Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

24 października 2016

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange – to nasze projekty, które znalazły się na liście 51 najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych biznesu przygotowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz dziennik „Rzeczpospolita”. Najlepsze projekty zostaną wyłonione w głosowaniu internautów. Liczymy na Twój głos.

Wyboru projektów dokonali eksperci z różnych dziedzin i przedstawiciele różnych sektorów, m.in. administracji publicznej, środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych i skupiających biznes. Inicjatywy były oceniane pod kątem: istotności podejmowanego problemu, spójności z postępowaniem firmy, jakości prowadzonych działań, a także nowatorskiego podejścia.

Jednym z ważnych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego korzystania z nowych mediów. Działania te realizowane są w ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam, który łączy działania edukacyjne Fundacji Orange oraz wszelkie nasze usługi dotyczące bezpieczeństwa klientów. Uczymy dzieci, rodziców i nauczycieli, co zrobić, aby dzieci były w sieci bezpiecznie.

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange dla szkół podstawowych, w których działają świetlice. Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia w świetlicy.

Kluby Sportowe Orange udowadniają, że internet oraz nowe technologie mogą wspierać i motywować do sportowego rozwoju, zamiast stanowić niewygodną alternatywę. Tworząc 100 multidyscyplinarnych klubów, otworzyliśmy furtkę do rozwoju sportowych pasji mieszkańców małych i średnich miejscowości.

Jeśli uważacie, że te projekty edukacyjne są ważne, oddajcie na nie głos. Na te i inne edukacyjne projekty biznesu  można głosować na stronie  glosowanie.odpowiedzialnybiznes.pl do 13 listopada.
Finaliści Listy – najbardziej znaczące inicjatywy edukacyjne w Polsce – zostaną ogłoszeni podczas 6. Targów CSR, 17 listopada br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

9bc238b52faa14210b6fe50d2cb0335774a

Udostępnij: Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Odpowiedzialny biznes

Nie tworzymy monopolu, my z nim walczymy

13 września 2013

Nie tworzymy monopolu, my z nim walczymy

W dzisiejszej Rzeczpospolitej właściciel Polkomtela Zygmunt Solorz-Żak poskarżył się, że Orange i T-Mobile zmierzają do zmonopolizowania rynku. Oczywiście chodzi mu o współpracę w ramach NetWorks! Uważa też, że wszyscy operatorzy komórkowi powinni mieć tyle samo częstotliwości i takie same warunki budowy sieci. A ja uważam, że pies leży pogrzebany zupełnie gdzie indziej i to całkiem płytko. Atakując w mało subtelny sposób NetWorks!, a wcześniej krytykując zasady aukcji UKE na pasma dywidendy cyfrowej, po prostu „lobbuje medialnie”, aby utrzymać jak najdłużej monopol na LTE, który ma od 1,5 roku. Widocznie rozszerzenie współpracy z T-Mobile i rozpoczęcie przez Orange testów LTE, tylko wzmogło  obawy, że konkurencja nadchodzi. A jeśli chodzi o informacje podane w wywiadzie to uprzejmie kilka prostuję i doprecyzowuję. Orange i T-Mobile nie są i nie będą grupą kapitałową. Współpraca przy udostępnianiu sygnału radiowego daje oszczędności, ale na rynku detalicznym i hurtowym pozostajemy bezwzględnymi konkurentami. Czy tak działają firmy dążące  do monopolu? Jakkolwiek nie liczyć częstotliwości posiadane przez grupę Zygmunta Solorza-Żaka są największe na rynku. Wśród najbardziej wartościowych tj. 900 i 1800 MHz firmy skupione wokół biznesmena mają 43,2 MHz, podczas gdy Orange dysponuje jedynie 16,4 MHz, T-Mobile 28,6 MHz, a Play 20 MHz. Kluczowe jest też porównanie ilości zasobów pasma w przeliczeniu na klientów. W przypadku Orange z 1 MHz pasma korzysta 0,5 mln użytkowników. W T-Mobile to ok. 0,4 mln, a Plusie tylko 0,2 mln. Wniosek? Polkomtel nieefektywnie wykorzystuje pasmo, a chce go coraz więcej! Operatorzy, którzy nie mają własnego pasma, a chcący świadczyć nowe usługi muszą je kupić lub wynająć, jak np. Orange od T-Mobile. Polkomtel natomiast wynajmuje pasmo od Grupy Midas (Aero2, CenterNet, Mobyland), ale są to transakcje mające mało wspólnego z realnym biznesem, ze względu na tego samego właściciela. I jeszcze dwa zdania o łączeniu pasma. Zygmunt Solorz-Żak dysponuje możliwością korzystania z 20 MHz LTE dających do 150 Mb/s, z których może potencjalnie korzystać 14 mln klientów Plusa. Orange i T-Mobile mają tylko 10 MHz na potrzeby LTE. Dzieje się tak dlatego, że część pasma Plus, Orange i T-Mobile używa się do usług głosowych. Oznacza to, że klienci naszego LTE będą mieć prędkość do 75 Mb/s. Czy przy takich faktach, to my chcemy stworzyć monopol, czy raczej z nim walczymy? Pytanie  raczej retoryczne. Na koniec cieszę, że wreszcie publicznie dowiedzieliśmy się, że biznesmen jest współakcjonariuszem Sferii. Teraz jestem jeszcze tylko ciekawy, jaki jest pełny akcjonariat spółki, która dostała niedawno 5 MHz pasma bez przetargu?

61409870a105ceb8e25c5f27ce3aa13db17

Udostępnij: Nie tworzymy monopolu, my z nim walczymy

Odpowiedzialny biznes

Rynek według prezesa Grupy TP

12 grudnia 2011

Rynek według prezesa Grupy TP

Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange – to nasze projekty, które znalazły się na liście 51 najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych biznesu przygotowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz dziennik „Rzeczpospolita”. Najlepsze projekty zostaną wyłonione w głosowaniu internautów. Liczymy na Twój głos.

Wyboru projektów dokonali eksperci z różnych dziedzin i przedstawiciele różnych sektorów, m.in. administracji publicznej, środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych i skupiających biznes. Inicjatywy były oceniane pod kątem: istotności podejmowanego problemu, spójności z postępowaniem firmy, jakości prowadzonych działań, a także nowatorskiego podejścia.

Jednym z ważnych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego korzystania z nowych mediów. Działania te realizowane są w ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam, który łączy działania edukacyjne Fundacji Orange oraz wszelkie nasze usługi dotyczące bezpieczeństwa klientów. Uczymy dzieci, rodziców i nauczycieli, co zrobić, aby dzieci były w sieci bezpiecznie.

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange dla szkół podstawowych, w których działają świetlice. Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia w świetlicy.

Kluby Sportowe Orange udowadniają, że internet oraz nowe technologie mogą wspierać i motywować do sportowego rozwoju, zamiast stanowić niewygodną alternatywę. Tworząc 100 multidyscyplinarnych klubów, otworzyliśmy furtkę do rozwoju sportowych pasji mieszkańców małych i średnich miejscowości.

Jeśli uważacie, że te projekty edukacyjne są ważne, oddajcie na nie głos. Na te i inne edukacyjne projekty biznesu  można głosować na stronie  glosowanie.odpowiedzialnybiznes.pl do 13 listopada.
Finaliści Listy – najbardziej znaczące inicjatywy edukacyjne w Polsce – zostaną ogłoszeni podczas 6. Targów CSR, 17 listopada br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

9bc238b52faa14210b6fe50d2cb0335774a

Udostępnij: Rynek według prezesa Grupy TP

Innowacje

W pogoni za innowacją – wywiad

15 listopada 2011

W pogoni za innowacją – wywiad

Niedawno pisalam o wywiadzie, jakiego udzielil dyrektor Orange Labs, Krzysztof Kozłowski Rzeczpospolitej (zobacz: Izolacja jest wrogiem twórczego myślenia). Dzisiaj przedstawiam Wam pełen zapis tej rozmowy, dostępny w internetowym serwisie dziennika.

„Innowacje (…) wymagają dobrego pomysłu, wiedzy inżynierskiej i ekonomicznej oraz zdolności sprzedażowych. Potrzeba też dobrego i sprawnego wdrożenia, zdolności optymalnego wykorzystana zasobów, zarządzania projektem. Tylko umiejętnie łącząc wszystkie składniki powstaje coś konkurencyjnego, wartościowego i trwałego.”

Zobacz, co jeszcze powiedział nasz dyrektor: W pogoni za innowacją

Udostępnij: W pogoni za innowacją – wywiad

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej