;

Inne

#jestnaswiecej – podsumowanie dwóch tygodni kampanii (6)

Bartłomiej Kuczyński

5 kwietnia 2019

#jestnaswiecej – podsumowanie dwóch tygodni kampanii
6

Dokładnie dwa tygodnie temu  przedstawiłem Wam naszą nową kampanię społeczną, w której sprzeciwiamy się hejtowi. Pokazujemy, że hejterzy są w mniejszości.

Dziś mogę ze spokojem powiedzieć, że #jestnaswiecej

A świadczą o tym liczby i fakty:

  • Manifest Tomsona i Barona – ambasadorów akcji – na samym Facebooku dotarł do 1 337 076 odbiorców;
  • 328 szkół, placówek, Pracowni Orange, świetlic i innych miejsc zamówiło 34 460 sznurówek. W każdym miejscu młodzież skorzysta z lekcji o hejcie;
  • na instagramie pojawiło się do dziś 414 postów oznaczonych #jestnaswiecej,
  • strony www.jestnaswiecej.pl i podstrona Fundacji zanotowały 6424 unikalnych użytkowników;
  • do akcji dołączył sam Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich. Zobaczcie jego wpis na instagramie: (Dziękujemy!)

  • odcinek Nieprzygotowanych „Negatywne komentarze” przygotowany we współpracy z nami ma dziś ponad 321 000 wyświetleń. Jeśli jeszcze nie widzieliście, polecam!

Dostaliśmy też wiele głosów uznania, informacji o chęci wsparcia akcji. Bardzo się cieszymy, że tak wiele osób widzi problem hejtu i wspiera akcję #jestnaswiecej. Chcemy w ten sposób choć trochę pomóc tym, którzy doświadczają hejtu i zadbać o lepszą jakość internetu. A bez Was na pewno nam się to nie uda!

 

Udostępnij: #jestnaswiecej – podsumowanie dwóch tygodni kampanii
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 15:02 06-04-2019
    Super akcja, trzeba mieć nadzieję że przyniesie pozytywny wymiar.
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 18:37 08-04-2019
    Widzę, że negatywne opinie nt. cytowanego tutaj pana adama bodnara (oczywiście, że z małej litery!) nie mogą się tutaj pojawić? CENZURA pełną gębą orangu!... :P
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:03 09-04-2019
      Tak, uznaliśmy, że Twój komentarz wykracza poza normy, które ustaliliśmy na blogu. Krytyka zawsze jest dopuszczalna, byle by była merytoryczna.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz 16:39 10-04-2019
    Z tym hejtem to nie jest prosta sprawa. W gruncie rzeczy pierwsza myśl to anonimowość, która teoretycznie pozwala nam napisać to i owo z poczuciem, że jesteśmy bezkarni. Jednak moim zdaniem tych czynników jest znacznie więcej. Choćby sytuacja w naszym kraju, ludzie są sfrustrowani z wielu powodów, a później wyżywają się w Internecie. Obecna TV również ma sporo za uszami, zarówno publiczna, jak i niepubliczne, które przyzwalają na wiele odrażających zachowań.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Bartłomiej Kuczyński 16:48 10-04-2019
      Masz rację, problem jest złożony i skomplikowany. My chcemy pokazać, że można się sprzeciwić hejterom, bo stanowią mniejszość. Zachęcić do takiej odważnej postawy. Szczególnie, że młodzi ludzie padający ofiarą hejtu mocno przeżywają takie sytuacje. Nie mamy recepty na hejt w całości. Próbujemy zrobić jakiś mały krok na naszym podwórku współpracy z młodzieżą.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 10:22 15-04-2019
    Ja już od dawna "podnoszę" noge w sieci na hejterow bo niestety czują się nadal bezkarnie! Stop przemocy w necie! Popieram akcję!
    Odpowiedz

;

Bezpieczeństwo

Phishingowy SMS przychodzi we wtorek (2)

Michał Rosiak

4 kwietnia 2019

Phishingowy SMS przychodzi we wtorek
2

Coraz częściej rozbudowywane nie tylko przez nas systemy sztucznej inteligencji, przy wsparciu nieocenionych klientów nie tylko naszych usług, którzy kontaktują się z CERT Orange Polska, pomagają zapobiec skierowanej w Was aktywności cyber-przestępców. W ostatnim miesiącu nie tylko udało się zapobiec sporej liczbie SMSowych kampanii phishingowych. Mogliśmy też przyjrzeć się sposobom działania ich autorów.

Uwaga na SMS z „informacjami”

Informacja – to nadawca SMS w największej liczbie analizowanych przez nas kampanii. Specyfika tego typu wiadomości powoduje, że wysyłając możemy ustawić dowolną nazwę. Począwszy od spoofowania konkretnego numeru, skończywszy zaś właśnie na tego typu tzw. „nadpisie”, mającym wywołać w nas poczucie zaufania i jednocześnie bezpieczeństwa. Bardzo popularni byli też nadawcy, mający dla odmiany wzbudzić w ofierze poczucie obowiązku, stresu, czy braku czasu. Tak bowiem zazwyczaj reagujemy, gdy przeczytamy informację o tytule „spłata”, „opłaty”, „ostrzeżenie”, czy „blokady”.

(nie) Dopłać dwa złote

Schemat kampanii phishingu SMS od początku 2019 jest niemal bliźniaczy w każdym przypadku, wielokrotnie opisywany w mediach, nie tylko bezpieczniackich. To nie są przypadkowe ataki. Przestępcy coraz częściej analizują aktywności w serwisach takich, jak Allegro, Otomoto, OLX, Gratka itp. Ten sprytny pomysł powoduje, że ofiara, widząc SMSa o konieczności dopłaty drobnej kwoty, w sytuacji, gdy kilka/naście minut wcześniej wstawiła swoją ofertę, może faktycznie złapać się na lep przestępców. A ci w kolejnym kroku podstawią jej łudząco podobny do prawdziwego panel płatności, a ta, nie martwiąc się, bo „przecież to mała kwota” wpisze swoje dane, nie zwracając uwagi na adres. A przestępcy, mając login i hasło, a niekiedy również autoryzacyjny SMS do serwisu bankowego, wyczyszczą konto do cna.

Niekoniecznie w weekend

Przestępcom zdarza się czasami spać, ale naszym systemom nie. CyberTarcza wyłapuje ruch sieciowych do podejrzanych adresów, udających serwisy płatności, blokując je dla użytkowników usług dostępu do internetu Orange Polska. Z tego typu analiz wynika, że o ile miesięczna liczba phishingowych SMSów może sięgać kilkunastu tysięcy.

O ile w przypadku klasycznego ataku phishingowego przestępcy wybierają głównie piątek po południu (tuż przed wyjściem z pracy, w weekendowej atmosferze łatwo coś przegapić lub niefrasobliwie kliknąć), w przypadku kampanii SMS najpopularniejsze są wtorek i poniedziałek. Można założyć, iż dzieje się tak dlatego, by przestępcy zdążyli jak najszybciej wykonać operacje bankowe przy użyciu wykradzionych danych i „wyprać” ukradzione pieniądze. Dlatego nieprzerwanie robimy wszystko, by zatrzymać te ataki zanim dotrą do Waszych telefonów.

Udostępnij: Phishingowy SMS przychodzi we wtorek
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 22:07 04-04-2019
    Michale ale straszysz ostatnio ;p Napisz coś już przyjemniejszego - o jakiś gadżetach np. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 17:43 05-04-2019
    Co raz więcej jest takich ataków i trzeba być czujnym...
    Odpowiedz

;

Film

„Aquaman” w jakości 4K w Orange TV w kwietniu (4)

Kasia Barys

3 kwietnia 2019

„Aquaman” w jakości 4K w Orange TV w kwietniu
4

Megaprodukcja w jakości 4K oraz fantastyczne hity w niższych, wiosennych cenach już w kwietniu w Orange VOD, usłudze dostępnej na dekoderze telewizyjnym Orange TV i w aplikacji Orange TV Go. Zobaczcie zwiastuny tych filmów w krótkim materiale.

Komedie

Od 3 kwietnia dostępny jest już thriller pt.: „Wdowy”, w którym wystąpili m.in.: Viola Davis, Robert Duvall, Liam Neeson i Colin Farrell. To historia czterech kobiet, które po śmierci mężów, uwikłanych w działalność przestępczą, zostają z ogromnymi długami. Wkrótce wdowy opracowują plan, który ma im dać szansę na przetrwanie.
Od 5 kwietnia polecam doskonałą komedię „Teraz albo nigdy”, w której główną rolę zagrała Jennifer Lopez. To opowieść o pracownicy supermarketu, która dostaje propozycję objęcia wymarzonego przez siebie stanowiska – kierownika w dużej korporacji. Sęk w tym, że została zatrudniona tylko dlatego, że jej CV zostało sfałszowane. Co zrobi przebojowa bohaterka, kiedy prawda wyjdzie na jaw?

Animacje dla dzieci

Od 4 kwietnia zapraszam na animację „Grinch” o zielonym, zrzędliwym stworku, który nienawidzi wszystkiego, a w szczególności świąt Bożego Narodzenia i nie potrafi znieść myśli o tym, że mieszkańcy pobliskiego Ktosiowa są szczęśliwi. Aby popsuć sąsiadom nastrój, Grinch postanawia… ukraść święta. Czy jego diaboliczny plan się uda?
Od 12 kwietnia nadciągnie globalne rozśmieszenie w drugiej części przebojowej animacji o niesfornym Miśku polarnym, który wybrał się do Ameryki, a potem został królem Arktyki. Tym razem, w hicie „Miśków 2-óch w Nowym Jorku” zobaczysz, jak Misiek powraca do Nowego Jorku i z celebryty zmienia się w… bandytę.

Efekty specjalne

Już 8 kwietnia dostępna będzie megaprodukcja z filmowego uniwersum DC – „Aquaman”. W hicie nie zabraknie mistrzowskich efektów specjalnych, wciągającej historii oraz doskonałej gry aktorskiej Jasona Momoa i Nicole Kidman. Zobacz, jak legendarny Król Siedmiu Mórz rozprawia się z wrogami. A jeśli jesteś klientem Orange TV i posiadasz dekoder Samsung ICU 100, to tę produkcję możesz obejrzeć także w jakości 4K.
Od 11 kwietnia polecamy naszpikowany efektami specjalnymi, fantastyczny film pt.: „Zabójcze maszyny”. Kiedy świat został niemal całkowicie zniszczony przez wojnę, ludzie zaczęli przystosowywać się do nowych warunków. Miasta zamieniły się w wielkie maszyny, które odżywiają się zasobami mniejszych miast. Wkrótce młody chłopak, wraz z uciekinierką z małego miasta, odkrywają tajemnicę, która może zakłócić światowy porządek.

Dramaty

12 kwietnia obejrzyj doskonałą, polską produkcję „Fuga”, w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej. Scenariusz filmu napisała Gabriela Muskała, która została nagrodzona w kategorii „Odkrycie roku” na gali „Orły 2019”. „Fuga” to historia o kobiecie, która w tajemniczych okoliczności traci pamięć. Z czasem do bohaterki wracają urywki wspomnień, tworząc niewyraźny i niepokojący obraz tajemnicy – tego co zdarzyło się w przeszłości.

Przywitaj wiosnę z Orange VOD


Przygotowaliśmy również ofertę promocyjną „Przywitaj wiosnę z Orange VOD”, a w niej dziewięć filmów w obniżonych cenach. Do 24 kwietnia obejrzyj m.in. takie produkcje, jak: „Ugotowany” z Bradleyem Cooperem w roli głównej, „Gra tajemnic”, w której mistrzowsko zagrał Benedict Cumberbatch, „Mc Imperium”, gdzie wystąpił Michael Keaton czy „Riddick”, w którym świeci triumfy Vin Diesel.

Udostępnij: „Aquaman” w jakości 4K w Orange TV w kwietniu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 18:14 03-04-2019
    Kwiecień zapowiada się ciekawie :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 01:03 04-04-2019
    Jakże się to miło ogląda kiedy Kasi nie zmusza się do marketingowych wstawek. Takie podejście może skłonić do sięgnięcia po wymienione tytuły.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 13:05 04-04-2019
      Dokładnie :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 21:59 04-04-2019
    Ja w tym materiale zwróciłem uwagę na... coś innego... ech, och, ach... ;)
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej