Oferta

500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
14 grudnia 2017
500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem!

Pamiętam zamieszanie jakie wywołało pojawienie się na rynku marki nju mobile. Nawet Play musiał niechętnie wyciągnąć z piwnicy jedną ze swoich kserokopiarek, które swego czasu hojnie rozdawał innym, by spróbować dostosować swoją ofertę do… No właśnie – najbardziej innowacyjnej oferty dla klientów indywidualnych jaka pojawiła się na rynku. Kopiarki jednak nie wszystko skopiowały, choć niektórzy próbowali dwa razy. Mimo to nju nadal może szczycić się unikalną ofertą.

 Od pierwszego do 500 000 klienta

Wystartowaliśmy z dwiema ofertami – na kartę i z rachunkiem. W obu zaproponowaliśmy prawdziwy „no limit” na rozmowy do wszystkich sieci za maksimum 29 zł miesięcznie – w nju z rachunkiem, dodatkowo - w ofercie na kartę można było rozmawiać za nie więcej niż 2 zł dziennie. O ile oferta na kartę działała jak każdy prepaid – jednak z maksymalnym limitem dziennym, o tyle oferta z rachunkiem - nazywana czasem błędnie „abonamentową” była całkowitą nowością. Najlepiej określała ją zasada – „Wchodzisz i wychodzisz kiedy chcesz”. Niektórym klientom wręcz trudno było to zrozumieć. „Ale jak to? Bez umowy na określony czas? To tak można?” Trzeba było tłumaczyć i potwierdzać po dwa razy, bo na prawdę niektórzy nie wierzyli.

Pojawienie się nju było bardzo pozytywnym szokiem. Nic więc dziwnego, że nowa marka szybko zaczęła zyskiwać na popularności i to mimo nieporównywalnie mniejszych środków promocję w stosunku do budżetów dużych marek. W ciągu zaledwie roku nju zyskało blisko 480 tys. klientów, w tym około 110 tysięcy klientów oferty z rachunkiem.

Tak świętowaliśmy pierwsze urodziny – w barze, do którego można wejść i wyjść kiedy się chce... W tym samym, w którym ogłaszaliśmy start oferty

nju mobile 1 rok

500 000 nju z rachunkiem

Dziś, stuknęło nam 500 000 aktywnych klientów nju z rachunkiem. Można się zastanawiać, czy to dużo czy mało – wychodzi średnio po 100 tys. na rok rozwoju, ale wiecie jak to jest ze statystyką. Idąc na spacer z psem, statystycznie macie po trzy nogi. Trzeba się więc przyjrzeć tej liczbie, a mamy powody do zadowolenia. Na tak wymagającym i konkurencyjnym rynku jaki mamy w Polsce, pół miliona klientów oferty z rachunkiem jest naprawdę niezłym wynikiem. Do tej liczby możemy dodać także klientów, którzy wybrali nju na kartę i okazuje się, że z żółto niebieskiej marki korzysta już prawie 800 tysięcy klientów.  Co ciekawe, okazuje się, że wśród nich zauważalną większość stanowią mężczyźni, których jest 62%. Być może zaskakujące będzie to, że ponad 80 proc. klientów nju to osoby powyżej 25 roku życia. Jak widać, nie tylko młodzież łapie, gdzie jest naprawdę dobrze i tanio, a młodzieżowy styl komunikacji nie jest dla nich przeszkodą.

Sporo się zmieniło

Od startu – w kwietniu 2013 minęło już 4,5 roku. W tym czasie rynek się zmienił i poszedł do przodu. Bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że niektóre zmiany jakie na nim zaszły są bezpośrednim następstwem pojawienia się nju mobile. Rozwiązania zaproponowane przez nju w dalszym ciągu pozostają unikalne – bo jednak nie wszyscy mieli odwagę wdrożyć je u siebie. Mam na myśli na przykład zasadę – „jak nie używasz to nie płacisz”, z której nadal można skorzystać tylko w nju. Oznacza ona, że za usługi płaci się po ich wykorzystaniu, a nie z góry jak w przypadku abonamentu czy prepaida. Jeśli w miesiącu korzystasz mniej – płacisz mniej, a jeśli korzystasz na całego – wiesz, że nie zapłacisz więcej niż wynosi maksymalna kwota za cały miesiąc. Podobnie jest w nju na kartę też płacisz tylko wtedy kiedy faktycznie dzwonisz – do wysokości dziennego lub miesięcznego maksimum i ani grosza więcej.

Oczywiście oferta nju też mocno się zmieniła - nie tylko cenowo. I na kartę i z rachunkiem – w cenie maksymalnej są już wszystkie połączenia, SMS-y, MMS-y w kraju i w roamingu na terenie UE. Mamy poza tym bardzo fajną ofertę na dodatkowy numer, dzięki czemu w parze miesięczny koszt za nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y oraz 10 GB do podziału wynosi tylko 19 zł na głowę.

Do ceny jaką płacicie - jeśli korzystacie, wliczamy też znacznie większe pakiety na internet w kraju i w UE. Dodatkowo, po pół roku stażu podwajamy pakiet na internet w kraju, a po dwóch latach nawet potrajamy. To oznacza, że w zależności od oferty, klienci z większym stażem dostają 30 a nawet 60 GB miesięcznie. Takich klientów, którzy mogą korzystać z potrojonych pakietów jest już 213 tysięcy. Uruchomiliśmy też sklep z telefonami. Można w nim zapłacić punktami PAYBACK, które dostaniecie… na przykład za zakup oferty nju. I możecie być pewni, że to nie jest nasze ostatnie słowo.

Jednak nie wszystko się zmienia. Są rzeczy, które są stałe. Do nich zaliczamy na przykład to, że nasza oferta nadal jest bardzo konkurencyjna, a ze stale prowadzonych badań wynika, że nju mobile jest niezmiennie siecią najbardziej zadowolonych klientów.

Komentarze

Pan Pikuś
Pan Pikuś 09:47 14-12-2017

I ja się zaliczam do tych najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem. Serdecznie pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 10:01 14-12-2017

Zaliczam się do tych najbardziej zadowolonych klientów. I moi teściowie również, bo ich nie musiałem długo namawiać na przejście do nju 🙂

Odpowiedz
mike278
mike278 10:25 14-12-2017

Wypada pogratulować. I gratuluję. 🙂

Odpowiedz
mike278
mike278 11:06 14-12-2017

Dopowiem że w tej chwili jestem użytkownikiem nju na kartę. I uwaga: ciekawe czy jak szanowny Pablo przyjdzie nie zapyta o jakiś okazyjny konkurs. 😉 🙂

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 10:50 16-12-2017

    To może jakiś konkursik ;p

    Odpowiedz
Dzonny
Dzonny 11:41 14-12-2017

pies ma łapy a nie nogi

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 12:03 14-12-2017

    No niby łapy, ale mówi się „…pies z kulawą nogą…” 😉

    Odpowiedz
    dnax
    dnax 19:30 14-12-2017

    Łapa u psa to jak stopa u człowieka, tak więc pies ma nogi.

    Odpowiedz
jv
jv 11:49 14-12-2017

Tanieje pakiet nolimit+GB w orange na kartę z 28zł do 25zł. Czy dotyczy to też klientów, którzy mają ten pakiet w wersji cyklicznej? Przy przedłużeniu będzie już za 25zł? 🙂

Odpowiedz
    TMツ
    TMツ 12:37 14-12-2017

    Tanieją inne pakiety a cykliczne ?

    Odpowiedz
Ron
Ron 14:26 14-12-2017

Sam w rodzinie zamówiłem dla teściowej, dla babci i znajomemu. Wszyscy korzystają z NJU z Rachunkiem już od ok 2 lat 🙂

Odpowiedz
barMan
barMan 17:01 14-12-2017

To może zadam takie dziwne pytanie: skoro to jest taka dobra oferta to dlaczego miałem wczoraj telefon z Orange z propozycją przejścia z Nju do „prawdziwego” Orange?
Pani starała się przekonać mnie, że jej oferta jest znacznie lepsza i na pewno znacznie tańsza.

Odpowiedz
P
P 17:01 14-12-2017

Da się otrzymywać punkty payback za terminowe płacenie w nju? Tak jak w orange?

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 07:56 15-12-2017

    Przyłączam się do pytania i rozszerzam o polecenie zapłaty.

    Odpowiedz
Karol
Karol 19:30 14-12-2017

Kiedy doczekamy się wydłużenia ważności bonusu 100 GB za doładowanie 200zł z 5 miesięcy do 10 miesięcy??? To ma szczególne znaczenie przy wartości pakietu za 25zł!!!

Odpowiedz
Matt55
Matt55 00:03 15-12-2017

Gratulacje! Liczba klientów robi wrażenie i jest najlepszym potwierdzeniem doskonałości oferty. To wielki sukces, przy tak mocno zagospodarowanym rynku przyciągnąć tak wielu nowych użytkowników nju mobile. Brawo! 😉 Jak widać świetna oferta nie potrzebuje wielkiej kampanii reklamowej, ponieważ polecają ją sami klienci, którzy są zarazem najlepszymi ambasadorami marki. 🙂

Odpowiedz
feodor
feodor 09:07 15-12-2017

Uderzcie do seniorów. Ludzie 60+ płacą najwięcej. Przydałyby się nju stacjonarny!

Odpowiedz
Astis
Astis 09:33 17-12-2017

No to Nju i już. Od samego początku kibicuje tej marce. Wszystkim polecam ??? ale mogłoby być taniej . . . Czekamy na więcej ???

Odpowiedz
płaski11
płaski11 12:20 01-07-2018

Witam. Wykupiłem pakiet smy i rozmowy bez limitu +GB za 25 zł po aktywowaniu pakietu pobrano mi z konta wyżej wymienioną kwotę lecz pakiet zwyczajnie nie działa… Czekam już 2 dzień i nic się nie zmienia.

Odpowiedz
Marcin
Marcin 23:00 06-08-2018

Dzień dobry,

otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące faktury.

Rozumiemy, że sprawa jest dla Pana ważna jednak w Nju Mobile nie ma możliwości ustalenia maksymalnej kwoty po osiągnieciu, której nastąpiłoby zablokowanie połączeń.

Limit należności to górna granica zobowiązań wynikająca z aktualnego stanu należności. W przypadku, gdy przekroczy się limit, Nju mobile może zobowiązać do wpłacenia kaucji, zawiesić możliwość wykonywania połączeń wychodzących lub zablokować możliwość korzystania z niektórych usług np. roamingu (może lecz nie musi).

W związku z powyższym nie mamy podstaw do skorygowania faktury.

Pozdrawiamy,
J…. Ł…..
Doradca Klienta
Nju Mobile

witam oczywiście rozumiem Pani odpowiedź jednak na moim koncie obsługującym nju mobile jest miałem ustawione : kwota max obciążenia rachunku 100 pln w związku z powyższym proszę o ponowne rozpatrzenie mojej reklamacji. Jednocześnie w przypadku braku pozytywnie rozpatrzenia mojej prośby Proszę o kontakt telefoniczny w godzinach 8-15. Rezygnacja z usług w nju mobile w związku z wprowadzeniem klienta w błąd w aplikacji max obciążenia rachunku. POZDRAWIAM

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:34 07-08-2018

    Cześć, wrzucanie korespondencji na blogu nie jest najszybszą metodą na załatwienie sprawy. Pozwoliłem sobie także, na wykropkowanie danych pracownika obsługi klienta. Napisz proszę na mojego maila piotr.domanski2(at)orange.com numer reklamacji lub numer klienta. Przekażę sprawę do naszej obsługi klienta.

    Odpowiedz

Sieć

Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć?

Piotr Domański Piotr Domański
13 grudnia 2017
Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć?

Jakiś czas temu przy Miasteczku Orange zaczęły pojawiać się dziwne konstrukcje. Nieco później zawieszono na nich kilka urządzeń – czujników i kamer. Zwróciły moją uwagę, lecz chwilę zajęło mi sprawdzenie do czego będą służyć. Okazało się, że to…. element testu. Tym razem nie chodzi o 5G czy IoT, lecz o projekt „Polska Winieta”.

Jeżeli jeździcie po krajowych autostradach znacie doskonale to uczucie, kiedy po bardzo sympatycznej, płynnej jeździe grzęźniecie na bramkach. Powstają tam korki zapewniające kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut wkurzającego podziwiania tablic rejestracyjnych samochodów stojących przed nami. Później już tylko przejazd przez bramkę, paniczne myśli „gdzie są moje drobne” i możemy ruszać. Oczywiście całość można załatwić szybciej, prościej i taniej. Wystarczy zamontować zestaw czujników, który będzie analizował każdy samochód, a następnie samodzielnie oceniał ile ma zapłacić kierowca. Najlepiej by było, gdyby po wszystkim wystawiał jeszcze rachunek.

Właśnie takim rozwiązaniem jest wspomniana „Polska Winieta”, która bierze udział w przetargu rozpisanym przez GDDKiA. To także nazwa konsorcjum składającego się z Comarch Polska, Orange Polska, Integrated Solutions oraz  BT Signaal.

Techniczna strona „Polskiej Winiety”

Całość będzie działać w oparciu o kilka współgrających ze sobą elementów. Z jednej strony będzie specjalna kamera ANPR (Automatic Number Plate Recognition), która odczytuje numery tablic rejestracyjnych i przesyła je do centralnego systemu. Z drugiej technologia GSM i GPS. Do tego dojdzie aplikacja mobilna, która pozwala kierowcom na sprawdzenie informacji o tym jak wygląda stan ich konta i wysokość opłat, które powinny być wniesione. Czyli wszystko szybko, sprawnie i mobilne.

Każdy użytkownik systemu będzie mógł zarejestrować się z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Wystarczy, że wprowadzi dane rejestracyjne swojego samochodu oraz skorzysta z bezpiecznego systemu płatności elektronicznej, przelewając środki na swoje konto lub wprowadzając dane karty kredytowej.

Po uzupełnieniu tych informacji i uruchomieniu aplikacji, system automatycznie rozpozna auto wjeżdżające na autostradę, parking lub do centrum miasta i zweryfikuje w systemie wszystkie dane. Przy wyjeździe system ponownie rozpozna numer tablicy rejestracyjnej i na tej podstawie obciąży konto odpowiednią opłatą lub ściągnie należność z zarejestrowanej karty kredytowej. Użytkownik za każdym razem otrzyma w aplikacji wiadomość o czasie przejazdu,  postoju oraz naliczonych opłatach. Oprócz tego, z poziomu aplikacji może przeglądać historię swoich opłat.

Co zamontowaliśmy przy Miasteczku Orange?

Teorię już znacie. Teraz czas na praktykę – czyli nasze testy. Ich podstawą w najbardziej fizycznym sensie są dwie bramownice, wyższe niż zwykłe, a także ograniczone do jednej strony drogi. Dzięki temu bez problemów przejadą pod nimi pojazdy wielkogabarytowe.

Może nie wyda się to Wam niczym ciekawym, ale to bardzo ważny szczegół. Pierwsza z bramownic znalazła się przy Miasteczku Orange, druga nieco w głębi, za budynkiem obok głównego wjazdu do parkingu podziemnego.

Do tej podstawy mocowane są kolejne urządzenia. Na bramownicy wjazdowej zamontowaliśmy kamerę ANPR. To dwuobiektywowa kamera pracująca w bardzo wysokiej rozdzielczości. Działa także w podczerwieni. Jej celem jest zapisanie danych samochodu, który właśnie przejechał przez bramkę. Potrafi ona także sklasyfikować rodzaj pojazdu. Kamera połączona jest poprzez sieć LAN i WAN z systemem centralnym, który zarządza „Polską Winietą”. Transmisja jest w pełni bezpieczna, bo szyfrowana.

Kamera systemu Polska Winieta

Do drugiej z kratownic – wyjazdowej, przymocowaliśmy nieco więcej sprzętu. Listę również rozpoczynają kamery ANPR. Kolejnym elementem jest Moduł DSRC (Dedicated Short Range Communication). Dzięki niemu możliwa jest obsługa dotychczasowej technologii pobierania opłat na polskich drogach. Umożliwia to szybkie,  sprawne i bezbolesne przejście na technologię zaproponowaną przez nas. Na bramownicy wyjazdowej zawiśnie także SICK. To moduł, który umożliwi klasyfikację pojazdów, biorąc pod uwagę jego rozmiar, liczbę osi, oznaczenia oraz to czy posiada przyczepę. Wykorzystujemy do tego radar i technologię laserową. W efekcie dostajemy trójwymiarowy model pojazdu. Oczywiście wszystko łączy się z siecią poprzez sieć LAN i WAN.

Kamera systemu Polska Winieta

Cały system ma także dwa nieco mniej widoczne elementy – system pozycjonowania GNSS (Global Navigation Satellite System) oraz system centralny. Pozycjonowanie GNSS to aplikacja, która umożliwia pobieranie opłat za zdefiniowane wirtualne odcinki płatne. Wykorzystujemy systemy lokalizacji satelitarnej (GPS, Glonass czy też Galileo). Z kolei system centralny odpowiada za zbieranie, przechwytywanie danych z modułów ANPR oraz GNSS, a następnie naliczanie opłat.

Poszukamy Wam parkingu

Uzupełnieniem wspomnianego rozwiązania jest również technologia nawigacji na wolne miejsca parkingowe, oczywiście w czasie rzeczywistym. Zmniejsza to ryzyko powstania korków na drodze, wspiera „inteligentną” komunikację poprzez przekierowanie ruchu tak, byśmy nie szukali miejsc parkingowych w nieskończoność, podczas gdy 2-3 przecznice dalej są miejsca, które od kilku godzin nie widziały samochodu. To także szansa by dodatkowo wesprzeć system parkingów P+R, czy odkorkować najbardziej zatłoczone miejscowości, choćby turystyczne.

Dygresja

Orange to przede wszystkim operator komunikacyjny. Bez dwóch zdań. Ale telekomunikacja coraz częściej wychodzi poza ramy obsługi połączeń między dwoma telefonami. Mamy sprawną sieć – zarówno mobilną jak i stacjonarną, więc korzystamy z niej na wiele innych sposobów. W końcu do obsługi systemu poboru opłat na autostradach, lamp ulicznych, czy liczników wody wykorzystywana jest ta sama sieć, dzięki której korzystacie z internetu i dzwonicie. Dlatego spodziewajcie się, że na blogu w kategoriach „oferta”, „innowacje” czy „sieć” coraz częściej będziemy pisać właśnie o takich rozwiązaniach.

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

Monika Kulik Monika Kulik
12 grudnia 2017
Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?

Jakiś czas temu Michał Rosiak pisał na blogu o stalkingu i technicznych sposobach radzenia sobie z nękaniem. Dziś w wywiadzie z Martą  Wojtas, psycholożką, ekspertką ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę rozmawiam o innych aspektach tego zjawiska.

psycholożka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

* Czym jest stalking? Czy wiemy jaka jest skala tego zjawiska?

Stalking to uporczywe nękanie, którego dopuszcza się określona osoba bądź osoby, naruszając cudzą prywatność oraz wywołując u ofiary poczucie zagrożenia oraz inne szkody osobiste. Stalking może mieć różne formy zaczynając od uporczywych prób kontaktu za pomocą internetu, telefonu ale też może mieć wymiar nachodzenia czy śledzenia danej osoby. Nie znamy dokładnej skali tego zjawiska. Możemy przypuszczać, że popularność takiego medium jak internet dała sprawcom nowe możliwości podążania i naprzykrzania się swoim ofiarom.

* Kiedy możemy uznać, że jesteśmy ofiarami stalkingu?

Ofiarą stalkingu staje się osoba, która pomimo iż wyraźnie zaznaczyła, że nie życzy sobie kontaktu, nadal otrzymuje od kogoś niechciane wpisy, połączenia online czy telefoniczne, sms’y, wie o tym że ktoś obserwuje ją w rzeczywistości w formie jawnej lub ukrytej, nachodzi ją i narzuca swoją obecność. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę fakt, że aby zakwalifikować zachowanie jako stalking musi mieć ono uporczywy charakter, czy pojawiać się regularnie i często przez określony czas. Stalkingiem nigdy nie są pojedyncze formy kontaktu z daną osobą, nawet jeśli zawierają znamiona przestępstwa np. groźby karalne. Stalking może się też wiązać z przemocą fizyczną i stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia ofiary.

* Jak się zachować w takiej sytuacji? Jak reagować? Kiedy?

Kiedy zdarza się sytuacja, w której mamy poczucie, że ktoś nas nęka warto przede wszystkim wyraźnie zakomunikować tej osobie, że nie życzymy sobie z nią kontaktu. Jeśli zachowanie tej osoby się nie zmieni ważne jest, aby zabezpieczyć dowody tego, co się zdarza czyli np. nie kasować sms’ów, zrobić zrzuty ekranu wpisów, które pojawiają się online, wydrukować billing połączeń telefonu komórkowego, zapisywać w jaki sposób i kiedy osoba próbowała się z nami kontaktować osobiście. Warto też pomyśleć o tym, czy są inni świadkowie nękania, gdyż zeznania takich osób mogą być istotne dla organów ścigania.

* Czy sami możemy coś zrobić i czy powinniśmy?

Jeśli stalking przydarza się nam warto zadbać o to, abyśmy jak najczęściej przebywali w towarzystwie innych osób. To może pozytywnie wpływać na nasze poczucie bezpieczeństwa. Ponadto obecność świadków w chwilach prób nawiązania kontaktu przez sprawcę może być istotna z punktu widzenia późniejszej interwencji prawnej. Warto pamiętać, że w sytuacji, kiedy czujemy niepokój w relacji z osobą, która nam się narzuca pomimo iż sobie tego nie życzymy, mamy prawo reagować i możemy liczyć na wsparcie telefoniczne, online i bezpośrednie.

* Jaki skutki psychologiczne wywołuje stalking?

Ofiara nękania zazwyczaj znajduje się w trudnej sytuacji psychologicznej. Może przeżywać poczucie zagrożenia, które może się utrzymywać przez dłuższy czas i zaburzać codzienne funkcjonowanie. Może mieć poczucie bezradności i braku kontroli nas sytuacją. Takie okoliczności wpływają na poczucie bezpieczeństwa i samoocenę osoby, która doświadcza nękania. Zdarza się, że trudności emocjonalne ofiary prowadzą do myśli lub prób samobójczych i mogą zakończyć się tragicznie, jeśli zjawiska w porę nie uda się przerwać i nie zostanie udzielona odpowiednia pomoc.

* Gdzie możemy szukać pomocy? Także psychologicznej ?

Ofiary stalkingu mogą potrzebować pomocy specjalisty, który będzie w stanie udzielić im wsparcia, ale także będzie im towarzyszył w procesie wyrażania i radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz budowaniu poczucia bezpieczeństwa. Osoby dorosłe mogą poszukiwać pomocy w różnych placówkach np. Ośrodkach Interwencji Kryzysowej oraz poradniach specjalizujących się w pomocy terapeutycznej. Kiedy ofiarą stalkingu staje się dziecko ważne jest aby w oddziaływania włączona była np. szkoła oraz poradnia psychologiczno-pedagogiczna. Warto dodać, że w każdej sytuacji tego typu ważne jest aby ofiara odbyła przynajmniej jedno spotkanie z psychologiem, który oceni stopień wpływu tego co się zdarzyło na jej emocje i funkcjonowanie w życiu.

Dzieci i młodzież mogą otrzymać pomoc w bezpłatnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, czynnym codziennie od 12-22, a od stycznia 2018 od 12.00-2.00. Rodzice, których dziecko doświadcza podobnej sytuacji uzyskają wsparcie pod bezpłatnym numerem 800 100 100, w Telefonie dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci (czynny pn-pt w godzinach 12-15). Jeśli stalking dotyczy internetu i nowych technologii dzieci i młodzież z Warszawy oraz okolic mogą uzyskać pomoc bezpośrednią w Poradni Dziecko w Sieci, którą prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Więcej szczegółów oraz kontakt dostępny jest pod linkiem: http://fdds.pl/oferta/pomoc-bezposrednia/. Osoby dorosłe mogą skontaktować się z telefonem zaufania dla osób dorosłych 116 123.

* Co na to prawo?

Stalking jest przestępstwem, zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3, a w przypadku doprowadzenia ofiary do śmierci samobójczej – do lat 10. W kodeksie postępowania karnego dotyczy artykułu 190a. Jest to przestępstwo ścigane na wniosek poszkodowanego, więc każdą taką sytuację możemy zgłosić organom ścigania. Dokonując zgłoszenia policji warto przedłożyć wszystkie dowody, które udało nam się zgromadzić, gdyż mogą one potwierdzić uporczywy i ciągły charakter tego zjawiska. Szkody osobiste w postaci trudności i zaburzeń emocjonalnych można udokumentować odpowiednią opinią psychologiczną po konsultacjach ze specjalistą.

Dziękuję za rozmowę.

Orange Polska jest partnerem technologicznym i finansowym Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz infolinii 800 100 100.

Komentarze

Pasjonat
Pasjonat 12:28 09-10-2025

Czy w związku z uruchmianiem 5G w paśmie 700 będziecie wygaszali 5G2100DSS? Czy można liczyć na udostępnienie warstwy 5G700 na mapce zasięgu lub choćby bardziej szczegółową mapkę z wpisu? Chciałoby się przetestować nową warstwę 5G, ale jak na razie nie wiadomo gdzie jechać, aby złapać. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Tak, są miejsca w których wyłączamy 5G DSS, zwłaszcza jeśli dostępne jest 5G Cband. Co do mapy, mamy to w planach, ale na razie za wcześnie by mówić o terminach.

    Odpowiedz
Pijo
Pijo 12:30 09-10-2025

Pani Kingo, a na ilu stacjach dolożyliscie LTE700?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Na kilkudziesięciu.

    Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 13:15 09-10-2025

Pozwolenia na częstotliwość 700MHz dostaliście także przy granicy, tam gdzie 800MHz jest niedostępne. Czy to oznacza że zasięgowego oprócz 5MHz z 900 będzie teraz też 10MHz z 700 ?? Jeśli tak to suuuuper, jakość na wsiach będzie o niebo lepsza.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:30 13-10-2025

    Tak, pasmo 700 ma znacząco wzmocnić sieć przy granicach. Choć zaznaczam, że ma ono pewne ograniczenia koordynacyjne.

    Odpowiedz
yaroo
yaroo 14:04 09-10-2025

Można prosić gdzieś o dokładny spis miejscowości? Po mapce ciężko cokolwiek zobaczyć i mieć 100% pewność, gdzie jest 5G700

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:03 09-10-2025

    Na stronie Orange dostępna jest mapa zasięgu, mamy w planach dodanie podglądu dla zasięgu 5G 700 i wtedy będzie można to sprawdzić.

    Odpowiedz
mx
mx 15:17 09-10-2025

Jak to w Grupie Orange, wiadomo co, nie wiadomo kiedy.

Odpowiedz
Damian
Damian 16:19 09-10-2025

Proszę zróbcie porządek z tą mapką bo nie idzie nic z niej wyczytać.bardzo przydatny byłby spis miejsc gdzie powstały nowe nadajniki

Odpowiedz
Jackson
Jackson 19:34 09-10-2025

Witam. Czy i kiedy planujecie odpalenie 5 g w pasmie c na nadajniku Orange (26003) ID: T-55283 (N!)
Warszówek – gm. Pawłów, Warszówek 31 – wieża T-Mobile? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:48 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy tej lokalizacji w planach. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Janek
Janek 21:01 09-10-2025

W lublinie cos cienko z tym internet na ulicach nalkowskich metalurgiczna radości Czechowska zanka zasieg internetu

Odpowiedz
Robert
Robert 22:19 09-10-2025

Barwice 78-460 Zachodniopomorskie przeszło modernizację i brak 5G nawet tego DSS2100, wszędzie dookoła dołożono 5G 700 a tam gdzie nie ma to działa DSS2100. Co my gorsi jesteśmy jako mieszkańcy masteczka ? Przy podpisaniu umowy obiecanki wciskają konsultańci ale jak zapytam na infolinii to brak wiedzy na temat 5G

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:57 14-10-2025

    To jakie częstotliwości i technologie wykorzystywane są na konkretnej stacji zależy m.in. od potrzeb sieciowych, możliwości technicznych i biznesowych, ukształtowania terenu, typu zabudowy. Każde uruchomienie poprzedza analiza radiowa, która określa czy i z jakich technologii warto w tej lokalizacji korzystać.

    Odpowiedz
GrajekOnline
GrajekOnline 22:29 09-10-2025

A wiadomo kiedy konkretnie nastąpi wyłączenie 3G i włączenie LTE900 w byłym województwie Wałbrzyskim? Oficjalne informacje są ogólne i że będzie to w październiku.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 13-10-2025

    Planowo w przyszłym tygodniu i wszystko wskazuje na to, że tak będzie.

    Odpowiedz
Danuta Rzymanek
Danuta Rzymanek 22:52 09-10-2025

My w Kosobudz,lubuskie chcielibyśmy jakikolwiek G .Nie ma wcale zasięgu, internet też oczywiście 0 .Jak tu żyć?

Odpowiedz
Goosc
Goosc 22:55 09-10-2025

To całe 5G700 to pic na wodę fotomontaż, nie radzę się tym jarać, zresztą operatorzy sami to przyznali. Na moim nadajniku jest, zero wzrostu prędkości pobierania, nie wzrósł zasięg, jedyne to wzrósł upload, ogólnie porażka.

Odpowiedz
Jarociniak
Jarociniak 23:17 09-10-2025

Kiedy odpalicie lte 700 mhz w mniejszych miejscowościach miasteczkach wsiach? Bo na moim nadajniku Tarce Jarocin brak

Odpowiedz
TeamPurple
TeamPurple 23:29 09-10-2025

Czy jest planowana jakąś nowa stacja w okolicach Iwli, Teodorówki 38-450? Zasięg tam od dawna jest bardzo słaby, najbliższe nadajniki w Zboiskach i Nowym Żmigrodzie są poprzyslaniane przez góry. Przydałoby się coś zrobić bo konkurencja działa.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:59 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy w planach nowej stacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 09:15 10-10-2025

Dodam że T mobile już odpalił 5 g w pasmie c na tym nadajniku

Odpowiedz
mx
mx 18:29 10-10-2025

Okazało się, że na moim bts uruchomiono 5G w paśmie 700. W stosunku do LTE z agregacją 4 pasm zauważalnej poprawy nie widzę. Wręcz bywa gorzej – jak w LTE+ pobieranie max w nocy/min w szczycie było 240/100, tak w „5G” jest 340/40. A kosztuje mnie 9,90 więcej (5G dla firm). Może upload jest nieco lepszy – w okresie luzu w sieci dobija 100 Mbit/s. Latencja tak samo kiepska – nie spada poniżej 30 ms, bywa ponad 100.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 22:17 10-10-2025

Pani Kingo czy Wasza firma planuje poprawić zasięg w tym rejonie?

Ponieważ na Zewnątrz budynków występuje 2G lub bardzo rzadko pojawi się LTE które i tak jest bardzo słabe.

Jedlnia -Kolonia, Kieszek, Jedlnia gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4406

Słupica, Maryno,Cudnow gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4407

Proszę o zamontowanie anten na początek 700 800 900

Z pewnością poprawiło by to zasięg w okolicy.

Odpowiedz
Patryk
Patryk 12:56 11-10-2025

Mam pytanie co do konkretnej miejscowości czy Orange rozbudowuje sieć do 5g 700 w miejscowości gradzanowo zbęskie gm. Radzanów ponieważ pojawia mi się symbol 5g chodź na razie tylko miga ale przy tym od razu się włącza pasmo o częstotliwości 700mhz.

Odpowiedz
asdf24
asdf24 09:31 12-10-2025

Tradycyjnie zapytam się jak tam idzie modernizacja w lubartowie (woj Lubelskie)? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:46 14-10-2025

    Wszystkie stacje w Lubartowie są już po modernizacji.

    Odpowiedz
Mackul
Mackul 23:39 12-10-2025

A kiedy 5G 700 MHz Wetlina, Smerek i Cisna?

Odpowiedz
kahun22
kahun22 06:06 13-10-2025

śmieszne to 5G ludzie zgłaszają i dzwonią do operatora Orange że nie ma zasięgu a zadzwonić i złapać jedną lub dwie kreski to trzeba latać po dworzu i szukać zasięgu ale u nich jak zawsze wszystko jest okey tak samo jak w innych sieciach niestety u mnie łapka 👎

Odpowiedz
Adrian
Adrian 16:40 13-10-2025

a w Nowy Tomyśl (woj. wielkopolskie) zasięgu 5G jak nie było tak nie ma…

Odpowiedz
Tres
Tres 19:34 14-10-2025

Pani Kingo, chciałbym zapytać o C band na stacji bazowej o ID: 28930. Kilka dni temu działało a obecnie nie działa. Na mapie ta stacja nie ma C band (ale mapa chyba nie jest aktualna). Czy C band zostało na tej stacji uruchomione na dobre? Czy jest tam kilka anten skierowanych w różnych kierunkach? Chciałbym też zapytać czy przy uruchamianiu C band jest modernizowane przyłącze internetowe? Pytam ponieważ na tej stacji na LTE od dłuższego czasu występuje problem z nieudaną retransmisją pakietów TCP.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:15 15-10-2025

    A jaki to adres?

    Odpowiedz
asdf24
asdf24 08:45 15-10-2025

Na nowy nadajnik w okolicy ul. Gazowej nie ma co liczyć ?

Odpowiedz
Tres
Tres 09:30 15-10-2025

Modlniczka, ul. Różańskiego 32 – pylon reklamowy CH Futura Park

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:12 15-10-2025

    Na tej stacji nie nadajemy sygnału sieci 5G w paśmie C. Być może „złapał” Pani/Pan zasięg 5G (Cband lub DSS) z innej, dalszej lokalizacji. Przyłącze jest modernizowane, ale nie powinno mieć to wpływu na jakość transmisji. Być może przyczyną jest połączenie się z odległą stacją. Jeśli problem by się utrzymywał to polecam kontakt już z infolinią, będą mogli sprawdzić dokładniej sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Tres
Tres 14:53 15-10-2025

To bardzo dziwne, byłem dzisiaj z telefonem pod stacją bazową i telefon łapał pasmo N78:
5G NSA
TAC 52889
PCI 230
ARFCN 640704
SS RSRP -104dBm
SS RSRQ -11dB

A dla LTE 2600:
CI 58606111
eNb 228930
CID 31
TAC 52889
PCI 230
BW 15MHz
EARFCN 3025
RSSI -51dBm
RSRP -79dBm
RSRQ -10dB
SNR 10dB
TA 0 (0m)

Czy to oznacza, że LTE jest z innej stacji a 5G z innej?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 15:56 15-10-2025

Witam,
czy są przewidziane jakieś działania przy nadajnikach w Dębem Wielkim powiat Mińsk Mazowiecki, pytam bo obecny zasięg jest masakra, swobodnie z domach oddalony około 2km od nadajnika nie można w sposób normalny korzystać z telefonu, aby normalnie rozmawiać dość często trzeba wyjść na taras, z tego co wiem jest to problem występujący u znacznej ilości osób korzystających z usług Orange.

Odpowiedz
AdamMK
AdamMK 16:05 15-10-2025

Kiedy można liczyć na modernizację stacji Orange ID: T-35723? Czy jest przewidziane 5G? Lub jakaś modernizacja?

Odpowiedz
goosc
goosc 14:02 16-10-2025

Nic to nie zmienia, nie licz na poprawę.

Odpowiedz
Kicaj
Kicaj 17:02 16-10-2025

W Łomnicy na Zaciszu, pod Karpaczem, chyba jako jeden z niewielu szczęściarzy łapałem n78 przez równo 3 miesiące bez żadnych problemów. 600-800 mbit w.standardzie na dl i 80-100 w standardzie na upload, ping 15. Nadajnik Pochulanka Karpacz 9km, za to wprost na mnie i dobry modem. Od killu dni n78 jakby wyparowało, za to pojawiło się ubogie n28, nawet blokada pasma nic nie daje – po prostu n78 przestało docierać,… no nic – szczęście mnie opuściło, nadajnik zaczął dzielić moc z n28 i przez to n78 już nie dociera? 🙁 a było tak pięknie (teraz tylko 65-85mbit z agreagacja, za to play w rejonie stabilne 200-250mbit)

Odpowiedz
Hubert
Hubert 21:33 16-10-2025

Czy macie w planach jakąś modernizacje na stacjach w Zręcinie 38-457 i Kopytowej 38-459? W Zręcinie brak 5G, jest tylko LTE+, a w Kopytowej wyłącznie LTE800, a większość okolicznych stacji ma już 5G.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 10:15 17-10-2025

Czy Orange ma w planach budowę nowego nadajnika w rejonie pow. zduńskowolskiego, gm. Szadek? Odkąd tylko pamiętam zasięg zarówno Orange jak i T-Mobile to istna tragedia. Moglibyście coś zrobić w ramach wspólnej spółki NetWorks odpowiadającej za nadajniki. Kiedy Play uruchomił w 2019 roku nadajnik w miejscowości Pratków (również gm. Szadek) w końcu dało się normalnie korzystać z sieci zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Orange ma zero kresek zasięgu na 5G i tylko na zewnątrz budynku, a T-Mobile słabe LTE również na zewnątrz budynku (wewnątrz nic nie działa). Telefony łączą się z nadajnikiem w Rossoszycy w gm. Warta ponieważ jest on najbliżej.

Odpowiedz
Mysior
Mysior 20:31 19-10-2025

Kiedy możemy liczyć na uruchomienie 5G na stacjach bazowych (ID: 2509, 28920 oraz 28627) w Krzeszowicach woj. małopolskie?

Odpowiedz
LTE
LTE 09:40 23-10-2025

Nie, z tej samej.

Odpowiedz
Rozi
Rozi 15:55 23-10-2025

Witam,

Pani Kingo w gminie Ogrodzieniec, stacja !N w Ryczowie działa ponad rok i dlaczego nie było brane pod uwagę pasmo zasięgowe tzn. 700 MHz. Anteny tej częstotliwości nie obsługują, a LTE 800 jest ok w w/w miejscowości, a obok wsie mają szczątki tego sygnału … Jakaś pilna modernizacja by się przydała lub zwiększenie np. mocy nadawania bo jest mniejsza niż na bts w powiecie 😉
Pozdrawiam

Odpowiedz
PW
PW 10:40 31-10-2025

5G w paśmie 700 MHz nie daje klientowi zbyt wiele w wydajności w stosunku do 4G – dostępna szerokość pasma jest podobna, a tylko nieco większa gęstość widmowa 5G nie przełoży się znacząco na realną szybkość transmisji. Do tego, trzeba za to dodatkowo zapłacić – za urządzenie z 5G. Po stronie operatora korzyści są zdecydowanie większe.

Odpowiedz
GOSC1
GOSC1 11:01 08-11-2025

WITAM. Pytanko kiedy uruchomicie pasmo C na stacji Wólka, gmina Wartkowice 99-220. Bo 5g 2100 tu działa średnio

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 19:10 12-11-2025

Przydałby się upgrade nadajnika w Nowym Sączu Ziołowa 14 (ID: 26262). Brak 5G 700 MHz, brak pasma C, prędkości słabe, szczególnie w południe. A nadajnik zapewnia internet dużemu obszarowi

Odpowiedz
Rafał
Rafał 14:20 24-11-2025

Czy w Gminie Brzesko, małopolskie, północna jej część, nie w mieście, planujecie uruchomienie 5G w najbliższym czasie? Widzę, że zgody UKE są. Po wyłączeniu 3G, zasięg w budynkach się pogorszył na LTE.

Odpowiedz
Jarek
Jarek 20:49 24-11-2025

Pani Kingo. Po wyłączeniu 3G w 19-222 Wąsosz nadal słaby zasięg (1kreska Lte) na zewnątrz budynków (wewnątrz budynków brak zasięgu). Macie tam światłowód orange. Dlaczego aż tyle lat trzeba prosić o nadajnik w tej miejscowości? Wifi calling nie zawsze jest rozwiązaniem. Proszę o informację, czy jest planowany nadajnik w m.Wąsosz (nadajnik Play stoi tam od kilku lat). Pozdrawiam.

Odpowiedz
Silent
Silent 15:02 03-12-2025

Dzień dobry.
Czy jest jakiś roadmap włączenia 700MHz na wieżach „Majdan Sobieszczański – gm. Niedrzwica Duża, Majdan Sobieszczański” i „Wilkołaz Pierwszy – gm. Wilkołaz, Wilkołaz Pierwszy” w Lubelskim?
Lasy w okolicy dają dużo miejsc gdzie 1800MHz są na granicy połączenia, kilka procent poprawy przenikania na niskich częstotliwościach dałoby stabilny zasięg, więc upgrade bardzo oczekiwany.

Odpowiedz
Scroll to Top