Sieć

Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci

Piotr Domański Piotr Domański
01 lipca 2019
Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci

Polacy ruszają na wakacje, z dala od miast, na łonie natury i wszechobecnego internetu delektują się niezakłóconą bliskością przyrody.

Idylla, lecz niezbyt prawdziwa...

Bo Polacy, także na wakacjach korzystają ze swoich smartfonów, tabletów i internetu, dokładnie tak samo intensywnie jak przed nimi.

Różnica leży tylko w tym kiedy ruszają surfować po internecie. Przed wakacjami wstajemy i zaczynamy nieco wcześniej – a szybki transfer danych rusza już około 6-7. Na wakacjach wstajemy później, jednak gdy już wstaniemy przewody zaczynają grzać się od danych. Różnica w ruchu między 20 maja a 24 czerwca w godzinach około południowych to 20%. W trakcie wakacji dużo dłużej siedzimy przy komputerach i więcej danych przesyłamy w nocy. Spójrzcie na ten wykres – różnica między ruchem w godzinach 23 a 2 rano przed wakacjami i w ich trakcie to nawet 20%.

Rużnica w ruchu między wakacjami, a wiosną w sieci Orange Polska

Dlatego zawsze tak mocno przygotowujemy naszą sieć na lato. Zdaję sobie sprawę, że w komentarzach pojawią się głosy, o tym że wakacje należy spędzać bez internetu. Mimo nim, nasi klienci chcą korzystać z szybkiej sieci przez cały czas i nie przejmują się tym, że wakacje nie są od tego ;-)

A jeżeli chcecie wiedzieć, kiedy to się skończy, zajrzyjcie do mojego wpisu z ubiegłego roku, gdzie pisałem że nasza sieć wie, kiedy kończą się wakacje.

Komentarze

andrzej
andrzej 10:27 01-07-2019

czy mimo wakacji jest szansa na wprowadzenie esim na zegarki w orange flex?
pozdrawiam

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 10:31 01-07-2019

    Jak już wielokrotnie pisałem – nad eSIM we Flex ostro pracujemy.

    Odpowiedz
      andrzej
      andrzej 13:53 01-07-2019

      rozumiem, ze nie mozecie podac jakies kontkretnej daty, ale jesli caly czas pracujecie to mozna liczyc na esim jeszcze w wakacje?

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 14:33 01-07-2019

        Nie możemy podać konkretnej daty, bo robimy to (jak to się w pewnym języku obcym mówi) „na ASAP”, czyli tak szybko jak to możliwe.

        Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 13:28 01-07-2019

Wakacje czas odpoczynku i urlopow kto pracuje ten pracuje ? pomyslcie o pakietach MMSOW w pakiecie no-limit za 25 zl

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 15:00 02-07-2019

    Chyba musimy napisać jakąś społeczną prośbę o włączenie mmsów do pakietów „no-limit” :p

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 14:45 01-07-2019

Piotrze zauważyłem,że ze sklepu Play usunięto aplikacje Orange VoIP. Czy w zamian planujecie wprowadzić nową wersję?

Odpowiedz
kellu
kellu 19:26 01-07-2019

Dlaczego moje konto orange (email/telefon) – nie działa we flexie i muszę zakładac nowe konto? chciałem przejść z abonamentu bo flex wygląda ciekawie.

Odpowiedz
user.
user. 11:26 02-07-2019

W Orange na kartę brakuje MMSów. Dodajcie to… w nju są.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:38 05-09-2019

    MMS są w ofercie Zawsze bez limitu. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
Paul
Paul 18:29 02-07-2019

Ale pomimo wakacji na mapie zasięgu Waszej sieci nadal występują miejsca ze szczątkowym zasięgiem, gdzie w razie potrzeby nie uda się nawet wezwać pomocy przez telefon.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 12:54 03-07-2019

Przyłączam sie do napisania prośby społecznej ☺?

Odpowiedz
spotify
spotify 18:08 14-07-2019

@Piotrze
Czy N! w końcu zacznie wykorzystywać potencjał swojej sieci i przewagę nad konkurencją? Macie najwięcej stacji w Polsce jako N! i największy zasięg ale konfiguracja u Was nadal leży.
Dlaczego terminal (telefon) nie loguje się do najbliższej stacji, którą ma w zasięgu? Z reguły telefon pomija najbliższą i loguje się do kolejnej lub jeszcze dalszej stacji i o zgrozo pod słabe L2600. W takim przypadku mamy sygnał na poziomie -115dBM albo niżej. Przecież to jakiś absurd! W sieci Play L2600 z racji pasma pojemnościowego jest pasmem głównym ale logujemy się do najbliższego ich nadajnika, gdzie parametry sygnału są o wiele lepsze. Mało tego, z Play L2600 jest nawet do wykorzystania w mieszkaniu, a wasze L2600 nie dociera wcale. Przy takiej ilości stacji i takim zasięgu Wasza konfiguracja jest jakimś nieporozumieniem, gdzie nie można wykorzystać potencjału Waszej sieci!
Czy jakiś radiowiec lub inżynier sieci N! może w końcu napisać, dlaczego tak konfigurujecie sieć? Czy to jest wymuszone przez to, że mają duże zagęszczenie stacji? Czy jakiś inny powód, przez który nie potraficie wykorzystać swojej przewagi oraz potencjału na tle konkurencji?

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2018

Monika Kulik Monika Kulik
28 czerwca 2019
Raport Zintegrowany Orange Polska 2018

W dobie aktualnych dyskusji klimatycznych i ekonomicznych, warto postawić sobie pytanie – jaki jest wpływ naszej firmy na gospodarkę, społeczeństwo czy środowisko. My takie pytanie zadajemy sobie już od dawna, w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Co więcej – mierzymy nasz wpływ i pokazujemy go co roku w raportach rocznych.

Od 3 lat przygotowujemy Raport Zintegrowany, łącząc finansowe i niefinansowe wskaźniki w jeden spójny dokument, który pokazuje, z jakich zasobów zewnętrznych korzystamy, jak wygląda nasz model biznesowy, jakie są rezultaty i efekty naszych działań.

Taki Raport to dobra okazja, żeby pokazać, że firma wypracowuje zysk nie tylko w krótszej, ale też dłużej perspektywie, poprzez strategiczne podejście do rozwoju. Przynosi korzyści nie tylko finansowe, ale także społeczne czy środowiskowe. Nie tylko dla firmy, ale dla wszystkich jej interesariuszy - klientów, pracowników, społeczeństwa czy partnerów biznesowych.

Tak rozumiany zysk wypracowuje się nie tylko dzięki konkurencyjności – wyróżniającej się ofercie i lepszej obsłudze, ale też dzięki współpracy z partnerami biznesowymi i społecznymi. Nasze usługi są podstawą dla rozwoju komunikacji i transformacji cyfrowej. Obsługujemy miliony klientów indywidulanych i biznesowych, zatrudniamy tysiące pracowników w całej Polsce i mamy tysiące dostawców. Firma taka jak nasza, musi być świadoma znaczącego wpływu społecznego, jaki może wywierać. Dlatego ważne jest, by zarządzanie nią maksymalizowało pozytywne oddziaływanie i minimalizowało negatywne. Tylko wtedy możemy powiedzieć, że firma prowadzi swój biznes w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

Zapraszamy Was do lektury naszego Raportu.

rysunek pokazujący nasz wpły społeczny na PKB, rynek pracy, inwestycje społeczne

Dane na 31.12.2018.

Komentarze

Tomek
Tomek 16:40 14-03-2025

Czy docelowo będzie migrowany też prepaid? Jeśli tak czy to oznacza że doczekamy się w prepaidzie połączeń oczekujących i zawieszania połączenia?
Wirtualizację należy rozumieć migrację z onpremise na dostawcę cloud? Jaki to dostawca? 😉
Czy jest to nowa platforma IMS czy poprzednia ale na nowych zasobach? (bo w tekście pada informacja o uruchomieniu nowej platformy IMS).
Z czego korzystaliście 10 lat temu zanim zaczęliście korzystać z IMS?

(człowiek ciekawy a takie wpisy czyta się aż za szybko, więcej więcej) 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 17:04 17-03-2025

    Prepaid jest już zmigrowany. Pracujemy jeszcze nad tym, żeby połączenia oczekujące działały we wszystkich konfiguracjach. Wirtualizacja obejmowała częściowe zmigrowanie do chmury. W sieci mobilnej korzystamy z IMS od ok. 10 lat i usługi 4G od początku budujemy w oparciu o IMS. Nowa platforma tzn. na nowych zasobach, większa i z nowymi funkcjonalnościami. Ciesze się, że wpis zaciekawia, zapraszam do kolejnych 😉

    Odpowiedz
Max
Max 21:00 14-03-2025

Ale połaczenia oczekujące już są aktywne w pre paidzie.

Odpowiedz
muddy
muddy 23:53 16-03-2025

Czy przy okazji tego unowocześnienia rozwiążecie też kilka problemów, z jakimi zmagają się użytkownicy usługi Extra eSIM? Po pierwsze, nie działają SMSy przez WiFi. Po drugie, brak możliwości odbierania połączeń ViLTE (choć można je wykonywać). Po trzecie, gorsza jakość połączeń przychodzących (także na karcie głównej): nigdy nie załącza się kodek „HD+” czyli EVS-SWB/EVS-WB, można co najwyżej liczyć na AMR-WB. W połączeniach wychodzących między tymi samymi numerami jest EVS-SWB…

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 17-03-2025

    Niestety ze względów technologicznych ViLTE wyklucza się z usługą Ekstra eSIM. Pracujemy nad wdrożeniem i dopasowaniem Ekstra eSIM do technologii ViLTE. Z kodekiem EVS sprawa wygląda podobnie. Unowocześnienie platformy IMS jest krokiem w tym kierunku, ale nie jest to jedyny warunek wdrożenia.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 16:37 17-03-2025

Jak to jest z IMS Orange posiadam telefon Energizer e280s obsługuje Volte i VoWiFi w sieci Play działa w T-Mobile tylko VoWiFi.W Orange Polska nie działa,a w innych Orange np.Słowacja,Rumunia działa bez problemu telefon posiada aktualne oprogramowanie i dystrybucja UE.VonR ciekawe czy będzie działać na każdym telefonie np.Infinix,Tecno, Blackview, Energizer, VIVO itp.ViLTE nie działa czy wymagana jest jakaś taryfa.Ciekwostka w Play realizuje takie połączenie ale jest błędnie rozliczane 1zł za minutę jak połączenie międzynarodowe.Tak samo do Orange i odwrotnie 1zł.

Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 23:49 17-03-2025

Widać,jak telekomunikacja się zmienia,kiedyś do działania telefonu wykorzystywano centrale telefoniczne których jest obecnie poniżej 200 sztuk, a teraz wystarczy jedna platforma głosowa mająca pod sobą cały kraj mieszcząca się pewnie w jednej z takich szaf jak na zdjęciu(obstawiam,że znajduje się w mieście Łódź)
Swoją drogą jeżeli ten sam IMS obsługuje VoLTE oraz VoIP podłączony pod Livebox to dlaczego zestawienie połączenia pomiędzy abonentami komórkowymi trwa tylko około 1 sekundę a dzwoniąc z komórki na VoIP stacjonarny lub w drugą stronę czas oczekiwania na połączenie jest dłuższy?Pani Kingo odnośnie wpisu dotyczącego Nowogrodzkiej napisałem adres obiektu na którym znajduje się radiolinia o którą pytałem.Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:38 20-03-2025

    W takim połączeniu VoIP, VoLTE i sieć PSTN muszą współgrać. Nasza konfiguracja pozwala zachować jak największą zgodność pomiędzy nimi, czasem kosztem pogorszenia pewnych parametrów – w tym przypadku jest to wydłużenie czasu zestawienia. Jeśli chodzi o radiolinię w Nowym Sączu, o której Pan pisał – nie mamy jej w systemach, więc nie jest to nasza radiolinia. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
Nick
Nick 12:14 18-03-2025

Pytanie z innej beczki Pani Kingo czy Orange planuje uruchomić nadajnik wspólnie z T-Mobile (26002) ID: 56521
Starachowice, Batalionów Chłopskich 6? Jeśli tak to kiedy dziękuję za informację i Pozdrawiam!

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:37 02-04-2025

Czy jest szansa, że po migracji IMS w prepaidzie zacznie działać WiFi Calling za granicą?

Odpowiedz

Oferta

Firmy grupy Orange na szczytach rankingu TOP 200 Computerworld

Piotr Domański Piotr Domański
26 czerwca 2019
Firmy grupy Orange na szczytach rankingu TOP 200 Computerworld

Światło dzienne ujrzał  najnowszy ranking TOP 200 magazynu Computerworld. To prestiżowy Raport obrazujący dynamikę i kierunki rozwoju polskiego rynku ICT, w którym mocnym akcentem odznaczyły się firmy tworzące grupę Orange Polska. Trzy z nich osiągnęły bardzo dobre wyniki swoich kategoriach, pokazując jak ważna jest ich rola w transformacji cyfrowej polskich firm.

Orange Polska, podobnie jak w ubiegłym roku, jest największym na naszym rynku dostawcą usług telekomunikacyjnych, znacznie wyprzedzając kolejne spółki w zestawieniu. Integrated Solutions, integrator technologii Grupy jest w pierwszej trójce największych polskich integratorów. Jego rola jest szczególnie duża w dostarczaniu rozwiązań i usług IT dla branży transportowej, logistycznej, edukacyjnej, bankowej, także dla instytucji publicznych  i wielu innych dziedzin gospodarki. Od niedawna częścią grupy jest także firma BlueSoft, o czym pisaliśmy wcześniej w jednym z komunikatów prasowych. Zajęła ona wysoką pozycję wśród dostawców usług integracyjnych, z bardzo mocną dynamiką wzrostu – 198% rok do roku, w rankingu największych dostawców usług IT.

Usługi ICT stanowią dla grupy Orange jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się linii biznesowych. Jak pokazują wyniki Raportu Computerworld – dowodzi to trafności strategii Orange.One, w której usługi te są jednym z kluczowych czynników wzrostu, obok konwergencji i światłowodów.

Komentarze

Scroll to Top