Inne

Startup będzie leczył depresję za pomocą VR

6 lutego 2021

Startup będzie leczył depresję za pomocą VR

Jakie produkty kupujemy teraz w sieci chętniej niż kiedyś…?

W niektórych grupach produktów przejście na zakupy online wywołało niemal rewolucje. Raport firm Shoper i SMSAPI pokazuje, że co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie odzieży, kosmetyków i książek w sieci. Raport pokazuje, że największym wzrostem sprzedaży za pośrednictwem internetu cieszyły się produkty z kategorii zdrowie i uroda. Ponad 34 proc. respondentów zadeklarowało, że w czasie pandemii zaczęło je częściej kupować w sklepach internetowych. Dane firmy Shoper mówią, że liczba transakcji w branży Zdrowie i uroda wzrosła w ubiegłym roku o niemal 60 proc. względem roku 2019. Na drugim miejscu uplasowała się odzież (34 proc.), a na trzecim książki i multimedia (31,1 proc.). Produkty z tej ostatniej kategorii były również najczęściej wskazywane jako kupowane wyłącznie online (35,4 proc.). Inne branże z dużym udziałem transakcji tylko internetowych to hobby (wzrost o ponad 28 proc.), a także komputery i elektronika (ponad 24 proc.). Ja szczerze mówiąc na kosmetyki w ostatnim czasie nie wydałam wiele.

Źródło: interaktywnie.com

… a jakie kupujemy częściej stacjonarnie?

Rok 2020 wywrócił handel do góry nogami. W nowej rzeczywistości, w której zmagamy się z koronawirusem, przyzwyczajenie konsumenckie Polaków uległy zmianie. A kupujemy nawet więcej, choć niektóre z produktów rzadziej trafiają do naszych koszyków. Kosmetyki i ubrania dużo częściej w necie. Za to w sklepach stacjonarnych kupujemy więcej produktów sypkich, bo i więcej czasu poświęcamy na gotowanie w domowym zaciszu. Zamknięte restauracje dodatkowo dołożyły swoją cegiełkę do nowego trendu konsumenckiego Polaków. I to ma potwierdzenie w rzeczywistości. U nas pizza częściej była domowej roboty niż z dowozem. Podobnie wzrosła sprzedaż kawy, szczególnie ziarnistej, a co za tym idzie ekspresów. I to też się wszystko zgadza, bo na pracy zdalnej w domu potrafię wypić nawet 3 kawy dziennie.

źródło: finanse.wp.pl 

Polski startup będzie leczył depresję za pomocą VR

Polski startup pracujący nad usługą VR TierOne stworzył  oprogramowanie jak i okulary VR, które mają pomóc w zwalczaniu depresji. Autorzy systemu deklarują, że według badań rozwiązanie to obniża poziom depresji o 37 proc. (wg skali GDS), poziom lęku o 36 proc. (wg skali HADS) i poziom stresu o 27 proc. (wg skali PSQ). Technologia Wirtualnej Rzeczywistości pozwala całkowicie oderwać pacjenta od rzeczywistości (również rzeczywistości szpitalnej), samej w sobie często depresyjnej, i przenieść go do świata pełnego kolorów, radości i nadziei, co leczniczo wpływa na jego psychikę i pobudza mechanizmy plastyczności mózgu. Pacjent podczas cyklu terapeutycznego jest pozytywnie bodźcowany immersyjnym światem VR wraz z precyzyjnymi tekstami terapeutycznymi.

źródło: gadzetomania.pl

Większość kupujących czeka na mail ze statusem e-zakupów

Z raportu Shoper i SMSAPI wynika, że 68 proc. kupujących online preferuje powiadomienia na temat statusu swoich zakupów poprzez e-mail. Jednak 19 proc. wolałby otrzymywać je SMS-em, a powiadomienie poprzez aplikację mobilną 11 proc. Zaledwie 1 proc. preferowałby informację poprzez komunikator. Informację o wysyłce zamówienia chciałoby otrzymać SMS-em 35 proc. kupujących. A jak jest z wami? Dla mnie chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest sms. Z prywatnego maila w ogóle już nie korzystam.

źródło: logistyka.rp.pl

 

 

Udostępnij: Startup będzie leczył depresję za pomocą VR

Inne

Internet z balonów napełnianych helem?

30 stycznia 2021

Internet z balonów napełnianych helem?

Poniżej garść technologicznych ciekawostek z minionych dni.

Polacy chcą produktów z recyklingu

Z badania wykonanego na zlecenie Stena Recycling wynika, że 65% respondentów oczekuje od producentów stosowania materiałów pochodzących z recyklingu. Dla porównania, w Szwecji ten odsetek wynosi 92%. Według sondażu, dwie trzecie badanych Polaków chciałoby, aby ich ulubione produkty pochodziły ze zrównoważonej produkcji. 61% respondentów chętnie dowiedziałoby się czy firma, z której usług lub produktów korzysta działa na rzecz wprowadzania zasad gospodarki obiegu zamkniętego, natomiast 58% ankietowanych byłoby skłonnych zmienić swoje przyzwyczajenia i zrezygnować z usług/produktów ulubionej firmy na rzecz takiej, która dobrowolnie wdraża zasady gospodarki cyrkularnej. 37% przebadanych osób przyznało, że jest w stanie zapłacić więcej za taki produkt.

Źródło: https://wlaczoszczedzanie.pl/rosnie-ekologiczna-swiadomosc-konsumentow-polacy-chca-produktow-z-recyklingu/

Internet z balonów?

Projekt „Loon” zakładał dostarczenie internetu do trudno dostępnych rejonów za pomocą balonów napełnionych helem. Ideą Loon było zapewnienie łączności komórkowej w tych częściach świata, gdzie budowa tradycyjnej sieci komórkowej byłaby zbyt trudna i zbyt kosztowna. Z technicznego punktu widzenia było to możliwe. Było, bo niestety z biznesowego punktu okazało się nieopłacalne i projekt musiał się zamknąć i prawie po dziesięciu latach balony wracają na ziemię. Był to jeden z najambitniejszych projektów technologicznych ostatnich lat.

Źródło: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wydarzenia/google-alphabet-loon-balony-internet-koniec

AI bezbłędnie oznacza zagrożone gatunki na zdjęciach satelitarnych

Satelity to dla naukowców potężne narzędzie do monitorowania zagrożonych gatunków, bo umożliwiają bardzo precyzyjne śledzenie ruchów oznaczonych zwierząt – nowa technologia jeszcze rozszerza te możliwości. Jak zapewniają badacze nowy algorytm komputerowy umożliwia bowiem śledzenie na zdjęciach satelitarnych nieoznaczonych wcześniej zwierząt i to w bardzo złożonych środowiskach. Jako punkt wyjścia posłużyły największe zwierzęta lądowe na naszej planecie, a mianowicie zagrożone afrykańskie słonie. Gatunek ten porusza się zarówno po odsłoniętych trawiastych terenach, jak i lasach, a także wszystkich innych obszarach pomiędzy nimi, więc dostrzeżenie ich na zdjęciach satelitarnych jest sporym wyzwaniem.

źródło: https://www.geekweek.pl/news/2021-01-22/ai-bezblednie-oznacza-zagrozone-gatunki-na-zdjeciach-satelitarnych/

 

 

Udostępnij: Internet z balonów napełnianych helem?

Inne

Drony z ananasa i miasto z zerową emisją CO2

16 stycznia 2021

Drony z ananasa i miasto z zerową emisją CO2

Nowy rok przyniesie na pewno kolejne ciekawe informacje. Wiele z nich będzie efektem trendów technologicznych i wyzwań, przed jakimi stanęliśmy już w trudnym 2020 roku. Naukowcy i badacze są zgodni, że najważniejszymi trendami nadal będzie kwestia bezpieczeństwa, zdalnej pracy i rozwój Sztucznej Inteligencji. Ja dodam od siebie jeszcze coraz większą świadomość i potrzebę wdrożeń ekologicznych. I takie właśnie newsy, będę dla was wyszukiwała.

6 na 10 klientów opuszcza e-sklep, gdy pojawi się problem

Nowy rok to czas wyprzedaży i wzmożonych zakupów. Według ankiety goMoxie, aż 40 proc. konsumentów ma trudności z realizacją nawet najprostszych zadań na stronie sklepu. Ponad połowa konsumentów (62%), którzy mają trudności ze sfinalizowaniem transakcji online, porzuca koszyk i rezygnuje z zakupu. A wy poddajecie się czy dzwonicie na infolinie? Wyniki ankiety wskazują, że w przypadku trudności konsumenci częściej szukają ratunku u konkurentów, zmieniając witrynę, niż proszą o pomoc. Tylko 26% respondentów stwierdziło, że skontaktowało się z obsługą klienta, jeśli mieli problem, natomiast 52% konsumentów cyfrowych opuściło zakupy i przeniosło się do konkurencji.
(źródło: interaktywnie.com)

Raport o wykluczeniu cyfrowym w Polsce. Niepokojące wnioski

Raport Federacji Konsumentów pesymistycznie rozpoczął nowy 2021 rok. Wynika z niego, że w XXI wieku prawie 5 mln Polaków w wieku 16-74 lat wciąż nie posługuje się komputerem. Co więcej, pandemia pogłębiła wykluczenie cyfrowe najbardziej zagrożonych grup. Około 50-70 tys. uczniów nie posiada w domu żadnego komputera ani tabletu, a ponad 1 mln (czyli co czwarty uczeń) musi współdzielić urządzenia z rodzeństwem lub pracującymi zdalnie rodzicami, co realnie uniemożliwia edukację zdalną. Dziś ceny urządzeń w Polsce są niższe niż w wielu państwach Europy Zachodniej, a mimo to dla wielu Polaków wciąż są za drogie.

źródło: onet.pl

Netflix pobił kolejny rekord pod kątem liczby użytkowników

Z wyników badania Mediapanel w grudniu 2020 r. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6 mln polskich użytkowników, czyli 20 proc. wszystkich internautów w kraju. Na drugim miejscu w zestawieniu najpopularniejszych serwisów VOD uplasował się CDA Premium – 3,81 mln użytkowników, a na trzecim miejscu Player.pl – 3,49 mln użytkowników. To było do przewidzenia, że w trakcie pandemii, przy zamkniętych kinach i teatrach serwisy filmów na żądanie będą rosły.

źródło: wirtualnemedia.pl

Czy drony z liści ananasa staną się przyszłością?

Malezyjscy badacze opracowali metodę, która pozwala zmienić włókna liści ananasów w mocny materiał, który można wykorzystać do budowania szkieletów bezzałogowych pojazdów, np. dronów. Zdaniem naukowców  drony stworzone z tego materiału mają wyższy współczynnik siły do wagi niż te z syntetycznych włókien, a do tego są tańsze, lżejsze i łatwiejsze w utylizacji. 

źródło: geekweek.pl

Powstanie miasto o długości 170 km, bez ulic i aut, 0 zerowej emisji dwutlenku węgla

Miasto bez korków, stresu z rana i smogu? Okazuje się, że jest to możliwe. Książę koronny Arabii Saudyjskiej Mohammed bin Salman zapowiedział budowę pierwszego na świecie miasta o zerowej emisji dwutlenku węgla. Budowa projektu, który został wyceniony na 200 mld dolarów, ma rozpocząć się w najbliższych miesiącach. Miasto nie będzie mieć ulic i aut, a będzie składać się z osiedli połączonych nowoczesnymi sieciami.

Według wstępnych zapowiedzi księcia, The Line pomieści blisko milion mieszkańców i zapewni ponad 380 tys. nowych miejsc pracy, które będą ściśle związane z zawodami przyszłości. Sposobem na przemieszczanie się po mieście mają być autonomiczne rozwiązania mobilne oparte w większości na metrze. Dystans 170 kilometrów mieszkańcy będą mogli pokonać w niecałe 20 minut.

źródło: noizz.pl

 

Udostępnij: Drony z ananasa i miasto z zerową emisją CO2

Innowacje

Czego najczęściej szukaliśmy w internecie w 2020 roku?

12 grudnia 2020

Czego najczęściej szukaliśmy w internecie w 2020 roku?

Kolejny tydzień ciekawych informacji ze świata technologii za nami. Wybrałam kilka, które mnie zaskoczyły, licząc na to, że zainteresują także was. Za chwilę koniec roku więc informacje, które się pojawiają sprzyjają podsumowaniom.

 

Feralny 2020 r. w wyszukiwarce Google’a: Jak uszyć maseczkę?

Czego najczęściej szukali polscy użytkownicy Google w 2020 roku? Tutaj zaskoczenia nie ma. Najpopularniejszym hasłem był oczywiście “koronawirus”, który znalazł się na pierwszym miejscu  zarówno polskiego, jak i globalnego zestawienia. Najwięcej informacji o wirusie szukaliśmy w pierwszej połowie marca. Szukaliśmy także informacji o wyborach w USA, ekranizacji romansu „365 dni” i bonie turystycznym. Pytaliśmy  wyszukiwarkę, jak upiec chleb, co to jest narodowa kwarantanna oraz kim są duch święty, Margot i Kaja Godek. Kategorię “Jak…?” zdominowały izolacja w domach i kwarantanna. Szukaliśmy informacji o tym, jak uszyć maseczkę, zrobić płyn antybakteryjny, a także jak założyć profil zaufany, żeby skorzystać z usług e-administracji.

źródło: wyborcza.biz

Niemal połowa polskich graczy to kobiety

Kobiety w bardzo dużym stopniu uczestniczą w kulturze gamingowej i lubią różne gry, także te kojarzone z mężczyznami np. strzelanki. Z badania przeprowadzonego przez IQS wynika, że w Polsce jest 17 milionów graczy w grupie wiekowej 9-55 lat, z czego 47% to kobiety. Ponadto, kobiety stanowią 53% wszystkich graczy sięgających po wirtualną rozrywkę od 4 do 6 razy w tygodniu. Wśród wybieranych przez kobiety typów gier wymieniane są przygodowe gry akcji i gry symulacyjne (43%) oraz strzelanki (41%). Wśród powodów, dla których grają, kobiety wymieniają możliwość zrelaksowania się i oderwania od rzeczywistości, spędzenia czasu z przyjaciółmi w grach czy wcielenie się w rolę innej osoby i związane z tym adrenalinę i emocje.

Ja nie gram i nie lubię tego typu rozrywki, ale mogę zrozumieć panie, które potrzebują odreagować cały dzień i… postrzelać wirtualnie.

źródło: wirtualnemedia.pl

Rosnący rynek sprzętów wearables

Wearables… Póki co, nie ma polskiego słowa na to. Trochę niezdarne tłumaczenie podpowiada opcję „urządzenia ubieralne”. To nic innego jak ubrania oraz akcesoria zawierające w sobie zaawansowane technologie elektroniczne. Są coraz bardziej popularne. Dane za III kw. 2020 opublikowane przez firmę IDC na temat światowego rynku sprzętu wearables, wskazują na ponad 35% wzrost wolumenu sprzedaży w stosunku do III kw. 2019.  Liderem tego rynku z udziałem przekraczającym 33% jest Apple, zaś wiceliderem Xiaomi. Są to głównie smartwache i opaski, ale pojawiają się także np. damskie torebki, plecaki czy kurtki.

źródło: gsmonline.pl

W przyszłym roku na Księżycu odbędą się wyścigi zdalnie sterowanych samochodów

I nie jest to żart! Powrót na Księżyc będzie nie tylko ważnym wydarzeniem naukowym, ale i rozrywkowym. W październiku przyszłego roku na Księżycu zostaną rozegrane zawody zdalnie sterowanych samochodów, które będą zaprojektowane, zbudowane i prowadzone przez dwa zespoły licealnych uczniów, a częściowo przez legendarnego projektanta Ferrari, Maserati, McLarena – Franka Stephensona.

źródło: geekweek.pl

Udostępnij: Czego najczęściej szukaliśmy w internecie w 2020 roku?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej