;

Urządzenia

Już 200 tys. klientów Orange korzysta miesięcznie z WiFi Calling (aktualna lista telefonów) (84)

Piotr Domański

14 sierpnia 2019

Już 200 tys. klientów Orange korzysta miesięcznie z WiFi Calling (aktualna lista telefonów)
84

WiFi Calling, to świetna usługa. Dzięki niej możecie zadzwonić poprzez WiFi, korzystając z Waszego smartfona, co oznacza dla Was dwie rzeczy – po pierwsze możecie dzwonić z miejsc, gdzie zasięg jest bardzo słaby. Po drugie – z dowolnego miejsca na świecie, jeżeli tylko jesteście podłączeni do WiFi Calling, możecie dzwonić do Polski, jakbyście byli w kraju (czytaj: „praktycznie za friko”).  Nic dziwnego, że korzystacie z niej coraz częściej – robi to już nawet 200 tys. klientów Orange miesięcznie, a łącznie skorzystało z tej funkcji ponad pół miliona z nich.

O czym trzeba pamiętać korzystając z WiFi Calling?

Korzystając z WiFi Calling, szczególnie za granicą trzeba pamiętać jednak jednej istotnej rzeczy – by przed wykonaniem połączenia spojrzeć na telefon i upewnić się, że WiFi Calling działa poprawie. Nie mamy niestety wpływu na to jak działa WiFi w innych krajach, od innych dostawców. Może się nawet zdarzyć, że niektóre protokoły są w danym kraju zablokowane i telefon będzie chciał połączyć się normalną siecią i narazić nas na duże koszty. By mieć pewność wystarczy wejść w tryb samolotowy i odpalić WiFi, połączyć się z WiFi Calling i zabrać za dzwonienie.

Oczywiście WiFi Calling działa nie tylko za granicą – możecie z tej funkcji korzystać także w Polsce, w miejscach o nieco słabszym zasięgu. Polecam, sam korzystam.

Na jakich smartfonach możecie korzystać z WiFi Calling i VoLTE w Orange?

Duża liczba użytkowników WiFi Calling to zasługa liczby urządzeń, które wspierają usługę. Zdaję sobie sprawę, że powinien pojawić się tu także Huawei. Z tego co wiem pierwszy telefon tego producenta w ciągu kilku miesięcy najprawdopodobniej na nią zawita. Najnowsze wersje oprogramowania dostarczonego przez producenta są obiecujące. Poniżej cała lista urządzeń, które obsługują u nas WiFi Calling i VoLTE. Piszę „urządzeń” bo znajdziecie tam także smartwatche obsługujące eSIM. W sumie tych urządzeń jest blisko 70.

Lista telefonów z VoLTE i WiFi Calling w Orange Polska

VoLTE

WiFi Calling

Apple Watch 3 Apple Watch 3
Apple Watch 4 Apple Watch 4
Huawei P10 iPhone 5S
Huawei P10 Lite iPhone 6
iPhone 6 iPhone 6 Plus
iPhone 6 Plus iPhone 6S
iPhone 6S iPhone 6S Plus
iPhone 6S Plus iPhone 7
iPhone 7 iPhone 7 Plus
iPhone 7 Plus iPhone 8
iPhone 8 iPhone 8 Plus
iPhone 8 Plus iPhone SE
iPhone SE iPhone X
iPhone X iPhone XR
iPhone XR iPhone XS
iPhone XS iPhone XS Max
iPhone XS Max LG G6 (tylko oprogramowanie Orange)
LG G6 (tylko oprogramowanie Orange) LG G7
LG G7 LG G7 Fit
LG G7 Fit LG G8S
LG G8S LG K10 2017 (tylko oprogramowanie Orange)
LG K10 2017 (tylko oprogramowanie Orange) LG K11 Single SIM
LG K11 Single SIM LG K40
LG K40 LG Q6 (tylko oprogramowanie Orange)
LG Q6 (tylko oprogramowanie Orange) LG Q7 Single SIM
LG Q7 Single SIM LG V40
LG V40 Samsung A10
Orange Dive 71 Samsung A20e
Samsung A10 Samsung A3 2017
Samsung A20e Samsung A40
Samsung A3 2017 Samsung A5 2017
Samsung A40 Samsung A50
Samsung A5 2017 Samsung A6
Samsung A50 Samsung A6+
Samsung A6 Samsung A7
Samsung A6+ Samsung A70
Samsung A7 Samsung A80
Samsung A70 Samsung A9
Samsung A80 Samsung J3 2017
Samsung A9 Samsung J4+
Samsung J3 2017 Samsung J5 2017
Samsung J4+ Samsung J6
Samsung J5 2017 Samsung J6+
Samsung J6 Samsung J7 2017
Samsung J6+ Samsung Note 8
Samsung J7 2017 Samsung Note 9
Samsung Note 8 Samsung S10
Samsung Note 9 Samsung S10+
Samsung S10 Samsung S10e
Samsung S10+ Samsung S6
Samsung S10e Samsung S6 EDGE
Samsung S6 Samsung S7
Samsung S6 EDGE Samsung S7 EDGE
Samsung S7 Samsung S8
Samsung S7 EDGE Samsung S8+
Samsung S8 Samsung S9
Samsung S8+ Samsung S9+
Samsung S9 Samsung Galaxy Note 10
Samsung S9+ Samsung Galaxy Note 10+
Samsung Galaxy Note 10 Samsung XCover 4
Samsung Galaxy Note 10+ Samsung XCover 4S
Samsung Watch SM-R805F Sony Xperia 1 (tylko oprogramowanie Orange)
Samsung Watch SM-R815F Sony Xperia 10 (tylko oprogramowanie Orange)
Samsung XCover 4 Sony Xperia 10 Plus (tylko oprogramowanie Orange)
Samsung XCover 4S Sony Xperia XA2 (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia 1 (tylko oprogramowanie Orange) Sony Xperia XZ Premium (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia 10 (tylko oprogramowanie Orange) Sony Xperia XZ2 (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia 10 Plus (tylko oprogramowanie Orange) Sony Xperia XZ3 (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia XA2 (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia XZ Premium (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia XZ2 (tylko oprogramowanie Orange)
Sony Xperia XZ3 (tylko oprogramowanie Orange)

Więcej o WiFi Calling i VoLTE na stronie orange.pl

Aktualizacja 28.09.2019

Dokładnie tak jak napisał Wojtek. Pierwsze smartfony Huawei otrzymały wsparcie VoLTE i WiFi Calling w naszej sieci.

Oczywiście chcemy poszerzać listę urządzeń od tego producenta, tak by jak najwięcej z Was mogło z nich korzystać. Równocześnie uruchomiliśmy obie usługi na dwóch kolejnych telefonach LG – LG K40 i LG K50.

Udostępnij: Już 200 tys. klientów Orange korzysta miesięcznie z WiFi Calling (aktualna lista telefonów)
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Bart 12:38 14-08-2019
    Super - czekamy na EVS - czy wiadomo kiedy wyższa jakość rozmów?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 13:09 14-08-2019
    U mnie w domu niestety zasięg nie jest dobry. Dlatego szczerze sobie chwalę VifiCalling.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marek 13:46 14-08-2019
    A kiedy na Xiaomi?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Rico 16:46 14-08-2019
      Rowniez chetnie sie dowiem.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Ja 22:50 14-08-2019
      Panie rzeczniku co z Xiaomi? Miała być "w niedługim czasie" informacja i co?
      Odpowiedz
      • komentarz
        Kooki 11:01 15-08-2019
        Dokładnie kiedy Xiaomi?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 14:30 16-08-2019
          Nie jestem rzecznikiem, ale się wypowiem - uruchomimy gdy skończymy prace nad stabilną wersją softu. Nigdy nie mówiliśmy, że usługa powróci w niedługim czasie - tylko, że nad nią pracujemy, by wróciła możliwie szybko.
          Odpowiedz
  • komentarz
    gosc 14:57 14-08-2019
    czy lista jest aktualna także dla orange flex i nju mobile?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:50 14-08-2019
      Tak, w tym przypadku działa to na tych samych zasadach.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Nzbx 15:47 14-08-2019
    A ile osób korzysta z VoLTE?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:53 16-08-2019
      Sporo, lecz nie podajemy konkretnych danych.
      Odpowiedz
      • komentarz
        zenek 15:25 14-09-2019
        Dlaczego na S9+ nie działa VOLTE? W play jest normalnie ikonka zawsze jak jest zasięg LTE i wiadomo czy będzie handover z wifi calling na volte bez zerwania połączenia. Na karcie SIM Orange - nie. Najnowsze oprogramowanie na s9.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Kongo 16:01 14-08-2019
    Czy wiadomo kiedy smsy/mmsy w Wifi Calling? (są w Play i T-Mobile) Kiedy HDVoice na 2G w IPhone? (jest w T-Mobile) Kiedy WifiCalling w Orange Flex za granicą? Kiedy EVS?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:52 14-08-2019
      Jeżeli coś się zmieni na tym polu na pewno damy znać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Rocksu 16:25 14-08-2019
    Kiedy odblokujecie Xiaomi? O ile dobrze pamiętam miało być to "tymczasowe rozwiązanie" a już się spekuluje że zrobiliście to specjalnie żeby ludzie brali telefony z Orange
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:53 14-08-2019
      Uruchomimy, gdy usługa będzie działała stabilnie. Nie mamy żadnych niecnych planów czy ukrytych zamiarów.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr M 18:09 14-08-2019
        A jakiś przewidywany termin, kiedy to nastąpi??? Xiaomi jakieś większe problemy stwarza niż np. Samsung (A80 szybko dodaliście do listy wspieranych, mimo że miał premierę w kwietniu jak dobrze pamiętam)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Kuba 21:03 14-08-2019
          @Piotr M: Samsungi mają teraz od początku dostęp do VoLTE i VoWiFi - Samsung wgrywa odpowiednie ustawienia od razu wypuszczając telefon na rynek. Czasami zdarzyło się, że wersja krajowa ma te usługi a od Orange jeszcze nie :P
          Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 08:55 16-08-2019
          Polecam lekturę tekstu o WiFi Calling, do którego linkuje poniżej listy. Najwięcej trudności rodzi wdrożenie WiFi Calling na pierwszym urządzeniu producenta. Na kolejnych idzie bardzo szybko. Xiaomi wdrożył WiFi Calling na swoich urządzeniach samodzielnie, jednak nie działało ono stabilnie. Teraz pracujemy nad wspólnym rozwiązaniem, które będzie stabilne i to trwa. Gdy wdrożymy pierwsze urządzenia, kolejne będą iść szybciej.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Endrej 14:23 16-08-2019
            To Huawei wbrew zasadzie o której piszesz ma wsparcie dla tych usług. Dawna seria P20 ma wsparcie, a nowsze już nie. Czyli tak do końca nie idzie potem łatwo jak już na pierwszym telefonie usługi są wdrożone...
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 14:28 16-08-2019
              Nigdy nie wdrożyliśmy żadnej z tych usług na urządzeniach tego producenta. Bardzo byśmy chcieli i pracujemy nad tym razem z Huawei.
              Odpowiedz
  • komentarz
    Vahtang 17:05 14-08-2019
    LEKRAMA ! Ja mam VoIP fon domowy jest apa na Smart i też dzwonię bez problemu. A z resztą po co jest what's...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:56 16-08-2019
      Każdy korzysta z czego chce. Ja nie lubię dzwonić przez WhatsApp, bo zwyczajnie jakość rozmowy jest gorsza i częściej rwie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tomii 17:30 14-08-2019
    Fajnie. Ale wciąż czekamy na prawdziwe VoWiFi z obsługą SMS-ów, MMS-ów i kodekiem co najmniej HD Voice w każdej rozmowie poza Orange.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 17:45 14-08-2019
    Kiedy EVS na VoLTE? TMobile i Play mają od dłuższego czasu. Fantastyczna jakość połączeń
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:57 16-08-2019
      Jak wdrożymy na pewno o tym powiemy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 20:44 14-08-2019
    Też po wymianie telefonu trzeba będzie wypróbować aplikację ponieważ w Moim miejscu zamieszkania z pełnego zasięgu sieci zrobiła się na przestrzeni lat jedna kreska. Muszę wychodzić na zewnątrz to samo sąsiedzi. Najlepsze,że fioletowy konkurent ma przekaźniki w podobnych miejscach i działa bezproblemowo. Piotrze musicie na miejscu zbadać sprawę bo to nie jest przez zakłócenia ponieważ interweniował UKE w tej sprawie i wyczyścił eter a nie ma grama poprawy.Piotrze dlaczego z Google Play zniknęła aplikacja VoIP Orange?Co do światłowodu to zauważyłem,że po drugiej stronie miasta podpinacie klientów po słupie energetycznym Tauronu a u Mnie mimo tego,że słup też należy do Tauronu to nie chcecie podpiąć. Dlaczego tak jest?Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:00 16-08-2019
      Dostałem Twojego maila, sprawdzam jak wygląda sytuacja z tymi słupami.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Krzysiek87 11:40 16-08-2019
        Dzięki-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Kuba 21:05 14-08-2019
    Tylko szkoda, że nadal czekamy na SMS-y w VoWiFi od... dwóch lat? Do tego EVS, które podobno zaimplementowane w sieci wciąż nie działa realnie. I kiedy naprawa błędu, że w VoLTE najczęściej nie działa HD Voice dzwoniąc do Plusa, a po przełączeniu na 3G/2G działa wyśmienicie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:03 16-08-2019
      Tak jak pisałem wcześniej - gdy wprowadzimy te usługi na pewno o tym poinformujemy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pakierhakierxd 09:07 15-08-2019
    Witam kiedy vollte i wifi calling na P20 Pro ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:04 16-08-2019
      Odpowiedź znajdziesz w tekście i fragmencie o Huawei.
      Odpowiedz
      • komentarz
        gosc 13:38 29-01-2020
        Podbijam pytanie o P20 Pro - konkurencja (Play i TMobile) bez problemu dostarcza usługę od roku. Musze zmienić operatora żeby z tego skorzystać?
        Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 09:34 15-08-2019
    Lista modeli z każdym miesiącem coraz dłuższa. Może niebawem będę mógł i ja skorzystać z ów usług.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 10:03 15-08-2019
      Mhm....ale jakoś na tej liście brakuje flagowców Huaweia?
      Odpowiedz
  • komentarz
    maniel 10:44 15-08-2019
    Kiedy Motorole dodacie jakieś? Głównie interesuje mnie volte na Motoroli One Vision
    Odpowiedz
  • komentarz
    123 21:03 15-08-2019
    Pytanie techniczne: Skoro w orange i nju oferujecie wymiane sim przez starter, to co stoi na przeszkodzie aby w orange flex zrobić mnp przez starter zakupiony w kiosku/żabce? Nie każdy ma czas na kurierów i bieganie po salonach. Czy jest w tym jakaś techniczna przeszkoda w waszych systemach, że takiej możliwości nie ma? Instaluje aplikacje, podaje dane, podaje numer do przeniesienia, nr karty sim/puk ze startera i nigdzie się nie ruszając mam na drugi dzień przeniesiony numer.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:05 16-08-2019
      Takie są założenia tej oferty. Nie wiem czy zostanie to dodane, ale jeżeli będzie, na pewno o tym napiszemy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Ok 07:22 16-08-2019
    Dlatego się rozstalem po 10 latach z siecią Orange bo miała beznadziejny zasięg
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:09 16-08-2019
      Każdy z operatorów miewa miejsca, gdzie pojawiają się trudności z zasięgiem. Cały czas pracujemy, by rozbudowywać sieć w tych miejscach, jednak budowa sieci komórkowej nie jest możliwa z dnia na dzień.
      Odpowiedz
  • komentarz
    rino 11:51 16-08-2019
    była apka w sklepie pley od Orange i już jej nie ma a jak ktoś posiada innego smartfona jak asus to co biedek ma zrobić :(
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:26 16-08-2019
      Apka była rozwiązaniem na czas, gdy telefony z WiFi Calling nie były powszechne. Teraz już są.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Mariusz 00:41 20-09-2019
        Co z tego ze są dostępne, jak flagowce takie jak P20 Pro nie mają takiej funkcjonalności w Orange?!
        Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr 12:38 16-08-2019
    A Pixele dalej bez wsparcia...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:27 16-08-2019
      Nie mamy tych urządzeń w swojej ofercie i obecnie nad nimi nie pracujemy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr 07:34 17-08-2019
    Kiedy oferta volte i wifi calling na htc? Konkurencja już dawno oferuje te usługi...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Stefcio 01:03 18-08-2019
    I przez waszą opieszałość w konfiguracji Xiaomi straciliście klienta. Kończy mi się umowa i przechodzę do konkurencji. Wstyd, największy operator w Polsce potrzebuje kilku miesięcy żeby skonfigurować taką błahostkę... Dajcie mi dokumentację a sam to zrobię, a nie takie "no bo to wymaga testów, bla bla bla". Jak nie potraficie, to powiedzcie wprost a nie lejecie wodę. Telefony wspierają VoLTE, VoWiFi i nie można z tego korzystać. Ale powody są wyłącznie takie: Albo ktoś wam za mało płaci, Albo macie słabych techników. Innej opcji nie ma. Działało przedtem - raptem wyłączyliście - bo wam to było nie na rękę. Brawo Orange, jaka to będzie ulga jak w końcu od was odejdę. Tak zacofanej sieci w Polsce nie ma...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Xiaomi 12:58 19-08-2019
      Stefcio, tu nie chodzi o żadne aspekty techniczne, bo wbrew temu co pisało Orange, VoLTE na Xiaomi działało wyśmienicie i stabilnie. Problem polega na tym, że Xiaomi oferując w swoich smartfonach taką ekskluzywną jak na budżetowce usługę, biło na łeb droższą konkurencję, a więc użytkownicy woleli posiadać tańsze i lepsze Xiaomi skoro oferowało dostęp do takich usług jakie dotychczas były zarezerwowane wyłącznie dla drogich flagowców. Z tego też względu Orange widząc co się dzieje jaki był przyrost VoLTE na Xiaomi w ich sieci postanowił dla dobra swojej kieszeni perfidnie i chamsko wyłączyć usługę, tak aby znów zwiększyć zbyt drogich telefonów, bo tylko one oferują teraz taką usługę. I prawda jest taka jeśli Orange rzeczywiście by zależało na VoLTE na Xiaomi już dawno by ta konfiguracja i aktualizacja softu była zrobiona. Tyle w temacie. Hajs rządzi światem drogi kolego to się nie zmieni niestety :/ I Orange miejcie choć trochę odwagi i opublikujcie ten komentarz, każdy ma prawo się wypowiedzieć, chyba że u Was jest inaczej. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 16:36 19-08-2019
        Cześć, po pierwszy będziemy wdzięczni jeżeli nie będziesz się posługiwać nickiem Xiaomi, bo zakładam, że nie jest to oficjalne stanowisko tej firmy, a coś takiego sugerujesz. Co do Twoich zarzutów - to, że usługa Tobie działała poprawnie, nie oznacza, że działała tak wszystkim. Pojawiały się błędy, co oznaczało, że musieliśmy ją wyłączyć. Co do teorii spiskowych i tego, że rzekomo promujemy w ten sposób najdroższe telefony proponuję przejrzeć powyższą listę. Znajdziesz tam sporo urządzeń z niższej półki, choćby LG i Samsungi. A odnosząc się, do czasu, który potrzebujemy na ponowne uruchomienie, to nie chodzi tu o rekonfigurację softu, bo nie poprawiamy wcześniejszego rozwiązania - wspólnie z producentem robimy je od nowa, a to trwa. Pozdrawiam.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Pan lekko wku 15:31 18-08-2019
    Hmm cały czas nie wiem czemu tkwie w tej sieci bardzo mocno rozreklamowane smartfony huawie i aż jeden masakra szkoda że mam flagowce Huawei a nie mam dostępu do tych usług i już widzę odpis nie bawem który trwa z 2 lata pod postem w p20 pro już nikt nawet z obsługi nie odpisuje nie potrafią powidseic że sory ale nie będzie, czas najwyższy pomyśleć o zmianach skoro inni operatorzy nie mają z tym najmniejszego problemu :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:37 19-08-2019
      Tak jak pisałem - prace trwają.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Kaz 14:53 22-08-2019
        Prace trwaja, szkoda, ze nie ma informacji na jakim sa etapie (vide Xiaomi, Huawei)...
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 14:56 22-08-2019
          Przepraszam, ale nie podajemy takich informacji.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Stefcio 21:03 23-08-2019
            Nie podajecie takich informacji bo nie pracujecie nad tym. Rzeczywiście, bardzo ciężko to skonfigurować. Bardzo. Oj, Orange... Routing w waszym internecie leży, usługi typu VoLTE tylko na telefonach firm, na sprzęt których nakładacie dużą marzę (Samsung, iPhone, LG).... To jest żałosne. Tyle czasu ?? Dziwne, że wcześniej działało mi i wielu użytkownikom stabilnie. Ale na Xiaomi nie macie dużych marż bo się nie opłaca :/ No to siup - wyłączymy. Chcesz VoLTE? Kup droższego Samsunga, my też musimy zarobić! Jeszcze mniej niż pół roku i od was odchodze ;) Tyle czasu macie, żeby wdrożyć VoLTE dla Xiaomi. Nie mów Piotrek, że się w pół roku nie wyrobicie, bo wybuchnę śmiechem - tak gigantyczna firma? W dodatku już ile czasu upłynęło.... Ajajaj... ;)
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotr Domański 09:22 26-08-2019
              Sądzę, że tworzenie tutaj teorii spiskowych nie doprowadzi Cię do odpowiedzi na pytanie, która jest bardzo prosta: "nie działało dobrze, więc usiedliśmy z producentem by zrobić to raz jeszcze, tym razem dobrze." Pracujemy, a gdy skończymy uruchomimy usługę.
              Odpowiedz
              • komentarz
                Stefcio 16:09 26-08-2019
                Ale ja nie robię tego dlatego, żeby siać jakieś teorie spiskowe, czy żeby wam zaszkodzić. To nie jest normalne, że tyle czasu wam zajmuje przygotowanie takiej konfiguracji. Ktoś, kto ma techniczne pojęcie wie, że to powinno się udać w przeciągu 3 miesięcy - a wy niedługo już rok będziecie to robić, jak nie dłużej... W Polsce jest kilka/kilkanaście milionów smartfonów Xiaomi. Wasi klienci, na bank w minimum 25-30% to użytkownicy smartfonów tej firmy. Może warto się sprężyć i zrobić to jak najszybciej? Nie wierzę, że Xiaomi aż tak opieszale działa. W przeciwieństwie, niestety, do was ... Dlaczego Samsungi, LG, iPhony mają to wsparcie praktycznie od razu - a z Xiaomi nie potraficie sobie przez kilkanaście miesięcy poradzić? To jest tu tylko i wyłącznie z wami coś nie tak...
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Piotr Domański 16:52 26-08-2019
                  Wdrożenie VoLTE zajęło na pierwszych urządzeniach, które zostały uruchomione wiele miesięcy. I tak jest przy każdym kolejnym producencie Gdy już wdroży się na jednym telefonie producenta wdrożenie postępuję taśmowo, jak w przypadku LG, Samsunga czy iPhone. Dowiesz się więcej tutaj: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/volte-od-zaplecza-czyli-kolejny-tekst-z-cyklu-siec-szkieletowa/. Nie wiem skąd wziąłeś informację, o tym że wdrożenie zajmuje 3 miesiące. Szczerze, chciałbym poznać źródło. Podobnie jak informacji, że urządzenia Xiaomi stanowią 25% telefonów wykorzystywanych w naszej sieci. Z informacji, które są powszechnie dostępne w internecie to około 6%: https://gs.statcounter.com/vendor-market-share/mobile/poland. Pozdrawiam
                  Odpowiedz
                  • komentarz
                    Kaz 21:24 26-08-2019
                    To szacunkowo ok 6 mln klientow... Mysle, ze to nie malo.
                    Odpowiedz
                    • komentarz
                      Kaz 21:42 26-08-2019
                      EDIT: 1 mln klientow.
                      Odpowiedz
                      • komentarz
                        067892356892375689 12:25 26-09-2019
                        Już 8%...
                        Odpowiedz
  • komentarz
    Xiaomi 12:45 19-08-2019
    Orange, kiedy w końcu ogarniecie wsparcie w swojej sieci dla VoLTE i VoWiFi dla terminali Xiaomi. Nie uważacie, że trwa to już trochę długo, to przecież nie jest takie skomplikowane. Dodam, że z resztą kiedyś działało bez problemu, aż do mementu kiedy wyłączyliście VoLTE dla wszystkich Xiaomi pod pretekstem niby złego wpływu na sieć (absurd kompletny) gdzie ja nie miałem najmniejszych problemów, nigdy nie rwało żadnej rozmowy, jakość doskonała nawet przy słabym zasięgu LTE, błędów w rozliczeniu też żadnych nie miałem i dwaj znajomi który również z VoLTE na Xiaomi korzystali nie mieli problemów. Jakie jest Wasze stanowisko w tej sprawie Orange ? Ruszycie coś w temacie, ile można czekać ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:38 19-08-2019
      Jest skomplikowane, nie działało bez problemu, a wyłączyliśmy usługę, nie dlatego, by promować tego lub innego producenta, lecz dlatego, że była niestabilna. To, że Tobie działała poprawnie nie oznacza, że wszędzie tak było.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Kaz 14:42 22-08-2019
        Ale wielu uzytkownikow raportowalo, ze dziala jak nalezy, przez kilka miesiecy bylo ok. Jakie to problemy powodowaly terminale Xiaomi w sieci? Jakie problemy byly z billingowaniem polaczen?
        Odpowiedz
      • komentarz
        007 12:52 27-08-2019
        W takim razie nalezy wylaczyc usluge tym, u ktorych problem wystepowal, a nie stosowac odpowiedzialnosc zbiorowa.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Marcis 12:56 19-08-2019
    Poproszę o usługę na smartfony Huawei i będę już uszczęśliwiony na maksa. Konkurencja już obsługuje tą markę i nie tylko Huawei P10 i P10 Lite. Jedynie tych usług mi brakuje w Orange Flex, bo reszta to bajka, od zasięgu po support.
    Odpowiedz
  • komentarz
    krasivy 16:20 20-08-2019
    Witam Jeszcze z nie korzystałem z wifi calling i nie wiem czy mam sprzedać mój miesięczny telefon honor którego nie ma na liście i kupić któryś z nich czy czekać że być może kiedyś zostanie dodany? Czy działa teraz w końcu ta usługa bez aplikacji?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jacek 18:59 28-08-2019
    Teraz milion uzytkownikow czeka na Xiaomi. Ps. psssst - VoLTE dziala bez problemu w sieci Play, nikt nikogo nie banuje...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Stefcio 03:00 29-08-2019
      Prędzej wrócimy do czasów Telekomunikacji Polskiej, niż doczekamy się tego na Xiaomi. Mają za małe marże z tych smartfonów - dlatego wyłączyli, mimo że usługa działała stabilnie i jest na to wiele dowodów - pod pretekstem, że jednak nie było stabilnie bla bla bla. Pozostaje zmienić operatora - bo w Orange nic się nie dzieje i nic się nie zmieni.
      Odpowiedz
      • komentarz
        007 09:30 29-08-2019
        Obawiam sie, ze tak wlasnie moze byc. Nie rozumiem, jak w Playu moze dzialac, a Orange nie jest w stanie zapewnic poprawnego dzialania dla Xiaomi. Po aktywacji podzialalo w Orange 3 dni i kaplica, Play od soboty lata az milo.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Natan 12:05 29-10-2019
    Kiedy mogę spodziewać się włączonej usługi dla wszystkich telefonów z Androidem? Jestem posiadaczem OnePlus 7 pro, w ustawieniach włączyłem tą usługę ale nie widzę stosownej ikonki. Orange na kartę.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Bukowsky 15:28 19-11-2019
    Witam, wiadomość szczególnie do Pana Piotra, odświeżam temat związany z Xiaomi, jestem konkretnie zainteresowany kupnem dwóch telefonów tej marki ale chcę być pewien, że orange działa w tej sprawie by działały z WiFi Calling. Jak wyglądają prace w tym temacie aktualnie? Mieszkam w miejscu w którym zasięgu po prostu nie ma.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Jacenty Gołdap 19:59 19-11-2019
      Podbijam pytanie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Tom 13:54 04-01-2020
    Co z Huawei honor 10? W konkurencyjnej sieci już usługa istnieje.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin 22:36 05-01-2020
    Mamy już rok 2020. Jak postępują prace w sprawie Volte na Xiaomi w sieci Orange?
    Odpowiedz
  • komentarz
    VoLTE 08:01 10-01-2020
    Podbijajac temat, prowadzilem rozmowy z dev'ami zajmujacymi sie softem w Xiaomi i moje pytanie odnosnie problemow z VoLTE wywolalo u nich zdziwienie, maja potwierdzenie, ze usluga dziala poprawnie w... Orange Austria (jeden z nich jest austriakiem), wiec jak to sie ma do Orenge Polska? Wszystko to bardzo dziwne... W Play'u tez usluga dziala poprawnie...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:23 10-01-2020
      My też rozmawiamy z zespołami Xiaomi, nawet wspólnie pracujemy. Co do Orange w innych krajach - to inni operatorzy z innymi sieciami i rozwiązaniami technicznymi.
      Odpowiedz
      • komentarz
        VoLTE 15:46 10-01-2020
        Moze warto podpytac innych (z grupy Orange) jak to u siebie pokonfigurowali?
        Odpowiedz
      • komentarz
        Jarek 18:10 29-01-2020
        T Mobile wprowadzil VoLTE w Xiaomi Redmi 7A i MI 9...
        Odpowiedz
      • komentarz
        Kacza 21:33 26-02-2020
        Jak to jest, ze VoWiFi o VoLTE dziala bez problemu (nie jest banowane) na terminalach Xiaomi w Orange Flex? Bardzo wiele osob potwierdza dzialanie.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Jarosław 19:26 02-03-2020
          Sam również czytałem opinie od ludzi, że VoLTE i VoWiFi nie jest banowane w Orange Flex i mogę to tylko potwierdzić. Posiadam Xiaomi Mi 9T Pro z polskiej dystrybucji i dwie karty SIM Orange włożone do tego samego telefonu. Na karcie SIM w abonamencie dla firm obie usługi są blokowane codziennie od poniedziałku do piątku, około godziny 9.00 (w weekendy jest taryfa ulgowa i można sobie pokorzystać od 9.00 w piątek do 9.00 w poniedziałek :)). Na drugiej zaś karcie pracującej w taryfie Orange Flex zarówno VoLTE jak i VoWiFi działają wyśmienicie, codziennie i bez żadnego blokowania. W mojej lokalizacji, w moim domu/siedzibie firmy te usługi to konieczność, ponieważ ich brak bardzo często kończy się brakiem możliwości wykonania/odebrania połączenia głosowego (telefon - prawdopodobnie z racji gorszego zasięgu 3G nie potrafi przełączyć się z LTE na 3G i nie mogę zadzwonić oraz nie wiem czy ktoś próbował się do mnie dodzwonić). Podsumowując - jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze...
          Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 00:46 14-03-2020
    Co we mnie skłoniło, żeby przejść do was z internetem i numerami. Najpierw problemy z pierwszym, teraz volte nie działa, bo nie chcecie wspierać innych marek telefonów (z Oneplusem w t-mobile nie było problemu). Nie wiem kto u was tym zarządza, ale jeżeli w innych aspektach też tak się "rozwijacie" to naprawdę celujecie nisko. Poza tym LG? Nie sądzę, że jeszcze to kupują. Czekam na HTC i Blackberry, na deser pewnie Lumie. Nawet jeżeli mają jakiś większy udział w waszej sprzedaży to 90% użytkowników tych telefonów nie ma pojęcia o tej technologii.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Dexter 13:47 06-05-2020
    SMSy przez WiFi bardzo by się przydały - Play i T-Mobile od dawna już mają taką usługę.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Lord 08:34 31-10-2021
    A kiedy na oppo
    Odpowiedz

;

Urządzenia

Premiera Huawei P smart Z w Orange (7)

Marta Krajewska

12 sierpnia 2019

Premiera Huawei P smart Z w Orange
7

W Orange jest już dostępny nowy Huawei P smart Z. Dlaczego warto zainteresować się tym modelem?

Wysuwana kamerka do selfie zamiast notcha

Cechą rozpoznawczą nowego Huawei P smart Z jest wysuwana przednia, 16 megapikselowa kamerka, która zastąpiła aparat w ekranie. Producent obiecuje piękne selfie, a to za sprawa 8 scenariuszy do upiększania zdjęć, dostępnych w aplikacji oraz funkcji retuszu z oświetleniem 3D , dającej efekt  profesjonalnego światła studyjnego.

Podwójny aparat główny wspomagany AI

Podwójny aparat główny, 16+2 megapikselowy, jest wspomagany sztuczną inteligencją. Algorytm rozpoznaje 22 kategorie fotografowanych obiektów oraz 500 scenerii i automatycznie dobiera najlepsze ustawienia. 2 megapikselowy aparat gwarantuje artystyczny efekt bokeh.

Zwiększona wydajność

Bateria w nowym Huawei P Smart ma 4000 mAh pojemności. To sporo, w porównaniu do większości popularnych smartfonów. Zastosowany procesor to 8-rdzeniowy Kirin 710F. Jak obiecuje producent, dzięki temu połączeniu P smart Z poradzi sobie z wymagającymi grami czy odtwarzaniem filmów online.

Cena Huawei P smart Z już od 45 zł/mc

Ten smartfon możecie kupić już za 45 zł/mc i 0 zł na start w Planie Mobilnym 55. W Planie Mobilnym 75 cena spada do 35,01 zł/mc. Szczegóły: sklep orange.

Na razie mam dla Was kilka pierwszych zdjęć tego modelu. Huawei P smart Z prezentuje się naprawdę dobrze. Jak tylko sprawdzę jego możliwości, pokażę na blogu dokładniejszy test.

Huawei P smart Z - nowy smartfon w Ofercie Orange Polska. Plecki Huawei P smart Z - nowego smartfona w ofercie Orange Polska Huawei P smart Z - nowy smartfon w Ofercie Orange Polska

Udostępnij: Premiera Huawei P smart Z w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Jacek 17:44 12-08-2019
    Kiedy Volte w smartfona Huawei?
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 19:41 12-08-2019
    Ciekawe jakie robi fotki aparat głowny? Smartfonik ciekawy, ciekawe jaka będzie żywotoność wysuwanego aparatu...mhm....zobaczymy za jakiś czas.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Spl 19:43 12-08-2019
    A ja się pytam kiedy VoLTE i VoWiFi dla modelu Huawei P Smart 2019?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:42 13-08-2019
      Pracujemy nad uruchomieniem tej funkcji dla urządzeń Huawei.
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:17 13-08-2019
        Dobrze ze kryzys Huaweia minął, ja poluje na P20 Pro w dobrej cenie :) A VoLTE fajnie byłoby mieć :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Mateusz 14:28 13-08-2019
          P20 Pro bardzo fajny telefon, aczkolwiek z Honor 20 Pro korzystało mi się przyjemniej.
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 09:54 15-08-2019
            Dzięki za opinię :)
            Odpowiedz

;

Obsługa i Relacje z Klientami

Już 500 tys. umów (i nie tylko) podpisanych na tablecie (6)

Piotr Domański

12 sierpnia 2019

Już 500 tys. umów (i nie tylko) podpisanych na tablecie
6

Od grudnia ubiegłego roku możecie podpisać umowy (i nie tylko) na ekranie tabletów, a od 22 lutego jest już możliwie we wszystkich, blisko 200, naszych salonach własnych. Dzięki temu, cały proces idzie szybciej, a z naszych salonów nie wychodzicie z teczką dokumentów. Te bowiem, dzięki możliwości podpisania umowy na tablecie, trafiają po prostu na Waszą skrzynkę mailową.

W sumie w ten sposób nasi klienci podpisali już 500 tysięcy dokumentów, z których znaczną część stanowiły umowy, choć w ten sposób można podpisać także chociażby reklamacje, czy wypowiedzenia umów. Co więcej, mamy już 11 salonów w których wszystkie dokumenty, które można podpisać w ten sposób podpisywane są na tablecie. Jesteśmy pierwszym operatorem w Polsce, który dał swoim klientom taką możliwość.

Umowy na tablecie, drzewo w lesie

Z Waszej perspektywy, poza oszczędnością czasu związaną z brakiem konieczności drukowania dokumentów, zaletą jest także to, że z salonu nie wychodzicie ze stertą dokumentów, gdyż są one wysyłane do Was pocztą elektroniczną. Jeżeli mimo wszystko czujesz miętę do papieru, lubisz słuchać szelestu kartek i czuć ten przyjemny zapach zawsze możesz poprosić o wydruk, jednak powstanie on tylko w jednej kopi – dla Ciebie. Nam w zupełności wystarczy wersja elektroniczna.

Choć jeżeli lubisz papier, jego zapach i fakturę, lepiej kup i przeczytaj książkę.

Wyeliminowanie papieru oznacza dwie rzeczy – po pierwsze – zaoszczędziliśmy już, wspólnie z Wami ponad 130 drzew, czyli tyle ile rośnie na ponad 30 arach dorodnego, dojrzałego lasu. Po drugie – cały proces procesowania i archiwizacji dokumentów przeprowadzany jest automatycznie, co zabiera mniej czasu.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Umowa podpisana na tablecie jest bezpieczna. Waszego podpisu nie da się przekleić, przekopiować, przesunąć, podmienić, zamienić, podrobić (więcej synonimów nie przychodzi mi do głowy). Odpowiada za to szereg zabezpieczeń, biorących pod uwagę nie tylko sam podpis, ale także szereg innych parametrów i dobrze przygotowane systemy informatyczne.

O bezpieczeństwie umowy na tablecie można przeczytać w tekście  wywiadzie z Karoliną Gorzewską i Mateuszem Hankusem na blogu Orange, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do niego.

Lubicie dokumenty na tablecie, więc idziemy dalej

Do tej pory, z możliwości podpisania umów na tablecie mogli korzystać jedynie klienci naszych salonów własnych. Widzimy jednak, że taka możliwość się Wam podoba, dlatego podjęliśmy decyzję, by udostępnić ją także klientom naszych salonów partnerskich. Planujemy by na początku 2020 roku wszyscy klienci wchodzący do salonu z logo Orange otrzymali taką możliwość.

Jak Wasze doświadczenia, skorzystaliście kiedyś z możliwości podpisana umowy na ekranie tabletu?

Udostępnij: Już 500 tys. umów (i nie tylko) podpisanych na tablecie
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:38 12-08-2019
    Pójdźmy jeszcze dalej - podpiszmy ją na teblecie u kuriera :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 19:47 12-08-2019
    I jeszcze jedno, na początku września kończy mi się umowa na abonament - do dzisiaj jeszcze nikt się nie odezwał. Zamówiłem rozmowę ze sklepem Orange, oddzwonił Pan, stwierdził że jest jakiś problem z systemem, przeprosił, powiedział że zadzwoni za kilka minut, już nie zadzwonił. Jeśli tak wygląda utrzymanie klienta w Orange to......jest mi przykro. Zróbcie z tym coś!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Artur 03:47 25-09-2019
      Przy przedłużeniu mojej umowy w Orange, konsultant na infolinii zekl: ''Nie posiadamy już działu utrzymania klienta. W związku z tym posiadamy tylko ofertę standardową, ni mamy oferty utrzymania dla stałych klientow.'' Jak sam nie dopilnujesz nie bedziesz mial. Szkoda .....
      Odpowiedz
  • komentarz
    Artur 03:42 25-09-2019
    Ciekawe, ciekawe z tym tabletem. Tylko że ja dopiero teraz się dowiaduje z blogu, że Orange ma taką możliwość. W Play-u już ponad rok temu odpisywałem umowę. W Orange jeszcze do tej pory się nie spotkałem z podpisywaniem umowy na tablecie, a podana jest informacja w blogu, że Orange jest pierwszy. Dziwnie dziwne, jak powiedział to Wielki Elektronik w Panu Kleksie...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 09:52 25-09-2019
      U nas po raz pierwszy ta możliwość pojawiła się w 2017 roku: https://biuroprasowe.orange.pl/blog/trzeba-papieru-zeby-podpisac-umowe-orange/. Pozdrawiam. Pod koniec ubiegłego udostępniliśmy ją w większej liczbie salonów. Sądzę też, że gdyby było inaczej niż napisaliśmy, koledzy z Play by szybko się odezwali... a nie sądzę, że przeoczyli tę informację ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Roman 17:54 31-12-2019
    Myślę , że warto byłoby zadbać o możliwość sprawnego przedłużenia umowy w salonie . Pod koniec listopada chciałem przedłużyć umowę , na tv , internet i 3 telefony i do tej pory czyli ponad miesiąc! umowy nie mam i nawet żadnej wiadomości od konsultanta z Sezamu w Warszawie. Ręce opadają , mam ochotę uciec od takiej firmy jak najdalej .
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej