Mamy propozycję dla tych młodych ludzi, którzy pozostając w domach, chcieliby rozwinąć swoje cyfrowe kompetencje. Przygotowaliśmy cykl webinariów z nauki kodowania dla dzieci w wieku 10-12 lat. Start już 24 marca.
Koronawirus. Co robić z dziećmi w domu?
Wielu rodziców skarży się, że oprócz swojej pracy, którą wykonują zdalnie, muszą jeszcze uczyć dzieci, które dostają coś w rodzaju powiększonej (i to znacznie) pracy domowej. Zdajemy sobie sprawę, że to czas trudny dla wszystkich. Dlatego uruchamiamy cykl zajęć online, w czasie których Wasze dzieci będą mogły samodzielnie zacząć przygodę z kodowaniem. Wykorzystamy do tego otwarte środowisko, które wykorzystujemy od lat w #SuperKoderach - Scratcha. Jest to przyjazna aplikacja stworzona przez specjalistów z MIT. Nie wymaga pisania długich linijek kodu, a atrakcyjny, działający program powstaje dzięki odpowiedniemu ustawieniu graficznych elementów, które odpowiadają za poszczególne komendy.
Nauka programowania. Otwarte webinaria dla uczniów
Od 24 marca aż do 9 kwietnia, w każdy wtorek i czwartek o 10 rano zapraszamy Wasze dzieci na poranek z kodowaniem. W czasie webinariów młodzi uczestnicy stworzą proste animacje, interaktywne kartki świąteczne, as w czasie finalnych zajęć… zaprogramują własną grę platformową. W drogę do gry poprowadzą Was świetni trenerzy w #SuperKoderach: Joanna Apanasewicz i Jacek Ścibor.
Kiedy i jak?
Aby dołączyć do zajęć, wystarczy:
- być gotowym o odpowiedniej porze
- kliknąć link: https://fundacjaorange.clickmeeting.com/superkoderzy,
- podać swój adres email i imię/ nicka.
Poniżej znajdziecie daty i tematy wszystkich zajęć.
- 24 marca, wtorek, godz. 10.00-11.00: podstawy Scratcha
- 26 marca, czwartek, godz. 10.00-11.00: animacja w Scratchu
- 31 marca, wtorek, godz. 10.00-11.00: stwórz swoją pierwszą grę
- 2 kwietnia, czwartek, godz. 10.00-11.00: zaprogramuj interaktywną kartkę wielkanocną
- 7 kwietnia, wtorek, godz. 10.00-11.00: stwórz platformówkę cz. 1
- 9 kwietnia, czwartek, godz. 10.00-11.00: stwórz platformówkę cz. 2
Więcej szczegółów na stronie https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/zostanwdomu
Aby wziąć udział w zajęciach, Wasze dzieci nie muszą nic instalować. Webinar obsłuży przeglądarka. Scratch także nie wymaga instalowania. Jeśli jednak chcecie zadbać o pełną stabilność i mieć pewność, że aplikacja będzie działać bez zarzutu, możecie pobrać wcześniej wersję do pracy offline, dostępną pod adresem https://scratch.mit.edu/download.
Czy rodzice są potrzebni w czasie webinariów?
Z założenia zajęcia są pomyślane jako propozycja dla uczniów, bez potrzeby udziału rodziców. Dzieci mogą ewentualnie potrzebować pomocy w dołączeniu do webinarium czy logowaniu do Scratcha. Ale już w trakcie zajęć możecie spokojnie zająć się swoimi sprawami, a uczestnicy będą zadawać pytania prowadzącym i konsultować się na czacie.
#SuperKoderzy – o co chodzi?
O #SuperKoderach pisałem już tutaj. To program edukacyjny, który w normalnych warunkach działa w szkołach. Nauczyciele prowadzą zajęcia z kodowania na różnych przedmiotach – nie tylko na informatyce. Robią to dzięki naszym szkoleniom, scenariuszom zajęć oraz grantom na zakup sprzętu, które szkoła dostaje od Fundacji Orange. Już 16 kwietnia zaczynamy rekrutację do przyszłorocznej edycji programu.
Tymczasem zapraszamy do małej zajawki pracy w #SuperKoderach w czasie sześciu webinarów. Bądźcie z nami!
Komentarze
Czy to ten sam Pan który swego czasu prowadził BARDZO fajnie Sondę 2?
OdpowiedzTen sam 😉
OdpowiedzObejrzane ?
Odpowiedz