
Rozpoczął się ogólnoeuropejski Tydzień z Internetem (14-20 marca). Motywem przewodnim kampanii jest świadome korzystanie z sieci i bezpieczne e-zakupy. Do edukacji na ten temat włączyło się ponad 400 placówek w Polsce – bibliotek, szkół, organizacji społecznych i świetlic komputerowych. Fundacja Orange jest partnerem inicjatywy.
Polska jest na 20.miejscu pośród 30 krajów europejskich pod względem odsetka osób kupujących online. W 2015 roku prawie 40 proc. Polaków (około 11 milionów osób) kupowało towary i usługi na użytek prywatny przez internet, wynika z danych GUS[1]. Transakcje online częściej robią mieszkańcy dużych miast – 50 proc., niż wsi, gdzie wskaźnik ten wynosi niecałe 30 proc. Zakupy w sieci najczęściej wykonują osoby w wieku 25-34 lata (64 proc.), najrzadziej 65-74latki (6 proc.).
Ogólnoeuropejska kampania Tydzień z Internetem (Get Online Week) – organizowana w dniach 14 – 20 marca 2016, ma na celu przybliżać ludziom praktyczne zastosowania internetu. W tym roku skupia się na świadomym korzystaniu z sieci i zakupach online, po to, aby internauci potrafili chronić swoje dane, tworzyć silne hasła do kont, weryfikować wiarygodność sklepów internetowych, bezpieczeństwo płatności i by znali swoje prawa i obowiązki jako konsumentów. Organizatorzy udostępnili specjalne scenariusze spotkań, które można przeprowadzić w bibliotekach, szkołach czy pracowniach komputerowych. Swój udział w ich organizowaniu zadeklarowało ponad 400 placówek w Polsce, w tym multimedialne Pracownie Orange w małych miastach i wsiach.
Na stronie akcji (www.rejestracja.frsi.org.pl/
– Wiemy, że coraz więcej ludzi kupuje online. Tegoroczny Tydzień z Internetem dostarcza wiedzy o tym, jak sprawić, aby te transakcje były bezpieczne i bezproblemowe. Tylko wtedy będą prawdziwym ułatwieniem. – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange, partnera akcji. Do odpowiedzialnych zakupów w sieci warto też przygotować dzieci. Dlatego zachęcamy do skorzystania z platformy e-learningowej „Bezpiecznie Tu i Tam”, która dostępna jest bezpłatnie na www.fundacja.orange.pl/kurs. Do tej pory skorzystało z niej 8 tys. osób – dodaje. W ramach Tygodnia z Internetem Fundacja Orange przeprowadzi także trzecią edycję warsztatów #Superkoderzy czyli naukę podstaw programowania dla dzieci i młodzieży z 5 małych miast i wsi, w których działają Pracownie Orange.
Inauguracja tegorocznej kampanii odbywa się w sieci – każdy internauta może rozwiązać specjalnie przygotowany quiz na stronie akcji www.tydzienzinternetem.pl, który jest okazją do zabawy, ale też do przyswojenia ważnych informacji o zasadach bezpiecznych zakupów w sieci. Wynikami można podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku i na Twitterze (#TZI2016).
Fundacja Orange od 10 lat działa na rzecz podnoszenia cyfrowych kompetencji Polaków. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Nauczyła 38 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z wykorzystaniem nowych mediów. Zakłada i pomaga prowadzić multimedialne pracownie dla mieszkańców 75 małych miast i wsi, w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów. We wrześniu 2015 otworzyła program edukacyjny dla świetlic szkolnych – MegaMisja, w którym najmłodsi uczą się, jak ostrożnie i pożytecznie korzystać z technologii.
www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/
Dodatkowych informacji udziela:
Antonina Bojanowska, Fundacja Orange
e-mail: antonina.bojanowska@orange.com
tel.: (+48) 22 527 40 24 kom: (+48) 509 84 86 82
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange
Wojciech.Jabczynski@orange.com
https://twitter.com/
Nasz blog: www.blog.orange.pl
[1] („Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2011-2015”)