Sieć

Jak to działa #7 – pierwszy test 5G

Piotr Domański Piotr Domański
12 września 2018
Jak to działa #7 – pierwszy test 5G

Orange i Huawei po raz pierwszy w Polsce uruchomiły testową stację bazową 5G poza murami laboratorium. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że mogliśmy pokazać Wam te testy okiem blogowej kamery. A jest co, bo gdy rzuciłem przy jednym z kolegów, który brał udział w testach „W sumie to tworzymy tu historię” to odpowiedź była krótka: „wiem”.

Zapraszam do oglądania, zobaczcie jak się „robi” 5G, o testach możecie przeczytać także w komunikacie prasowym.

Testowaliśmy przede wszystkim to, w jaki sposób wysokie częstotliwości – 3,4 GHz, zbliżone do tych, na których pracować będzie w przyszłości sieć 5G w Polsce zachowują się w warunkach miejskich. Warunkach, gdzie sygnał stacji bazowej może być zakłócany przez inne urządzenia elektroniczne i gdzie liczne budynki nie ułatwiają zadania.

Im wyższa częstotliwość, tym to tłumienie, jak się fachowo nazywa jest większe. Zresztą pisałem już o tym kiedyś na blogu w tekście Częstotliwość częstotliwości nierówna. Obecnie najwyższą częstotliwością, którą wykorzystuje sieć mobilna jest 2600 MHz, czyli 2,6 GHz. Więcej – 5 GHz wykorzystuje obecnie na przykład domowe WiFi. Jednak sieć mobilna to nie domowy modem, lecz rozwiązanie, które musi obsłużyć tysiące urządzeń czasem na sporej powierzchni. Dlatego tak ważne jest przetestowanie jak to wszystko zadziała właśnie w mieście. Zresztą ten wątek pojawiał się nam także przy okazji testów, które prowadziliśmy z innogy.

Antena, którą wykorzystaliśmy w teście, dostarczona wraz z resztą sprzętu przez Huawei obsługuje tak zwane massive MIMO. Jeżeli pamiętacie tekst o MIMO 4x4 to massive MIMO to w zasadzie „prawie” to samo, tylko dużo, dużo bardziej. W środku takiej anteny znajdują się dziesiątki małych… antenek (nie ma lepszego słowa). Każda może nadawać do innego urządzenia w tym samym czasie.

P.S. Cieszę się, że odwiedziliśmy Gliwice jeszcze z jednego powodu. Po raz pierwszy mogłem zobaczyć słynną Radiostację Gliwicką. To kawał historii bądź co bądź telekomunikacji, a przy okazji najwyższa w Europie, a być może na świecie drewniana konstrukcja, wykonana z drewna modrzewiowego. Ma 111 metrów wysokości i robi wrażenie. Nie mogło jej zabraknąć w nagraniu ;-)

Radiostacja w Gliwicach - blog Orange Polska

Mediateka

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 12:27 12-09-2018

Piotr D pogromca limitów ;p Materiał super 🙂 Czekamy na komercyjne 5 G 🙂

Odpowiedz
Robert
Robert 13:09 12-09-2018

A co z vRAN?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 13:31 12-09-2018

    Nie zapominamy o tym 😉

    Odpowiedz
juzew
juzew 18:05 12-09-2018

A zasięg tego 5G na 3.4GHz przy obecnych polskich normach PEM skończył się zapewne za rogiem najbliższego budynku. Nie mówiąc już o wejściu do środka.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:49 12-09-2018

    W sumie to jednym z celów tych testów było sprawdzenie tego.

    Odpowiedz
      jjjj
      jjjj 23:32 12-09-2018

      I jakie wnioski? Upchnie się jeszcze kawałek 5G w te normy bez ograniczania mocy 2G/3G/LTE?

      Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 22:30 12-09-2018

Ciekawe jak zachowa się sieć 5G gdy zostanie uruchomiona komercyjnie. Pamiętam gdy wdrażano LTE większość zachwalała,że sieć ta jest odporna na przeciążenia a praktyka zweryfikowała,że jest inaczej.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 13:50 23-09-2018

    @Krzysiek87, w czasach, gdy zachwalano, że 4G będzie odporna na przeciążenia, nikt jeszcze nie sądził, że będzie możliwe przepalenie takiej ilości danych, jak obecnie to ma miejsce w sieci mobilnej. Pozwolę sobie zaryzykować, że każdą ilość transferu i każdą przepustowość można bez problemu zapchać. Wejdą nowe technologie, wejdzie rozszerzona rzeczywistość i już okaże się, że nawet 1 Gb/s to za mało.

    Odpowiedz
mike278
mike278 11:51 14-09-2018

Nie na temat. Gratulacje za esimy, mam jednak obawę czy nie odbiją się czkawką jak dorwą się do tego politycy ze swoimi pomysłami.

Odpowiedz
    Pan Pikuś
    Pan Pikuś 09:58 17-09-2018

    A co masz na myśli?

    Odpowiedz
M:)
M:) 00:44 21-09-2018

A gdzie kask na dachu, przy krawędzi? Przepisy BHP się kłaniają, nie mówiąc już o szelkach (uprząż), asekuracja itd…

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 13:47 23-09-2018

    Na całe szczęście wszyscy cali 😉

    Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 17:12 22-04-2019

Gliwicka Wieża Eiffela warta odwiedzenia dla każdego kto interesuje się budownictwem, fajnie że o niej wspomniałeś.

Odpowiedz

Sieć

„Wyciskamy” sieć mobilną – część 2

Piotr Domański Piotr Domański
10 września 2018
„Wyciskamy” sieć mobilną – część 2

Tak jak zapowiadałem w ubiegłym tygodniu - czas na kolejny tekst o naszej sieci mobilnej. W środę było o częstotliwościach i refarmingu. Dzisiaj czas na drugą część układanki czyli optymalizację konfiguracji sieci. Często niewielkie zmiany  w ustawieniach mogą dać bardzo dobre rezultaty. Zmiany, za które się zabraliśmy polegają na tym, by sieć lepiej zarządzała dostępnymi pasmami i technologiami i sprawniej przerzucała Was na te, które zapewnią najlepszą jakość i szybkość.

Wybierzemy Ci wolny pas na autostradzie

Lubię porównanie agregacji 4G LTE do pasów na drodze – im więcej pasów, tym większy ruch jest potrzebny, by zrobił się korek. Samochody jadą płynniej, warunki są bardziej komfortowe dla kierowców. Co więcej Ferrari - czyli smartfon z wysokim CAT - będzie mogło się bardziej rozpędzić na 4-pasmowej drodze niż na osiedlowej z jednym pasem.

Chcesz przeczytać więcej o agregacji pasma? Zajrzyj do tekstu 40 MHz transferu, czyli o agregacji pasma 4G LTE.

Teraz wyobraźcie sobie, że ktoś mówi Wam „prawy pas jest mocno zapchany, na środkowym autobus wyprzedza TIR-a, ale lewy puściutki, jedź po nim”. I odpowiedni komunikat dostaje każdy samochód, który jedzie po drodze, którą dzięki temu można optymalnie zagospodarować. Właśnie tę robotę robi Mobility Load Balancing. To algorytm, którego zadaniem jest odpowiednie rozłożenie użytkowników pomiędzy czterema warstwami częstotliwości 4G LTE. Uwzględnia obciążenie stacji bazowej, a także każdej z warstw osobna.

Po co korzystać z 3G jak obok masz 4G LTE?

Sieć musi pracować tak, by nasz smartfon zawsze korzystał z najlepszej dostępnej w danym miejscu technologii. Dlatego odpaliliśmy mechanizm Redirection, który przekierowuje aktywnych użytkowników sieci 3G na sieć 4G, nawet w trakcie transmisji danych. Wcześniej to także działało, ale tylko po zakończeniu transmisji. Niby niewielka różnica, ale także tutaj - na blogu - było sporo pytań od kierowców, korzystających z GPS na telefonie. Przy włączonym na potrzeby nawigacji transferze danych ich telefony, nawet po wjechaniu w zasięg sieci 4G LTE, nadal korzystały z 3G. Jakiś czas temu te pytania się skończyły, już wiecie czemu ;-)

Podobne rozwiązanie zastosowaliśmy do przerzucania ruchu między siecią 2G, a 3G. Tutaj ma to znaczenie głównie dla rozmów. Wiecie – HD Voice lepsze ;-). Nazywa się to Network Traffic Steering i pozwoliło od początku roku, gdy je wdrożyliśmy, przerzucić ponad 30% ruchu z sieci 2G do sieci 3G.

Migracja ruchu głosowego między siecią 2G, a 3G

Informacyjnie – erlang to moja ulubiona jednostka w telekomunikacji. Oznacza ona jedną „godzinorozmowę” ;-) Czyli jedną rozmowę trwającą godzinę lub dziesięć rozmów trwających po sześć minut lub trzy rozmowy trwające po dwadzieścia minut… i tak można (prawie) w nieskończoność. Choć dla przeciętnego odbiorcy dość abstrakcyjna, to dla kolegów zajmujących się obsługą sieci ma kluczowe znacznie, bo pozwala pokazać w prosty sposób obciążenie sieci. Dlatego jest bardzo powszechna. Nieco inna definicja jest na Wikipedii.

Smartfoniku powiedz przecie…

Zasada każdego dobrego turysty mówi – gdy nie wiesz co zrobić, zapytaj „lokalsa”. Wyszliśmy z tego samego założenia wdrażając Closed loop MIMO. To funkcja, dzięki której smartfon lub modem może raportować sieci jakość wykorzystywanego kanału. Bo w sumie to taka stacja bazowa (a dokładnie eNodeB, bo mówimy przecież o sieci 4G) nie wie jaka jest jakość sygnału, który ostatecznie dociera do smartfona.

W sumie to nie wiedziała. Teraz już wie.

Testy tego rozwiązania pokazały zwiększenie prędkości o ponad 10% w łączu do klienta, a po włączeniu w całej sieci odnotowaliśmy wzrosty rzędu 7-9% dla przeciętnego użytkownika.

Niby nie mówimy o porażających wzrostach prędkości. Z 40 Mb/s nie zrobi się nagle 120. Ale poprawa pojemności sieci, kilkuprocentowe wzrosty prędkości i cały proces refarmingu przekłada się poprawę średniej prędkości także na tych stacjach, które są najbardziej obciążone ruchem – w dużych miastach, czy na węzłach komunikacyjnych – wszędzie tam, gdzie rodacy w trudzie i znoju najczęściej pochylają się nad smartfonem ;-)

A jeżeli chcecie przeczytać tekst więcej o refarmingu zajrzyjcie do tekstu „Wyciskamy” sieć mobilną oraz do komunikatu prasowego Orange Polska przeznaczy więcej pasma na LTE 4G.

Komentarze

Klient
Klient 15:19 17-04-2025

Są jakieś plany na obszar Łańcut – Przeworsk? Przebiega tam autostrada, linia kolejowa, droga krajowa, a najbliższe nadajniki oddalone od siebie ponad 10km.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:49 24-04-2025

    Jest w planach na ten rok stacja w miejscowości Wątocze (Dębina).

    Odpowiedz
tom
tom 15:35 17-04-2025

Dzień dobry, czy w najbliższym czasie planowana jest modernizacja nadajnika 26003 (ID: 27765), Starachowice ul. Na Szlakowisku 8. Czy w ramach tej modernizacji przewidywane jest również uruchomienie C-Band? Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:33 18-04-2025

    Ta stacja jest już po modernizacji – w ubiegłym roku. Na ten moment nie mamy planu uruchomienia na niej 5G C-band.

    Odpowiedz
Nikodem
Nikodem 16:43 17-04-2025

Czy możemy liczyć na dowieszenie Waszych anten do stacji Play – WAD7010 Izdebnik ? 🙂 To poprawi sygnał który jest mizerny niestety 🙁

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:51 24-04-2025

    Na ten moment niestety nie.

    Odpowiedz
Oliwier
Oliwier 18:44 17-04-2025

Czekamy na pasmo C w Kostrzynie Wielkopolskim🫡

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:35 18-04-2025

    Mamy w planach na ten rok 🙂

    Odpowiedz
Oliwier
Oliwier 18:45 17-04-2025

Przydałby się nadajnik między miejscowością Głobino, a Warblewo (76-200). Zasięg mega zrywa przy połączeniach 🙁

Odpowiedz
Oliwier
Oliwier 18:47 17-04-2025

Czy nadajnik w miejscowości Wróblewo 62-025 będzie we wrześniu 2026?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:52 24-04-2025

    Nie wiem skąd informacja o wrześniu. W tym momencie nie mamy w planach budowy nowej stacji w tej miejscowości.

    Odpowiedz
Igor
Igor 13:43 18-04-2025

Na zachód od Tarnowa to jedna wielka porażka zgłaszanie problemu zasięgu od lat i nic pley stawia maszty jeden po drugim Orange nic .

Odpowiedz
turysta
turysta 14:31 18-04-2025

Co z zasięgiem Orange w Wołosate? Pozostali operatorzy tam mają zasięg tylko Orange kuleje…

Odpowiedz
Turysta
Turysta 14:34 18-04-2025

Co z zasięgiem sieci w Wołosate (Bieszczady)? Wszyscy operatorzy tam działają tylko Orange zostało z tyłu. Macie jakieś plany na poprawę zasięgu??

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:05 25-04-2025

    W tej części woj. podkarpackiego uruchomiliśmy w zeszłym roku stacje w miejscowościach Myczkowce, Terka, Nadolany. Kwestia budowy stacji w Wołosate jest na etapie analiz.

    Odpowiedz
Zbniew
Zbniew 15:40 18-04-2025

Czy w planach na ten rok jest modernizacja stacji na 5G w paśmie C na nadajnikach Lenartowo,Gaj,Wilczyn?

Odpowiedz
Michał
Michał 18:14 18-04-2025

Witam kiedy można spodziewać 5 G w paśmie C w miejscowości Rostarzewo w Wielkopolsce pozwolenie na pasmo C jest od Stycznia tego roku.

Odpowiedz
Andrzej
Andrzej 20:34 18-04-2025

Dzień dobry,

Czy w najbliższym czasie planowane są modernizacje i uruchomienie pasma C na nadajnikach w gminie Czernica?

Pozdrawiam,

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:41 25-04-2025

    Dzień dobry, w tym roku zmodernizujemy wszystkie 5 stacji bazowych w Czernicy.

    Odpowiedz
Jaro
Jaro 21:07 18-04-2025

Inwestujecie w nowe stacje bazowe i technologie i bardzo dobrze Ale może byście jednak reagowali na sugestie swoich klientów którzy tak jak chociażby ja często pod nosem przeklina bo zasięg u nas prawie żądny. Nadajnik wciąż przeciążony z niskiego stosunkowo komina. Było już tyle próśb interwencji i nic bez echa.. Może coś się poprawi jak wyłączycie u nas 3g choć wątpię. Jest blisko nadajnik Play wystarczyłoby się dogadać wam między sobą żeby z niego emitowac sygnał. Prócz spektakularnych inwestycji miejcie też na uwadze innych którzy uczciwie płacą a pozostają prawie bez zasięgu.
Mieszkaniec Strumienia woj śląskie

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:32 25-04-2025

    Gwarantuję, że mamy na uwadze jakość świadczonych usług i zadowolenie użytkowników sieci. W tym roku w Strumieniu zmodernizujemy 4 z 6 zlokalizowanych tam stacji bazowych. W ramach tej modernizacji uruchomimy dodatkowe warstwy LTE, które wzmocnią zasięg i pojemność sieci. Dodam, że 2 pozostałe stacje przeszły modernizację w 2023 roku.

    Odpowiedz
Krystian
Krystian 04:14 19-04-2025

Kiedy zaktualizujecie mape żeby widzieć gdzie nie ma sieci 3G bo w mojej miejscowości zostało już wyłączone a na mapie pokazuje dalej

Odpowiedz
Marcool
Marcool 07:11 19-04-2025

Kiedy będzie 5g w Chrzanowie, woj małopolskie 32-500 ?

Odpowiedz
Danuta
Danuta 08:31 19-04-2025

Wy macie choć trochę
Kosobudz ,lubuskie ,zero zasięgu komórki i internetu .Jesteśmy w lesie i trochę w dole
Nic nie dociera .Jesteśmy wykluczeni że społeczeństwa. Ani jeden operator nie odpowiedział na petycję. Ktoś nam pomoże?

Odpowiedz
Kuba
Kuba 11:27 19-04-2025

Coś wiadomo o CBandzie w lokalizacji: Rzgów plac 500-lecia 7? I jak tam modernizacja stacji wŁodzi, które nie mają aktualnie L900 mimo że miały wcześniej U900?

Odpowiedz
Driver
Driver 12:21 19-04-2025

W Ostrowie wielkopolskim przydałoby się pasmo c w centrum miasta! Bo LTE w centrum ledwo zipie.

Odpowiedz
BIAŁYSTOK
BIAŁYSTOK 13:31 19-04-2025

TO CHYBA JAKIŚ CHWYT MARKETINGOWY.W woj.podlaskim zasięg to jakaś kpina.Pozdrawiam !

Odpowiedz
Asdf
Asdf 17:14 20-04-2025

Witam. Czy jest może planowany nadajnik w Lubartowie (woj. Lubelskie)?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:07 25-04-2025

    Mamy w planach rozbudowę sieci w Lubartowie, jesteśmy na wstępnym etapie procesu. Na ten moment nie jestem w stanie podać terminu.

    Odpowiedz
KrotoszynWlkp
KrotoszynWlkp 21:30 20-04-2025

Było bardzo miernie ale teraz nie można już narzekać działa super i nie ma takiej lipy jak wcześniej🔥 dzięki

Odpowiedz
Paweł
Paweł 13:45 21-04-2025

Witam.Czy jest szansa na poprawę zasięgu w gminie Wieczfnia Kościlna i pobliskich miejscowosciach?

Odpowiedz
Rob67
Rob67 16:45 22-04-2025

Niestety z pasmem C w Orange są prawdopodobnie konfiguracyjne problemy. Jeśli w stacji koegzystuje DSS 2100MHz, to w zdecydowanej większości stacji w różnych częściach kraju jest problem z zalogowaniem terminala do band C. Pomaga dopiero tryb offline w telefonie i ponownie online. Przetestowane na różnych modelach

Odpowiedz
Marcin
Marcin 22:15 22-04-2025

Witam czy doczekamy się lepszego zasięgu Orange w Tuchowie małopolska brak słów rok za rokiem czarna dup……

Odpowiedz
Jaś
Jaś 08:53 23-04-2025

Dalej czekam na nadajnik we wsi Biała w gminie Wieleń

Odpowiedz
Yoyo
Yoyo 12:13 23-04-2025

Kiedy planujecie wybudować nadajnik w powiecie Pińczowskim w gminie Złota?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:11 25-04-2025

    W ubiegłym roku uruchomiliśmy nową stację w sąsiedniej gminie Pińczów, która wzmacnia sieć i zasięg również na terenie gminy Złota. Nie mamy obecnie planu na dalszą rozbudowę w gminie Złota.

    Odpowiedz
Piotr
Piotr 13:01 23-04-2025

Dzień Dobry. Pani Kingo, czy posiada Pani wiedzę kiedy może być uruchomione 5G o częstotliwości 2100 MHz na stacji o nr 10573? Orange posiada zgodę na uruchomienie tego zakresu na podstawie pozwolenia nr MNET/15/77089/14/25. Stacja jesienią ubiegłego roku była modernizowana i byłem przekonany, że właśnie ze względu na uruchomienie ww. 5G. Niestety tak się nie stało i LTE jakie jest tam „siane” jest dość intensywnie zapychane. Nadmienię, że pod koniec ubiegłego roku stałem przed wyborem operatora i tylko ze względu na posiadane pozwolenie na uruchomienie ww. 5G zdecydowałem się na Waszą ofertę dostępu do Internetu. Jednak jak na ironię Orange do tej pory nie uruchomił usługi a konkurencja, która sieje masz nieco dalej od mojej lokalizacji, całkiem niedawno uruchomiła swoje 5G w paśmie C. Będę wdzięczny za informację zwrotną. Pozdrawiam.

Odpowiedz
Gabriel
Gabriel 13:56 23-04-2025

A w Częstochowie poziom sygnału LTE i zasięg coraz słabszy. Czy to przypadek czy celowe działanie aby wymusić przechodzenie do innych operatorów?

Odpowiedz
Klient
Klient 15:43 23-04-2025

Dzięki za modernizacje muzealnych stacji, ogromny skok prędkości po uruchomieniu wszystkich pasm LTE zamiast 1-2. Szkoda tylko, że w otoczeniu tak dobrych stacji nadal są stacje na pozwoleniu T-mobile które mają tylko L800 i sygnał z nich emitowany działa na szkodę klientów Orange.

Odpowiedz
Sebastian
Sebastian 16:54 23-04-2025

Witam Pani Kingo.Czy jest planowana poprawa zasięgu w gminie Wieczfnia Kościelna powiat Mława ? W pobliskich miejscowościach występuje bardzo słaby zasięg LTE przeważnie występuje 2G ( wewnątrz budynków) ( Niestety włączenie LTE 900 na pobliskich stacjach BTS nie pomogło).

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:14 25-04-2025

    Mamy w planach na pierwsze półrocze modernizację stacji w Kuklinie – uruchomione dodatkowe warstwy LTE zwiększą zasięg i pojemność sieci. Na razie nie mamy planów budowy nowej stacji w tej okolicy. Jeśli są problemy zasięgowe, zachęcam do zgłaszania tego przez Obsługę Klienta.

    Odpowiedz
Kacper
Kacper 17:19 23-04-2025

Czy możecie zainstalować swoje anteny na wieży Play MLA4425 Windyki? Dzięki tej stacji w znacznym stopniu poprawiłby się zasięg Orange w miejscowościach takich jak Windyki,Grzybowo,Wąsosze.W tych miejscowościach zasięg Orange LTE nawet na zewnątrz jest nieosiągalny. Z góry dziękuję za odpowiedz .

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:16 25-04-2025

    Na dziś nie mamy takiego planu, ale może się to oczywiście zmienić.

    Odpowiedz
Mieszkaniec
Mieszkaniec 12:50 24-04-2025

Czy gmina Zduńska Wola, wsie Zamłynie, Annopole doczekają się jakiejś poprawy? Tu nawet na zewnątrz nie można się dogadać, trzeba się wspinać na wysokości, a nie każdy ma piętrowy dom! Przydałby się jakiś ekstra nadajnik, Play postawiło.

Odpowiedz
Voen776
Voen776 15:04 24-04-2025

Okolice Suwałk to jest tragedia z waszym zasięgiem. Jak tu nie poprawi się nic to wracam do konkurencji

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 20:29 25-04-2025

Dzień Dobry.Pani Kingo czy jest planowana modernizacja nadajników w miejscowości Wieczfnia-Kolonia i Kuklin?.W gminie Wieczfnia Kościelna a w szczególności w okolicznych miejscowościach jest bardzo słaby zasięg LTE..pomimo wyłączenia 3g i włączenia pasma czestotliwości 900.Czy są planowane jakieś modernizacje sieci bo w okolicznych miejscowosciach takich jak np Wąsosze,Grzybowo,Grzybowo-Kapuśnik czy Windyki zasięg LTE „4G” jest praktycznie nieosiągalny ??

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
Tomasz
Tomasz 08:31 26-04-2025

Pani Kingo czy jest szansa na jakikolwiek kontakt z Waszej strony, jeśli mamy na terenie gminy problemy z zasięgiem, mieszkańcy je regularnie zgłaszają, można założyć dobrą wolę władz gminy na rozbudowę sieci, tylko po prostu nie ma się w ogóle do kogo zwrócić, bo przecież nie zadzwonię do konsultanta na infolinię w tej sprawie (z całym szacunkiem dla nich). Ale czy w ogóle ktoś może rozważyć temat.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 12:58 26-04-2025

Robicie tyle nadajników, zróbcie jaki kolwiek w Leszczudół-Nowiny pod Wyszków w którym ciężko się dodzwonić z jakiej kolwiek sieci nie mówiąc o internecie. Pozdrawiam

Odpowiedz
Yoyo
Yoyo 21:05 27-04-2025

Mam pytanie: To co dały te wszystkie petycje do UKE w sprawie poprawy zasięgu w naszej gminie, padła też odpowiedź od Was że nadajnik ma powstać – przynajmniej tak urząd gminy się chwalił przed wyborami, a tu się od Pani dowiaduje że jednak nie. Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:46 29-04-2025

    Nie wiem co przekazał urząd gminy, więc nie jestem w stanie się do tego odnieść. Mogę powiedzieć tyle, że na terenie samej gminy Złota nie planowaliśmy inwestycji, ale – tak jak napisałam wcześniej – w okolicy, od strony Woli Chroberskiej, w gminie Pińczów uruchomiliśmy w zeszłym roku roku stację bazową. Jeden z jej sektorów jest skierowany w stronę gminy Złota. Taką informację przekazaliśmy w odpowiedzi na pismo z UKE.

    Odpowiedz
Liokko
Liokko 10:09 28-04-2025

Witam serdecznie.
Czy w Powiecie Lipnowskim woj. Kujawsko-pomorskie, a dokładnie chodzi o Zaduszniki 87-612 Czy jest coś w planach o nowy BTS? Czy nawet modernizacja nadajnika w Nowej Wsi na 5g?
Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedz
Krystian
Krystian 13:37 29-04-2025

Pani Kingo czy jest planowana modernizacja nadajników w miejscowości Wieczfnia-Kolonia i Kuklin?.W gminie Wieczfnia Kościelna a w szczególności w okolicznych miejscowościach jest bardzo słaby zasięg LTE..pomimo wyłączenia 3g i włączenia pasma czestotliwości 900.Czy są planowane jakieś modernizacje sieci bo w okolicznych miejscowosciach takich jak np Wąsosze,Grzybowo,Grzybowo-Kapuśnik czy Windyki zasięg LTE „4G” jest praktycznie nieosiągalny ??

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
Yoyo
Yoyo 17:20 29-04-2025

Dziękuję Pani Kingo za odpowiedź, jeśli ma pani na myśli nadajnik w Kozubowie [Orange (26003) ID: 27428] to on zbyt wiele nie poprawił 🙂 a przynajmniej nie tam gdzie obiecywano poprawę. Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 16:31 30-04-2025

    Tak, chodzi o nadajnik w Kozubowie. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Preev
Preev 08:38 30-04-2025

Dzień dobry
Czy maszt w miejscowości Zendek ID:34256 będzie uruchomiony przed wakacjami?
Pozdrawiam

Odpowiedz
huzi32
huzi32 16:45 30-04-2025

a co z miejscowosciami po powodzi kotlina klodzka a konkretnie Stronie Ślaskie .. byl przekaznik tymczasowy 5G ale go zabraliscie i dupa zero 5G w Stroniu <Śląskim co dalej... mcie jakies plany

Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 17:20 30-04-2025

Witam.Co z modernizacja nadajników w miejscowości Wieczfnia-Kolonia i Kuklin?.W gminie Wieczfnia Kościelna a w szczególności w okolicznych miejscowościach jest bardzo słaby zasięg LTE..pomimo wyłączenia 3g i włączenia pasma czestotliwości 900.Czy są planowane jakieś modernizacje sieci bo w okolicznych miejscowosciach takich jak np Wąsosze,Grzybowo,Grzybowo-Kapuśnik czy Windyki zasięg LTE „4G” jest praktycznie nieosiągalny.

Odpowiedz
Preev
Preev 06:40 03-05-2025

To zapytam inaczej, od kogo można uzyskać taką informację? Jest to bardzo ważne dla wielu osób z okolicy…

Odpowiedz
Marcin Bilski
Marcin Bilski 10:37 03-05-2025

Skalmierz gm Błaszki
Stawiają nowy maszt.
Fizycznie już jest.
Macie info jaka sieć go uruchamia?

Odpowiedz
Kacper
Kacper 13:31 05-05-2025

Czekam na więcej nadajników z C-Band w Radomsku i jakiś w Przedborzu.

Odpowiedz
Tczewiak
Tczewiak 13:11 09-05-2025

Czy jest planowana rozbudowa i lepsze pokrycie os. Bema oraz os. Czyżykowo w Tczewie? Niestety, jest jeden nadajnik przy Bałdowskiej 1, Tczew, ale nadajnik jest dosyć daleko i pokrywa powierzchnią bardzo duży obszar.
To duże osiedla, jednak przepustowość i zasięg pozostawia wiele do życzenia, na tle konkurencji.

Odpowiedz
Dominik
Dominik 12:00 21-05-2025

Miejscowosc Kamien gmina czernichów 32-070, kiedy będzie nadajnik Orange?

Odpowiedz

Rozrywka

Internet w Orange dla Firm

Stella Widomska Stella Widomska
10 września 2018
Internet w Orange dla Firm

Każdy kto posiada własną firmę (zwłaszcza taką mniejszą) wie, że ma w niej wiele etatów – jest prezesem, działem sprzedaży, infolinią, a nawet obsługą firmowego fanpage’a. W takiej firmie  podstawą jest być blisko klienta. A do tego najlepiej mieć internet i rozmowy bez limitu w Orange dla Firm. Teraz w zestawie z wodoodpornym Huawei P20 Pro z wytrzymała baterią i zestawem samochodowym.

I garść informacji na temat nowego spotu. Za jego kreację odpowiada Havas Warsaw, produkcję Tyrka Studio, postprodukcję Miło. Dźwiękiem zajął się Lunapark, media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media, a spot wyreżyserował Kolektyw Reżyserski Państwo Rodzeństwo.

 

Komentarze

Klient
Klient 15:19 17-04-2025

Są jakieś plany na obszar Łańcut – Przeworsk? Przebiega tam autostrada, linia kolejowa, droga krajowa, a najbliższe nadajniki oddalone od siebie ponad 10km.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:49 24-04-2025

    Jest w planach na ten rok stacja w miejscowości Wątocze (Dębina).

    Odpowiedz
tom
tom 15:35 17-04-2025

Dzień dobry, czy w najbliższym czasie planowana jest modernizacja nadajnika 26003 (ID: 27765), Starachowice ul. Na Szlakowisku 8. Czy w ramach tej modernizacji przewidywane jest również uruchomienie C-Band? Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:33 18-04-2025

    Ta stacja jest już po modernizacji – w ubiegłym roku. Na ten moment nie mamy planu uruchomienia na niej 5G C-band.

    Odpowiedz
Nikodem
Nikodem 16:43 17-04-2025

Czy możemy liczyć na dowieszenie Waszych anten do stacji Play – WAD7010 Izdebnik ? 🙂 To poprawi sygnał który jest mizerny niestety 🙁

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:51 24-04-2025

    Na ten moment niestety nie.

    Odpowiedz
Oliwier
Oliwier 18:44 17-04-2025

Czekamy na pasmo C w Kostrzynie Wielkopolskim🫡

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:35 18-04-2025

    Mamy w planach na ten rok 🙂

    Odpowiedz
Oliwier
Oliwier 18:45 17-04-2025

Przydałby się nadajnik między miejscowością Głobino, a Warblewo (76-200). Zasięg mega zrywa przy połączeniach 🙁

Odpowiedz
Oliwier
Oliwier 18:47 17-04-2025

Czy nadajnik w miejscowości Wróblewo 62-025 będzie we wrześniu 2026?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:52 24-04-2025

    Nie wiem skąd informacja o wrześniu. W tym momencie nie mamy w planach budowy nowej stacji w tej miejscowości.

    Odpowiedz
Igor
Igor 13:43 18-04-2025

Na zachód od Tarnowa to jedna wielka porażka zgłaszanie problemu zasięgu od lat i nic pley stawia maszty jeden po drugim Orange nic .

Odpowiedz
turysta
turysta 14:31 18-04-2025

Co z zasięgiem Orange w Wołosate? Pozostali operatorzy tam mają zasięg tylko Orange kuleje…

Odpowiedz
Turysta
Turysta 14:34 18-04-2025

Co z zasięgiem sieci w Wołosate (Bieszczady)? Wszyscy operatorzy tam działają tylko Orange zostało z tyłu. Macie jakieś plany na poprawę zasięgu??

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:05 25-04-2025

    W tej części woj. podkarpackiego uruchomiliśmy w zeszłym roku stacje w miejscowościach Myczkowce, Terka, Nadolany. Kwestia budowy stacji w Wołosate jest na etapie analiz.

    Odpowiedz
Zbniew
Zbniew 15:40 18-04-2025

Czy w planach na ten rok jest modernizacja stacji na 5G w paśmie C na nadajnikach Lenartowo,Gaj,Wilczyn?

Odpowiedz
Michał
Michał 18:14 18-04-2025

Witam kiedy można spodziewać 5 G w paśmie C w miejscowości Rostarzewo w Wielkopolsce pozwolenie na pasmo C jest od Stycznia tego roku.

Odpowiedz
Andrzej
Andrzej 20:34 18-04-2025

Dzień dobry,

Czy w najbliższym czasie planowane są modernizacje i uruchomienie pasma C na nadajnikach w gminie Czernica?

Pozdrawiam,

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:41 25-04-2025

    Dzień dobry, w tym roku zmodernizujemy wszystkie 5 stacji bazowych w Czernicy.

    Odpowiedz
Jaro
Jaro 21:07 18-04-2025

Inwestujecie w nowe stacje bazowe i technologie i bardzo dobrze Ale może byście jednak reagowali na sugestie swoich klientów którzy tak jak chociażby ja często pod nosem przeklina bo zasięg u nas prawie żądny. Nadajnik wciąż przeciążony z niskiego stosunkowo komina. Było już tyle próśb interwencji i nic bez echa.. Może coś się poprawi jak wyłączycie u nas 3g choć wątpię. Jest blisko nadajnik Play wystarczyłoby się dogadać wam między sobą żeby z niego emitowac sygnał. Prócz spektakularnych inwestycji miejcie też na uwadze innych którzy uczciwie płacą a pozostają prawie bez zasięgu.
Mieszkaniec Strumienia woj śląskie

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:32 25-04-2025

    Gwarantuję, że mamy na uwadze jakość świadczonych usług i zadowolenie użytkowników sieci. W tym roku w Strumieniu zmodernizujemy 4 z 6 zlokalizowanych tam stacji bazowych. W ramach tej modernizacji uruchomimy dodatkowe warstwy LTE, które wzmocnią zasięg i pojemność sieci. Dodam, że 2 pozostałe stacje przeszły modernizację w 2023 roku.

    Odpowiedz
Krystian
Krystian 04:14 19-04-2025

Kiedy zaktualizujecie mape żeby widzieć gdzie nie ma sieci 3G bo w mojej miejscowości zostało już wyłączone a na mapie pokazuje dalej

Odpowiedz
Marcool
Marcool 07:11 19-04-2025

Kiedy będzie 5g w Chrzanowie, woj małopolskie 32-500 ?

Odpowiedz
Danuta
Danuta 08:31 19-04-2025

Wy macie choć trochę
Kosobudz ,lubuskie ,zero zasięgu komórki i internetu .Jesteśmy w lesie i trochę w dole
Nic nie dociera .Jesteśmy wykluczeni że społeczeństwa. Ani jeden operator nie odpowiedział na petycję. Ktoś nam pomoże?

Odpowiedz
Kuba
Kuba 11:27 19-04-2025

Coś wiadomo o CBandzie w lokalizacji: Rzgów plac 500-lecia 7? I jak tam modernizacja stacji wŁodzi, które nie mają aktualnie L900 mimo że miały wcześniej U900?

Odpowiedz
Driver
Driver 12:21 19-04-2025

W Ostrowie wielkopolskim przydałoby się pasmo c w centrum miasta! Bo LTE w centrum ledwo zipie.

Odpowiedz
BIAŁYSTOK
BIAŁYSTOK 13:31 19-04-2025

TO CHYBA JAKIŚ CHWYT MARKETINGOWY.W woj.podlaskim zasięg to jakaś kpina.Pozdrawiam !

Odpowiedz
Asdf
Asdf 17:14 20-04-2025

Witam. Czy jest może planowany nadajnik w Lubartowie (woj. Lubelskie)?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:07 25-04-2025

    Mamy w planach rozbudowę sieci w Lubartowie, jesteśmy na wstępnym etapie procesu. Na ten moment nie jestem w stanie podać terminu.

    Odpowiedz
KrotoszynWlkp
KrotoszynWlkp 21:30 20-04-2025

Było bardzo miernie ale teraz nie można już narzekać działa super i nie ma takiej lipy jak wcześniej🔥 dzięki

Odpowiedz
Paweł
Paweł 13:45 21-04-2025

Witam.Czy jest szansa na poprawę zasięgu w gminie Wieczfnia Kościlna i pobliskich miejscowosciach?

Odpowiedz
Rob67
Rob67 16:45 22-04-2025

Niestety z pasmem C w Orange są prawdopodobnie konfiguracyjne problemy. Jeśli w stacji koegzystuje DSS 2100MHz, to w zdecydowanej większości stacji w różnych częściach kraju jest problem z zalogowaniem terminala do band C. Pomaga dopiero tryb offline w telefonie i ponownie online. Przetestowane na różnych modelach

Odpowiedz
Marcin
Marcin 22:15 22-04-2025

Witam czy doczekamy się lepszego zasięgu Orange w Tuchowie małopolska brak słów rok za rokiem czarna dup……

Odpowiedz
Jaś
Jaś 08:53 23-04-2025

Dalej czekam na nadajnik we wsi Biała w gminie Wieleń

Odpowiedz
Yoyo
Yoyo 12:13 23-04-2025

Kiedy planujecie wybudować nadajnik w powiecie Pińczowskim w gminie Złota?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:11 25-04-2025

    W ubiegłym roku uruchomiliśmy nową stację w sąsiedniej gminie Pińczów, która wzmacnia sieć i zasięg również na terenie gminy Złota. Nie mamy obecnie planu na dalszą rozbudowę w gminie Złota.

    Odpowiedz
Piotr
Piotr 13:01 23-04-2025

Dzień Dobry. Pani Kingo, czy posiada Pani wiedzę kiedy może być uruchomione 5G o częstotliwości 2100 MHz na stacji o nr 10573? Orange posiada zgodę na uruchomienie tego zakresu na podstawie pozwolenia nr MNET/15/77089/14/25. Stacja jesienią ubiegłego roku była modernizowana i byłem przekonany, że właśnie ze względu na uruchomienie ww. 5G. Niestety tak się nie stało i LTE jakie jest tam „siane” jest dość intensywnie zapychane. Nadmienię, że pod koniec ubiegłego roku stałem przed wyborem operatora i tylko ze względu na posiadane pozwolenie na uruchomienie ww. 5G zdecydowałem się na Waszą ofertę dostępu do Internetu. Jednak jak na ironię Orange do tej pory nie uruchomił usługi a konkurencja, która sieje masz nieco dalej od mojej lokalizacji, całkiem niedawno uruchomiła swoje 5G w paśmie C. Będę wdzięczny za informację zwrotną. Pozdrawiam.

Odpowiedz
Gabriel
Gabriel 13:56 23-04-2025

A w Częstochowie poziom sygnału LTE i zasięg coraz słabszy. Czy to przypadek czy celowe działanie aby wymusić przechodzenie do innych operatorów?

Odpowiedz
Klient
Klient 15:43 23-04-2025

Dzięki za modernizacje muzealnych stacji, ogromny skok prędkości po uruchomieniu wszystkich pasm LTE zamiast 1-2. Szkoda tylko, że w otoczeniu tak dobrych stacji nadal są stacje na pozwoleniu T-mobile które mają tylko L800 i sygnał z nich emitowany działa na szkodę klientów Orange.

Odpowiedz
Sebastian
Sebastian 16:54 23-04-2025

Witam Pani Kingo.Czy jest planowana poprawa zasięgu w gminie Wieczfnia Kościelna powiat Mława ? W pobliskich miejscowościach występuje bardzo słaby zasięg LTE przeważnie występuje 2G ( wewnątrz budynków) ( Niestety włączenie LTE 900 na pobliskich stacjach BTS nie pomogło).

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:14 25-04-2025

    Mamy w planach na pierwsze półrocze modernizację stacji w Kuklinie – uruchomione dodatkowe warstwy LTE zwiększą zasięg i pojemność sieci. Na razie nie mamy planów budowy nowej stacji w tej okolicy. Jeśli są problemy zasięgowe, zachęcam do zgłaszania tego przez Obsługę Klienta.

    Odpowiedz
Kacper
Kacper 17:19 23-04-2025

Czy możecie zainstalować swoje anteny na wieży Play MLA4425 Windyki? Dzięki tej stacji w znacznym stopniu poprawiłby się zasięg Orange w miejscowościach takich jak Windyki,Grzybowo,Wąsosze.W tych miejscowościach zasięg Orange LTE nawet na zewnątrz jest nieosiągalny. Z góry dziękuję za odpowiedz .

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:16 25-04-2025

    Na dziś nie mamy takiego planu, ale może się to oczywiście zmienić.

    Odpowiedz
Mieszkaniec
Mieszkaniec 12:50 24-04-2025

Czy gmina Zduńska Wola, wsie Zamłynie, Annopole doczekają się jakiejś poprawy? Tu nawet na zewnątrz nie można się dogadać, trzeba się wspinać na wysokości, a nie każdy ma piętrowy dom! Przydałby się jakiś ekstra nadajnik, Play postawiło.

Odpowiedz
Voen776
Voen776 15:04 24-04-2025

Okolice Suwałk to jest tragedia z waszym zasięgiem. Jak tu nie poprawi się nic to wracam do konkurencji

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 20:29 25-04-2025

Dzień Dobry.Pani Kingo czy jest planowana modernizacja nadajników w miejscowości Wieczfnia-Kolonia i Kuklin?.W gminie Wieczfnia Kościelna a w szczególności w okolicznych miejscowościach jest bardzo słaby zasięg LTE..pomimo wyłączenia 3g i włączenia pasma czestotliwości 900.Czy są planowane jakieś modernizacje sieci bo w okolicznych miejscowosciach takich jak np Wąsosze,Grzybowo,Grzybowo-Kapuśnik czy Windyki zasięg LTE „4G” jest praktycznie nieosiągalny ??

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
Tomasz
Tomasz 08:31 26-04-2025

Pani Kingo czy jest szansa na jakikolwiek kontakt z Waszej strony, jeśli mamy na terenie gminy problemy z zasięgiem, mieszkańcy je regularnie zgłaszają, można założyć dobrą wolę władz gminy na rozbudowę sieci, tylko po prostu nie ma się w ogóle do kogo zwrócić, bo przecież nie zadzwonię do konsultanta na infolinię w tej sprawie (z całym szacunkiem dla nich). Ale czy w ogóle ktoś może rozważyć temat.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 12:58 26-04-2025

Robicie tyle nadajników, zróbcie jaki kolwiek w Leszczudół-Nowiny pod Wyszków w którym ciężko się dodzwonić z jakiej kolwiek sieci nie mówiąc o internecie. Pozdrawiam

Odpowiedz
Yoyo
Yoyo 21:05 27-04-2025

Mam pytanie: To co dały te wszystkie petycje do UKE w sprawie poprawy zasięgu w naszej gminie, padła też odpowiedź od Was że nadajnik ma powstać – przynajmniej tak urząd gminy się chwalił przed wyborami, a tu się od Pani dowiaduje że jednak nie. Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:46 29-04-2025

    Nie wiem co przekazał urząd gminy, więc nie jestem w stanie się do tego odnieść. Mogę powiedzieć tyle, że na terenie samej gminy Złota nie planowaliśmy inwestycji, ale – tak jak napisałam wcześniej – w okolicy, od strony Woli Chroberskiej, w gminie Pińczów uruchomiliśmy w zeszłym roku roku stację bazową. Jeden z jej sektorów jest skierowany w stronę gminy Złota. Taką informację przekazaliśmy w odpowiedzi na pismo z UKE.

    Odpowiedz
Liokko
Liokko 10:09 28-04-2025

Witam serdecznie.
Czy w Powiecie Lipnowskim woj. Kujawsko-pomorskie, a dokładnie chodzi o Zaduszniki 87-612 Czy jest coś w planach o nowy BTS? Czy nawet modernizacja nadajnika w Nowej Wsi na 5g?
Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedz
Krystian
Krystian 13:37 29-04-2025

Pani Kingo czy jest planowana modernizacja nadajników w miejscowości Wieczfnia-Kolonia i Kuklin?.W gminie Wieczfnia Kościelna a w szczególności w okolicznych miejscowościach jest bardzo słaby zasięg LTE..pomimo wyłączenia 3g i włączenia pasma czestotliwości 900.Czy są planowane jakieś modernizacje sieci bo w okolicznych miejscowosciach takich jak np Wąsosze,Grzybowo,Grzybowo-Kapuśnik czy Windyki zasięg LTE „4G” jest praktycznie nieosiągalny ??

Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl

Odpowiedz
Yoyo
Yoyo 17:20 29-04-2025

Dziękuję Pani Kingo za odpowiedź, jeśli ma pani na myśli nadajnik w Kozubowie [Orange (26003) ID: 27428] to on zbyt wiele nie poprawił 🙂 a przynajmniej nie tam gdzie obiecywano poprawę. Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 16:31 30-04-2025

    Tak, chodzi o nadajnik w Kozubowie. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Preev
Preev 08:38 30-04-2025

Dzień dobry
Czy maszt w miejscowości Zendek ID:34256 będzie uruchomiony przed wakacjami?
Pozdrawiam

Odpowiedz
huzi32
huzi32 16:45 30-04-2025

a co z miejscowosciami po powodzi kotlina klodzka a konkretnie Stronie Ślaskie .. byl przekaznik tymczasowy 5G ale go zabraliscie i dupa zero 5G w Stroniu <Śląskim co dalej... mcie jakies plany

Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 17:20 30-04-2025

Witam.Co z modernizacja nadajników w miejscowości Wieczfnia-Kolonia i Kuklin?.W gminie Wieczfnia Kościelna a w szczególności w okolicznych miejscowościach jest bardzo słaby zasięg LTE..pomimo wyłączenia 3g i włączenia pasma czestotliwości 900.Czy są planowane jakieś modernizacje sieci bo w okolicznych miejscowosciach takich jak np Wąsosze,Grzybowo,Grzybowo-Kapuśnik czy Windyki zasięg LTE „4G” jest praktycznie nieosiągalny.

Odpowiedz
Preev
Preev 06:40 03-05-2025

To zapytam inaczej, od kogo można uzyskać taką informację? Jest to bardzo ważne dla wielu osób z okolicy…

Odpowiedz
Marcin Bilski
Marcin Bilski 10:37 03-05-2025

Skalmierz gm Błaszki
Stawiają nowy maszt.
Fizycznie już jest.
Macie info jaka sieć go uruchamia?

Odpowiedz
Kacper
Kacper 13:31 05-05-2025

Czekam na więcej nadajników z C-Band w Radomsku i jakiś w Przedborzu.

Odpowiedz
Tczewiak
Tczewiak 13:11 09-05-2025

Czy jest planowana rozbudowa i lepsze pokrycie os. Bema oraz os. Czyżykowo w Tczewie? Niestety, jest jeden nadajnik przy Bałdowskiej 1, Tczew, ale nadajnik jest dosyć daleko i pokrywa powierzchnią bardzo duży obszar.
To duże osiedla, jednak przepustowość i zasięg pozostawia wiele do życzenia, na tle konkurencji.

Odpowiedz
Dominik
Dominik 12:00 21-05-2025

Miejscowosc Kamien gmina czernichów 32-070, kiedy będzie nadajnik Orange?

Odpowiedz
Scroll to Top