Informacje prasowe

„Przyszłość Zaufania Cyfrowego” – badania Orange w krajach europejskich

21 lutego 2014

„Przyszłość Zaufania Cyfrowego” – badania Orange w krajach europejskich

Sposób wykorzystywania danych osobowych jest głównym kryterium zaufania klientów do firmy, prawie tak samo ważnym jak jakość usług, które ona dostarcza – wynika z najnowszego badania „Przyszłość Zaufania Cyfrowego” przeprowadzonego przez Orange we Francji, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Dlatego w przeddzień Światowego Kongresu Mobilnego w Barcelonie, Orange apeluje do biznesu o wspólne działania dla zapewnienia większej transparentności, kontroli ze strony konsumentów oraz ich edukowania w tej kwestii.

Niezależne, 3 częściowe studium badające opinie europejskich klientów pokazuje, że coraz bardziej obawiają się oni sposobu w jaki wykorzystuje się wszelkie informacje o nich. Czują, że nie mają nad nimi kontroli i nie wiedzą jak nauczyć się zarządzać własnymi danymi w sieci. Ankietowani Klienci wskazują, że praca nad poprawą ich zaufania musi zostać wykonana wspólnie przez wszystkie przedsiębiorstwa. Wskazują również, że niezbędna jest także większa transparentność, kontrola ze strony konsumenta oraz edukacja w tej kwestii.

Wraz z szybkim rozwojem sposobu wykorzystywania danych konsumenta, coraz więcej trzeba zrobić w kwestii edukacji klientów, żeby mogli oni zrozumieć w jaki sposób ich dane osobowe są wykorzystywane i jak nimi zarządzać – powiedział Daniel Gurrola, Vice Prezes,  Strategii & Rozwoju Biznesu grupy Orange.  Przypomniał że w 2013 Orange zobowiązał się wobec klientów i Komisji Europejskiej do podniesienia  poziomu przejrzystości i kontroli.  – Rozpoczęliśmy nasze działania od zwiększonej przejrzystości i udostępnienia nowych usług takich jak panel danych personalnych klienta Orange, ale badania pokazują, że my, jako biznes,  mamy o wiele więcej do zrobienia – dodał.

Wg  Orange wspólne działania należy podjąć w trzech kluczowych obszarach:

  • Transparentność – biznes musi być bardziej odpowiedzialny i przejrzysty w kwestii wykorzystywania i rozpowszechniania danych;
  • Kontrola – biznes powinien dostarczyć takie narzędzia konsumentom, aby mogli sami kontrolować swoje dane, przez ich ograniczanie lub zwiększanie w zależności od ich woli i otrzymywanie jednocześnie usług i korzyści. Rozpowszechnianie danych musi być poprzedzone zgodą klienta;
  • Edukacja – obecnie nie ma żadnego wyróżniającego się organu, który mógłby kształcić konsumenta jak może kontrolować swoje dane. W związku z tym to właśnie cały przemysł musi być jednym nauczycielem konsumenta, pokazującym mu drogę;

Streszczenie i przegląd wyników mogą być pobrane z www.orange.com/digitaltrust

 

***

Osoba kontaktowa: Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
tel.:   22 527 19 39
e-mail:   biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: „Przyszłość Zaufania Cyfrowego” – badania Orange w krajach europejskich

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej