wyłapują trendy i prowadzą kampanie on-line. Choćby takie jak wspólne działania z blogerami, które okazały się sukcesem dzięki indywidualnemu podejściu we współpracy. Do ich zadań należy także monitoring internetu. Pomagają rozwiązywać problemy współpracując blisko z konsultantami i Orange Ekspertami. Opracowują system raportów i alertów po to, aby każdy, kto zgłasza sprawę dotyczącą klientów Orange, natychmiast otrzymał odpowiedź. Średni czas ich reakcji na posty zamieszczone na Facebooku wynosi 23 minuty, co według Social Bakers czyni Orange Polska jedną z najlepszych firm na świecie w szybkości odpowiedzi. Osoby planujące kampaniie żonglują mediami z cyrkową precyzją. Dla każdego z projektów potrafią stworzyć świeżą strategię. Na pracę patrzą rozwiązaniami tak, by przekaz zawsze trafił do właściwych osób w odpowiednim czasie. Potrafią też negocjować z mediami atrakcyjniejsze ceny i korzystniejsze czasy emisji.

 

Udostępnij: Social mediowy zawrót głowy

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej