Informacje prasowe

Złoty Listek CSR „Polityki” dla Orange Polska

20 maja 2015

Złoty Listek CSR „Polityki” dla Orange Polska

Orange Polska otrzymała nagrodę Złoty Listek CSR, przyznawaną przez tygodnik Polityka. Redakcja nagradza w ten sposób przedsiębiorstwa najbardziej zaangażowane w społeczną odpowiedzialność biznesu. W tym roku przyznano 11 złotych, 8 srebrnych i 25 białych listków. 

„Orange Polska od 4 edycji nagradzana jest Złotym Listkiemi. Cieszy nas to tym bardziej, że zdajemy sobie sprawę z rosnących wymagań naszych interesariuszy. Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu pozwala nam nie tylko monitorować, ale także odpowiadać na te potrzeby. Wiemy jaki wpływ ma nasza firma na polską gospodarkę, rynek pracy czy społeczności lokalne. Chcemy, by był on jak najlepszy dla naszego otoczenia” – powiedział Konrad Ciesiołkieiwicz, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR Orange Polska.

„Polityka” wysłała ankietę do ok. 800 największych firm działających w Polsce. Opierała się  ona na wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000 w siedmiu obszarach: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa, i zaangażowanie społeczne. W tej edycji została wzbogacona o pytanie dot. kluczowych wyzwań dla firm w 2015 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju. Podniosło to poziom trudności ankiety i pozwoliło na wyłonienie trendów w zarządzaniu wpływem na środowisko społeczne i gospodarcze. Ostatecznie ankietę wypełniło 113 firm.

Przedsiębiorstwa działające w Polsce coraz częściej wpisują w swoje strategie biznesowe i zarządcze zagadnienia związane z CSR. Aż 85 proc. spośród firm, które wypełniły ankietę, deklaruje posiadanie dokumentu definiującego kierunki strategiczne w tym obszarze, a 80 proc. wskazuje, że posiada osobę dedykowaną do koordynacji działań CSR. Taki sam odsetek spółek wskazał, że ujawnia informacje i rezultaty związane z tą działalnością w Polsce np. w postaci informacji na stronie internetowej lub w broszurach firmowych. Tylko niecałe 30 proc. ujawnia dane pozafinansowe w sposób ustrukturyzowany – w formie raportu.

Partnerem merytorycznym tegorocznego zestawienia była firma Deloitte.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Złoty Listek CSR „Polityki” dla Orange Polska

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej