;

Oferta

Konkurent wchodzi w IPTV, ale jakoś dziwnie… (25)

Wojtek Jabczyński

27 marca 2019

Konkurent wchodzi w IPTV, ale jakoś dziwnie…
25

Przepraszam, ale musiałem trochę odczekać z komentarzem do oferty IPTV Cyfrowego Polsatu. Nie chodzi o to, że nie chciałem, tylko od pierwszego wejrzenia wydała się lekko dziwna i potrzebowaliśmy więcej czasu żeby zrozumieć, co wymyślili marketingowcy CP. W pierwszej chwili poczuliśmy się nawet zaszczyceni znalezieniem się w gronie firm wskazanych w ofercie, ale coś nie do końca jednak nam grało.

Sprawdziliśmy i… usługa telewizyjna, którą od kilku dni oferuje CP m.in. klientom naszego światłowodu, nie jest prawdziwą telewizją IPTV. Swoją drogą ostatnio mamy prawdziwy wysyp produktów zastępczych i czekoladopodobnych 🙂 Oferta CP to w istocie usługa OTT (Over-The-Top) polegającą na dostarczaniu multimedialnych treści za pośrednictwem infrastruktury innego operatora. Różnica między IPTV i OTT jest znacząca i wiedzą o tym nie tylko spece od technologii.

Orange Polska w żaden sposób nie współpracuje z CP przy dostarczaniu ich usługi, ani tym bardziej nie odpowiada za jej jakość. Co więcej, sam CP nie ma do końca kontroli nad jej jakością. W usłudze telewizyjnej CP treści przesyłane są za pośrednictwem internetu w taki sam sposób, jak wszystkie inne dane. Nie ma zagwarantowanego osobnego, wydzielonego kanału w łączu internetowym. Testy tego rodzaju transmisji nie gwarantowały wystarczająco dobrej jakości np. podczas transmisji na żywo wydarzeń sportowych, które ogląda wiele osób. Dlatego nasza Orange TV oferuje prawdziwe IPTV ze specjalnym, wydzielonym kanałem dla telewizji, co gwarantuje najwyższą jakość.

Dziennikarze pytali mnie jeszcze o umowy więc dodaję, że jedyną jaką zawarliśmy z CP jest podpisana dwa lata temu, standardowa umowa na kolokację serwerów treści CP oraz na łącza transmisyjne. Czyli absolutnie nic nowego.

Udostępnij: Konkurent wchodzi w IPTV, ale jakoś dziwnie…
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    WNE 17:08 27-03-2019
    Dlaczego CP złapie klientów? Bo w Orange brakuje IPTV jako osobnej usługi - czuba że jest i się mylę?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 17:18 27-03-2019
      Świadczymy usługi TV zarówno przez satelitę, jak i internet. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        newtime 18:42 27-03-2019
        ale brakuje samej IPTV bez internetu
        Odpowiedz
      • komentarz
        panda 19:41 27-03-2019
        dopóki orange nie zaoferuje w atrakcyjnej cenie samej uslugi IPTV (bez przymusu internetu) to nadal nie bedzie realną konkurencją ani dla UPC ani dla nowych wymysłów Solorza
        Odpowiedz
      • komentarz
        ThePlayer 09:32 31-03-2019
        a jednak działa: https://youtu.be/iP6ELarY8RM
        Odpowiedz
      • komentarz
        inwestor 19:49 02-04-2019
        Panie Rzeczniku: Czy Orange współpracuje czy nie współpracuje z Cyfrowym Polsatem ?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz Jonski 18:45 27-03-2019
    Ja tu widzę chytry plan CP. Dajmy na to, że telewizja polsatu na łączu od Orange będzie źle działała, klient pójdzie z reklamacją do punktu Polsatu i tam mu powiedzą, że trzeba się przełączyć na internet od Netii vel Plus-a - ze zniżką na Smart Dom.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pi90 19:09 27-03-2019
    a wy musicie konkurencji udostępniać swoje łącza ???
    Odpowiedz
  • komentarz
    GieKa 19:31 27-03-2019
    Mam Neostradę 10 Mbps (więcej raczej się nie da wycisnąć z linii) i tv sat. Czy w związku z tym że: "Orange TV oferuje prawdziwe IPTV ze specjalnym, wydzielonym kanałem dla telewizji" mógłbym zamienić tv sat na IPTV i nadal mieć Neostradę 10 Mbps? Bo do tej pory myślałem że to będzie ograniczać prędkość netu i nawet się nie interesowałem IPTV.
    Odpowiedz
    • komentarz
      12 20:23 27-03-2019
      Nie, w xdsl ogranicza cie synchronizacja z dslam. Tutaj nie pomoże żadne czary mary. Synchornizacja pozwala na 10mbit to tv ci nie odpalą. Wojtek pisał o światłowodzie, tam to lata multicastem bez strat żadnych dla łącza.
      Odpowiedz
      • komentarz
        micihol 08:34 28-03-2019
        No nie do końca chyba bez strat. Jeśli oglądasz dany kanał (nagrywasz inny, itd.), to odpowiednie pasmo na Twoim łączu jest zajęte przez strumień TV. Zresztą, na xDSLu chyba też jest multicast, tylko jeśli 8mbit, czy 16mbit połknie Ci na 100Mbitowym (i więcej) światłowodzie, to będzie to mniej widoczne dla użytkowników Internetu, niż na 20Mbitowej Neostradzie :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    panda 19:41 27-03-2019
    dopóki orange nie zaoferuje w atrakcyjnej cenie samej uslugi IPTV (bez przymusu internetu) to nadal nie bedzie realną konkurencją ani dla UPC ani dla nowych wymysłów Solorza
    Odpowiedz
  • komentarz
    Bartek 07:44 28-03-2019
    Drogi Panie Wojciechu, chciałbym przypomnieć, że mamy już 2019 rok i nikogo nie interesuje jakimi umowa jesteście lub tym bardziej nie jesteście związani. Macie dostarczać internet, a klient już sam sobie wybierze jakie treści sobie będzie oglądał. Nie ma znaczenia czy będzie to Netflix, Hulu, Amazon Prime, Cyfrowy Polsat, HBO Go, Disney+ czy inne.
    Odpowiedz
  • komentarz
    BGP.PL 09:15 28-03-2019
    Co do 5G Ready, zgoda. Co do IPTV od CP, to czego brakuje do spełnienia definicji "prawdziwej IPTV"? Czy do przesyłania sygnału telewizyjnego nie jest wykorzystywany protokół IP? Działa przez Internet, wiec... Czy chodzi o to, że to nie multicast? Prosze o rozwinięcie myśli. :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Kordal 16:22 28-03-2019
      Prawdziwe IPTV ma odseparowany kanał w łączu, przeznaczony tylko dla TV, w związku z tym nie ma możliwości że telewizja przestanie działać albo będą z nią problemy, bo ktoś w domu pobiera pliki lub korzysta z internetu kilka osób na raz. W przypadku OTT transmisja sygnału odbywa się "normalnie", czyli po prostu po zwykłym łączu i tu już przy obciążeniu sieci przez użytkowników mogą być problemy.
      Odpowiedz
      • komentarz
        BGP.PL 19:23 28-03-2019
        Masz rację, wszystko to jest zrozumiałe. Jak jednak w takim razie powinno nazywać się usługę przesyłania TV z wykorzystaniem sieci Internet (protokołu IP, unicastowo)? :) W moim odczuciu, niezależnie od sposobu dystrybucji (unicast, multicast, broadcast), to jest dalej IPTV.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Pete 14:49 28-03-2019
    A co na to nadawcy TV? Czyli Polsatowi wolno reemitować w OTT a innym operatorom nie? Bo jeśli się nie mylę w Polsce pomiędzy nadawcami TV a operatorami obowiązuje powszechna zasada zakazu OTT. Ciekawe...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 20:32 28-03-2019
    Podejrzewam,że w momencie wzmożonego ruchu tak jak to miało miejsce podczas dużych wydarzeń sportowych serwery nie wyrobią i niestety skończy się komfort oglądania. Można to było zaobserwować np w Ipla, NC+ GO itp. Więc według mnie IPTV to jest tylko z nazwy ponieważ operator nie gwarantuje jakości przekazu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    andrzejek1989 22:55 29-03-2019
    Najpierw Play, teraz CP na cenzurowanym. Orange bardzo agresywny się zrobił xD
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 16:07 01-04-2019
      Bo z pamarańczą się nie zaczyna ;p ;p Bo czasem jest słodziutka, a czasem mega kwaśna ;p ;p
      Odpowiedz
  • komentarz
    tehmal 16:58 31-03-2019
    Orange, osobna usługa na wzór wp-pilot i jesteście królami :> ps. wyłączyliście VoLTE? (wcześniej na Redmi Note 5 miałem ciągle VoLTE i się cieszyłem jak dziecko, bo spinało połączenia w 1-2 sec i jakoś rozmów kozak - co prawda urządzenie oficjalnie nie wspierane) ps2. dlaczego jak zaczynam transfer danych to wywala mnie z agregacji na 2600?! OFN
    Odpowiedz
    • komentarz
      Lba 16:14 03-04-2019
      Xiaomi Redmi 6A (obecny w ofercie)... Xiaomi Redmi 6 (wydajniejszy brat 6A) - VoLTE i VoWiFi dzialalo pieknie od ponad pol roku, zero problemow - Warszawa, Olsztyn, Krynica Zdroj - smigalo bezblednie, jakosc znakomita, az tu nagle... Dlaczego VoLTE zostalo wylaczone dla tych urzadzen, jakie problemy powodowaly (jesli wogole powodowaly, bo tak najlatwiej napisac, zeby szary czlowiek przestal pytac i przyjal poprostu do wiadomosci...)? Jakaz to jest procedura tej magicznej "certyfikacji"? Moze taka, ze trzeba byc wielkim graczem, wtedy jest cacy? Prosze o informacje zwrotna.
      Odpowiedz
      • komentarz
        tehmal 16:11 07-04-2019
        @lba nie wiem. Tydzień temu zgłosiłem ponownie aktywację VoLTE, podziałało 3dni i bang... nagle ikonka VoLTE znikła... Rybnik, Jastrzębie-Zdrój Zasadniczo lipa
        Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 02:26 09-04-2019
    W sumie fajna usługa. A jak coś nie działa, to koszty serwisu (internetu) zrzucają na dostawcę internetu. :) Całkiem przemyślane ze strony CP.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mar_ 12:17 19-04-2019
    Od lat czekam, aż będzie można zamówić w Orange usługę TV osobno od rachunku za internet. Mam internet stacjonarny w Orange, ale na firmę. NIE mogę mieć telewizji na tym samym rachunku.
    Odpowiedz

;

Oferta

500 zł premii za zakup Samsunga Galaxy Note 9 (4)

Marta Cieślak-Krajewska

27 marca 2019

500 zł premii za zakup Samsunga Galaxy Note 9
4

Na początek wiosny Samsung przygotował przyjemną promocję dla wszystkich, którzy planują zakup telefonu. Do 7 kwietnia br. możecie zgarnąć 500 zł premii za zakup modelu Samsung Galaxy Note 9. Co należy zrobić by odebrać premię?

  • Kupić Samsunga Galaxy Note 9 do dnia 7 kwietnia br. Możecie to zrobić w sklepie Orange
  • Uruchomić telefon do 10 kwietnia br. i zalogować się do aplikacji mobilnej Samsung Members
  • Po 14 dniach od uruchomienia telefonu kliknąć w baner promocyjny, który pojawi się w sekcji „korzyści” w aplikacji
  • Odebrać kod do wypłaty gotówki. Potwierdzeniem aktywacji kodu będzie przesłanie numeru PIN na adres e-mail, podany w ramach rejestracji konta Samsung.
  • W ciągu następnych 7 dni w bankomacie sieci Euronet należy wybrać opcję „transakcja bez karty”, następnie z menu – „Promocja Samsung”, wprowadzić PIN i cieszyć się 500 zł 🙂

Więcej na temat promocji znajdziecie w regulaminie lub na stronie Samsunga.

Udostępnij: 500 zł premii za zakup Samsunga Galaxy Note 9
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 12:17 27-03-2019
    Promocja nawet fajna :) Szkoda że nie na S9 lub S8.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 13:22 27-03-2019
      S8 z takim zwrotem? Nie przy jego obecnej cenie. :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 12:47 01-04-2019
      Galaxy Note 9 to bardzo zacny telefon :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Miron 08:33 04-04-2019
    Kupiłem note 9 ale w Samsung members nie mam jeszcze nic o tym że biorę udział w promocji. Czy wystarczy czekać i dostanę jakaś wiadomość po 14dniach czy się zdziwię że miałem dziś coś kliknąć
    Odpowiedz

;

Sieć

7 lat wideo Full HD przesłali klienci Orange tej zimy w górach (4)

Piotr Domański

27 marca 2019

7 lat wideo Full HD przesłali klienci Orange tej zimy w górach
4

Ponad 2 PB danych, 35% więcej niż w sezonie 2017/2018 przesłali klienci Orange Polska w górach. To już tradycja, że z roku na rok transfer danych rośnie. Od świąt, do końca lutego przesłali także 74 mln SMS, 8% mniej niż w poprzednim sezonie oraz równowartość 566 lat trwającej nieprzerwanie rozmowy – ponad 117 mln minut rozmów, mniej więcej tyle samo co w ubiegłym. Wiem, że już wszyscy myślą o wiośnie, ale pogoda taka za oknem, że podsumowanie zimy jeszcze jak najbardziej na czasie.

Najbardziej zapracowane były stacje bazowe na terenie Beskidu Śląskiego, a także te które znajdowały się na Podhalu. Szczególnie Nowy Rok spowodował spory wzrost ruchu w Zakopanem i okolicach. Moją uwagę zwróciła jeszcze jedna sprawa – w stolicy Tatr i okolicach większa liczba naszych klientów przesyłała dane niż w Beskidzie Śląskim, gdzie z kolei częściej dzwoniono. Najwyraźniej jednak liczba klientów wykonujących połączenia w Beskidzie nie przełożyła się na ilość „wygadanych” minut. Ostatecznie bowiem to właśnie z Zakopanego i okolic przesłano najwięcej danych i wykonano najwięcej rozmów. Jeżeli chodzi o SMS dostrzegłem jeszcze jedną ciekawostkę – w Beskidzie Śląskim najwięcej SMS wysłano w Wigilię, w Zakopanem i okolicach – w Sylwestra.

Dostrzegłem jeszcze jedną ciekawostkę – weekendy przekładają się na gwałtowne spadki czasu trwania rozmów, czasem nawet o kilkadziesiąt procent. Nie widać takich zależności w liczbie przesyłanych GB. Koledzy, którzy zajmują się naszą siecią mówią, że spadek ruchu „głosowego” w weekend to jest standard. Z kolei gdy jest nieprzyjemna pogoda – więcej z nas korzysta z internetu, a weekendy nie mają tak dużego wpływu na liczbę przesyłanych GB.

Na razie wrzucę Wam wideo, które wzbudziło moją szczególną uwagę,  a było jedną z odpowiedzi w naszym konkursie.

Wiem, że wszyscy chcielibyśmy wiosny, ale by godnie podsumować tegoroczną zimę mam dla Was okolicznościowy film. Wtedy byliśmy w Karpaczu, ale na koniec zimy okazało się, że powinienem pojechać z blogową kamerą raczej pod Wielką Krokwie, albo na Krupówki.

Jeżeli chcecie przeczytać więcej o tym jak przygotowywaliśmy się do zimy znajdziecie w tekście „Orange nie boi się zimy. Lepszy zasięg sieci w górach” oraz „Tak hula internet w górach!”

Życzę Wam, by wiosna przyszła szybko i bym już niedługo pisał Wam o tym jak przygotowujemy się dla Was na lato. Na które już zresztą się przygotowaliśmy – refarming 2100 MHz wzdłuż całego wybrzeża już zrobiony, teraz posuwamy się na południe, na przykład na południe od Szczecina ;-). Refarming obejmuje także coraz więcej miejscowości w około dużych aglomeracji , między innymi Trójmiasta, Krakowa, Aglomeracji Śląskiej i Warszawy.

Udostępnij: 7 lat wideo Full HD przesłali klienci Orange tej zimy w górach
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 11:55 27-03-2019
    Odświeżajcie sieć, odświeżajcie. Zapraszam też szybciutko do Kielc, bo tutaj też dużo trzeba zrobić :) Swojego czasu miasto najbardziej wygadanych ludzi w sieci Orange ;p ;p
    Odpowiedz
    • komentarz
      piotrzet 18:46 27-03-2019
      Gdzie coś ci brakuje w Kielcach?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 16:27 27-03-2019
    Pamiętam jak parę lat wstecz operatorzy limitowali połączenia do danej puli minut ze względu na duże obciążenie sieci,a teraz praktycznie każdy ma ryczałt i wszystko działa:) Chociaż i tak stwierdzam,że jakość połączeń jest daleka od doskonałości. Mówię oczywiście ogólnikowo o każdej sieci:)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kuba 15:13 03-04-2019
    Czemu nie publikujecie jakie są przyrosty wysłanych MMS-ów?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej