;

Bezpieczeństwo

Duchota, deszcze i… oszustwa na OLX (3)

Michał Rosiak

29 lipca 2021

Duchota, deszcze i… oszustwa na OLX
3

Gorące powietrze, czasami nawalne deszcze, coraz więcej ludzi nie zakładających maseczek, próby oszustw pod pozorem kupna rzeczy wystawionych na OLX. Te wszystkie – i wiele więcej – cechy składają się na polską rzeczywistość lata 2021… O ile na pierwsze trzy nie mamy wpływu, warto się przyjrzeć tej ostatniej. Oczywiście wiem, że to nie pierwszy raz – jednak pomysły oszustów ewoluują na tyle, że warto przed nimi regularnie ostrzegać.

Jeśli temat jest Wam znany – możecie pominąć następny śródtytuł.

O co chodzi z tym OLX?

O oszustwach „na OLX”, jak najpopularniejszej w ostatnich miesiącach metodzie ataków, pisałem już zarówno na łamach bloga, jak i na stronie CERT Orange Polska wielokrotnie. Oprogramowanie oszustów automatycznie przegląda wystawiane w serwisie OLX oferty. Następnie, przy użyciu komunikatora WhatsApp, kontaktuje się z wystawiającym z propozycją zakupu.

W czym zatem tkwi problem? Przestępca nie przypadkiem łączy się przez zewnętrzne źródło komunikacji. Wtedy nie tylko nie zostawia po sobie śladów w systemie OLX. Nie ma ryzyka, że konta z których robi oszustwa, będą jedno po drugim zamykane. A dlaczego oszustwa? Bo pod przykrywką rzekomego zakupu podeśle nam link do formularza, gdzie socjotechnicznymi sztuczkami będzie nas przekonywał albo do podania wszystkich (łącznie z kodem CVC/CVV) danych karty płatniczej, bądź wygeneruje fałszywą bramkę płatności, gdzie niefrasobliwie możemy podać mu login i hasło do banku. Chyba, że – jak niedawno Wojtek – czytamy Bloga i stronę CERT 🙂

Kawalerka Inpostem wysłana

Za znaczną większość (a być może za wszystkie) ataki „na OLX” odpowiadają napastnicy zza naszej wschodniej granicy. Skąd o tym wiadomo? W sieci można łatwo znaleźć screenshoty, gdzie rozmówcy, wiedząc, że są oszukiwani, prowokowali oszustów. Ci bardzo szybko odpowiadali im, wulgarnie lub cynicznie, po rosyjsku/ukraińsku. Nawet nie usiłują się z tym kryć.

Na początku jednak nie kryli także z brakiem znajomości naszego języka. Mimo, iż wiadomości na komunikatorze przychodzą zazwyczaj z polskich numerów, nie trzeba było być językoznawcą, by wychwycić w nich rusycyzmy. Bardzo często atakujący korzystali także z prostych skryptów, można się było więc z nich całkiem nieźle pośmiać:

Albo – w przypływie szczerości u łobuza – dowiedzieć się, ile zarabiają.

Nie wiem, jak na Was, ale na mnie ta liczba zrobiła wrażenie. I dowiodła słuszności pisania cały czas o tym zagrożeniu, skoro tak wiele osób nieprzerwanie się nań łapie.

Obraz na OLX, czyli manipulacja na kolejnym poziomie

Niestety przestępcy widzą, co się dzieje i monitorują nasze reakcje. W sumie można się było tego spodziewać. O ile bowiem bycie obśmiewanym im nie przeszkadza (na prowokację potrafią odpowiedzieć bezczelnie z tupetem), to już spadek zysków stanowi dla nich zapewne pewien problem. A ponieważ zysk jest spory, można zatrudnić kogoś, kto lepiej pisze po polsku. Choćby Rosjanina/Ukraińca studiującego w Polsce, który – jak widać poniżej – nie uniknie w wypowiedzi kilku rusycyzmów, ale mimo tego wzniesie konwersację z ofiarą na dużo wyższy poziom.

Widzicie różnicę z poprzednimi zrzutami ekranu? Przede wszystkim tutaj nie ma już skryptu. To nie jest człowiek bez znajomości języka polskiego, który wkleja kolejne linijki z notatnika, niezależnie od tego, co napisze ofiara. Mamy do czynienia nie tylko z prowadzeniem dyskusji w kontekście konkretnej oferty, ale także próbą dodatkowego jej zmanipulowania komplementami. Tym bardziej, że tu chodzi o obraz, a artyści mnie przynajmniej wydają się wyjątkowo chętni na komplementy w aspekcie swojej twórczości.

Co robić?

Ja bym przeszedł do form drastycznych – blokowania/ignorowania każdego, kto pyta o przedmiot z OLX za pomocą komunikatorów (chyba, że go znacie, rzecz jasna). Czy to OLX, czy Allegro, czy inne tego typu serwisy mają własny system wiadomości. Ryzyko, iż stracicie dobrego kupca jest w mojej opinii zerowe – ja nie sprzedałbym niczego komuś, dla kogo problemem jest kliknięcie oferty na stronie, czy napisanie wiadomości wewnątrz serwisu. Każda (to nie jest przesada) osoba, która pyta mnie o opinię, gdy dostanie podejrzaną wiadomość na WhatsApp po odrzuceniu „oferty” w ciągu kilkunastu minut, maksymalnie godziny, dostaje jeszcze dwie-trzy propozycje!

Ignorujcie WhatsAppa w takich sytuacjach, ignorujcie też maile (!), bo ostatnio spotkałem się z przykładami bardzo ładnie udających OLX wiadomości, gdzie tylko link do „zapłaty” prowadził na podstawioną stronę. Kupujesz przez OLX – pisz przez OLX, a ja Ci zapłacę po MOJEMU, nie po twojemu.

Sprawmy, by tym łobuzom bezczelny uśmiech zamarł na ustach.

Udostępnij: Duchota, deszcze i… oszustwa na OLX
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 22:49 29-07-2021
    Ja omijam ten serwis szerokim łukiem. Jak coś już kupuje w sieci to u "Gruszki" i tylko u sprawdzonych sprzedawców.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Daniel 10:07 30-07-2021
    Ja z kolei nie kupuję w sieci, a po co? Nie lepiej wybrać się do sklepu? Przedewszytkim bezpiecznie i można dany produkt sprawdzić, a ubranie przymierzyć. Możliwe, że jestem staroświecki ale przynajmniej bezpieczny ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 08:28 02-08-2021
    Sprzedawałem na nim szczerze zakończyłem to juz.Przeszedłem na allegro bo tam na olx mnóstwo oszust :(
    Odpowiedz

;

Oferta

Radio internetowe Technaxx TX-153 – test (1)

Karol Owczarek

28 lipca 2021

Radio internetowe Technaxx TX-153 – test
1

Mimo postępu technologii i ewolucji rynku medialnego radio nie umarło – wręcz przeciwnie, wciąż ma się dobrze, o czym świadczą świetnie wyniki słuchalności wiodących stacji i coraz większa popularność audycji na żądanie, czyli podcastów. Coraz częściej jednak słuchamy radia nie poprzez fale FM, lecz przez internet. Ułatwiają to urządzenia takie, jak radio internetowe Technaxx TX-153, które zamiast tradycyjnej anteny ma moduł Wi-Fi i oferuje nieograniczony dostęp do stacji radiowych z całego świata.

Radio na co dzień

Gdy słuchamy muzyki w ciągu dnia, podczas pracy czy domowych obowiązków, nie potrzebujemy zwykle jakości Hi-Fi i skomplikowanych ustawień audio. Wystarczy, że coś przygrywa w tle lub słychać wyraźnie rozmówców w audycjach publicystycznych. Radio internetowe Technaxx TX-153 właśnie w takich sytuacjach sprawdzi się znakomicie. Zajmuje niewiele miejsca, jest niedrogie, ma czytelny ekran 2,4” TFT, daje szybki dostęp do setek stacji radiowych i oferuje kilka dodatkowych funkcji, takich jak budzik czy automatyczne wyłączanie po określonej liczbie minut.

Technaxx

Wbudowane dwa głośniki o mocy 2W przy niskim i średnim poziomie głośności grają czysto i przyjemnie. Brakuje nieco basu, co jednak jest zaletą w przypadku audycji „mówionych”. Dźwięk jest zdecydowanie lepszy niż gdy słuchamy radia z głośników smartfona czy przeciętnego laptopa. Warto zaznaczyć, że Technaxx TX-153 nie ma akumulatora, więc działa tylko, gdy jest podpięty do sieci. Na szczęście po odłączeniu od prądu nie są usuwane żadne ustawienia.

Przeczytaj też: Akcesoria, o których powinien pamiętać każdy gracz

Plastikowa, minimalistyczna obudowa wygląda przyzwoicie. Jeśli chodzi o złącza, mamy do dyspozycji tylko wyjście liniowe do podłączenia zewnętrznych głośników czy słuchawek, a także USB, które pozwala na słuchanie plików MP3 z zewnętrznego nośnika. Łączność Wi-Fi działa bezproblemowo, właściwie nie zdarza się, by któraś stacja buforowała się w trakcie słuchania.

Technaxx

Jaka to melodia

Podczas pierwszego włączenia urządzenia przyda się pewna doza cierpliwości, gdyż musimy znaleźć swoją sieć Wi-Fi i wpisać hasło, a wszystko to odbywa się za pomocą pokrętła i dwóch przycisków. Zanim odszukamy odpowiednią literę, znak czy cyfrę, trzeba trochę pokręcić. Ustawiamy też język (jest dostępny polski) i swoją lokalizację, dzięki czemu radio w trybie czuwania pokazuje nie tylko aktualną godzinę, lecz także pogodę.

Technaxx

Kolejnym wyzwaniem jest odnalezienie konkretnej stacji. W menu zabrakło wyszukiwarki, możemy korzystać jedynie z kategorii, takich jak Globalne TOP20 czy Wyróżnione, a także z podziału na gatunki i kraje. Mamy też dostęp historii odtwarzania i do tzw. Radia do snu, czyli dźwięków przyrody, kołysanki, czy białego szumu. Możemy też ustawić szybkie uruchamianie ulubionych stacji z pomocą przycisku FAV.

Technaxx

Przeczytaj też: Głośniki Bluetooth – słuchaj muzyki, gdzie tylko chcesz

Wsparcie aplikacji

Dużym ułatwieniem jest darmowa aplikacja AirMusic, dostępna na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS. Wystarczy zeskanować aparatem smartfona lub tableta kod QR z ekranu radia, a następnie pobrać apkę. Parowanie przebiega automatycznie i błyskawicznie – od tego momentu możemy łatwo wyszukiwać stacje, poruszać się po menu urządzenia, a także regulować głośność czy zatrzymywać odtwarzanie. AirMusic przydaje się zwłaszcza na początku, gdy będziemy dodawać ulubione stacje do pamięci. Poźniej już w zupełności wystarczy panel sterowania radia.

Technaxx

Przeczytaj też test mikrofonu Karaoke Technaxx MusicMan Elegance BT-X45>>

Czy warto kupić radio internetowe Technaxx TX-153?

Radio internetowe Technaxx TX-153 to dobre rozwiązanie, jeśli szukamy prostego odbiornika do domu, biura, warsztatu, czy ogrodu. Wystarczy zasięg sieci Wi-Fi i gniazdko elektryczne. Dotąd słuchałem całymi dniami radia ze smartfona podłączonego do głośnika bezprzewodowego, co przyczyniało się do znacznie częstszego ładowania obu urządzeń. Technaxx TX-153 rozwiązał ten problem i wyręczył dotychczasowy zestaw.

Sprawdź radio internetowe Technaxx TX-153 w sklepie Orange >>

Udostępnij: Radio internetowe Technaxx TX-153 – test
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 16:32 28-07-2021
    Kiedyś Orange miał swoje radio internetowe, tzn produkt który firmował swoim logo a był nim Orange Liveradio. Polowałem na nie ale było ciężko dostępne. Produkt fajny, ale.....dzus w smartfona h możemy też słychać internetowego radia i po sparowaniu z dobrej jakości głośnikiem może u mieć naprawdę fajny dźwięk i jakość muzyki.
    Odpowiedz

;

Oferta

Tańsze e-faktury z Mój Orange (51)

Wojtek Jabczyński

26 lipca 2021

Tańsze e-faktury z Mój Orange
51

Zmieniamy zasady otrzymywania rabatu za skorzystanie z e-faktury. Od dzisiaj klienci podpisujący nowe umowy lub je przedłużający – chodzi o Abonament komórkowy, Internet mobilny, Orange Love, Internet domowy/firmowy, Internet Domowy 4G – będą mogli otrzymywać rabat za korzystanie z e-faktury, dzięki regularnemu odwiedzaniu konta Mój Orange. Co miesiąc w ten sposób zmniejszą wysokość swojego abonamentu – w zależności od oferty – od 4,99 do 5,01 zł miesięcznie.

Jak dostać rabat?

Aby otrzymać zniżkę, wystarczy wyrazić zgodę na przesyłanie e-faktur i mieć ją cały czas aktywną, a także zalogować się minimum raz w miesiącu na swoje konto Mój Orange w aplikacji mobilnej lub poprzez stronę www.orange.pl.

Klienci będą dostawali przypomnienia o konieczności skorzystania z Mój Orange, żeby otrzymać rabat, a także powiadomienia o tym, że w danym miesiącu spełnili już warunki i otrzymają zniżkę na najbliższej fakturze.

Co zyskują klienci?

Korzystając z konta Mój Orange i e-faktury użytkownicy oszczędzają czas i pieniądze, ułatwiając sobie korzystanie z usług telekomunikacyjnych. Pośrednio dbają też o środowisko naturalne, ponieważ nie trzeba drukować faktur.

W Mój Orange można: sprawdzić stan konta, opłacić swoje rachunki, skorzystać z atrakcyjnych ofert, włączyć się w akcje charytatywne i odebrać prezenty od Orange, którymi są dodatkowe GB czy darmowe usługi.

Jak zacząć korzystać?

Dla użytkowników, którzy nie posiadają konta w Mój Orange i e-faktury polecam krótki film wideo oraz materiał na naszej stronie.

Udostępnij: Tańsze e-faktury z Mój Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Car. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    mike278 13:10 26-07-2021
    Mam nadzieję że to żart. Taka "promocja" to nie promocja. U mnie skutkowałoby to brakiem zgody na efakturę. Fakt płaciłbym więcej ale nie dałbym bym się zmusić. To mówisz Orange, że chodzi o ekologię?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 20:00 26-07-2021
      To nie jest promocja tylko rabat za korzystanie z e-faktury. Napisałem, że korzystanie z MO przede wszystkim pozwala oszczędza czas i pieniądze, ułatwia też korzystanie z usług telekomunikacyjnych. Jeśli chodzi o ekologię dodałem: "Pośrednio dbają też o środowisko naturalne, ponieważ nie trzeba drukować faktur." Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Hmm.. 15:01 27-07-2021
        W jaki sposób oszczędza się czas i pieniądze jeśli tylko wchodzi się żeby dostać rabat ? Czyli jednak traci się czas i to całkowicie bez sensu.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Klient 22:58 10-11-2021
          jaja sobie robią z Klientów niepoważna firma
          Odpowiedz
      • komentarz
        Jakub 19:56 14-09-2022
        Najciekawsze z tym logowaniem, jest to, że tam nie ma co kliknąć, żeby rabat uzyskać. Na 3 okresy rozliczeniowe, już raz logowanie w danym miesiącu nie skutkowało udzieleniem rabatu. Komunikat o przydzieleniu rabatu za e-FV pojawia się 'losowo' - ogólnie pomysł beznadziejny. Po zakończeniu umowy zmienię operatora.
        Odpowiedz
  • komentarz
    mjm 13:11 26-07-2021
    Czyli następuje pogorszenie warunków. ponieważ do tej pory wystarczyło wyrazić zgodę na e-fakturę, a teraz jeszcze dodatkowo trzeba się logować?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 20:04 26-07-2021
      Jeśli pogorszeniem jest zalogowanie się raz w miesiącu na Mój Orange, to tak. Kto korzysta z MO w ogóle tego zmiany nie odczuje. Ktoś kto nie korzysta a zacznie będzie miał sporo korzyści, choćby regularne środowe promocje z darmowymi GD czy WideoPass. Moim zdaniem wyjdzie na plus. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        hmm... 11:50 28-07-2021
        Nie wyjdzie na plus bo nie wszyscy cos dostają. Taki klient będzie tylko coraz bardziej wkurzony i zirytowany
        Odpowiedz
      • komentarz
        Wojtek 12:17 16-04-2023
        Zapomniałeś dodać, że logowanie musi być wykonane „z użyciem adresu e-mail”. Więc zwyczajne wejście w aplikację w telefonie nie wystarczy. Taka była odpowiedź na moją reklamację, bo do apki zaglądam nawet częściej niż raz w miesiącu, a opłatę naliczono. To akurat już jest poważnym utrudnieniem, a reklamacji oczywiście nie uznaliście.
        Odpowiedz
  • komentarz
    PanM 19:08 26-07-2021
    A co z klientami w starszym wieku którzy nie korzystają ze smartfona? Dość że przedłuża umowę drożej po 26 lipca to jeszcze zapłacą dodatkowe 5 zł za to że nie potrafią się logować i nie mają na czym. Brawo Orange, wychodzicie na orzeci klientom...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 20:18 26-07-2021
      Rozumiem, że korzystanie z Mój Orange może być kłopotem dla części starszych klientów. Moi rodzice obydwoje są +75 i korzystają z e-faktury. Tata regularnie używa z poczty e-mail. Na pewno nauczę go logowania do Mój Orange. Podaję swój przykład bo widzimy, że wielu seniorom regularnie pomagają dzieci/wnukowie. Jeśli jest taka potrzeba, bardzo do tego zachęcam, bo tak naprawdę nie chodzi tylko o MO, ale o korzystanie przez nich z usług telekomunikacyjnych i internetu. Moja firma od lat wspiera cyfrową edukację starszych osób. Działa też dla nich specjalna infolinia. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Mirek 23:58 26-07-2021
        Wojtku, nie uszczęśliwiajcie Klientów na siłę. Ja korzystam z e-faktury i mam MO, loguję się raz w roku pobieram wszystkie faktury i nie mam ABSOLUTNIE żadnej potrzeby częściej się tam logować. Dlaczego chcecie mnie do tego zmuszać wbrew mojej woli? To naprawdę mnie nie uszczęśliwi, a wręcz przeciwnie. Korpo-racja ma to do siebie, że Klienta traktuje jak idiotę, a ja naprawdę sam chcę i umiem decydować o sobie i o tym kiedy będę się logował do MO. Ponadto wprowadzenie obowiązku comiesięcznego logowania się do MO jest nieekologiczne, gdyż w tym celu potrzebna jest energia elektryczna, a jak zapewne wiesz w PL wytwarza się ją z węgla, a zatem, żebym mógł się zalogować do MO muszę zanieczyścić środowisko. Tylko mi nie odpisuj, że wystarczy wybudować sobie elektrownię solarną i będę mieć czysty prąd. Z punktu widzenia Klienta odniesiecie przeciwny efekt. Zapewne część Klientów zrezygnuje z e-faktury na rzecz papierowej wersji, skoro tak czy siak będą mieli płacić 5 zeta więcej, to przynajmniej nie będę się martwić logowaniem. Ja na szczęście mam starą umowę i nie obowiązują mnie żadne wymuszone zgody marketingowe ani logowania i nie zamierzam przedłużać umowy na czas określony. Ostatnio była sąsiadka, że stara się o światłowód dla naszej lokalizacji. Powiedziałem jej stanowcze NIE a teraz to NIE jeszcze się tylko wzmocniło. Dlaczego? Jako świadomy konsument nie zmienię umowy na gorszą, ot taka Kliencka-racja :-D
        Odpowiedz
      • komentarz
        Damian 22:56 10-11-2021
        Kpina z Klientów. Za 5 zł miesięcznie posuwacie się do takich praktyk. W trakcie przedłużania umowy zostałem poinformowany, że poza ceną i okresem zobowiązania nic nie ulega zmianie a tu proszę! Taka niespodzianka. Straciłem do Państwa zaufanie i postaram się rozwiązać z Wami umowę za zatajenie takiej informacji.
        Odpowiedz
      • komentarz
        KUPA 20:44 19-12-2021
        No tak i starsza osoba będzie musiała pamiętać żeby co miesiąc wejść do MO, albo wnukowie ustawią sobie w kalendarzu że raz w miesiącu pojadą do dziadka żeby wejść w MO. Pogieło orange. Jak ja mam trzy telefony które są rozliczane jedną fakturą to muszę wejść na każdym telefonie w MO raz w miesiącu. Żart jakiś. To moja ostatnia umowa z ORANGE.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 19:54 26-07-2021
    Kiepski pomysł :(
    Odpowiedz
  • komentarz
    Maaciek 20:27 26-07-2021
    Czyli to jest rabat za korzystanie z MO a nie za e-fakturę. Co to ma wspólnego z ekologią? Jaka jest korzyść ekologiczna z comiesięcznego zaglądania do MO? ŻADNA!!! Bardzo niemądre posunięcie. Cóź, dobrze że jest konkurencja.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojciech Jabczyński 20:45 26-07-2021
      Nie. Rabat jest za korzystanie z e-faktury, ale warunkiem jego otrzymania jest zalogowanie się przynajmniej raz w miesiącu na MO. Jeśli masz MO, a nie korzystasz z e-faktury rabatu nie dostaniesz. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Maaciek 21:01 26-07-2021
        Czyli nie ma znaczenia czy mam uruchomioną e-fakturę czy nie. Jeżeli się nie zaloguję do MO to rabatu za wlączoną e-fakturę nie otrzymam. Tęgie głowy nad tym chyba myślały....
        Odpowiedz
        • komentarz
          Jarosław 10:27 28-11-2021
          Próba uzyskania kolejnych kilku złotych rocznie na klientach
          Odpowiedz
  • komentarz
    Misiek62 08:33 27-07-2021
    Co z firmami, które mają kilka usług, np. internet, do tego kilka stacjonarnych numerów, być może numery komórkowe - czy dla każdego "kontraktu trzeba mieć osobne konto na MO i dla każdego przynajmniej raz w miesiącu logować się? Argumenty o korzyściach (dla każdego kontraktu) zupełnie się nie bronią.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 14:45 27-07-2021
    Ciekawa zmiana, ja problemu nie widzę. Uważąm że większość ludzi korzysta z MO i nie będzie to problemem aby raz w msc się zalogować do tej aplikacji.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Misiek62 21:37 27-07-2021
      Ciekawe jak to faktycznie wygląda z tym korzystaniem z MO. Może Orange ujawni liczby klientów, oraz zarejestrowanych użytkowników MO, to się zobaczy jak to wygląda.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 17:04 27-07-2021
    Tu chodzi o ludzi aby nie zapoiminali o Orange np na wakacjach ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Oszołomiony ułatwieniem firmy Orange 07:32 28-07-2021
    Kompletna kpina. Co wspólnego ma logowanie do aplikacji z rabatem za użytkowanie e-faktury. Równie dobrze za 12 msc trzeba będzie przejechać rowerem 3km aby w określonym miejscu oraz czasie zalogować się do aplikacji i wówczas mamy rabat. Jeżeli ma być rabat za e-fakturę to dlaczego mam logować się do aplikacji skoro e-fakturę otrzymuję na @?
    Odpowiedz
  • komentarz
    nic dodać 12:35 28-10-2021
    jak dla mnie? porazka. Nie uszczęliwiajcie ludzi na sile swoimi pomyslami jak to sie sami nazywacie ,, siecio nr. 1,,
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAKUMAK 13:01 22-11-2021
    Ja z tego powodu odmówiłem zawarcia umowy na nowych warunkach (i nowej promocji) - zostałem przy starej umowie, przy której nie robi się ze mnie małpy.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Miszka 08:44 14-12-2021
    Przedłużyłem umowe i nie zostałem poinformowany o takiej zmianie :) Zgłaszam do UOKIK
    Odpowiedz
  • komentarz
    Michał 23:08 08-01-2022
    1) Podczas przedłużania umowy odrzuciłem propozycje zmiany, jakieś aplikacje mobilne itd. Prosiłem i pytałem czy umowa będzie taka sama. 2) Pani czytająca warunki przez 5 minut z prędkością karabinu maszynowego nie wspomniała o tej zmianie. 3) Mając wiedzę o tej wymuszonej zmianie zastanowiłbym się 3 razy nad przedłużeniem umowy 4) Nie dostałem żadnego powiadomienia czy przypomnienia, dowiedziałem się z wyższej faktury 5) Gdzie tu jest oszczędność czasu? I e-faktura nie będzie dla mnie "tańsza", będzie taka sama, z możliwością 5-zł kary/ utraty zniżki... czyli gorsza.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Konrad 12:06 11-01-2022
    mam to samo - przedłużyłem umowę i mnie o tym nie poinformowali - oszuści Taki ruch spowodował że zabieram telefon komórkowy i za dwa lata zabiore internet i nie chce miec z nimi do czynienia
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ola 14:25 19-02-2022
    Dla mnie zmuszanie stałych klientów do comiesięcznego logowania się w aplikacji to skandal. Kiedy odczytano mi tę zasadę podczas przedłużania umowy firmowego internetu normalnie mnie zatkało. Rozumiem, że dział marketingu Orange nie ma nic to roboty, niestety wasi klienci muszą pracować.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin 17:30 21-03-2022
    Kpina, z tego powodu również wstrzymałem się z decyzją o podpisaniu przedłużenia umowy z Orange, większej głupoty nie można było wymyśleć. Nie zamierzam pamiętać o dodatkowych pseudoobowiązkach!!!
    Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr 12:54 04-04-2022
    Co za bzdurny pomysł. Co ciekawe, jeśli zapomnisz się zalogować, to nie dostaniesz papierowej faktury, czyli nie dostaniesz tego, co dostałbyś gdybyś nie zaznaczył zgody na e-fakturę. Żart z klientów.
    Odpowiedz
  • komentarz
    DH7 21:18 08-04-2022
    Właśnie się dowiedziałem o OBOWIĄZKU logowania się do MO, gdybym przedłużył umowę, by zachować rabat za e-fakturę i terminową płatność. To jest jakaś KPINA. Ciekawe, co na to UOKiK... już jedną taką próbę zablokował, oby udało się z drugą.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Klient 21:13 16-04-2022
    Kpina z klientów, nie przedłużam umowy
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jaja sobie robią 08:28 08-05-2022
      To powinno być nazwane ‚Kara za niezalogowanie się do aplikcji’
      Odpowiedz
  • komentarz
    Uj 22:41 10-06-2022
    Właśnie sobie zmieniłem na papierową, a jak mi się umowa skończy to się poważnie zastanowię nad zmianą, bo nie wiem czy zniosę takie chore pomysły.
    Odpowiedz
  • komentarz
    niezadowolony 10:00 15-06-2022
    Umowę zawarłem przed tą zmianą, jednakże doliczono mi opłatę. Nie mam w umowie żadnego obowiązku logowania się gdziekolwiek, tylko aktywna eFaktura. Jeśli jest zmiana... to wyślijcie aneks. Ciekawy jestem ile byłoby rezygnacji. Co na to UOKiK?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Zzz 21:16 28-06-2022
    Takiego idiotyzmu już dawno nie widziałem. Teraz muszę się rodzicom logować co miesiąc na konto, jakby wysyłka mailem była problemem. Gratuluję pomysłu, pewnie jakiś geniusz z marketingu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Małgorzata 20:11 08-08-2022
    Zaskakująca zmiana, o której nikt mi nie wspomniał przy przedłużeniu umowy. W którym miejscu umowy jest zapis na ten temat?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzys 14:10 20-08-2022
    Tutaj niepotrzebnie się denerwujecie gdyż płacicie za fakturę w aplikacji MO co miesiąc i to jest właśnie to comiesięczne logowanie 😆 no chyba ze nie płacicie terminowo to wtedy zmienia postać rzeczy 🙂
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piter 22:22 07-11-2022
      A kto niby płaci za fakturę przez aplikację MO? Chyba tylko ci, którym podoba się kolejna prowizja Orange (1,50 zł) za przelew. Ja płacę przez mój bank za 0 zł.
      Odpowiedz
  • komentarz
    andrzej_borawski@wp.pl 19:29 15-09-2022
    JAJA robią z mas, A jak starszy nie umie tego dokonać. jednym słowem DYSKRYMINACJA. Brak równych PRAW. Tylko do SĄDU to podać.
    Odpowiedz
  • komentarz
    cris 19:00 30-09-2022
    Poważne traktowanie klienta który korzysta z e-faktury to automatyczne comiesięczne udzielanie mu rabatu i powiadomienie go o jego wysokości a nie zmuszanie go do grzebania w internecie i tracenie czasu. To co robicie to szopka !
    Odpowiedz
  • komentarz
    roman 22:08 07-11-2022
    W kategorii SZCZYT GŁUPORY ROKU 1 miejsce.
    Odpowiedz
  • komentarz
    dziadek 23:07 02-01-2023
    od 20 lat jestem w Orange, od marca ubr. mam nową umowę 2 -letnią. Logowałem się bez sensu na Mój Orange, aby uzyskać bonifikatę za e-fakturę. W grudniu ubr. wejscie na MO zostało zablokowane przez aktualizację, której mój smartfon Samsung kupiony w salonie Orange nie chce przyjąć, bo podobno aparat jest za stary - ma 4 lata. W salonie kazali mi wyrzucić go do kosza i kupić nowy za minimum 1000 zł. Chyba zatrudniają tam informatyków/programistów początkujących których nie stać na aktualizacje kompatybilną ze starszymi modelami smartfonów. Totalna porażka firmy i utrata dobrego imienia. Do Siego Roku dla all poszkodowanych.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin 21:11 22-03-2023
    To wszystko idzie w złym kierunku, aplikacja biedronka,żabka Orlen, McDonald, inpost, orange itd.. wszystkie wymagają uwagi , poswiecenie coraz więcej czasu,"mocnych" haseł które mają się nie powtarzać. Orange mam nadzieję że w trosce o wygodę i oszczędność czasu swoich klientów wycofasz się z obowiązku logowania.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ryszard 19:44 14-04-2023
    Nie przypominam sobie głupszego pomysłu, na który bym trafił przez ostatnie 25 lat korzystania z Internetu. Może AI powinna zastąpić autorów tego dzieła?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ewa 10:15 23-04-2023
    Podpisywałam umowę, że będę miała niższe opłaty jeżeli wyrażam zgodę na e-faktury. Miałam na poczatku umowy. Potem każdorazowo otrzymuję do zapłaty więcej. To jest nie fair. Konsultant mówi, że muszę dodatkowo się logować aby rabat za e-fakturę otrzymać. Dlaczego Orange nie wywiązuje się z umowy. Takie działania, moim zdaniem, są przeciwko swoim klientom i naciąganie ich na koszty
    Odpowiedz
  • komentarz
    Wkurzony klient 09:52 22-06-2023
    Właśnie zauważyłem że jestem, ukradkiem, robiony w trąbę przez Orange! - mam internet od Orange od wielu lat i jestem z usługi bardzo zadowolony ( jako spec IT doceniam i korzystam z efektów bardzo dobrej i dobrze zarządzaniej infrastruktury technicznej sieci Orange - przynajmniej w Warszawie). Dotąd co 2 lata odnawiałem kontrakt, płaciłem przelewem z góry całą sumę za abonament z góry, i miałem problem z głowy na dwa lata - nie loguję się do żadnych apek czy Moich Oragów. Dla Orange też chyba jestem dobrym (bezkosztowym) klientem bo nie wymagam żadnej obsługi - nawet nie wymieniam starego funboxa na nowszy bo mi wystarcza że mam "internet na końcu kabla" - resztę sam sobie obsługuję. Gdy ostatnio zalogowałem się do Orange aby hurtowo sciągnąć faktury za ostatni rok zauważyłem że mój abonament podrożał o 5 zeta a dokładnie 4,99 z powodu braku braku za e-faktury. Na infolinii poinformowano mnie że muszę się logować na apkę aby dostać te 5 zł rabatu za e- fakturę. Oczywiście zwróciłem uwagę że przedłużając umowę (telefonicznie) zgodziłem się na rabat za e-fakturę a nie na rabat za logowanie się do jakiejś apki - wszystko miało być bez zmian tylko nowa umowa na 24 miesiące. Złożyłem więc reklamację - i właśnie dostałem pisemną odpowieź: " Zapoznaśmy się z Państwa sprawą... nie uznaliśmy reklamacji...rabat przyznajemy gdy... przynajmniej raz w miesiącu logują się Państwo do Aplikacji Mój Orange.... Przywrócimy go .. gdy oba warunki będą zostaną spełnione. ..... powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego" Czyli pocałuj się w d. bo udało nam się ciebie wrobić bo nie czytasz drobnego druczku - duch Tepsy wiecznie żywy w Orange - Bezczelność tonu odpowiedzi jak u profesjonalnego oszusta. szybki telefon do mojej ciotki, rodziców (80+) i sprawdzenie faktur pokazało że oni również są robieni w trąbę - jako że z racji wieku nie będą się logować do żadnych apek - ( dodam że ciotka jest praktycznie niewidoma i nie wyobrażam sobie jak mogłaby w praktyce spełnić warunek comiesięcznego logowania się). po 5 zeta miesięcznie od każdego emeryta to całkiem niezły interes. Drogi Orange dziękuję za wkurzenie mnie - sprawę przekazałem prawnikowi z poleceniem napisania odpowiedniego profesjonalnego zawiadomnienia do uokik, i sprawdzenia możliwości uruchomienia pozwu zbiorowego ( jakiś paragraf o doprowadzeniu do niekorzystnego rozporządzenia mieniem). Drodzy klienci Orange - te 5 zeta to niby nic ale jak się przemnoży przez to przez te miliony faktur to wychodzi kilkadziesiąt milionów miesięcznie za nic - to nie przypadekczy niedociągnięcie - to całkiem dobry interes dla Orange. Zastanówcie się czy chcecie korzystać z usłuk kogoś kto was po cichu oszukuje. - Ja już zdecydowałem.
    Odpowiedz
    • komentarz
      seamek 03:43 29-08-2023
      Hej Wkurzony Kliencie, Jestem w podobnej sytuacji jesli chodzi o moja mame. . Jest wkurzona , bezsilna klientka ktora korzysta jeszcze oprocz internetu z telefonu stacjonarnego nie ma wiec wlasciwie alternatywy poza Orange. Czy jest jakas mozliwosc polaczenia z Toba sil jesli chodzi o domaganie sie zwyklej przyzwoitosci ze strony dostawcy uslugi ? wildebluecat23@gmail.com
      Odpowiedz
  • komentarz
    Nikt 17:52 19-12-2023
    Moim skromnym zdaniem takie praktyki są brzydką sztuczką. Opłata za abonament mam stałą i ustawioną płatność co miesiąc właśnie w wysokości z umowy (po rabatach) a tu nagle przychodzi faktura większą o 5zl. Niby mała kwota ale denerwuje i gdybym tego nie zauważył rachunek byłby nie opłacony a potem zapewne telefony z ponagleniem i nerwy, ewentualnie spór z konsultantem. W umowie jak mi pani z punktu Orange(salonu) pokazała jest to śmiesznie zapisane..jeszcze się nie spotkałem z taką praktyka i myślę że powinni się temu przyjrzeć z UOKiK
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej