Wdrożyliśmy nowy kodek dla technologii ViLTE

23 października 2025
Wdrożyliśmy nowy kodek dla technologii ViLTE

Właśnie uruchomiliśmy nowy kodek wideo H.265, który umożliwia przesyłanie sygnału wizualnego w jeszcze lepszej jakości przy znacznie mniejszym zużyciu pasma. Upiekliśmy dwie pieczenie na jednym ogniu - użytkownicy mogą cieszyć się świetnej jakości bezpiecznymi połączeniami wideo, a nasza sieć pracuje wydajniej.

Kodek H.265, znany również jako HEVC (ang. High Efficiency Video Coding), to najnowszy standard kompresji wideo. Jest następcą popularnego H.264/MPEG-4 AVC. Dzięki zaawansowanej technologii, H.265 pozwala prowadzić rozmowy wideo ViLTE w jeszcze lepszej jakości. Obraz jest płynny, ostry i ma naprawdę niewielkie opóźnienia. Z nowego kodeka można korzystać podczas połączeń w ViLTE, czyli po sieci LTE oraz ViWiFi, gdy łączymy się z rozmówcą wykorzystując sieć Wi-Fi.  

Jak to wygląda? Zobaczcie sami. Wideo po lewej to nagranie rozmowy ViLTE w nowszym standardzie H.265, po prawej w starszym H.264.

Kodek H.265

Kodek H.264

Poza wyższą jakością nowy kodek H.265 ma jeszcze jedną znaczącą korzyść. Zużywa aż o 1/3 mniej pasma niż wcześniejszy standard. Oznacza to możliwość obsługi większej liczby użytkowników bez utraty jakości. A tych jest coraz więcej, bo ViLTE zyskuje na popularności. Dziennie w październiku w sieci Orange realizujemy średnio o 100% więcej połączeń wideo ViLTE niż rok temu.  

Obecnie z nowego kodeka korzystać można w połączeniach ViLTE i ViWiFi wewnątrz sieci Orange oraz pomiędzy sieciami Orange i Play. Potrzebny jest także telefon z systemem Android zaktualizowanym do najnowszej wersji 16.

Nowy standard połączeń wideo wpierany jest przez wybrane modele smartfonów: Samsung, Xiaomi, HONOR, Motorola, Realme, OnePlus, OPPO. Zdecydowana większość nowoczesnych smartphone’ów z VoLTE, wspiera także ViLTE. Lista takich telefonów dostępna jest na tej stronie. Na ten moment rozmowy ViLTE nie są jeszcze dostępne na iPhone’ach.

Telefony z kodekiem H.265 będą kompatybilne wstecznie z kodekiem H.264. Oznacza to, że w przypadku rozmowy wideo między urządzeniami obsługującymi różne kodeki, połączenie będzie zestawione jak dotychczas w H.264.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o ViLTE, jak używać i jak działa – zapraszam do obejrzenia filmu. Przypomnę, że ViLTE nie jest związane z dodatkowymi opłatami. Nie wymaga też instalowania żadnych aplikacji. Rozmowę wideo można rozpocząć na dwa sposoby. Klikając ikonę kamery po wybraniu numeru odbiorcy lub dołączając wideo do już trwającego połączenia głosowego. Gdyby ikona kamery była nieaktywna oznacza to, że telefon naszego rozmówcy nie wspiera tej technologii.


Bardzo dobre wyniki Orange Polska w trzecim kwartale: mocne fundamenty biznesowe i dobre perspektywy na przyszłość

22 października 2025
Bardzo dobre wyniki Orange Polska w trzecim kwartale: mocne fundamenty biznesowe i dobre perspektywy na przyszłość

W trzecim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki finansowe: przychody wzrosły o ponad 9%, a rentowność operacyjna EBITDAaL o prawie 3%. Przyczyniły się do tego wszystkie, trzy silniki biznesowe: sprzedaż kluczowych usług telekomunikacyjnych, biznesowych IT/IS oraz ofert hurtowych. Firma podtrzymuje całoroczne cele i ambicje.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za trzeci kwartał. Kontynuujemy realizację naszych celów zgodnie z priorytetami strategii Lead the Future. Dostarczanie klientom najwyższej jakości łączności i atrakcyjnych ofert jest jednym z nich. Już ponad 70% populacji mamy w zasięgu technologii 5G, a Orange Światłowód, który zaczęliśmy oferować 10 lat temu, mocno inwestując w rozwój tej technologii, dociera do 9,7 mln domów i mieszkań w kraju.  Światłowód i pakiety konwergentne w dobrym tempie zyskują nowych użytkowników, pomimo dużej konkurencji, a wyjątkowo udany kwartał z najwyższym od kilku lat  przyrostem liczby klientów mieliśmy w usługach mobilnych. Przyczyniła się do tego także wprowadzona niedawno nowa oferta rodzinna” - powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

- „Wprowadzamy innowacyjne rozwiązania ułatwiające życie naszym klientom i zapewniające najlepsze doświadczenia. To chociażby automatyczna instalacja karty eSIM na najnowszych smartfonach, którą zaproponowaliśmy jako pierwsi na rynku, czy bezpłatny półroczny dostęp do asystenta AI Mistral Le Chat Pro. Widzimy także stopniową poprawę na rynku usług dla biznesu. Ponadto w ofercie hurtowej poprawiliśmy dynamikę wzrostu, korzystając z popytu na nasze aktywa infrastrukturalne. To wszystko dowodzi, że nasz biznes opiera się na mocnych fundamentach i pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość” - dodała Liudmila Climoc.

Wszystkie kluczowe usługi zyskują nowych klientów, w dobry tempie rośnie wartość. Usługi mobilne z najlepszym wynikiem od 4 lat.

W 3 kwartale przybyło 18 tys. użytkowników pakietów konwergentnych, łącznie korzysta z nich już 1,84 mln klientów. Liczba klientów Orange Światłowodu zwiększyła się o 42 tys. i obecnie korzysta z niego ponad 1,68 mln klientów.  W dobrym tempie rośnie średni przychód na użytkownika z tych usług (ARPO), zwłaszcza za sprawą większej popularności wyższych opcji światłowodu oraz popytu na usługi telewizyjne i kontentowe.

Liczba klientów abonamentowych usług mobilnych wzrosła w minionym kwartale aż o 108 tys., co jest najlepszym wynikiem od ponad 4 lat. Przyczyniły się do tego usługi wszystkich marek operatora, zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. W 3 kwartale przybyło także 117 tys. klientów usług prepaid.

Wszystkie obszary biznesu napędzają wzrost przychodów. Marża bezpośrednia przekłada się na wzrost EBITDAaL.

Przychody firmy w 3 kwartale wzrosły łącznie o 9,3% rok do roku. Na ten wynik wpłynęło solidne tempo wzrostu przychodów w kluczowych usługach telekomunikacyjnych (o 6,5% rok do roku), bardzo dobry 13% wzrost przychodów z usług hurtowych, odzwierciedlający zapotrzebowanie na nowoczesną infrastrukturę oraz wyjątkowy, aż 47% wzrost przychodów z usług IT&IS związany z kontraktami na usługi integracyjne i odsprzedaż licencji na oprogramowanie. Wzrost przychodów przełożył się na rosnącą marżę bezpośrednią zwłaszcza w kluczowych usługach telekomunikacyjnych oraz w usługach hurtowych. Jej wzrost w połączeniu z dyscypliną kosztową, szczególnie w obszarze sieci, napędził wzrost rentowności operacyjnej EBITDAaL w 3 kwartale (+2,9% rok do roku)

Zmiana przychodów oraz EBITDAaL rok do roku prezentowana jest w odniesieniu do bazy porównawczej zmienionej w związku ze sprzedażą spółki Orange Energia.

Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał znajduje się na www.orange-ir.pl


Mamy nowe iPady Pro w przedsprzedaży

22 października 2025
Mamy nowe iPady Pro w przedsprzedaży

Rozpoczęliśmy sprzedaż premierowych iPadów Pro z procesorem M5. Zdaniem producenta te modele wyznaczają nowy standard wśród urządzeń mobilnych klasy premium.

iPady Pro mają wyświetlacz Ultra Retina XDR z technologią tandem OLED, odświeżanie 10-120 Hz, jasność do 1600 nitów oraz kontrast 2 000 000:1, zapewniając wyjątkową jakość obrazu. Nowy procesor, wykonany w technologii 3 nm, gwarantuje najwyższą wydajność w zadaniach obliczeniowych, graficznych i AI. Łączność oparta na standardzie Wi-Fi 7 i opcji 5G zapewnia maksymalną prędkość i komfort użytkowania, zarówno do pracy, nauki, jak i rozrywki.

Nowością w iPadach Pro jest zastosowanie dwóch rodzajów wyświetlaczy. W urządzeniach o pamięci 1 i 2 TB producent proponuje możliwość wyboru pomiędzy szkłem standardowym a nieco droższym, nanostrukturalnym z ekstremalnie niskim współczynnikiem odbicia światła. Elegancka obudowa jest bardzo trwała. iPady Pro oferujemy z abonamentem i bez kontraktu. Do wyboru są wersje: 256 GB, 512 GB, 1 TB i 2 TB. Dostępne w rozmiarach 11″ i 13″, w srebrnym lub czarnym kolorze. Tablety będą kompatybilne z najnowszymi iPhone’ami 17, które od niedawna są w naszej ofercie, a także innymi produktami Apple’a. Szczegóły techniczne i ceny znajdziecie tutaj.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.