Informacje prasowe

„Pomagajmy gigabajtami” i przekażmy tablety dzieciom z rodzinnych domów dziecka

27 kwietnia 2021
„Pomagajmy gigabajtami” i przekażmy tablety dzieciom z rodzinnych domów dziecka

Ruszyła kolejna odsłona akcji „Pomagajmy GB”. Klienci indywidualni, poprzez aplikację Mój Orange, mogą przekazać swoje niewykorzystane gigabajty na cel, jakim jest walka z wykluczeniem cyfrowym. Dołączyć do zbiórki mogą także przedsiębiorcy. Fundacja Orange podaruje tablety rodzinnym domom dziecka, a Orange zapewni na tych urządzeniach darmowy internet przez 2 lata. 

Akcja w aplikacji Mój Orange dla klientów indywidualnych

Użytkownicy aplikacji Mój Orange nie tylko dostają prezenty - w związku z wiosenną promocją i Środami z Mój Orange (o szczegółach można przeczytać tutaj; wśród niespodzianek było już 5 GB, a także półroczny dostęp do Video Pass), ale i sami mogą obdarowywać innych. Tym bardziej, że dzielenie się dobrem nic nie kosztuje. Gigabajty, których użytkownik nie wykorzysta, i które zostają na jego koncie, mogą otrzymać „drugie życie”. W ten sposób Orange przemieni je w tablety dla potrzebujących dzieci z rodzinnych domów dziecka.

Jak wszyscy mogą przekazać swoje gigabajty?

Klienci indywidualni, korzystający z oferty mobilnej na abonament, mogą aktywować usługę z poziomu aplikacji Mój Orange. W aplikacji należy kliknąć na baner akcji i uruchomić usługę oddania GB potrzebującym. Dla tych, którzy nie pobrali jeszcze na swój telefon aplikacji, dołączenie do akcji jest możliwe przez wysłanie darmowego SMS o treści ODDAJEGB - pod numer 80885 albo poprzez konto internetowe w Orange. Natomiast wybrani klienci biznesowi mogą wspomóc dzieci - wysyłając ze smartfona powyższy SMS lub także logując się na swoje konto w orange.pl i tam wykonując wskazane działania.

Gigabajty zostaną przeznaczone na cel charytatywny z końcem okresu rozliczeniowego. Akcja „Pomagajmy gigabajtami” nie spowoduje zmniejszenia miesięcznego pakietu danych. Inicjatywa trwa do 31 maja 2021 r. Użytkownicy będą mogli na bieżąco sprawdzać ile środków już przekazali, a także mieć wgląd w sumę wszystkich uzbieranych gigabajtów w aplikacji. Kiedy wymagana ilość zostanie osiągnięta - cel będzie zrealizowany. W tej edycji jest nim 100 tabletów. A każde 6000 GB, przekazane przez klientów Orange, to 1 tablet z darmowym dostępem do internetu na 2 lata dla rodzinnych domów dziecka, które wspiera Fundacja Polki Mogą Wszystko.

W każdym z takich domów mieszka nawet ośmioro dzieci. W dobie pandemii i nauki zdalnej jeszcze bardziej potrzebują one sprzętów, takich jak tablety, by móc komfortowo uczyć się, odrabiać lekcje czy kontaktować się z rówieśnikami. Fundacja Orange, oprócz niezbędnych narzędzi, zapewnia też edukacyjne wsparcie w kwestii odpowiedzialnego korzystania z urządzeń cyfrowych.

Kto za tym stoi?

Współorganizatorem akcji jest Fundacja Orange, która już od 15 lat uczy maluchy i młodzież zasad bezpiecznego internetu, zdrowych nawyków, podstaw programowania, robotyki i druku 3d. Prowadzi darmowe projekty edukacyjne dla szkół, wspierając w rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli. Tym razem organizacja zapewni niezbędny sprzęt, żeby ułatwić rodzinnym domom dziecka organizację nauki zdalnej, czy zabawy się przy pomocy technologii. W poprzednich edycjach akcji „Pomagajmy Gigabajtami” udało się już pomóc m.in.: 100 rodzinom - podopiecznym Fundacji Dorastaj z Nami, 500 smykom z domów dziecka na Śląsku, a także 50 ogniskom wychowawczym Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Do wcześniejszych akcji dołączali także pracownicy Orange. Zliczali kilometry swojej aktywności fizycznej, by móc dodać je do puli, która zamieniła się w realną pomoc dla świetlic. Teraz jest kolejna szansa, by najmłodsi znów zyskali pomocny sprzęt.

Partner aktualnej edycji

Fundacja Polki Mogą Wszystko powstała w listopadzie 2000 r. W tej działalności najważniejsza jest pomoc na rzecz dzieci, przede wszystkim tych, które wychowują się poza własną rodziną, ale również podejmowanie działań wspierających rodziny. Fundacja niesie pomoc także dzieciom, które muszą pokonywać w życiu przeszkody, które dorosłym wydają się często nie do pokonania: kalectwo, samotność, ubóstwo i odrzucenie.

Szczegóły akcji znajdują się na specjalnej stronie internetowej. Warto pomagać i dzielić się tym, czym możemy. Tym bardziej, że wraz z Orange jest to bardzo proste.

Mediateka


Informacje prasowe

Nowy numer dodatkowy w nju mobile. Oprócz duetów teraz w nju także trio

22 kwietnia 2021
Nowy numer dodatkowy w nju mobile. Oprócz duetów teraz w nju także trio

Od dzisiaj w nju mobile można oprócz głównego, korzystać z dwóch dodatkowych numerów. Trzeci numer kosztuje 19 zł i oprócz nielimitowanych połączeń, SMS-ów i MMS-ów oferuje również dodatkowe 10GB internetu. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy komunikowali, że chcieliby mieć w ofercie kolejny numer dodatkowy.

Wprowadzenie nowego numeru dodatkowego oznacza, że teraz w nju dostępna jest bardzo atrakcyjna oferta w trio. Do tej pory, aby mieć pełną ofertę dla trzech numerów, trzeba było kupić trzecią kartę za 29 zł. Teraz trzeci numer jest tańszy o 10 zł. Dzięki temu każdy numer z trio kosztuje tyle samo, czyli po 19 zł.

Oprócz dotychczasowego numeru głównego (za 19, 29 lub 39 zł) i numeru dodatkowego za 9 zł, teraz można dokupić kolejny numer. Za 19 zł miesięcznie klient korzysta za pomocą dodatkowej karty z oferty numeru głównego (nielimitowane połączenia, SMS-y, MMS-y i internet z pakietu numeru głównego) oraz dodatkowo otrzymuje 10 GB do wykorzystania w kraju wspólnie przez wszystkie trzy numery. W zależności od stażu w nju numeru głównego, klient może otrzymać już na start więcej GB np. 20GB (staż za pół roku), 25GB (za rok) lub 30GB (za dwa lata). Do wspólnego wykorzystania są także  ekstra 2,23 GB w ramach roamingu UE.

W najpopularniejszej w nju ofercie 19 zł na głowę (29 + 9 zł), w wersji trio (+19 zł) klient będzie otrzymywał teraz:

  • nielimitowane rozmowy, SMSy i MMSy w kraju i w roamingu w UE
  • 20 GB internetu na start do wspólnego wykorzystania przez numery w trio (10 GB z numeru głównego + 10GB z numeru nju dodatkowy 19 zł), 40GB po pół roku, 50GB po roku i aż 60GB po dwóch latach (tu liczy się staż numeru głównego, więc jeśli ktoś ma już numer w nju od dwóch lat i dokupi nju dodatkowy 19zł to od razu będzie miał 60GB)
  • 5,62 GB w roamingu UE w ramach pakietu głównego do wspólnego wykorzystania przez trzy numery (3,39 GB z numeru głównego + 2,23 GB z numeru nju dodatkowy 19zł)

Nju dodatkowy 19 zł może być dokupowany tylko przez klientów, którzy wcześniej kupią numer główny na planie nju podstawowy. Oferta będzie rozwijana w kolejnych miesiącach.

Więcej informacji na stronie nju mobile.

Mediateka


Informacje prasowe

Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za pierwszy kwartał 2021, coraz bardziej widoczny wpływ światłowodu

21 kwietnia 2021
Bardzo dobre wyniki finansowe Orange Polska za pierwszy kwartał 2021, coraz bardziej widoczny wpływ światłowodu

Orange Polska osiągnął w pierwszych trzech miesiącach bardzo dobre wyniki finansowe: przychody firmy wzrosły o ponad 4%, a EBITDAaL o ponad 5% rok do roku. Dużym zainteresowaniem cieszy się Orange Światłowód – w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku przybyło 54 tys. klientów superszybkiego internetu. W zasięgu sieci światłowodowej Orange jest już 5,2 mln gospodarstw domowych. Wyniki za 1 kwartał są zgodne z całorocznymi planami.

-  Pomimo ograniczeń związanych z pandemią, które wpłynęły także na zakupy w naszych sklepach, osiągnęliśmy dobre wyniki komercyjne. Cieszy nas zainteresowanie światłowodem, powtórzyliśmy drugi najlepszy kwartalny wynik tej usługi. Rośnie zainteresowanie wyższymi prędkościami, a my widzimy, że światłowód w coraz większym stopniu wpływa na wyniki finansowe firmy. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy zasięg tej usługi o kolejne 176 tys. gospodarstw domowych. Ogłosiliśmy też  powstanie spółki Światłowód Inwestycje, która pozwoli nam budować superszybką sieć wspólnie z inwestorem, głównie tam, gdzie dziś brakuje infrastruktury. To istotny wkład w cyfryzację kraju, bo jak pokazał ostatni rok, potrzeby są wciąż bardzo duże - powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska. – Nowoczesne, zdecydowanie mniej energochłonne technologie takie jak światłowód wspierają także zieloną transformację naszego biznesu, m.in. ograniczanie emisji CO2. Odpowiedzialność klimatyczna jest jednym z naszym długoterminowych priorytetów – właśnie ogłosiliśmy nasze cele w tym zakresie na najbliższe lata. Będzie to też widoczne w naszej nowej strategii, którą planujemy przedstawić w  czerwcu – dodał.

Solidne wyniki komercyjne: dalsze efekty strategii opartej na budowaniu wartości

W pierwszym kwartale przybyło 20 tysięcy indywidualnych klientów ofert konwergentnych, co oznacza 8% wzrost rok do roku. Klienci dokupują kolejne usługi do swoich pakietów, rośnie też udział klientów światłowodu, co przekłada się na wzrost ARPO (średni przychód na klienta) z ofert konwergentnych. Wynosi już 109,6 zł i wzrosło w ciągu roku o prawie 5%.

Na wzrost liczby klientów szerokopasmowego internetu (3,6% rok do roku) wpłynęło głównie  duże zainteresowanie światłowodem: liczba klientów światłowodowych zwiększyła się aż o 38% rok do roku. Stanowią oni już 29% wszystkich klientów usług internetowych Orange Polska. ARPO z usług światłowodowych jest też zdecydowanie wyższe niż z pozostałych usług internetowych – klienci chętnie wybierają wyższe opcje prędkości (stanowiły one w pierwszym kwartale niemal 1/3 zawartych umów), częściej korzystają z usług telewizyjnych.

Dzięki kolejnym inwestycjom światłowód jest coraz bardziej dostępny – obecnie w zasięgu jest już 5,2 mln gospodarstw domowych, w 168 miastach. Około połowa tego zasięgu znajduje się w małych lub średnich miastach. Rośnie także wykorzystanie sieci przez klientów – wskaźnik ten sięga już 16% (na koniec 1 kwartału 2020  było to 13%), a w 10 miastach przekroczył 30%.

W pierwszym kwartale przybyło także 88 tysięcy klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych, co oznacza 5% wzrostu rok do roku. Na ARPO z usług mobilnych negatywnie wpłynęły niższe wpływy z roamingu spowodowane pandemią, niemniej trend w tym zakresie się poprawia: w pierwszym kwartale 2021 ARPO było niższe o 2,9% w porównaniu do 3,9% spadku rok wcześniej.

Liczba klientów usług prepaid nadal maleje, m.in. z powodu ograniczeń w podróżach spowodowanych pandemią, niemniej ARPO z tych usług wzrosło dzięki większemu korzystaniu przez klientów zarówno z usług głosowych, jak i transmisji danych.

Kluczowe wskaźniki finansowe: wzrost przychodów i EBITDAaL

Rentowność operacyjna EBITDAaL za pierwszy kwartał 2021 była wyższa o ponad 5% rok do roku. Co istotne, wynik ten – oprócz dalszych oszczędności kosztowych - w coraz większym stopniu odzwierciedla wzrost przychodów. To oznacza, że wzrost ma coraz bardziej solidne fundamenty.

Przychody Orange Polska za pierwszy kwartał wzrosły o 4,1% rok do roku. Na ten wynik wpłynęły przychody z konwergencji, które były wyższe o 14% rok do roku. Widać, że tempo tego wzrostu przyspiesza w porównaniu do poprzednich kwartałów – zarówno za sprawą rosnącej liczby klientów tych usług, a także wyższego ARPO. Drugim ważnym czynnikiem były przychody z usług IT i integratorskich, które wzrosły w minionym kwartale o 7% rok do roku. To zarówno efekt popytu na ten rodzaj usług, jak również wyniku należącej do Grupy spółki Craftware. Wyższe były także przychody ze sprzedaży sprzętu – o 12% rok do roku. Tegoroczny lockdown wpłynął na sprzedaż sprzętu już w nieco mniejszym stopniu niż w ubiegłym roku. W kategorii pozostałych przychodów firma odnotowała wzrost o 37% rok do roku, dzięki dobrym wynikom z odsprzedaży energii.

Wyniki Orange Polska za pierwszy kwartał tego roku potwierdzają, że firma jest na właściwej drodze do realizacji całorocznych planów.

Pełny raport z wynikami Orange Polska znajduje się na  www.orange-ir.pl

Mediateka

Scroll to Top