Pewnie czytaliście, że od dzisiaj część firm, które korzystają z usług Orange będzie mogło dokupić nowe usługi - Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL zdalnie, bez wychodzenia z firmy. E-umowa to spore ułatwienie. Do tej pory, nasz sprzedawca, czy kurier musiał osobiście pojechać do klienta by załatwić te formalności. Czasem robił to nasz monter w czasie instalacji. Lecz zdarzały się literówki, czasem niedogadany szczegół. Czasu na dokładną analizę nie zawsze było wystarczająco dużo. Przedsiębiorcy to zabiegani ludzie, z masą rzeczy do załatwienia, więc czasem sprzedawca trafiał w niewłaściwy moment.
A teraz – kawka, herbatka, w biurze, lub już w domu w trakcie wieczornej lektury maila. Klient wchodzi na stronę, potwierdza tokenem SMS, że jest właściwą osobą, przegląda umowę, ma czas na każdy załącznik. Jeżeli coś chciałby zmienić – robi to zdalnie. Jeżeli nie – akceptuje. I w tym momencie zupełnie zdalnie – trafia do niego mailem e-umowa w pliku PDF. W sukurs przyszła nam więc „transformacja cyfrowa” i „automatyzacja” – dwa „słowa-wytrychy”, które tym razem przyjmują kształt fajnej usługi.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Zaraz, zaraz zapytacie! A skąd Orange będzie wiedział, że właściwa osoba podpisała w ten sposób umowę? I czy każdy przedstawiciel firmy będzie mógł z tego skorzystać? Już odpowiadam i pokażę Wam nieco „kuchni” całego przedsięwzięcia. Otóż wszystko zaczyna się nieco wcześniej – w momencie, gdy nasz sprzedawca zaproponuje przejście na taką formę podpisywania, a właściwie zawierania, umowy. Warunki są dwa – po pierwsze klient powinien być z nami dłużej niż 6 miesięcy. Po drugie, nie powinien nam zalegać z rachunkami. Kolejnym krokiem jest wypełnienie dokumentu, w którym obok prostej informacji „tak, chcę e-umowę” znajdują się adresy mailowe i numery telefonów (MSISDN) osób (bądź osoby), które zdaniem właściciela firmy powinny mieć prawo zawierać z nami umowy. I z jego perspektywy to tyle. Reszta dzieje się w tle. Nasz handlowiec podaje dane w systemie i oznacza, że klient akceptuje taką formę działania.
Gdy nasz klient będzie chciał skorzystać z takiej możliwości wchodzi na stronę, gdzie czekać już będzie na niego umowa, wcześniej dogadana na przykład telefonicznie, czy mailowo z handlowcem. W specjalnie przygotowanym systemie tworzony będzie PDF, zawierający e-Umowę oraz wszystkie niezbędne załącznik oraz regulaminy. Oczywiście będzie można je pobrać i później pobrać na dysku. Jednak by wejść do tego systemu klient musi przejść proces autoryzacji na stronie. Aplikacja wysyła (z pewną pomocą innego systemu) do klienta token SMS, następnie weryfikuje, czy został on poprawnie wprowadzony i dopiero wtedy zobaczy on stronę akceptacji.
I ta e-umowa to nie jest nasze ostatnie słowo!
Resztę znacie już z pierwszych akapitów tekstu. Wszystko bezpiecznie, szybko i sprawnie. A my przy okazji zaoszczędzimy nieco czasu, benzyny i papieru. W pierwszym roku dokładnie tyle:
Od razu odpowiem na dwa pytania, które mogą paść – po pierwsze, tak planujemy e-umowę rozszerzać na kolejne usługi. Po drugie planujemy podobne, choć oczywiście nie identyczne rozwiązanie dla klientów indywidualnych – nawet je testujemy w jednym z Warszawskich salonów, o czym w grudniu pisał Wojtek w tekście „Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange”.
Komentarze
Apropos bezpieczeństwa to jak chronicie nasze numery telefonów, że po wejściu w życie RODO, zablokowane zgody marketingowe zostały zastąpione takimi o innej treści i natychmiast sprzedaliście nasze numery do firm sprzedających garnki i inne badziewia, bo sprzeciwu klienta teoretycznie nie było? Mało tego, po zablokowaniu nowych zgód marketingowych, są one bezczelnie odznaczane.
OdpowiedzJeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do sposobu przetwarzania przez nas Twoich danych pisz na inspektorochronydanych@orange.com. To najlepszy kierunek i najlepsze rozwiązanie. Znajdziesz zresztą ten adres przy każdej próbie dodania komentarza na blogu.
OdpowiedzA czy ramac cyberbezpieczeństwa w Orange planujecie dodać wyraźniejsze ostrzeżenia na stronach na których działa tzw. direct biling? wiele osób nie wiem że może aktywować usługi MT lub usługi elektroniczne i nie być tego świadomym.
Odpowiedz@Piotrekk85 – nie korzystam, nie wiem czy coś takiego jest potrzebne. Ale skoro o tym piszesz pewnie jest, więc dam znać kolegom, którzy się tym zajmują.
Odpowiedz@Piotrekk85 jak zawsze zadaje trudne pytania 🙂
OdpowiedzWpadajcie częściej na Nasz Orange – tam pełno takich tematów…. Ostatnio sprawa z GameMine, wcześniej nicesports i inne…
OdpowiedzA wpadamy, wpadamy. Czytamy i nawet chcemy podać rozwiązania ale jakiś Piotrekk85 nas zazwyczaj uprzedza. 😉 😛
OdpowiedzA chociaż konto założone jest? 🙂
OdpowiedzJa mam… ale muszę przywrócić sobie hasło 😉 Natomiast z jednej strony zaglądam na nasz orange incognito, a z drugiej, jak się robi pożar dostaję cynk od Artura 😉
OdpowiedzJakieś info o urządzeniach z VoLTE/VoWiFi + statystyki? Albo po zbliżających się festiwalach jakiś wpis o ruchu głosowym/data? Kiedyś taki był 🙂
Odpowiedz