Cyfrowi nowicjusze – nowa grupa klientów online
Według badania McKinsey, w Polsce liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej wzrosła od początku pandemii z 66 proc. do 78 proc. Przekłada się to na około 3,6 mln nowych użytkowników usług cyfrowych w kraju. Co więcej, ok. 70 proc. ankietowanych twierdzi, że będzie korzystać z nowych usług w sposób cyfrowy także po zakończeniu pandemii. 60% konsumentów określa się obecnie jako „cyfrowo ciekawych” lub „cyfrowych odkrywców”.
Niemal co 5 Polak mógł w pandemii przekazać przez telefon poufne dane oszustom
Z badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów wynika, że 24 proc. Polaków deklaruje, że w pandemii rozmawiało przez telefon z osobą, która prosiła o podanie m.in. nr PESEL lub danych do logowania w e-bankowości. Aż 18 proc. osób przyznaje, że mogło podać takie informacje oszustom. Najczęściej oszuści podawali się za pracowników banków. Pamiętajcie, wakacje to czas odpoczynku, ale dla tych, co mają złe intencje to żniwa. Co ciekawe, coraz ostrożniejsze są osoby starsze. Dane do logowania w banku najczęściej przekazały osoby między 18 a 24 rokiem życia.
Flota dronów zapewni bezpieczeństwo w Dubaju
Władze Dubaju wdrażają nowy system oparty na flocie dronów, który będzie reagował 5 razy szybciej, niż służby ratunkowe. W Dubaju drony udzielą pomocy w zaledwie minutę. Dubajska policja i służby ratunkowe chcą wykorzystać potencjał drzemiący w załogowych i bezzałogowych pojazdach latających. Władze planują rozmieścić w różnych częściach metropolii specjalne bazy, z których będą startowały drony.
Czy to przyszłość ratownictwa medycznego, jak myślisz Pablo?
Komentarze
-
Ciekawe dane dotyczące przekazywania poufnych danych, że młodzi ludzie też potrafią się złapać. Moją mamę też prosili o nr klienta w banku a nawet pin, ale nie dała się oszukać. Trzeba uważać!