Informacje prasowe

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło połączenie TP 
i PTK Centertel

06 listopada 2013
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zatwierdziło połączenie TP 
i PTK Centertel

Od 1 stycznia 2014 roku Telekomunikacja Polska oraz PTK Centertel połączą się w jedną firmę pod nazwą Orange Polska. Decyzję Zarządu Telekomunikacji Polskiej w tej sprawie zatwierdziło dziś Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy - za połączeniem głosowało ponad 99% akcjonariuszy obecnych na Walnym Zgromadzeniu. Połączenie nie będzie wiązać się z żadnymi zmianami umów dla klientów.

Zgodnie z zatwierdzoną przez WZA propozycją Zarządu, połączenie nastąpi poprzez przeniesienie całego majątku PTK Centertel na TP. Nową firmą kierować będzie dotychczasowa struktura zarządcza Grupy Orange Polska.

Decyzję w sprawie połączenia Zarząd TP podjął 9 września 2013 roku. Wynika ona z nowej strategii na lata 2013-2016. Skupienie działalności w jednej firmie pozwoli na rozwój ofert konwergentnych składających się z usług stacjonarnych i mobilnych, ujednolicenia obsługi klientów mobilnych i stacjonarnych, uproszczenie zarządzania oraz osiągnięcie oszczędności kosztowych poprzez wzrost efektywności operacyjnej oraz integrację procesów.

Połączenie obu firm nie pociąga za sobą żadnych zmian dla klientów TP i PTK Centertel. Nie będzie konieczności zawierania nowych umów na usługi, z których dotychczas korzystają abonenci. Nie wpłynie to również na warunki świadczenia tych usług.

Biorąc pod uwagę doświadczenia m.in. po rebrandingu TP na Orange, kiedy część handlowców niektórych konkurencyjnych operatorów wykorzystywała ten fakt do prób oszukiwania naszych klientów informujemy, że ewentualne nadużycia można zgłaszać poprzez bezpłatną infolinię 800 500 005. Pod tym numerem konsultanci przyjmują od klientów zgłoszenia oraz udzielają informacji jak postępować w takich przypadkach.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

„Bilet na Księżyc” – koprodukcja Orange w kinach.

06 listopada 2013
„Bilet na Księżyc” – koprodukcja Orange w kinach.

Na jesienny wieczór Orange proponuje „Bilet na Księżyc”, komedię która zaskoczy pomysłem, doborową obsadą i rozmachem scenograficznym. Widzów zabawią Filip Pławiak, Mateusz Kościukiewicz oraz Anna Przybylska. Najnowszą koprodukcję Orange od jutra, 8 listopada, można zobaczyć na ekranach kin.

Najnowsza komedia Jacka Bromskiego to opowieść o młodości, przyjaźni i miłości w czasach, gdy człowiek stawiał pierwsze kroki na Księżycu, na ulicach stały saturatory, a szczytem marzeń każdego krajowego fana motoryzacji był Fiat 125p. „Bilet na Księżyc” pokazuje Polskę przełomu lat 60. i 70. Z przymrużeniem oka przypomina absurdy rzeczywistości PRL. Wszystko to jest barwnie sfotografowane przez Michała Englerta, jednego z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia i udźwiękowione potężną dawką kilkudziesięciu przebojów z końca lat 60.

Podczas ostatniej edycji festiwalu filmowego w Gdyni „Bilet na Księżyc” znalazł się na drugim miejscu plebiscytu na najdłużej oklaskiwany obraz, a Jacek Bromski został uhonorowany Nagrodą za Najlepszy Scenariusz.

Od kilku lat Orange angażuje się w koprodukcje filmowe. Jak dotąd zrealizowała 26 projektów, które z zainteresowaniem obejrzało ponad 10,2 mln Polaków. Niewątpliwie najbardziej znaczącym był nominowany do Oscara film Andrzeja Wajdy pt. „Katyń”, wpisujący się w nurt kina historycznego. Do podobnych projektów należy również zaliczyć produkcję pt. „Wałęsa, Człowiek z nadziei” Andrzeja Wajdy. Inna koprodukcja Orange, „Różyczka” Jana Kidawy-Błońskiego, otrzymała Złote Lwy podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com


Informacje prasowe

World Internet Project 2013 pod znakiem mobilności i mediów społecznościowych

05 listopada 2013
World Internet Project 2013 pod znakiem mobilności i mediów społecznościowych

Obecność w mediach społecznościowych jest jednym z najważniejszych aspektów korzystania z internetu – aż 3/4 internautów deklaruje, że ma konto na portalu społecznościowym. Z laptopów korzysta 70 % internautów i wygrywają one zdecydowanie  z komputerami stacjonarnymi. Blisko 1/3 użytkowników internetu łączy się z siecią za pomocą smartfona. To tylko niektóre wnioski z tegorocznego badania World Internet Project zrealizowanego przez Orange Polska i Gazeta.pl.

World Internet Project to międzynarodowe badanie analizujące wpływ internetu i nowych technologii na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne. Jest realizowane od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. W Polsce prowadzone jest od 2010 roku dzięki inicjatywie Gazeta.pl oraz Orange Polska. - WIP jest wyjątkowym źródłem danych na temat rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, poszerzającym wiedzę na temat przyczyn i sposobów korzystania z internetu, urządzeń wykorzystywanych do łączenia się z siecią, czy jej związków z innymi mediami – mówi Maria Leśniewska, Dyrektor Planowania Strategicznego i Badań Rynkowych Orange Polska

Wyniki badań potwierdzają zależność pomiędzy poziomem wykształcenia internautów a ich stosunkiem do social mediów. Osoby z wyższym wykształceniem traktują te serwisy głównie jako źródło pozyskiwania informacji (tak zadeklarowało 57% badanych), natomiast osoby z wykształceniem podstawowym wykorzystują je przede wszystkim do celów rozrywkowych (12% badanych).

Badania WIP pokazują, że w tym roku liczba osób korzystających z laptopów przewyższyła liczbę użytkowników komputerów stacjonarnych. Laptopy ma 70% użytkowników internetu, a komputery stacjonarne – 57%. Już 12% internautów korzysta z tabletów, ale co ciekawe, tylko 6% łączy się za ich pośrednictwem z siecią. Nie jest zaskoczeniem, że urządzenie to jest najpopularniejsze wśród osób w wieku 15 – 29 lat.

Rosnąca popularność smartfonów i tabletów wpływa na coraz wyraźniejsze w ostatnim roku zjawisko multitaskingu. Z danych WIP wynika, że 46% osób, surfując w internetcie, korzysta równolegle z innych mediów. Osoby młodsze, do 29. roku życia, częściej korzystają z internetu, słuchając muzyki, natomiast użytkownicy w wieku 40-49 lat szczególnie często łączą surfowanie z oglądaniem telewizji.

Młodzi ludzie uwielbiają internet. W przypadku osób pomiędzy 15. a 24. rokiem życia, odsetek korzystających z sieci jest bliski 100%.

Obszerna część raportu została poświęcana wciąż dużej grupie Polaków, którzy nie korzystają z internetu, czyli potencjalnie zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Zjawisko dotyczy aż 38% populacji, z czego 4% to bardzo ciekawa i analizowana po raz pierwszy grupa eks-użytkowników, czyli osób które z jakiegoś powodu z internetu zrezygnowały.

Do tegorocznej edycji zaangażowanych zostało wielu ekspertów z obszaru technologii, mediów społecznościowych oraz naukowców z dziedziny nowych mediów, m.in. dr Jan Zając, dr Dominik Batorski, Kamil Brzeziński, Michał Sadowski czy Natalia Hatalska. Ich komentarze wzbogacają i uzupełniają dane z raportu.

Oprócz badania WIP 2013, w tym roku ukażą się także raporty WIP Mobile oraz WIP Entertainment, szczegółowo analizujące obszar internetu mobilnego oraz zagadnienia związane z rozrywką w sieci.

Raport dostępny jest w modelu pay per click/pay per post po tym linkiem.

 

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39

e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Scroll to Top