Odpowiedzialny biznes

Różnorodność w biznesie

21 lutego 2020

Różnorodność w biznesie

Orange Polska jest największą firmą telekomunikacyjną w kraju i jednym z większych pracodawców. Zatrudniamy ponad 12 tys. osób w całej Polsce.

Jako pracownicy jesteśmy różnorodni.
Najmłodszy ma 19 lat, a najstarszy 69. Większość pracowników to mężczyźni 61%. Kobiety stanowią 38% ogółu pracowników, a na stanowiskach menedżerskich jest ich 33%.
Są wśród nas także pracownicy z niepełnosprawnościami – 2 %.
56% zespołu to mieszkańcy pięciu największych polskich miast, pozostali pracują w mniejszych miejscowościach. Grupa Orange zatrudnia stałych pracowników w około 160 lokalizacjach.
Orange Polska to także szerokie spektrum zawodów i stanowisk. Tworzymy miejsce, gdzie wspólnie pracują specjaliści ds. sprzedaży, monterzy, specjaliści przemysłu i budownictwa, rozwoju i technologii informatycznych, programiści, specjaliści nauk biologicznych, dziedzin prawa, rynku nieruchomości, pracownicy administracyjni i biurowi, czy ds. finansowo-statystycznych.

Nic zatem dziwnego, że zarządzanie różnorodnością w organizacji jest dla nas koniecznością, a jednym z zagadnień, które jest dla nas bardzo ważne, jest zróżnicowanie z uwagi na płeć.

Razem.One

W odpowiedzi na potrzebę zapewnienia kobietom większego wsparcia w rozwoju, dostępu do stanowisk ale tez godzenia roli zawodowej i rodzinnej stworzyliśmy program Razem.One.

Program obejmuje 4 obszary:
Moc – wzmocnienie kobiet poprzez zwiększenie ich odwagi do podejmowania nowych wyzwań, wzmocnienie pewności siebie oraz pomoc w powrocie na ścieżkę rozwoju i kariery po urodzeniu dziecka; pomoc w godzeniu roli zawodowej i prywatnej;
Świadomość – budowanie i wzmacnianie szerokiej świadomości roli kobiet w biznesie dla zwiększenia efektywności i budowania kultury organizacyjnej oraz istotności dla efektów biznesowych;
Ambicja – rozwój kariery i możliwości awansu na wyższe stanowiska poprzez zwiększenie liczby kobiet na stanowiskach menedżerskich, liczby kandydatek na etapie rekrutacji na stanowiska menedżerskie oraz redukcja rozbieżności płacowych na równorzędnych stanowiskach;
Obecność – zwiększenie obecności w rolach decyzyjnych i strukturach technicznych.

O tym, jak wprowadzać zmiany w biznesie, czy stosować parytety i inne administracyjne rozwiązania, czy bardziej stawiać na budowanie świadomości i walkę ze stereotypami, możecie przeczytać w najnowszych wydaniu Forbes Women. Głosu w tej sprawie udzieliła m.in. Bożena Leśniewska – wiceprezes zarządu ds. rynku biznesowego Orange Polska, liderka programu Razem.One.

Okładka numery Forbs Women 1/2020 z hasłem - wspieramy kobiety

Udostępnij: Różnorodność w biznesie

Odpowiedzialny biznes

7 lat z Kartą Różnorodności!

14 lutego 2019

7 lat z Kartą Różnorodności!

Karta Różnorodności obecna jest już w naszym kraju od 7 lat!
Karta jest zobowiązaniem, podpisywanym przez organizacje, które decydują się na wprowadzenie zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz wyraża gotowość firmy do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. To międzynarodowa inicjatywa realizowana pod patronatem Komisji Europejskiej, obecna już w 22 krajach UE www.kartaroznorodnosci.pl. W Polsce już 246 firm, instytucji publicznych, samorządów lokalnych i organizacji społecznych podpisało Kartę.

Siedem lat temu, w roku 2012, w dniu inauguracji Karty Różnorodności, która miała miejsce w kancelarii Premiera Rady Ministrów, 14 firm z kapitałem francuskim działających w Polsce zadeklarowało, że będzie wdrażało i promowało ideę równych szans oraz zarządzania różnorodnością w swoich organizacjach. Polska była wówczas pierwszym krajem z bloku państw Europy Środkowo-Wschodniej, w którym pojawiła się Karta. Orange Polska jest sygnatariuszem Karty i jej opiekunem w Polsce od początku.

Z okazji jubileuszu karty zapraszamy na debatę online dziś w godzinach 12:00-13:00 na Facebooku Karty Różnorodności.

Wspólnie z zaproszonymi ekspertkami porozmawiamy o tym, gdzie jesteśmy dziś, jeśli chodzi o zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy i poza nim. Pokażemy przykłady działań, które mogą zainspirować inne organizacje, przypomnimy jak firmy mogą i wspierają zmiany w swoim otoczeniu i czego potrzebują, by ich działania były bardziej skuteczne.

z serii Obywatelski biznes w otwartym społeczeństwie Wydawnictwa Nieoczywistego pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pod redakcją prof. Izabeli Warwas we współpracy z dr hab. Elwirą Gross-Gołacką, dr hab. prof. Ewą Mazur-Wierzbicką oraz mgr Barbarą Sajkiewicz. W publikacji znajdziecie tak opis tego, jak zaradzanie różnorodnością wygląda w Orange Polska.Partnerami publikacji są: Emitel, Henkel Polska, Nestle Polska, Orange Polska, Skanska w Polsce, Nestle Polska.

Konkurs:

Mamy dla Was egzemplarze wspomnianej publikacji – prześlemy je do 5 osób, które najlepiej napiszą – Czym według nich jest dobre zarządzanie różnorodnością w organizacji.

Udostępnij: 7 lat z Kartą Różnorodności!

Odpowiedzialny biznes

5 lat z Kartą Różnorodności

21 lutego 2017

5 lat z Kartą Różnorodności

Monika Kulik

Orange Polska od 5 lat jest nie tylko sygnatariuszem, ale też opiekunem Karty Różnorodności w Polsce. Treść polskiej wersji Karty była tworzona w ramach grup roboczych z udziałem przedstawicieli firm, administracji oraz organizacji pozarządowych. Ważnym elementem tych prac były konsultacje z przedstawicielami organizacji reprezentujących interesy różnych grup społecznych, np. osób z niepełnosprawnościami, osób starszych, rodziców czy mniejszości narodowych. Wspólnie z Forum Odpowiedzialnego Biznesu byliśmy jednym z inicjatorów i uczestników tego procesu.

Podpisanie Karty Różnorodności, to zobowiązanie firmy do przestrzegania wysokich standardów dotyczących poszanowania dla różnic wynikających z naszego wieku, płci, narodowości, wyznania, poglądów, sprawności czy sposobów myślenia ale też zwalczania stereotypów, nierówności i dyskryminacji wynikającej z tych różnic. To tworzenie takiego środowiska pracy, w którym wszyscy czują się szanowani, swobodnie realizują cele zawodowe i życiowe pasje.

Polityka Różnorodności w Orange Polska

W ubiegłym roku przyjęliśmy Politykę Zarządzania Różnorodnością Orange Polska, która wspiera realizację tych celów i przekłada się na praktykę biznesową i tworzenie dobrego miejsca pracy.
Co to oznacza? Równość wynagrodzeń (w zależności od zajmowanego stanowiska, poziomu kwalifikacji czy rodzaju wykonywanej pracy), równy dostęp kobiet i mężczyzn do stanowisk menedżerskich, równa reprezentacja kobiet i mężczyzn na stanowiskach w firmie, jednakowy dostęp do szkoleń niezależnie od wieku czy płci, program wspierający pracowników z niepełnosprawnościami „Zdrowie na TAK”, program dla studentów, równowaga między życiem prywatnym a zawodowym pracowników (work- life balance) czy rozwój programu wolontariatu pracowniczego. To również zmiany w obszarze klienckim – specjalne standardy obsług seniorów, w tym udogodnienia dla seniorów na infolinii z dedykowaną grupą doświadczonych doradców czy udogodnienia dla klientów z niepełnosprawnościami.

Jesteśmy przekonani, że różnorodność rozumiana jako współpraca osób o różnych cechach, poglądach, doświadczeniach wspiera innowacyjność i efektywność firmy.

Więcej o tym, jak rozumiemy różnorodność w naszej pracy, mówi Jacek Kowalski, Członek Zarządu Orange Polska ds. Zasobów Ludzkich:

Udostępnij: 5 lat z Kartą Różnorodności

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej