Ponad 3600 rowerów miejskich od Orange i Roovee wyjechało na ulice polskich miast w tym sezonie. Do rodziny Smart Bike dołączyły: Pułtusk, Starachowice i Zielona Góra, gdzie rowerzyści już w pierwszym sezonie wykręcili imponujące wyniki.
Jesteśmy w połowie wakacji a użytkownicy Smart Bike już biją rekordy. Aż 155 tys. rowerzystów przejechało ponad 2 mln 200 tys. kilometrów, czyli dystans równy objechaniu Ziemi po równiku ponad 55 razy. Gdyby ten sam dystans przejechali samochodem, do atmosfery trafiłoby ok. 300 ton dwutlenku węgla. Najwięcej kilometrów wykręcili rowerzyści z Zielonej Góry, Płocka i Szczecina. W tym roku na Smart Bike można pedałować w 28 miastach i sąsiadujących z nimi miejscowościach.
Nowe miasta w rodzinie Smart Bike
Użytkownicy mają do wyboru, oprócz tradycyjnych rowerów miejskich, także pojazdy elektryczne, tandemy, cargo, z przyczepkami bądź fotelikami dla dzieci. Nowe miasta w rodzinie Smart Bike korzystają ze pełnego spektrum możliwości jakie daje nasz system.
W Pułtusku stacja rowerowa została wyposażona w ładowarkę do jednośladów elektrycznych. W Starachowicach mieszkańcy mogą korzystać m.in. z 90 rowerów elektrycznych (w tym 10 z fotelikami dziecięcymi) i rowerów przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami. Z kolei Zielona Góra zdecydowała się na rozwiązanie ekologiczne i wszystkie 350 zielonogórskich rowerów to pojazdy odnowione, czyli jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska.
Odnowione rowery - to się opłaca
Już 1/5 rowerów miejskich od Orange i Roovee to pojazdy odnowione. Ten proces rozpoczyna się od rewitalizacji ram i widelców rowerowych, obejmuje też kontrolę zużycia i geometrii, bo kładziemy szczególny nacisk na bezpieczeństwo. Ramy i widelce są ponownie oklejane, a kosze aluminiowe - spawane i odmalowywane. Czyścimy foteliki dziecięce i sprawdzamy je pod kątem trwałości konstrukcji. Pasy i mocowanie wymieniamy na nowe. Po odnowieniu jednoślady spełniają normy ISO 4210 (dla ram i widelców), normy bezpieczeństwa dla fotelików oraz inne wymogi wynikające z przepisów prawa.
Kreatywność w odnawianiu
Minimalizowanie śladu węglowego to pozytywna „obsesja”. Dlatego przetwarzamy nawet istniejące zasoby i elementy. Na przykład dzięki wykorzystaniu w produkcji stali nierdzewnej do obiegu wracają m.in mocowania błotników. Sprawne mechanizmy korbowe i podpórki odnawiane są estetycznie i ponownie wykorzystywane. Okablowanie od starego typu blokad nie jest traktowane jako odpad. Stosujemy je do produkcji kostek zabezpieczających do podłączenia lampy.
To świadome i kreatywne wykorzystanie elementów, które są nadal sprawne i nie straciły na swoich właściwościach. Wyposażyliśmy Smart Bike także w panele fotowoltaiczne, dzięki którym w słoneczne dni nie potrzebują dodatkowego źródła energii do utrzymania komunikacji czy ładowania systemów zabezpieczeń Lock.
Komentarze