;

Bezpieczeństwo

Dbaj o Fejs (0)

Monika Kulik

31 lipca 2013

Dbaj o Fejs
0

Jeśli nie ma Cię na Facebooku – to nie istniejesz – przynajmniej w świecie nastolatków – to stwierdzenie staje się coraz bardziej prawdziwe. I choć wg. regulaminu Facebooka, konto może założyć osoba od 13 r.ż, praktyka jest inna. Coraz młodsze dzieci mają swoje profile na tym serwisie społecznościowym. Konto ma już 58% dzieci w wieku 7-14 lat.

Aktywność na portalu społecznościowym może okazać się jednak problematyczna, przypadkowe kliknięcie i już nasze prywatne zdjęcia trafiają do nieograniczonej liczby osób.
Na bezpłatny telefon 800 100 100 helpline.org.pl, który udostępniamy Fundacji Dzieci Niczyje często dzwonią młodzi ludzie, skarżąc się na naruszenie swojej prywatności. Większości tych sytuacji mogliby uniknąć, gdyby stosowali standardowo udostępniane przez większość portali ograniczenia w dostępie do publikowanych przez siebie treści. Niestety, młodzież często nie wie nawet o ich istnieniu.

Niedawno Fundacja Dzieci Niczyje wydała przewodnik „Dbaj o Fejs”, w którym krok po kroku pokazuje, jak chronić prywatność na Facebooku, na co trzeba zwrócić uwagę używając przycisku „Lubię to!”, jakie jest ryzyko posługiwania się geolokalizacją czy tagowania innych osób na swoich zdjęciach. Uzupełnieniem tego poradnika jest ulotka „Do the Check”, kompendium wiedzy zawierające czynności, które należy wykonać, aby profil facebookowy stał się bardziej bezpieczny i bardziej prywatny.

298c2b516db5329e682b1044addf428ab1e

Zadbajmy więc nie tylko o to, aby nasz „Fejs” był atrakcyjny i ciekawy, ale także bezpieczny.

Udostępnij: Dbaj o Fejs
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Naprawdę BIG Data (0)

Joanna Bieniek

31 lipca 2013

Naprawdę BIG Data
0

Danych wciąż przybywa i muszą być one przetwarzane. To oczywiste. Przykłady?

  • Podobno Facebook przerabia 30+ petabajtów UGC (contentu generowanego przez użytkowników),
  • w serwisie Twitter przyrost danych stanowi aż 8 terabajtów dziennie,
  • bolid McLarena generuje podczas wyścigu dane do zapełnienia 6 tys. książek telefonicznych.

Facebook już jakiś czas temu powołał zespół Data Science do wyszukiwania zależności i korelacji w profilach użytkowników. Wiedza o naszych upodobaniach jest bardzo cenna. W przypadku McLarena, dane są analizowane w czasie rzeczywistym pod kątem wprowadzania i wykorzystania innowacji tak, aby cieszyć się jeszcze lepszymi osiągami… Ciekawe przykłady możemy zaobserwować też na naszym podwórku np. w branży finansowej. Jakiś czas temu prezes Alior Banku, jako pierwszy oficjalnie w branży zapowiedział wejście w Big Data, czyli analizę danych i wyciąganie z nich wniosków, w celu lepszego dopasowania oferty do potrzeb klientów.

Od jakiegoś czasu wspomina się o zjawisku, które ma zdominować cały technologiczny świat, czyli właśnie o Big Data. Brzmi złowieszczo, ale istnieją od dawna konkretne analizy na poparcie tej tezy. Rynek rozwiązań dedykowanych dla Big Data ma już w bieżącym roku, według Gartnera, osiągnąć wartość 34 mld dolarów. Według IDC, do 2020 roku ma być 40 zettabajtów danych na świecie, ale to samo IDC podaje w raporcie „IDC Digital Universe”, że tylko 0,5 proc. ogromnej ilości danych podlega obecnie analizie. Big Data ma służyć budowaniu przewagi informacyjnej.

Największym wyzwaniem Big Data jest z jednej strony uporządkowanie, selekcja i pożyteczne oraz odpowiedzialne wykorzystanie wciąż przyrastających informacji, a z drugiej strony – ich odpowiednie zabezpieczenie.

Podobno, aż 30% menedżerów nie ma zaufania do danych, na podstawie których podejmują decyzje. Odpowiednio zanalizowane dane z ogromnego zbioru zwanego Big Data, mogłyby im ułatwić życie w tym obszarze. Big Data znajduje już zastosowanie w medycynie (celem ma być poprawa zdrowia i kondycji pacjentów, długofalowe przewidywania na temat ich stanu zdrowia i zastosowanie odpowiedniej terapii) i w sporcie (poprawa osiągów, ale też profilowanie fanów/kibiców). Według Google, podobno łatwiej przewidzieć epidemię grypy, badając częstotliwość wyszukiwania haseł o tej tematyce, niż za pomocą tradycyjnych metod… Mówi się też, że Barack Obama wykorzystał (jak widać z sukcesem) Big Data, aby trafić do wyborców i wygrać wybory.

Jest też i 2. strona medalu – granice wykorzystania naszych danych, które zresztą sami wrzucamy do tego ogromnego worka zwanego Big Data. Czasami, mimo wnikliwych analiz, Big Data jest także postrzegana raczej jako hype, a nie perspektywiczny trend. Dla przykładu, zjawisko to  zostało opisane wraz z BYOD w publikacji „Trends to ignore in 2013”, której autor podsumowuje – „Instead of trying to sift through massive amounts of data, spend more time in 2013 fine-tuning your products or personally connecting with your customers.” A co Wy sądzicie?

792dd3d485af6bceae0d76f92d2a456a9c2

Udostępnij: Naprawdę BIG Data
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci w Orange SMART na kartę (0)

Redakcja Bloga

31 lipca 2013

Pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci w Orange SMART na kartę
0

Wojtek aktywnie wypoczywa w górach, ale to nie oznacza że nie mamy dla Was żadnych nowości. Dziś w taryfie Orange SMART na kartę udostępniliśmy pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci komórkowych w Polsce za 10 zł na 30 dni. Cena SMS-a w pakiecie wynosi tym samym tylko 1 grosz, co w połączeniu z długą ważnością środków czyni tą ofertę korzystną dla wszystkich, którzy mają znajomych nie tylko w Orange, ale także w innych sieciach.
Pakiet można aktywować wysyłając SMS o treści PAKIET pod numer 585 (opłata jak za SMS do Orange) lub krótkim kodem *110*55#.
Promocja jest ważna do 31 sierpnia i nie wyklucza się z innymi usługami dostępnymi w Orange SMART na kartę. W okresie trwania promocji można aktywować dowolną ilość pakietów.
e116a30dd1c0a37cc12b613c111339e3783

Udostępnij: Pakiet 1000 SMS do wszystkich sieci w Orange SMART na kartę
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej