Zielony Operator

Nie dodajemy już spliterów ADSL

28 stycznia 2022

Nie dodajemy już spliterów ADSL

Co roku dzierżawimy naszym klientom setki tysięcy urządzeń tj. modemy i routery w ofercie internetu szerokopasmowego. Do każdego zestawu instalacyjnego dołączaliśmy urządzenie tzw. spliter ADSL. Okazuje się, że nie zawsze jest on potrzebny, dlatego zmieniliśmy proces dostarczania go klientom.

Do czego służy spliter ADSL? Do rozdzielania sygnału Internetu o wysokiej i niskiej częstotliwości telefonu stacjonarnego, czyli mówiąc prościej pomaga poprawić jakość sygnału tym klientom, którzy jeszcze korzystają z tradycyjnej  stacjonarnej telefonii. Po naszej analizie okazało się, że zaledwie 3% naszych klientów potrzebuje jeszcze takich rozdzielaczy sygnału. Wraz z rozwojem oferty VOIP liczba klientów, którzy posiadają telefon stacjonarny i domawiają na tej samej linii Internet lub odwrotnie, znacząco zmalała.

Splitery tylko tam, gdzie potrzebne

Poszukując sposobów na ograniczanie naszego śladu węglowego przyglądamy się wszystkim naszym procesom i produktom.  Zwrotu spliterów wraz z modemami i routerami przestaliśmy wymagać jakiś czas temu. Również nie obciążaliśmy klientów finansowo za ich brak przy zwrotach. To skutkowało tym, że klienci najczęściej nie oddawali tego sprzętu, a nam zaczęło brakować urządzeń do kolejnych umów. Dlatego zaczęliśmy szukać rozwiązania tej sytuacji. Większość wszystkich instalacji Internetu szerokopasmowego realizują bezpłatnie nasi partnerzy techniczni. Postanowiliśmy zmienić procedurę instalacji i jeśli  spliter nie jest potrzebny klientowi zabieramy po prostu niepotrzebne urządzenie. Teraz dostarczamy  splitery ADSL tylko tym klientom, którzy nie korzystają z asysty technicznej, a potrzebują takich urządzeń. W takim przypadku dosyłamy je na nasz koszt.  Dzięki wprowadzonym zmianom udało się zoptymalizować i dopasować  zakupy spliterów do realnych potrzeb, a urządzenie nie zalega niepotrzebnie w domach naszych klientów.

Oszczędności nie tylko finansowe

W efekcie tego projektu nie tylko zmniejszyliśmy wydatki na zakup nowych urządzeń, ale przed wszystkim dostarczamy splitery ADSL tylko tym klientom, którzy rzeczywiście ich potrzebują. Ale to nie jedyna korzyść. Dla środowiska to też mniejszy koszt – mniej zużytego  plastiku, metali kolorowych i innych tworzyw sztucznych potrzebnych do produkcji nowych urządzeń, a w przyszłości mniej elektroodpadów. Tylko w 2021 oszczędziliśmy 3,7 ton tych surowców, czyli tyle, ile waży dorodny słoń. Szacujemy, że rocznie oszczędności mogą wynieść nawet 8,2 tony, czyli już tyle, ile waży 3-osobowa rodzina słoni.

 

 

 

Udostępnij: Nie dodajemy już spliterów ADSL

Zielony Operator

Zielonego nowego roku!

14 stycznia 2022

Zielonego nowego roku!

Ubiegły rok był ważnym ze względu na wdrożenie w firmie podejścia #OrangeGoesGreen. W tym będziemy dalej podążać w kierunku zielonej transformacji. Troska o klimat i środowisko są dla nas jednym z priorytetów.  Jak go realizowaliśmy w 2021 roku? Oto moje krótkie podsumowanie.

Redukowaliśmy własny ślad węglowy

Od lat monitorujemy nasz ślad węglowy, starając się go redukować. Wiosną zeszłego roku podjęliśmy konkretne zobowiązania klimatyczne. Potem ogłosiliśmy nową strategię .Grow stawiającą na równi z celami biznesowymi filar odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.

Z opublikowanego niedawno raportu „Lepiej późno niż później” – zrealizowanego przez Fundację Climate Strategies Poland we współpracy m.in. z CDP, czyli organizacją prowadzącą globalny system ujawniania informacji środowiskowych – wynika, że dobrze radzimy sobie radzimy i pozytywnie wyróżniamy się w Polsce. Nasza strategia klimatyczna okazała się też trzecią najlepszą w Polsce, w niezależnym badaniu GoResponsible oraz Centrum UNEP-GRID Warsaw w partnerstwie Programu Środowiskowego ONZ.

Uruchomiliśmy farmy wiatrowe

W maju 2021 roku ruszyły dwie farmy wiatrowe przygotowane specjalnie dla Orange i zaspokające 9% naszego zapotrzebowania na energię. W grudniu ub.r. podpisaliśmy umowę na kolejną, dzięki której będziemy już na półmetku realizacji naszych celów klimatycznych do 2025 roku.

Kolejny rok pracy nad optymalizowaniem zużycia energii zaowocował też nagrodą za jedną z sześciu najlepszych inicjatyw dekarbonizacyjnych w Polsce, którą otrzymaliśmy na Europejskim Forum Gospodarczym w Katowicach.

Neutralność klimatyczna Orange Flex

W połowie roku ogłosiliśmy, że Orange Flex w 2021 jest pierwszą w Polsce usługą telekomunikacyjną neutralną klimatycznie. Po pół roku postanowiliśmy zapytać użytkowników Orange Flex o ocenę naszych działań. Wnioski utwierdziły nas w przekonaniu, że to co robimy jest doceniane przez Flexowiczów. Badania pokazały też, że społeczność Orange Flex (prawie 80 %)  jest zaangażowana w tematy związane z ekologią i ochroną środowiska

Wiosną zeszłego roku Orange Flex wraz z Fundacją Las Na Zawsze, posadził  10 000 m2 bioróżnorodnego lasu w Męcikale w zamian za przekazane przez użytkowników GB w pierwszej edycji.  Potem uruchomiliśmy stałą akcję i obecnie użytkownicy Orange Flex mogą już przez cały rok przekazywać swoje niewykorzystane GB zamieniając je w dowolnym momencie na m2 bioróżnorodnego lasu.

Oszczędzaliśmy papier, posadziliśmy las

Kontynuowaliśmy walkę o redukcję zużycia papieru jako wyraz postępującej cyfryzacji i upraszczania procesów. A także dlatego, że wolimy sadzić lasy niż na nich drukować. Dzięki m.in. e-fakturze, e-umowie, e-podpisowi unikamy druku dziesiątek milionów stron rocznie i oszczędzamy 30 tys. drzew każdego roku.

Zachęcaliśmy też klientów do przechodzenia na e-fakturę i wybór eko- akcesoriów czy przekazywania niewykorzystanych gigabajtów, dzięki którym posadziliśmy kolejny bioróżnorodny i wieczysty las w Szostakach razem z Fundacją Las Na Zawsze.

Zawracaliśmy do obiegu

Przez cały rok pracowaliśmy nad ekonomią cyrkularną. To aktywność, dzięki której zawracamy do obiegu cenne surowce i wydłużamy życie urządzeniom.  Odkup smartfonów i zbiórka zużytych telefonów do recyklingu – to dzięki nim nasze urządzenia dostawały szansę na drugie życie. Przypominam, że z niepotrzebnym telefonem okrągły rok możecie przyjść do salonu Orange, a my się nim zajmiemy. Ubiegły rok zaowocował też w poszerzaniem oferty odnowionych telefonów. To urządzenia ze zwrotów, ale także wróciły do klientów dzięki profesjonalnej odnowie.

W Grupie Orange jesteśmy liderem w odnawianiu sprzętu (modemy i dekodery telewizyjne), a także ponownego wykorzystywania urządzeń sieciowych na własne potrzeby. W 2021 roku kolejne ponad pół miliona takich urządzeń zawróciliśmy do obiegu, co oznacza, że ok. 60% naszych klientów podpisując umowę dostało właśnie takie urządzenie. Za tę inicjatywę dostaliśmy wyróżnienie w konkursie GOZpodarz 2021.

Oferta fotowoltaiki dla naszych klientów

Przechodząc na czystą, zieloną energię, chcemy też dać taką możliwość naszym klientom. W połowie zeszłego roku Orange Energia uruchomiła ofertę fotowoltaiki. Klienci korzystając z paneli słonecznych, zmniejszają zużycie energii konwencjonalnej, pochodzącej w Polsce przede wszystkim z węgla. To świetny przykład połączenia biznesu i odpowiedzialności. Warto wspomnieć, że Orange Energia jest też największym niezależnym sprzedawcą energii w Polsce. Na cały wolumen energii, którą sprzedaje klientom, dokupuje gwarancje pochodzenia ze źródeł odnawialnych, dzięki temu sprzedaje wyłącznie zieloną energię.

Rozwijaliśmy usługi Smart City

W ubiegłym roku rozwijaliśmy również ofertę Smart City, czyli usług B2B opartych o internet rzeczy, skierowanych do miast i firm. Pozwalają one świadczyć usługi efektywniej, lepiej wykorzystując zasoby i obniżając emisje. W portfelu usług mamy m.in. inteligentne, zdalne liczniki mediów, systemy zarządzania oświetleniem miejskim, czy platformy rowerów miejskich – wszystko na platformie Orange Live Objects. Jesienią Orange Polska i miasto Bolesławiec, jako partnerzy zostali laureatami głównej nagrody w konkursie Smart City Poland Award w kategorii The Most Smart City. Drugą nagrodę – za Platformę Zarządzania Miastem, otrzymaliśmy w kategorii e-usługi.

Certyfikat ISO

Działamy według najlepszych międzynarodowych standardów, co potwierdzają przyznane certyfikaty. Ukoronowaniem naszych starań w zeszłym roku jest świeżo otrzymany certyfikat Systemu Zarządzania Środowiskowego ISO 14001:2015. To potwierdzenie, że spełniamy wymogi normy ISO w trakcie kompleksowego dostarczania usług telekomunikacyjnych, w tym Internetu oraz zmniejszamy nasz wpływ na środowisko, w szczególności pod kątem emisji gazów cieplarnianych, jak i zużycia zasobów oraz generowania odpadów. I to nie tylko w zakresie usług mobilnych, co potwierdziła już certyfikacja sprzed 3 lat, lecz także – usług stacjonarnych.

Monitorowaliśmy wskaźniki

Nasi inwestorzy i interesariusze oczekują od nas działań i ich komunikacji. Robimy to odpowiedzialnie i transparentnie. Pracujemy też nad spełnieniem najlepszych praktyk dotyczących raportowania o klimacie i środowisku. Dlatego wypracowaliśmy poziom tzw. ryzyk klimatycznych dla Orange Polska, a także wdrażamy europejskie regulacje dotyczących raportowania o przychodach, kosztach i inwestycjach zrównoważonych środowiskowo.

Udostępnij: Zielonego nowego roku!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej