;

Bezpieczeństwo

5 rzeczy, które powinniście wiedzieć o cyberbezpieczeństwie i CERT (10)

Piotr Domański

29 maja 2018

5 rzeczy, które powinniście wiedzieć o cyberbezpieczeństwie i CERT
10

Byście sami nie musieli tego robić na międzynarodowym spotkaniu CERT dopadliśmy trzech ekspertów i zadaliśmy im kilka pytań. Ekspertów nie byle jakich. Był to Krzysztof Silicki, Dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa i Innowacji w NASK, Przemysław Jaroszewski, Kierownik CERT Polska oraz Tomasza Matułę, Dyrektora Infrastruktury ICT i Cyberbezpieczeństwa, Orange Polska. Michał Rosiak w tym samym czasie uważnie słuchał prelegentów na konferencji, więc mi przypadło zadawanie pytań.

Miłego oglądania.

A jeżeli chcecie relację z samej konferencji nie pozostaje Wam nic innego, jak męczyć Michała!

Udostępnij: 5 rzeczy, które powinniście wiedzieć o cyberbezpieczeństwie i CERT
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    hh 16:32 29-05-2018
    Apropos bezpieczeństwa to jak chronicie nasze numery telefonów, że po wejściu w życie RODO, zablokowane zgody marketingowe zostały zastąpione takimi o innej treści i natychmiast sprzedaliście nasze numery do firm sprzedających garnki i inne badziewia, bo sprzeciwu klienta teoretycznie nie było? Mało tego, po zablokowaniu nowych zgód marketingowych, są one bezczelnie odznaczane.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:35 29-05-2018
      Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do sposobu przetwarzania przez nas Twoich danych pisz na inspektorochronydanych@orange.com. To najlepszy kierunek i najlepsze rozwiązanie. Znajdziesz zresztą ten adres przy każdej próbie dodania komentarza na blogu.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Piotrekk85 17:02 29-05-2018
    A czy ramac cyberbezpieczeństwa w Orange planujecie dodać wyraźniejsze ostrzeżenia na stronach na których działa tzw. direct biling? wiele osób nie wiem że może aktywować usługi MT lub usługi elektroniczne i nie być tego świadomym.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:49 30-05-2018
      @Piotrekk85 - nie korzystam, nie wiem czy coś takiego jest potrzebne. Ale skoro o tym piszesz pewnie jest, więc dam znać kolegom, którzy się tym zajmują.
      Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 12:05 30-05-2018
      @Piotrekk85 jak zawsze zadaje trudne pytania :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrekk85 16:20 30-05-2018
        Wpadajcie częściej na Nasz Orange - tam pełno takich tematów.... Ostatnio sprawa z GameMine, wcześniej nicesports i inne...
        Odpowiedz
        • komentarz
          mike278 09:29 31-05-2018
          A wpadamy, wpadamy. Czytamy i nawet chcemy podać rozwiązania ale jakiś Piotrekk85 nas zazwyczaj uprzedza. ;) :P
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotrekk85 20:59 31-05-2018
            A chociaż konto założone jest? :-)
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 08:48 01-06-2018
              Ja mam... ale muszę przywrócić sobie hasło ;-) Natomiast z jednej strony zaglądam na nasz orange incognito, a z drugiej, jak się robi pożar dostaję cynk od Artura ;-)
              Odpowiedz
  • komentarz
    Hbvv 10:05 30-05-2018
    Jakieś info o urządzeniach z VoLTE/VoWiFi + statystyki? Albo po zbliżających się festiwalach jakiś wpis o ruchu głosowym/data? Kiedyś taki był :)
    Odpowiedz

;

Oferta

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa? (9)

Piotr Domański

28 maja 2018

E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?
9

Pewnie czytaliście, że od dzisiaj część firm, które korzystają z usług Orange będzie mogło dokupić nowe usługi – Biznes Pakiet Fiber, Biznes Pakiet i Dostęp do Internetu DSL zdalnie, bez wychodzenia z firmy. E-umowa to spore ułatwienie. Do tej pory, nasz sprzedawca, czy kurier musiał osobiście pojechać do klienta by załatwić te formalności. Czasem robił to nasz monter w czasie instalacji. Lecz zdarzały się literówki, czasem niedogadany szczegół. Czasu na dokładną analizę nie zawsze było wystarczająco dużo. Przedsiębiorcy to zabiegani ludzie, z masą rzeczy do załatwienia, więc czasem sprzedawca trafiał w niewłaściwy moment.

A teraz – kawka, herbatka, w biurze, lub już w domu w trakcie wieczornej lektury maila. Klient wchodzi na stronę, potwierdza tokenem SMS, że jest właściwą osobą, przegląda umowę, ma czas na każdy załącznik. Jeżeli coś chciałby zmienić – robi to zdalnie. Jeżeli nie – akceptuje. I w tym  momencie zupełnie zdalnie – trafia do niego mailem e-umowa w pliku PDF. W sukurs przyszła nam więc „transformacja cyfrowa” i „automatyzacja” – dwa „słowa-wytrychy”, które tym razem przyjmują kształt fajnej usługi.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Zaraz, zaraz zapytacie! A skąd Orange będzie wiedział, że właściwa osoba podpisała w ten sposób umowę? I czy każdy przedstawiciel firmy będzie mógł z tego skorzystać? Już odpowiadam i pokażę Wam nieco „kuchni” całego przedsięwzięcia. Otóż wszystko zaczyna się nieco wcześniej – w momencie, gdy nasz sprzedawca zaproponuje przejście na taką formę podpisywania, a właściwie zawierania, umowy. Warunki są dwa – po pierwsze klient powinien być z nami dłużej niż 6 miesięcy. Po drugie, nie powinien nam zalegać z rachunkami. Kolejnym krokiem jest wypełnienie dokumentu, w którym obok prostej informacji „tak, chcę e-umowę” znajdują się adresy mailowe i numery telefonów (MSISDN) osób (bądź osoby), które zdaniem właściciela firmy powinny mieć prawo zawierać z nami umowy. I z jego perspektywy to tyle. Reszta dzieje się w tle. Nasz handlowiec podaje dane w systemie i oznacza, że klient akceptuje taką formę działania.

Przedsiębiorca wychodzi z biura - grafika ilustracyjna do wpisu o e-umowach

Gdy nasz klient będzie chciał skorzystać z takiej możliwości wchodzi na stronę, gdzie czekać już będzie na niego umowa, wcześniej dogadana na przykład telefonicznie, czy mailowo z handlowcem. W specjalnie przygotowanym systemie tworzony będzie PDF, zawierający e-Umowę oraz wszystkie niezbędne załącznik oraz regulaminy. Oczywiście będzie można je pobrać i później pobrać na dysku. Jednak by wejść do tego systemu klient musi przejść proces autoryzacji na stronie. Aplikacja wysyła (z pewną pomocą innego systemu) do klienta token SMS, następnie weryfikuje, czy został on poprawnie wprowadzony i dopiero wtedy zobaczy on stronę akceptacji.

I ta e-umowa to nie jest nasze ostatnie słowo!

Resztę znacie już z pierwszych akapitów tekstu. Wszystko bezpiecznie, szybko i sprawnie. A my przy okazji zaoszczędzimy nieco czasu, benzyny i papieru. W pierwszym roku dokładnie tyle:

Od razu odpowiem na dwa pytania, które mogą paść – po pierwsze, tak planujemy e-umowę rozszerzać na kolejne usługi. Po drugie planujemy podobne, choć oczywiście nie identyczne rozwiązanie dla klientów indywidualnych – nawet je testujemy w jednym z Warszawskich salonów, o czym w grudniu pisał Wojtek w tekście „Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange”.

Udostępnij: E-umowa dla klientów biznesowych. Jak to działa?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Szczypior 20:06 28-05-2018
    a czy od takiej umowy klient będzie mógł odstąpić do 14 dni?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:57 29-05-2018
      W umowach pomiędzy firmami nie obowiązują tego rodzaju przepisy. Dotyczy to wyłącznie umów z klientami indywidualnymi.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Gonzo 21:19 28-05-2018
    Zróbcie w prepaidzie opcje kupowania pakietu innemu użytkownikowi na kartę. Chodzi o to, że mając na kartę tel, chce kupić innej osobie w orange na kartę pakiet np. minut, aby pobrało z mojego konta, ale włączyło pakiet obdarowanemu.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:58 29-05-2018
      Gonzo, masz przelew SMS ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:33 29-05-2018
        Dokładnie, chociaż aby kupić niektóre pakiety należałoby wykonywać przelew przez np. 3 dni pod rząd :) Ale jest to fajna alternatywa :)
        Odpowiedz
      • komentarz
        Gonzo 11:27 29-05-2018
        To faktycznie sprawdzi się przelew sms jak usługa jest droższa niż 5zł, chyba jasno napisałem o co mi chodzi.
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 11:46 29-05-2018
          Zawsze możesz uzyskać dostęp (login i hasło) do konta Mój Orange jeśli jest to Twój członek rodziny. Doładujesz konto "domownika" przez Internet za 10 zł i z pozycji Mój Orange aktywujesz (włączysz) pakiet który chcesz aktywować :) Są różne metody na poradzenie sobie z takim "problemem".
          Odpowiedz
          • komentarz
            Gonzo 17:02 29-05-2018
            Pablo, to jest innowacja, która w praktyce byłaby wygodna dlatego o niej napisałem, może doczekam się takiej usługi, przecież to nie jest cięzkie stworzyć system, aby przed kodem aktywacyjnym usługę wpisać najpierw nr osoby, której chcemy włączyć taki pakiet i sprezentować.
            Odpowiedz
            • komentarz
              pablo_ck 12:12 30-05-2018
              Dokładnie jestem za, myślę że nie jest to jakiś wielki informatyczny boom dla systemów. Myślę że takie coś da się stworzyć - tylko pojawia się jedno pytanie - ile będzie kosztowało stworzenie/poprawki systemu i czy się będzie to kalkulowało - czy jest to na tyle potrzebna usługa by wydać np milion złotych na takie poprawki.
              Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

W rozmowie najważniejszy jest… dialog (3)

Kasia Barys

28 maja 2018

W rozmowie najważniejszy jest… dialog
3

Dużo rozmawiamy, w sumie cały czas. W domu, w pracy, w przerwie na zajęciach, wszędzie i prawie non stop. Rozmowa jest ważna. Ale jej jakość jest ważniejsza. Trzeba umieć rozmawiać, komunikować się. I w tych naszych rozmowach najważniejszy jest… dialog. Czym jest dialog ? To stworzenie przestrzeni i dostępności tej przestrzeni dla tych, którzy mają  inne  zdanie  niż Ty. To otwarcie się na zdanie innej osoby. Dialog to dawanie przestrzeni, żeby opinie innych mogły zostać wysłuchane. Tak jest w życiu prywatnym i tak jest także w biznesie.

Zobaczcie jak o dialogu mówił Alfredo Zamudio, dyrektor Nansen Center for Peace and Dialogue, który wziął udział w „Miasteczku Myśli”

Orange Polska od lat wspiera małe społeczności. Teraz pomoże kształcić lokalnych liderów w prowadzeniu dialogu  wolnego od ocen i uprzedzeń. Dzięki współpracy z Nansen Center Orange Polska umożliwi przedstawicielom kilkudziesięciu organizacji pozarządowych z całego kraju udział w profesjonalnych szkoleniach. Ich metoda to efekt ponad dwudziestu lat doświadczeń norweskiej organizacji w budowaniu dialogu w skonfliktowanych społecznościach na świecie. Uczestnicy szkolenia będą mogli skuteczniej działać w swoich lokalnych środowiskach, wprowadzając w życie praktyczne umiejętności prowadzenia dialogu bazującego na zrozumieniu i otwartości na innych. Rekrutacja do projektu „Wyłącz ego. Zrozum drugiego”  planowana jest na czerwiec tego roku.

Udostępnij: W rozmowie najważniejszy jest… dialog
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 10:10 28-05-2018
    Jakość dialogu też jest bardzo ważna, dlatego fajnym rozwiązaniem byłoby gdyby między wszystkimi operatorami poprawnie działało HD Voice + :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 20:54 28-05-2018
      Ha ha ha ? zgadzam się!
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 10:30 28-05-2018
    Chętnie bym wziął udział w takich warsztatach. Nie raz mogłem zobaczyć monolog o dialogu ... i śmiesznie to wyglądało xD Dialog jest bardzo ważny... dla każdego razem i z osobna. Społeczność bez dialogu, to społeczność w samotności... niby razem, a jednak osobno. Kazdy osobie... Dobrze, że są jeszcze takie osoby co nie boją rozprawiać o dialogu i go uczyć z poszanowaniem godności i bez uprzedzeń. Trzymam kciuki za tych co startują do rekrutacji. ??????
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej