Gdybym miał stworzyć ranking najczęściej zadawanych pytań na naszym blogu „kiedy WiFi Calling i VoLTE na IPhone?” na bank znalazłoby się na podium. Na całe szczęście mogę wszystkim odpowiedzieć na nie: już jest! Tak jak zapowiadaliśmy – do końca pierwszego kwartału.
Jak działa WiFi Calling i VoLTE na iPhone?
Najnowsza aktualizacja oprogramowania na Waszych iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6 i 6s (również tych z Plusem), a także iPhone SE da Wam możliwość korzystania z obu tych usług. Dzięki VoLTE będziecie mogli dzwonić poprzez sieć 4G LTE – Wasze rozmowy będą zestawienie szybciej, a w ich trakcie nie będzie spadała Wam szybkość transferu. Poprawi się także jakość dźwięku. Z kolei WiFi Calling da Wam możliwość wykonywania połączeń głosowych poprzez Wi-Fi, również za granicą. Daje to szereg możliwości, jak choćby taką by dzownić do najbliższych w Polsce z zagranicy w cenie połączenia krajowego.
O obydwu tych technologiach już pisałem na blogu, więc jeżeli jesteście zainteresowani polecam Wam te trzy teksty. Dowiecie się z nich więcej o ich możliwościach.
Ruszyliśmy z VoLTE. Jako pierwsi
VoLTE od zaplecza, czyli kolejny tekst z cyklu „sieć szkieletowa”
Zadzwoń przez WiFi czyli WiFi Calling w Orange i nju mobile
Oczywiście z usługi mogą korzystać klienci Orange i Nju mobile. Pamiętajcie jednak, że cały czas pracujemy nad możliwością korzystania z WiFi Calling przez użytkowników prepaid, którzy przebywają za granicą. Zapytacie także zapewne, co ze starszymi modelami firmy z Cupertino. Prowadzimy w ich sprawie rozmowy z Apple, ale czy i kiedy uda się wprowadzić na nich WiFi Calling i VoLTE nie wiem.
Będziecie korzystać z VoLTE i WiFi Calling? Dajcie znać w komentarzach!
P.S. Dodam jeszcze tylko od siebie, że w Samsungu A3 i Samsungu A5 w wersjach 2017 działa VoLTE. Nie działa WiFi Calling. Wiem, że jest w necie małe zamieszanie, więc jeżeli traficie na taką informację - prostujcie. Sam zresztą popełniłem błąd w odpowiedzi.
Komentarze
Wczoraj ani VoLTE ani VoWiFi nie działało pomimo włączonych opcji w telefonie. Czy teraz już jest OK?
OdpowiedzCzy będę korzystał? Nie, bo nie macie żadnego telefonu LG z VoLTE I WiFi Calling. Ponowię za to pytanie- kiedy przełączanie aktywnej transmisji z 3G do LTE? Chociaż w przybliżeniu do kwartału. Ładnie proszę 🙂
OdpowiedzPanie Piotrze (?), pytałem często. Dziękuję! Doceniam 🙂 P.s. a kiedy oficjalnie HD Voice z Play oraz HO podczas aktywnej transmisji z 3G do LTE? Końca pytań nie widać 😀
OdpowiedzNiestety, mimo włączenie odpowiednich opcji w Ustawienie, żadna z tych usług nie działa. iPhone 7, abo. Orange. Zajrzyjcie np. na Nasz Orange, jest tam dużo podobnych głosów.
OdpowiedzWiemy o sytuacji, dziękujemy za wszystkie sygnały. Analizujemy sytuację i szukamy rozwiązania, tak by wszystko szybko zaczęło funkcjonować.
OdpowiedzA 5S? Na telepolisie pisze że 5S i 5C też.
OdpowiedzCo do niedziałania to spróbujcie po zainstalowaniu iOS 10.3 przełączyć na tryb samolotowy i z powrotem wyłączyć tryb samolotowy aby ustawienia sieci się zaktualizowały.
Ja zamierzam korzystać bo mam w mieszkaniu tylko 1-2 kropki zasięgu 3G, ale mam 5S i dopiero pobieram aktualizację, zobaczę czy działa…
Niestety od wczoraj nie działają obie usługi.
OdpowiedzPomimo aktualizacji ustawień operatora, najnowszego systemu oraz włączeniu w ustawieniach rozmów przez wifi na Iphone 7 to nie działa
OdpowiedzDziękujemy za sygnał. Wszystkie informacje od Was analizujemy i sprawdzamy sytuację, tak by wszystko szybko funkcjonowało poprawnie.
Odpowiedz’@MAURYCY, tak jak pisałem we wpisie: iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6 i 6s oraz iPhone SE
OdpowiedzRzeczywiście, po aktualizacji bez zmian. Ale bida 🙁 Jedynie mi się zmienił napis z 4G na LTE :-/
OdpowiedzMAURYCY, o tym także napisałem w tekście: „Zapytacie także zapewne, co ze starszymi modelami firmy z Cupertino. Prowadzimy w ich sprawie rozmowy z Apple, ale czy i kiedy uda się wprowadzić na nich WiFi Calling i VoLTE nie wiem.”
OdpowiedzLiczę na pomyślne efekty rozmów 🙂 Tylko nie dajcie się nabrać na ich odpowiedzi w stylu „spokojnie, dla 5S będzie w iOS 11” bo zgodnie z poprzednimi wersjami iOS i wspieranymi urządzeniami – 5S już zapewne aktualizacji do iOS 11 nie dostanie 😉 No nic, trza będzie kiedyś poszukać jakiejś przyziemnej oferty na używanego 6s/7.
OdpowiedzWitam ponownie chciałbym się odnieść do wypowiedzi apropo starszych telefonów W sieci t-mobile wifi calling działa już od Iphone 5s jedynie volte chyba na nowszych modelach dziwne jest to by T-mobile było w stanie załatwić działanie usługi na starszych urządzeniach natomiast Orange nie. Jestem ciekaw w czym tak naprawdę jest to problem, że jedna sieć może a inna nie?
OdpowiedzOdwrócę pytanie – „czemu było tak, że gdy myśmy wdrożyli VoLTE jako pierwsi w zeszłym roku na Samsungach S7 i S7 edge to nie zrobił tego żaden inny operator? Przecież, nie powinno być tak, że jedna sieć może, a inna nie”. My (w przeciwieństwie do kolegów z T-Mobile) podjęliśmy decyzję, że VoLTE i VoWiFi będziemy odpalać razem. By nie zrywało połączeń, by zapewnić mobilność. Powodów jest wiele. Nie chcemy iść na półśrodki. Tak jak pisałem we wpisie – prowadzimy rozmowy z Apple w sprawie modelu 5.
OdpowiedzJednak faktem jest to, że TMobile (VoLTE i VoWiFi) i Play (VoWiFi) wspierają iPhone 5S a Orange nie. Dziwne.
OdpowiedzDla mnie odpowiedź pytaniem czyli taka kontra nie jest odpowiedziom konkretną nie jest odpowiedzią techniczną powiem tak mam iPhone w orange Żadna z nowych usług nie działa. Co do sieci T-mobile nawet połowicznie ale na starszym modelu telefonu usługa wifi calling B najmniej w moim przypadku działa bardzo stabilnie nie jest tak jak Pan mówi że dlatego że połowicznie to będzie zrywać połączenia. Lepiej by działała usługa połowicznie a dobrze niż tylko widniała w spisie i w ogóle nie działała uważam że jeżeli się uruchamia usługę to powinno być się pewnym że ta usługa działa a nie tworzyć taką fikcje I prowizorke. Jako wieloletni abonent waszej sieci uważam że jest to naprawdę duża porażka taki falstart.
OdpowiedzNie jest to dziwne. Każdy operator prowadzi z dostawcami urządzeń rozmowy niezależnie i każdy wdraża VoLTE i VoWiFi niezależnie od siebie. Wdrożenie VoLTE i VoWiFi na urządzeniu oznacza mocne grzebanie w sofcie i zmianę kilkuset parametrów – dla każdego urządzenia osobno. To nie jest proste wciśnięcie przycisku. O tym jak wyglądało wdrożenie VoLTE pisałem już wcześniej na blogu – link znajdziecie w tekście. Urządzenia na jakich uruchomiliśmy usługę to jedna sprawa. Druga – wiemy o trudnościach w działaniu usługi, analizujemy sytuację i działamy razem z Apple by usługa zaczęła działać poprawnie możliwie szybko.
OdpowiedzDajmy im trochę czasu, widać że walczą.
OdpowiedzJa tam wole usługa która działa jak należy, niż mieć usługę z której nie da się korzystać bo mnie zrywa lub mnie nie słychać. Po to mi zależy na VoWiFi aby móc rozmawiać tam gdzie mam problemy z zasięgiem, GSM a mam WiFi, a nie po to aby mieć te same problemy po gsmie i po wifi 🙂
Ja już mam „Orange Wi-Fi” w nazwie operatora. Wszedłem w Ogólne-> To Urządzenie i ustawienia się zaktualizowały
OdpowiedzSzczęściarz 😉
a sprawdzałeś jak śmiga? Jakość dźwięku i szybkość inicjowania połączenia?
OdpowiedzPiotrze, może argumentacja jest i dobra, ale z jednym „ale”. Jest wiele miejsc gdzie nie ma LTE ergo nie ma VoLTE i tam zerwie połączenie po wyjściu z zasięgu WiFi. W końcu nie ma przejścia do 3G lub 2G z VoWiFi. Argument upada. Mimo wszystko liczę, że niedługo 5s jednak będzie dział działające VoWiFi w Orange.
OdpowiedzBędę korzystał jak będę miał iPhona 🙂 ;p
OdpowiedzPotwierdzam działanie usługi Wi-Fi calling na Orange Światłowód 🙂 niezły duet.
OdpowiedzSuper! Widać że już jest nieźle 😉
Niestety mam 28.3 modem na 7+ powłączane VoLTE & VoWiFi ale mimo wszystko jeszcze nie działa.. czekam z niecierpliwością na poprawę 🙂
Można to jakoś sprawdzić aktywność usługi? Czy tylko po napisie Orange WiFi w miejscu informacji o sieci?
OdpowiedzWczoraj ani VoLTE ani VoWiFi nie działało pomimo włączonych opcji w telefonie. Czy teraz już jest OK?
OdpowiedzCzy będę korzystał? Nie, bo nie macie żadnego telefonu LG z VoLTE I WiFi Calling. Ponowię za to pytanie- kiedy przełączanie aktywnej transmisji z 3G do LTE? Chociaż w przybliżeniu do kwartału. Ładnie proszę 🙂
OdpowiedzPanie Piotrze (?), pytałem często. Dziękuję! Doceniam 🙂 P.s. a kiedy oficjalnie HD Voice z Play oraz HO podczas aktywnej transmisji z 3G do LTE? Końca pytań nie widać 😀
OdpowiedzCo do HD Voice z Play niestety odpowiedź mam niezmienną – to musi być wspólna praca dwóch operatorów by to zadziałało. A jeżeli chodzi o przeskakiwanie podczas transmisji danych z 3G na 4G, to przyznaję, pracujemy nad tym (a ja zbyt szybko obwieściłem sukces). Faktycznie już wszystko funkcjonuje po zakończeniu rozmowy, lecz nad powrotem do 4G w czasie trwającej transmisji pracujemy.
OdpowiedzA kiedy można się spodziewać wprowadzenia? W ciągu pół roku chociaż? 🙂
OdpowiedzNiestety, mimo włączenie odpowiednich opcji w Ustawienie, żadna z tych usług nie działa. iPhone 7, abo. Orange. Zajrzyjcie np. na Nasz Orange, jest tam dużo podobnych głosów.
OdpowiedzWiemy o sytuacji, dziękujemy za wszystkie sygnały. Analizujemy sytuację i szukamy rozwiązania, tak by wszystko szybko zaczęło funkcjonować.
OdpowiedzA 5S? Na telepolisie pisze że 5S i 5C też.
OdpowiedzCo do niedziałania to spróbujcie po zainstalowaniu iOS 10.3 przełączyć na tryb samolotowy i z powrotem wyłączyć tryb samolotowy aby ustawienia sieci się zaktualizowały.
Ja zamierzam korzystać bo mam w mieszkaniu tylko 1-2 kropki zasięgu 3G, ale mam 5S i dopiero pobieram aktualizację, zobaczę czy działa…
@MAURYCY, tak jak pisałem we wpisie: iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6 i 6s oraz iPhone SE
OdpowiedzRzeczywiście, po aktualizacji bez zmian. Ale bida 🙁 Jedynie mi się zmienił napis z 4G na LTE :-/
OdpowiedzMAURYCY, o tym także napisałem w tekście: „Zapytacie także zapewne, co ze starszymi modelami firmy z Cupertino. Prowadzimy w ich sprawie rozmowy z Apple, ale czy i kiedy uda się wprowadzić na nich WiFi Calling i VoLTE nie wiem.”
OdpowiedzLiczę na pomyślne efekty rozmów 🙂 Tylko nie dajcie się nabrać na ich odpowiedzi w stylu „spokojnie, dla 5S będzie w iOS 11” bo zgodnie z poprzednimi wersjami iOS i wspieranymi urządzeniami – 5S już zapewne aktualizacji do iOS 11 nie dostanie 😉 No nic, trza będzie kiedyś poszukać jakiejś przyziemnej oferty na używanego 6s/7.
OdpowiedzWitam ponownie chciałbym się odnieść do wypowiedzi apropo starszych telefonów W sieci t-mobile wifi calling działa już od Iphone 5s jedynie volte chyba na nowszych modelach dziwne jest to by T-mobile było w stanie załatwić działanie usługi na starszych urządzeniach natomiast Orange nie. Jestem ciekaw w czym tak naprawdę jest to problem, że jedna sieć może a inna nie?
OdpowiedzOdwrócę pytanie – „czemu było tak, że gdy myśmy wdrożyli VoLTE jako pierwsi w zeszłym roku na Samsungach S7 i S7 edge to nie zrobił tego żaden inny operator? Przecież, nie powinno być tak, że jedna sieć może, a inna nie”. My (w przeciwieństwie do kolegów z T-Mobile) podjęliśmy decyzję, że VoLTE i VoWiFi będziemy odpalać razem. By nie zrywało połączeń, by zapewnić mobilność. Powodów jest wiele. Nie chcemy iść na półśrodki. Tak jak pisałem we wpisie – prowadzimy rozmowy z Apple w sprawie modelu 5.
OdpowiedzJednak faktem jest to, że TMobile (VoLTE i VoWiFi) i Play (VoWiFi) wspierają iPhone 5S a Orange nie. Dziwne.
OdpowiedzDla mnie odpowiedź pytaniem czyli taka kontra nie jest odpowiedziom konkretną nie jest odpowiedzią techniczną powiem tak mam iPhone w orange Żadna z nowych usług nie działa. Co do sieci T-mobile nawet połowicznie ale na starszym modelu telefonu usługa wifi calling B najmniej w moim przypadku działa bardzo stabilnie nie jest tak jak Pan mówi że dlatego że połowicznie to będzie zrywać połączenia. Lepiej by działała usługa połowicznie a dobrze niż tylko widniała w spisie i w ogóle nie działała uważam że jeżeli się uruchamia usługę to powinno być się pewnym że ta usługa działa a nie tworzyć taką fikcje I prowizorke. Jako wieloletni abonent waszej sieci uważam że jest to naprawdę duża porażka taki falstart.
OdpowiedzNie jest to dziwne. Każdy operator prowadzi z dostawcami urządzeń rozmowy niezależnie i każdy wdraża VoLTE i VoWiFi niezależnie od siebie. Wdrożenie VoLTE i VoWiFi na urządzeniu oznacza mocne grzebanie w sofcie i zmianę kilkuset parametrów – dla każdego urządzenia osobno. To nie jest proste wciśnięcie przycisku. O tym jak wyglądało wdrożenie VoLTE pisałem już wcześniej na blogu – link znajdziecie w tekście. Urządzenia na jakich uruchomiliśmy usługę to jedna sprawa. Druga – wiemy o trudnościach w działaniu usługi, analizujemy sytuację i działamy razem z Apple by usługa zaczęła działać poprawnie możliwie szybko.
OdpowiedzDajmy im trochę czasu, widać że walczą.
OdpowiedzJa tam wole usługa która działa jak należy, niż mieć usługę z której nie da się korzystać bo mnie zrywa lub mnie nie słychać. Po to mi zależy na VoWiFi aby móc rozmawiać tam gdzie mam problemy z zasięgiem, GSM a mam WiFi, a nie po to aby mieć te same problemy po gsmie i po wifi 🙂
Ja już mam „Orange Wi-Fi” w nazwie operatora. Wszedłem w Ogólne-> To Urządzenie i ustawienia się zaktualizowały
OdpowiedzSzczęściarz 😉
a sprawdzałeś jak śmiga? Jakość dźwięku i szybkość inicjowania połączenia?
OdpowiedzPiotrze, może argumentacja jest i dobra, ale z jednym „ale”. Jest wiele miejsc gdzie nie ma LTE ergo nie ma VoLTE i tam zerwie połączenie po wyjściu z zasięgu WiFi. W końcu nie ma przejścia do 3G lub 2G z VoWiFi. Argument upada. Mimo wszystko liczę, że niedługo 5s jednak będzie dział działające VoWiFi w Orange.
OdpowiedzNiestety od wczoraj nie działają obie usługi.
OdpowiedzPomimo aktualizacji ustawień operatora, najnowszego systemu oraz włączeniu w ustawieniach rozmów przez wifi na Iphone 7 to nie działa
OdpowiedzDziękujemy za sygnał. Wszystkie informacje od Was analizujemy i sprawdzamy sytuację, tak by wszystko szybko funkcjonowało poprawnie.
OdpowiedzBędę korzystał jak będę miał iPhona 🙂 ;p
OdpowiedzPotwierdzam działanie usługi Wi-Fi calling na Orange Światłowód 🙂 niezły duet.
OdpowiedzSuper! Widać że już jest nieźle 😉
Niestety mam 28.3 modem na 7+ powłączane VoLTE & VoWiFi ale mimo wszystko jeszcze nie działa.. czekam z niecierpliwością na poprawę 🙂
Można to jakoś sprawdzić aktywność usługi? Czy tylko po napisie Orange WiFi w miejscu informacji o sieci?
OdpowiedzMam pytanie bardziej przyziemne. Zadzwonił konsultant do rodziców bo w maju kończy im się umowa w taryfie NOWA ORANGE STREFA. Zadzwoniłem dzisiaj do orange odnośnie oferty i tutaj „zonk” – przełączanie od jednego konsultanta do drugiego i na końcu przedstawienie oferty jakby (po co facet dzwonisz). Jak Państwu klienci są niepotrzebni to powiedzieć od razu i nie ma dyskusji – można przenieść numer do innej sieci i będzie po kłopocie POZDRAWIAM
OdpowiedzWyłączcie i włączcie telefony, to usługa zacznie działać. Ja tak zrobiłem i ruszyło wszystko 🙂
OdpowiedzRzeczywiście po restarcie zadziałało VoLTE, o wiele szybciej inicjuje połączenie – super:)
niestety VoWiFi jeszcze nie działa 🙁
OdpowiedzTo dość ciekawe – to ta sama technologia 😉 Możliwe, że nie masz wystarczającej jakości WiFi. Proponuję zajrzeć do tekstu o WiFi Calling, tam z tego co pamiętam pojawiają się takie informacje.
OdpowiedzW złym miejscu wkleił mi się komentarz…
Po kolejnym restarcie działa już wszystko:) WIELKIE BRAWA!!! 🙂 Super to działa 🙂 Dobra robota! Mam tylko pytanie jak są połączenia po VoLTE to transmisja schodzi z pakietu który się posiada? Czy to nie jest liczone?
Odpowiedza kiedy można się spodziewać w samsungach S6 i S6edge?
OdpowiedzMam pytanie bardziej przyziemne. Zadzwonił konsultant do rodziców bo w maju kończy im się umowa w taryfie NOWA ORANGE STREFA. Zadzwoniłem dzisiaj do orange odnośnie oferty i tutaj „zonk” – przełączanie od jednego konsultanta do drugiego i na końcu przedstawienie oferty jakby (po co facet dzwonisz). Jak Państwu klienci są niepotrzebni to powiedzieć od razu i nie ma dyskusji – można przenieść numer do innej sieci i będzie po kłopocie POZDRAWIAM
OdpowiedzJedyne co mi pozostaje to przeprosić za całą sytuację.
OdpowiedzWiele osób rezygnuje z Państwa usług ze względów zachowania konsultantów. Nie wiem czy takie zachowania związane są z brakiem życzliwości tych osób? Trudno mi powiedzieć. Mam u Państwa różne usługi, ale z czymś takim się spotkałem pierwszy raz od dłuższego czasu – miałem chyba pecha. Umowa rodzicom kończy się w połowie maja. Zobaczę czy zostawię numer u Państwa czy przeniosę gdzie indziej. Pozdrawiam
OdpowiedzWyłączcie i włączcie telefony, to usługa zacznie działać. Ja tak zrobiłem i ruszyło wszystko 🙂
OdpowiedzRzeczywiście po restarcie zadziałało VoLTE, o wiele szybciej inicjuje połączenie – super:)
niestety VoWiFi jeszcze nie działa 🙁
OdpowiedzTo dość ciekawe – to ta sama technologia 😉 Możliwe, że nie masz wystarczającej jakości WiFi. Proponuję zajrzeć do tekstu o WiFi Calling, tam z tego co pamiętam pojawiają się takie informacje.
OdpowiedzW złym miejscu wkleił mi się komentarz…
Po kolejnym restarcie działa już wszystko:) WIELKIE BRAWA!!! 🙂 Super to działa 🙂 Dobra robota! Mam tylko pytanie jak są połączenia po VoLTE to transmisja schodzi z pakietu który się posiada? Czy to nie jest liczone?
OdpowiedzSchodzi z pakietu minut (jak masz no-limit… to masz no limit 😉 )
OdpowiedzDzięki za odpowiedź. Ale to tylko minuty schodzą, które są bez limitu, a nie pakiet danych – jak mam np. 10GB to połączenia VoLTE zjadają coś z tego? 🙂
OdpowiedzKiedy VoLTE i WiFi Calling pojawią się na telefonach z systemem Windows 10 Mobile?
Odpowiedza kiedy można się spodziewać w samsungach S6 i S6edge?
OdpowiedzKiedy VoLTE i WiFi Calling pojawią się na telefonach z systemem Windows 10 Mobile?
OdpowiedzLiczę, iż na 5s pojawi się VoWiFi 😉 Piotrze wiem, że pisałeś ale macie może jakiś przybliżony termin, kiedy i czy w ogóle będzie możliwość korzystania z VoWiFi na prepaid poza granicami polski?
OdpowiedzCo do prepaid i WiFi Calling, wiem że są prowadzone prace, ale niestety nie wiem kiedy się zakończą. Niestety to sprawa dość trudna, ale nie poddajemy się 😉
OdpowiedzCiekawe czy to prace systemowe czy z zarządem 😉 Dzięki za odpowiedź i liczę by sprawa zakończyła się pomyślnie 😉
OdpowiedzLiczę, iż na 5s pojawi się VoWiFi 😉 Piotrze wiem, że pisałeś ale macie może jakiś przybliżony termin, kiedy i czy w ogóle będzie możliwość korzystania z VoWiFi na prepaid poza granicami polski?
OdpowiedzCo do prepaid i WiFi Calling, wiem że są prowadzone prace, ale niestety nie wiem kiedy się zakończą. Niestety to sprawa dość trudna, ale nie poddajemy się 😉
OdpowiedzCiekawe czy to prace systemowe czy z zarządem 😉 Dzięki za odpowiedź i liczę by sprawa zakończyła się pomyślnie 😉
OdpowiedzWszystko musze powiedzieć super śmiga;)
Jeszcze brakuje mi tylko smsów:) Jest szansa w najbliższym czasie na sms’y w VoWiFi?
OdpowiedzW iPhone 7 z iOS 10.3 zniknęła możliwość wybrania na sztywno czy chcemy korzystać z 2G, 3G lub LTE a we wcześniejszej wersji iOS 10.2.1 była taka możliwość! Teraz jesteśmy zmuszeni do korzystania na sztywno z LTE dzięki czemu bateria szybciej się rozładowywyuje! Proszę o dodania tej funkcji w nowej aktualizacji bo jest odpowiedzialne za to Orange! W Play jest taka opcja! Dziękuje 🙂
OdpowiedzAle LTE jest najbardziej oszczędnym modułem, więc bateria dłużej będzie Ci działać na LTE niż na 3G
OdpowiedzLTE wciąż można wyłączyć i korzystać z 3G/2G. Nie ma możliwości wyboru tylko 2G. W Play jest taka opcja ponieważ nie mają VoLTE.
OdpowiedzU mnie:
1 przy włączaniu Wifi Calling:
Aby pozwolić na rozmowy przez Wi-Fi na tym koncie, skontaktuj się z Orange
2. przy włączaniu VoLTE:
OdpowiedzNie można aktywować połączeń LTE. Aby włączyć połączenia LTE na tym koncie, poproś Orange.
U mnie dokładnie to samo.
OdpowiedzMam to samo co kolega, iPhone 7+ iOS 10.3 i ustawienia operatora 28.3 – kiedy to zostanie naprawione? Wielokrotne restarty urządzenia nic nie dały.
OdpowiedzNo to może trzeba postąpić jak piszą i skontaktować się z infolinią operatora? Skoro innym się to nie wyświetla, to macie jakieś niestandardowe ustawienia pewnie…
OdpowiedzHmm a moze jest tak napisane z jakiegos powodu i faktycznie nalezy skontaktowac sie z infolinia operatora? Moze masz jakies niestandardowe ustawienia na koncie? Skoro taka informacja sie wyswietla, zadzwon i wyjasnij
OdpowiedzSądzę, że najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowaniem się z infolinią. Tropem może być także pewne ograniczenie WiFi Calling dla korzystających z niektórych usług dodatkowych: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Więcej na: http://www.orange.pl/wificalling sam dół strony.
OdpowiedzDzowniłem na infolinię i Pani powiedziała że mam dodatkowe numery telefonów do konta i przez to nie ma możliwości włączenia tej opcji. Czy potwierdzi Pan te informacje i kiedy można liczyć na naprawę tego?
OdpowiedzJa również mam dodatkowy numer na moim koncie, jednak po kontakcie z Orange na czacie – Pan włączył mi rozmowy przez WIFI, ponieważ nie było ono włączone. Czekam na aktywację i mam nadzieję, że wszystko będzie działać 🙂
OdpowiedzDzwoniłem na infolinię i dostałem informację że nie da się włączyć tej opcji ponieważ mam wiele numerów telefonów do konta. Kiedy będzie możliwość?
OdpowiedzSprawdziłem i daję znać:Tutaj nie za bardzo mamy co naprawiać, bo jest to ograniczenie wynikające z technologii. Dotyczy to kilku usług: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Jest jednak nieco możliwości ominięcia tego ograniczenia. Warto zajrzeć na stronę nasz.orange.pl bo tam również trwa dyskusja na ten temat. Tutaj jest link (wiem, że nieco długi) https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/BRAK-VoWiFi-iPhone-WiFi-Calling-a-dodatkowa-karta-SIM/m-p/25800 Nie wykluczam, że w przyszłości pojawią się rozwiązania, które obchodzą to ograniczenie na poziomie systemowym… ale nie wiem kiedy to nastąpi.
OdpowiedzWszystko musze powiedzieć super śmiga;)
Jeszcze brakuje mi tylko smsów:) Jest szansa w najbliższym czasie na sms’y w VoWiFi?
OdpowiedzW iPhone 7 z iOS 10.3 zniknęła możliwość wybrania na sztywno czy chcemy korzystać z 2G, 3G lub LTE a we wcześniejszej wersji iOS 10.2.1 była taka możliwość! Teraz jesteśmy zmuszeni do korzystania na sztywno z LTE dzięki czemu bateria szybciej się rozładowywyuje! Proszę o dodania tej funkcji w nowej aktualizacji bo jest odpowiedzialne za to Orange! W Play jest taka opcja! Dziękuje 🙂
OdpowiedzAle LTE jest najbardziej oszczędnym modułem, więc bateria dłużej będzie Ci działać na LTE niż na 3G
OdpowiedzLTE wciąż można wyłączyć i korzystać z 3G/2G. Nie ma możliwości wyboru tylko 2G. W Play jest taka opcja ponieważ nie mają VoLTE.
OdpowiedzU mnie:
1 przy włączaniu Wifi Calling:
Aby pozwolić na rozmowy przez Wi-Fi na tym koncie, skontaktuj się z Orange
2. przy włączaniu VoLTE:
OdpowiedzNie można aktywować połączeń LTE. Aby włączyć połączenia LTE na tym koncie, poproś Orange.
U mnie dokładnie to samo.
OdpowiedzMam to samo co kolega, iPhone 7+ iOS 10.3 i ustawienia operatora 28.3 – kiedy to zostanie naprawione? Wielokrotne restarty urządzenia nic nie dały.
OdpowiedzNo to może trzeba postąpić jak piszą i skontaktować się z infolinią operatora? Skoro innym się to nie wyświetla, to macie jakieś niestandardowe ustawienia pewnie…
OdpowiedzSądzę, że najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowaniem się z infolinią. Tropem może być także pewne ograniczenie WiFi Calling dla korzystających z niektórych usług dodatkowych: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Więcej na: http://www.orange.pl/wificalling sam dół strony.
OdpowiedzDzowniłem na infolinię i Pani powiedziała że mam dodatkowe numery telefonów do konta i przez to nie ma możliwości włączenia tej opcji. Czy potwierdzi Pan te informacje i kiedy można liczyć na naprawę tego?
OdpowiedzJa również mam dodatkowy numer na moim koncie, jednak po kontakcie z Orange na czacie – Pan włączył mi rozmowy przez WIFI, ponieważ nie było ono włączone. Czekam na aktywację i mam nadzieję, że wszystko będzie działać 🙂
OdpowiedzSprawdzę i dam znać.
OdpowiedzDzwoniłem na infolinię i dostałem informację że nie da się włączyć tej opcji ponieważ mam wiele numerów telefonów do konta. Kiedy będzie możliwość?
OdpowiedzSprawdziłem i daję znać:Tutaj nie za bardzo mamy co naprawiać, bo jest to ograniczenie wynikające z technologii. Dotyczy to kilku usług: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Jest jednak nieco możliwości ominięcia tego ograniczenia. Warto zajrzeć na stronę nasz.orange.pl bo tam również trwa dyskusja na ten temat. Tutaj jest link (wiem, że nieco długi) https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/BRAK-VoWiFi-iPhone-WiFi-Calling-a-dodatkowa-karta-SIM/m-p/25800 Nie wykluczam, że w przyszłości pojawią się rozwiązania, które obchodzą to ograniczenie na poziomie systemowym… ale nie wiem kiedy to nastąpi.
OdpowiedzHmm a moze jest tak napisane z jakiegos powodu i faktycznie nalezy skontaktowac sie z infolinia operatora? Moze masz jakies niestandardowe ustawienia na koncie? Skoro taka informacja sie wyswietla, zadzwon i wyjasnij
OdpowiedzJestem zawiedziony brakiem wsparcia VoWiFi dla 5s. To była jedyna i ostatnia nadzieja na możliwość rozmów w budynku w Orange. Szkoda, szkoda… Dobrze, że do końca umowy coraz bliżej.
OdpowiedzJestem zawiedziony brakiem wsparcia VoWiFi dla 5s. To była jedyna i ostatnia nadzieja na możliwość rozmów w budynku w Orange. Szkoda, szkoda… Dobrze, że do końca umowy coraz bliżej.
OdpowiedzNa waszej stronie http://www.orange.pl/kid,4002400661,id,4004890470,article.html można znaleźć informacje, że VoLTE działa na Samsungach A3 (2017) i A5 (2017). To już tak oficjalnie czy ktoś pospieszył się z opisem? 😉
OdpowiedzTak to prawda, obydwa modele obsługują u nas VoLTE.
OdpowiedzI przepraszam, wszystkich którzy poczuli się urażeni faktem, że wykasowałem wpis, w którym pisałem, że jest inaczej. Pomyliłem się. Zdarza się każdemu.
Dlaczego telefony Lenovo/Motorola z serii Moto oraz Nexus które mają najnowszego androida oraz wsparce dla WiFi calling nie mają możliwości uruchomienia tej usługi? Wszystko jest na miejscu, brakuje tylko „klik” po stronie Orange.
OdpowiedzKiedy włączycie na kartach SIM możliwość włączenia WiFi Calling dla Androidów 7 ale dla telefonów z „golasem” takich jak Lenovo/Motorola Moto, Motorola Nexus itp.?
To jest już w oprogramowaniu tylko jest niedostępne bo ktoś nie przełączył pstryczka.
OdpowiedzNiestety nie ma żadnego magicznego „pstryczka”, który odpala VoLTE/WiFi Calling. Jest żmudna, ciężka praca zespołu inżynierów. Zresztą proces uruchomiania VoLTE opisałem we wpisie bogowym. Link do niego jest w tekście, ale podrzucam go raz jeszcze: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/volte-od-zaplecza-czyli-kolejny-tekst-z-cyklu-siec-szkieletowa/ Wpis jest długi bo i sam proces trwa.
OdpowiedzPrzecież w przypadku Androida i np. Nexusa lub Moto nie trzeba nic uzgadniać bo jest to w telefonach dostępne natywnie. Opcja dla Orange nie jest dostępna bo Wasza infrastruktura na to nie pozwala.
Za stronę google:
You can use Wi-Fi calling without a service on some carriers, but you’ll need to turn it on.
Open the Phone app on your device phone.
Tap More More and then Settings.
Tap Calls.
Tap Wi-Fi calling on. If you don’t see this option, it’s because your carrier doesn’t support this feature.
i potwierdzam, na karcie z Kanady działa (wkładam karę i się pokazuje ta opcja, wkładam kartę orange i opcja znika)
OdpowiedzSprawdzę i dam znać.
OdpowiedzCo do HD Voice z Play niestety odpowiedź mam niezmienną – to musi być wspólna praca dwóch operatorów by to zadziałało. A jeżeli chodzi o przeskakiwanie podczas transmisji danych z 3G na 4G, to przyznaję, pracujemy nad tym (a ja zbyt szybko obwieściłem sukces). Faktycznie już wszystko funkcjonuje po zakończeniu rozmowy, lecz nad powrotem do 4G w czasie trwającej transmisji pracujemy.
OdpowiedzA kiedy można się spodziewać wprowadzenia? W ciągu pół roku chociaż? 🙂
OdpowiedzSchodzi z pakietu minut (jak masz no-limit… to masz no limit 😉 )
OdpowiedzJedyne co mi pozostaje to przeprosić za całą sytuację.
OdpowiedzWiele osób rezygnuje z Państwa usług ze względów zachowania konsultantów. Nie wiem czy takie zachowania związane są z brakiem życzliwości tych osób? Trudno mi powiedzieć. Mam u Państwa różne usługi, ale z czymś takim się spotkałem pierwszy raz od dłuższego czasu – miałem chyba pecha. Umowa rodzicom kończy się w połowie maja. Zobaczę czy zostawię numer u Państwa czy przeniosę gdzie indziej. Pozdrawiam
OdpowiedzDzięki za odpowiedź. Ale to tylko minuty schodzą, które są bez limitu, a nie pakiet danych – jak mam np. 10GB to połączenia VoLTE zjadają coś z tego? 🙂
OdpowiedzNa waszej stronie http://www.orange.pl/kid,4002400661,id,4004890470,article.html można znaleźć informacje, że VoLTE działa na Samsungach A3 (2017) i A5 (2017). To już tak oficjalnie czy ktoś pospieszył się z opisem? 😉
OdpowiedzTak to prawda, obydwa modele obsługują u nas VoLTE.
OdpowiedzI przepraszam, wszystkich którzy poczuli się urażeni faktem, że wykasowałem wpis, w którym pisałem, że jest inaczej. Pomyliłem się. Zdarza się każdemu.
Dlaczego telefony Lenovo/Motorola z serii Moto oraz Nexus które mają najnowszego androida oraz wsparce dla WiFi calling nie mają możliwości uruchomienia tej usługi? Wszystko jest na miejscu, brakuje tylko „klik” po stronie Orange.
OdpowiedzKiedy włączycie na kartach SIM możliwość włączenia WiFi Calling dla Androidów 7 ale dla telefonów z „golasem” takich jak Lenovo/Motorola Moto, Motorola Nexus itp.?
To jest już w oprogramowaniu tylko jest niedostępne bo ktoś nie przełączył pstryczka.
OdpowiedzNiestety nie ma żadnego magicznego „pstryczka”, który odpala VoLTE/WiFi Calling. Jest żmudna, ciężka praca zespołu inżynierów. Zresztą proces uruchomiania VoLTE opisałem we wpisie bogowym. Link do niego jest w tekście, ale podrzucam go raz jeszcze: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/volte-od-zaplecza-czyli-kolejny-tekst-z-cyklu-siec-szkieletowa/ Wpis jest długi bo i sam proces trwa.
OdpowiedzPrzecież w przypadku Androida i np. Nexusa lub Moto nie trzeba nic uzgadniać bo jest to w telefonach dostępne natywnie. Opcja dla Orange nie jest dostępna bo Wasza infrastruktura na to nie pozwala.
Za stronę google:
You can use Wi-Fi calling without a service on some carriers, but you’ll need to turn it on.
Open the Phone app on your device phone.
Tap More More and then Settings.
Tap Calls.
Tap Wi-Fi calling on. If you don’t see this option, it’s because your carrier doesn’t support this feature.
i potwierdzam, na karcie z Kanady działa (wkładam karę i się pokazuje ta opcja, wkładam kartę orange i opcja znika)
OdpowiedzKiedy planowane jest wdrożenie wysyłania / odbierania SMS przez WiFi?
OdpowiedzKiedy planowane jest wdrożenie wysyłania / odbierania SMS przez WiFi?
Odpowiedzczy wiadomo coś o wifi calling na iphone 5s?
Odpowiedz’@DarekWa, zaktualizuj system do najnowszej wersji. Wczoraj pojawił się iOS 11.3, a wraz z nim m.in. wsparcie dla Rozmów przez Wi-Fi na 5s 🙂
Odpowiedzhttps://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/VoWiFi-na-iPhone-5s/m-p/82228/highlight/true#M5373
Już nawet jest o tym na blogu https://biuroprasowe.orange.pl/blog/wifi-calling-dla-iphona-5s-w-orange/
Odpowiedzdzięki Panowie, ale od 12 marca zmieniłem kolory operatorskie i tam od razu był WiFi calling 😀
Odpowiedzczy wiadomo coś o wifi calling na iphone 5s?
Odpowiedz@DarekWa, zaktualizuj system do najnowszej wersji. Wczoraj pojawił się iOS 11.3, a wraz z nim m.in. wsparcie dla Rozmów przez Wi-Fi na 5s 🙂
Odpowiedzhttps://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/VoWiFi-na-iPhone-5s/m-p/82228/highlight/true#M5373
Już nawet jest o tym na blogu https://biuroprasowe.orange.pl/blog/wifi-calling-dla-iphona-5s-w-orange/
Odpowiedzdzięki Panowie, ale od 12 marca zmieniłem kolory operatorskie i tam od razu był WiFi calling 😀
OdpowiedzPanie Piotrze temat widzę stary ale dla mnie nowy problem. Usługa nie działa już na drugim telefonie który mam. pIerwotnie nie działała na Iphone X, od kilku dni mam Iphone 11 pro max i wi-fi calling również na nim nie działa. Konsultanci Orange twierdzą że już wszystko po ich stronie zrobili. Apple twierdzi to samo. A usługa dalej nie działa. Czy jest Pan w tej sytuacji jakoś pomóc?
OdpowiedzPanie Piotrze temat widzę stary ale dla mnie nowy problem. Usługa nie działa już na drugim telefonie który mam. pIerwotnie nie działała na Iphone X, od kilku dni mam Iphone 11 pro max i wi-fi calling również na nim nie działa. Konsultanci Orange twierdzą że już wszystko po ich stronie zrobili. Apple twierdzi to samo. A usługa dalej nie działa. Czy jest Pan w tej sytuacji jakoś pomóc?
OdpowiedzMoże Pan uchylić rąbka tajemnicy co to za modele? I pracujecie obecnie tylko nad Samsungami czy inne marki też?
OdpowiedzMoże Pan uchylić rąbka tajemnicy co to za modele? I pracujecie obecnie tylko nad Samsungami czy inne marki też?
Odpowiedz