Oferta

Klienci Orange najbardziej VAToodporni

23 grudnia 2010

Klienci Orange najbardziej VAToodporni

Już wszystkim życzyłem Wesołych Świąt, a dzień przyniósł pełną informację, jak operatorzy komórkowi zachowają się z wyższym VAT od stycznia. Dlatego siadłem jeszcze na chwilę przed komputerem. Cieszę, że to właśnie klienci Orange w najmniejszym stopniu odczują wyższy podatek. Przypomnę, że zdecydowaliśmy się wziąć na siebie podwyżkę VAT we wszystkich najważniejszych usługach i abonamentach. Decyzję ogłosiliśmy jako pierwsi na rynku i czekaliśmy co zrobi konkurencja. Dziś przeczytałem na blogu Marcina, że trochę mniej zaoferował Play, który weźmie na siebie VAT w głównych usługach prepaid, ale w abonamentach cena wzrośnie. W zamian klienci dostaną ekstra minuty. Plus zdecydował się podnieść ceny brutto wszystkich usług o jednostkowej wartości powyżej 60 gr co oznacza, że np. abonamenty i pakiety dodatkowe idą w górę. Najgorzej klientów potraktowała Era, która po prostu podniosła ceny o wyższy VAT (informacje o Erze i Plusie wziąłem z portalu telepolis.pl). Myślę sobie, że chociaż te kilka groszy dla wielu może nie stanowić dużej różnicy, to jednak w swoich wyborach klienci biorą pod uwagę także takie proklienckie gesty. Dlatego konkurencji (może z wyjątkiem Playa) dziękujemy za fajny prezent na gwiazdkę 🙂

Udostępnij: Klienci Orange najbardziej VAToodporni

Oferta

Chcieć czasami nie znaczy móc

17 grudnia 2010

Chcieć czasami nie znaczy móc

W listopadzie zadeklarowaliśmy, że Grupa TP weźmie na siebie w dużej części podwyżkę VAT z 22 do 23 proc. aby ceny detaliczne nie wzrosły. W Orange sprawa jest prosta i jasna. Wszystkie najpopularniejsze usługi tj. abonamenty, rozmowy, SMS, MMS i transmisja danych na pewno nie będą droższe od początku 2011 r. Koniec i kropka. Jesteśmy jedynym operatorem komórkowym, który podjął taką prokliencką decyzję. Sprawa skomplikowała się nam jeśli chodzi o neostradę, w której także deklarowaliśmy chęć wzięcia podwyżki VAT na siebie. Do tego potrzebna była jednak zgoda regulatora. UKE każdorazowo bada poprzez tzw. test zawężania marży, czy inni operatorzy mają możliwość stworzenia konkurencyjnej oferty. Wynika to z obowiązujących regulacji. To skomplikowany proces, w którym branych pod uwagę jest wiele czynników. Niestety propozycje cen neo po zmianie VAT nie zyskały akceptacji. Dlatego będą musiały one wzrosnąć o 1 proc. czyli o wysokość zmiany VAT. To kilkadziesiąt groszy miesięcznie więcej. Przepraszam, że w tym przypadku nie możemy wypełnić wcześniejszych deklaracji. Nie wynika to z naszej złej woli, lecz z wiążącej dla nas prawnie decyzji.

Udostępnij: Chcieć czasami nie znaczy móc

Oferta

Chronimy klientów przed podwyżką VAT

24 listopada 2010

Chronimy klientów przed podwyżką VAT

Jak wiecie od nowego roku rośnie stawka VAT do 23 proc. Dobra wiadomość jest taka, że Orange zdecydowało się wziąć ją na siebie w zdecydowanej większości najpopularniejszych usług. Chodzi nam o to, aby zmiany podatkowe były jak najmniej odczuwalne dla klientów. Oznacza to, że od stycznia 2011 nie zmienią się m.in. ceny za rozmowy telefoniczne, SMS-y i MMS-y i transmisję danych. Również w opłatach abonamentach (animalsy, Orange Free, Orange Freedom i Freedom Pro) utrzymamy niezmienione ceny brutto, obniżając ceny netto. Dlatego jeśli zastanawiacie się teraz nad zamówieniem usług, ale boicie się zmian cen i chcieliście czekać z decyzją do stycznia, to już wiecie, że nic drenującego Wasze kieszenie się nie wydarzy. Postanowiliśmy, że zmianie wynikającej z wyższego podatku, ulegną jedynie ceny mniej popularnych usług np. Premium Rate. Natomiast w przypadku klientów biznesowych ceny netto pozostaną niezmienione. Zmiana stawki wpłynie na cenę brutto, ale jak wiadomo firmy odliczają sobie podatek VAT.

Udostępnij: Chronimy klientów przed podwyżką VAT

Odpowiedzialny biznes

VAT, miliony i wycięte drzewa

12 października 2010

VAT, miliony i wycięte drzewa

Już wszystkim życzyłem Wesołych Świąt, a dzień przyniósł pełną informację, jak operatorzy komórkowi zachowają się z wyższym VAT od stycznia. Dlatego siadłem jeszcze na chwilę przed komputerem. Cieszę, że to właśnie klienci Orange w najmniejszym stopniu odczują wyższy podatek. Przypomnę, że zdecydowaliśmy się wziąć na siebie podwyżkę VAT we wszystkich najważniejszych usługach i abonamentach. Decyzję ogłosiliśmy jako pierwsi na rynku i czekaliśmy co zrobi konkurencja. Dziś przeczytałem na blogu Marcina, że trochę mniej zaoferował Play, który weźmie na siebie VAT w głównych usługach prepaid, ale w abonamentach cena wzrośnie. W zamian klienci dostaną ekstra minuty. Plus zdecydował się podnieść ceny brutto wszystkich usług o jednostkowej wartości powyżej 60 gr co oznacza, że np. abonamenty i pakiety dodatkowe idą w górę. Najgorzej klientów potraktowała Era, która po prostu podniosła ceny o wyższy VAT (informacje o Erze i Plusie wziąłem z portalu telepolis.pl). Myślę sobie, że chociaż te kilka groszy dla wielu może nie stanowić dużej różnicy, to jednak w swoich wyborach klienci biorą pod uwagę także takie proklienckie gesty. Dlatego konkurencji (może z wyjątkiem Playa) dziękujemy za fajny prezent na gwiazdkę 🙂

Udostępnij: VAT, miliony i wycięte drzewa

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej