Sieć

Ruszyła najszybsza, mobilna stacja w Polsce – korzystajcie!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
27 października 2016
Ruszyła najszybsza, mobilna stacja w Polsce – korzystajcie!

W Warszawie przy Placu Politechniki razem z Huawei uruchomiliśmy najszybszą stację bazową w Polsce. Jest petardą, z której można "wyciągnąć" do 600 Mb/s w sieci 4G LTE Orange. Fizyki nie da się oszukać i transfer, jak w przypadku każdej stacji, dzieli się na wszystkich korzystających z internetu w okolicy. Ale i tak różnica jest kolosalna w porównaniu z prędkościami, które osiągaliście tam wcześniej. Zwłaszcza wewnątrz budynków. Miejsce przy Politechnice Warszawskiej nie wybraliśmy przypadkowo - centrum miasta, wielu studentów, co równa się masie smartfonów i laptopów. Jednym zdaniem fajna, technologiczna nowość i zachęcam Was do sprawdzenia jeśli będziecie w okolicy. Ja już to zrobiłem, co możecie obejrzeć na filmie.

No dobrze, ale jak udało się to Orange zrobić? Dzięki zastosowaniu z jednej strony agregacji trzech pasm nośnych 4G LTE w jeden kanał transmisyjny o szerokości 40 MHz, z drugiej wykorzystaniu tzw. transmisji wieloantenowej MIMO4x4. O ile agregację częstotliwości 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz stosujemy już na kilkunastu stacjach bazowych w Polsce, o tyle technologia MIMO4x4 dla LTE w 3 pasmach pojawia się w Polsce - w realnych, miejskich warunkach - po raz pierwszy. To właśnie ona pozwoliła na podwojenie możliwości stacji bazowej. Wcześniej sprawdzaliśmy ją w testach, podczas których w Orange Labs osiągnęliśmy prędkość transmisji danych na poziomie 1,91 Gb/s. Warunki laboratoryjne versus komercyjne wykorzystanie to jednak zupełnie dwa inne światy. Teraz to Wy możecie sprawdzić jak działa taka stacja, a nie tylko inżynierowie Orange i Huawei.


Odpowiedzialny biznes

Orange „Top Marką 2016”

Kasia Barys Kasia Barys
26 października 2016
Orange „Top Marką 2016”

Najbardziej medialną marką telekomunikacyjną w prasie i internecie w minionym roku był Orange. A skąd to wiemy? Badanie przeprowadzili wspólnie ci, którzy się na tym znają najlepiej czyli magazyn Press oraz Press – Service Monitoring Mediów. Ci z Was, którzy śledzą rynek telko pewnie nie zdziwią się, że medialnym hitem ostatniego roku był temat aukcji częstotliwości 800 i 2600 MHz. Kolejnym gorącym tematem było wprowadzenie konieczności rejestracji kart prepaid. W obu tych tematach media przyglądały się działaniom poszczególnych telekomów.

Dużym wyróżnikiem, który jednym poprawiał notowania, a innych spychał w dół były też publikacje o działaniach sponsoringowych. W naszym przypadku informacje o Orange Warsaw Festival odpowiadały za ponad 20% wszystkich publikacji o marce. Z kolei Plus ogromną część publikacji, w których pojawia się jego marka zawdzięcza siatkarskiej PLusLidze. T-Mobile ma festiwal Nowe Horyzonty. Nas dodatkowo wyróżniło to, że media, zwłaszcza regionalne, chętnie piszą o naszych działaniach CSR dla dzieci i lokalnych społeczności – Klubach Sportowych Orange, Pracowniach Orange i MegaMisji.

W efekcie mogliśmy się dziś cieszyć, że Orange w kategorii telekomunikacja wygrał osiągając łącznie 93 punkty, a kolejny Plus już tylko 78. Na nasz wysoki wynik największy wpływ miały punkty za pozytywny wydźwięk i zasięg publikacji (tu byliśmy najlepsi) oraz za ich liczbę (tu pokonał nas Plus). Wczoraj Stelka pisała o nagrodach Effie. Dzisiaj „Top Marka 2016” - fajny ten tydzień!

875818441198510a8fc689e6e221fc5ef75

Na koniec mała refleksja. Piszę to na internetowym blogu, jesteśmy u progu cyfrowej rewolucji, a z „Top Marki” wynika, że to prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji i wpływa na kreowanie wizerunku marek. Zaskakujące?


Odpowiedzialny biznes

Dwie brązowe statuetki Effie dla Orange i nju mobile

Stella Widomska Stella Widomska
25 października 2016
Dwie brązowe statuetki Effie dla Orange i nju mobile

Uwaga, będę się chwalić! :-) Podczas wczorajszej gali Effie Awards w Teatrze Wielkim Operze Narodowej nagrodzono dwie nasze kampanie - Orange na kartę i nju. Obie zostały nominowane w kategorii Telekomunikacja.

Orange na kartę otrzymał nagrodę za kampanię „Kiosk” z maja tego roku. Dotyczyła oferty dla przenoszących numer do Orange, którzy za 28 zł otrzymywali rozmowy i smsy bez limitu oraz 14 GB internetu. Z kolei nju mobile otrzymało statuetkę za kampanię „nju dodatkowy” dotyczącą dodatkowego numeru, jaki można dokupić do posiadanego już w nju numeru z rachunkiem, za jedyne 9 zł miesięcznie .

W konkursie Effie kampanie są oceniane pod kątem strategii działań reklamowych, ich realizacji oraz osiągniętych efektów komunikacji. Projekty zgłaszane były w 24 kategoriach. W tym roku jury wybierało spośród 194 kampanii. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 roku w Nowym Jorku. W Polsce jest obecny od 1999 roku.

Już Ryszard Rynkowski śpiewał, że dziewczyny lubią brąz. A już tym bardziej dwa! ;-)

71559a87c9222df35fede79b40b90f947ef

 

Scroll to Top