;

Odpowiedzialny biznes

Internet jest kobietą (0)

Kasia Barys

8 marca 2010

Internet jest kobietą
0

Internet jest kobietą! To nie trawestacja słynnego zdania z „Seksmisji”. To wynik badań za 2009 rok. Internet nie jest już typowym męskim medium. I nie potrzeba do tego parytetów. Ponad połowa użytkowników to my – kobiety właśnie. Po raz pierwszy przeprowadzono segmenatcję całego rynku. Już teraz wiadomo czego w internecie szukamy, jakie jesteśmy jako użytkownicy internetu. Reklamodawcy internetowi mają nas jak „na talerzu”. A niektórzy mówią, że jesteśmy nieodgadnione!?

kobieta w sieci

Wg raportu Gemius wyróżniono 5 typów. NORMALESKI (32%) to panie z ustabilizowaną sytuacją życiową, często mężatki i matki, nierezygnujące z kariery zawodowej. Podzielają wartości pragmatyczne, cenią życie rodzinne, zdrowie i pracę. Dobrze wykształcone, nie traktują zakupów jako rozrywki samej w sobie. SIATKARKI (25%) – często można spotkać je idące z siatkami pełnymi zakupów dla całej rodziny. Są internetowymi odpowiednikami Matki Polki. Poświęcają się dla rodziny, nie realizują własnych pasji. Mieszkają głównie w mniejszych miejscowościach i na wsi, są gorzej wykształcone niż pozostałe grupy. Niezbyt lubią zakupy, ale są otwarte na promocje konsumenckie. SZAFIARKI ( 13%) są dobrze sytuowane, wykształcone, młode. Są singielkami bądź pozostają w wolnych związkach. Interesują się  modą i nowinkami, cenią niezależność i możliwość samorealizacji. Ich główne hobby to zakupy i to markowe. W wolnym czasie chodzą do klubów i kina. KULTURYSTKI (10%) – to młode pasjonatki kina, teatru i książek, które nie przegapią żadnego znaczącego wydarzenia kulturalnego. Często są to studentki, które wolą wydać zarobione pieniądze na spektakl niż na modę. Nie lubią promocji oraz unikają dużych centrów handlowych. TENISISTKI (20%) to najmłodsze internautki. Są to dziewczyny w wieku licealnym, często zamieszkujące mniejsze miejscowości, dla których ważne są takie wartości, jak miłość, przyjaźń i wiara. W wolnym czasie lubią robić zakupy. To mało świadome konsumentki, ich słabością są katalogi wysyłkowe.

Udostępnij: Internet jest kobietą
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Sieć

Wymiana i tranzyt ruchu IP nie będą regulowane (0)

Wojtek Jabczyński

5 marca 2010

Wymiana i tranzyt ruchu IP nie będą regulowane
0

„Zdaniem Komisji użytkownicy Internetu w Polsce korzystają już z dobrodziejstw konkurencji w usługach, a ceny spadają, wobec czego nie ma potrzeby nakładania dodatkowych obciążeń regulacyjnych.” I dalej „Komisja uważa ponadto, że poddanie tych rynków regulacji mogłoby mieć negatywne skutki dla alternatywnych operatorów oferujących usługi tranzytu i zniechęcać ich do inwestowania w infrastrukturę sieciową.” To cytaty z dzisiejszej decyzji KE, która de facto oznacza, że UKE musi wycofać się z planów uregulowania rynku usług wymiany ruchu internetowego w Polsce. Od początku wyrażaliśmy opinię, że regulacja tego segmentu rynku nie jest konieczna. Podkreślaliśmy, że w krajach UE taka regulacja nie występuje, a peering nie jest wprowadzany drogą administracyjną lecz jest wynikiem dobrowolnych umów zainteresowanych stron. Dlatego cieszę się, że sprawa wreszcie znalazła pozytywny finał, a decyzja KE została podjęta, mimo zgłaszanych przez polskiego regulatora problemów z tłumaczeniami dokumentów, co nagłośniły niedawno nasze media 🙂

Udostępnij: Wymiana i tranzyt ruchu IP nie będą regulowane
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Już rok działa 116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka (0)

Monika Kulik

5 marca 2010

Już rok działa 116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka
0

Równo rok temu wspólnie z Fundacją ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych uruchomiliśmy linię 116 000, czyli bezpłatny Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka.

5000 połączeń, 199 zgłoszeń o zaginięciach i 163 odnalezione dzieciaki – tyle udało się zrobić w ciągu roku działania linii 116 000. Za każdą z tych liczb kryje się dramat rodziny, która wszelkimi sposobami szuka pomocy i ma tylko jeden cel – odnaleźć swoje dziecko. Jak szukać, co robić, czy czekać 24 godziny, by zgłosić się na policję? Jak myśleć racjonalnie, gdy emocje są tak silne? Dzięki specjalistom z ITAKI rodziny mogą uzyskać informacje, pomoc w poszukiwaniach, wsparcie psychologa i poradę prawną – zawsze: 24 h i 7 dni w tygodniu.

Przez pierwszy rok działania telefon ITAKI dzwonił już ponad 5 000 razy. Rodzice i opiekunowie zaginionych dzieci zgłaszają zaginięcie lub proszą o poradę, bo boją się, że ich dziecko zaginie lub ucieknie z domu. Pod numer 116 000 dzwonią też policjanci, informatorzy, dziennikarze i nastolatki.

Polska była 6 krajem w Europie, który zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej uruchomił taką linię. Jako firma daliśmy bezpłatnie platformę technologiczną, dzięki której 116 000 jest dostępny we wszystkich sieciach. TP zapewnia też obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach jego funkcjonowania.

Udostępnij: Już rok działa 116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej