;

Urządzenia

Lumia 950 już w ofercie Orange (0)

Piotr Domański

10 grudnia 2015

Lumia 950 już w ofercie Orange
0

Nowy flagowiec Microsoftu to moim zdaniem bardzo porządny telefon. Sześciordzeniowy procesor 1.8 GHz Snapdragon 808, wyświetlacz 1440 x 2560 pikseli (Quad HD) o przekątnej 5,2 cala, a także 3 GB pamięci RAM to bardzo dobre wyposażenie. Do tego dochodzi aparat z matrycą 20-megapikseli.

Co to oznacza dla użytkownika?

dbecae7aad8a441bf34f6232786ab6573b7Bardzo szybko działający system operacyjny, nawet przy włączonych w tle kilkunastu aplikacjach, wyraźny kolorowy wyświetlacz, a także wysokiej jakości zdjęcia.

Wyglądem telefon odróżnia się, od tego, do którego przyzwyczaiły nas flagowe modele innych firm. Nie ma wszędobylskiego metalu i szkła, lecz obudowa z tworzywa sztucznego – poliwęglanu. To kwestia gustu, dla mnie nie stanowi to problemu – powoli nużą mnie bliźniaczo podobne do siebie modele. Jednak obudowa sprawia, że telefon jest lekki, a to jest bardzo duży plus. Jest również nieco mniejszy niż inne flagowce – usunięto dolne przyciski. Tu jednak znajdziemy mały zgrzyt – przyciski po bocznej stronie obudowy umiejscowione są nieco zbyt blisko siebie.

Telefon działa na Windows 10, nowym systemie operacyjnym Microsoft. Z innych szczegółów posiada on identyfikację biometryczną – skanowanie tęczówki oka i funkcję Continuum. Ta ostania polega na możliwości podłączenia smartfona do zewnętrznego ekranu oraz pracy przy użyciu klawiatury i myszki. Dla jednych ciekawostka, dla innych przyjazny dodatek.

A tutaj na naszej stronie znajdziecie sam smartfon.

Udostępnij: Lumia 950 już w ofercie Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Światowy Dzień Praw Człowieka (0)

Monika Kulik

10 grudnia 2015

Światowy Dzień Praw Człowieka
0

Gdy słyszymy hasło „prawa człowieka” na ogół na myśl przychodzą nam obrazy wojen, protestów na drugim końcu świata czy praca dzieci w jakieś fabryce w Afryce czy Azji. Czyli w gruncie rzeczy nic, co by nas bezpośrednio dotyczyło.

Tymczasem prawa człowieka dotyczą także nas – tu i teraz. To prawo do godnego traktowania, wolność zrzeszania się czy kwestie równego traktowania i niedyskryminacji z uwagi na wiek, płeć czy sprawność. Prawa człowieka dotyczą więc również firm w Polsce. Ich własnej działalności, ale także aktywności ich dostawców. Nie zawsze przyjmuje to takie wymiary, jak katastrofa w Rana Plaza, gdzie w jednej chwili zginęło 1300 osób pracujących w tragicznych warunkach. Zapewne wiele z produktów, które można znaleźć także na naszych sklepowych półkach spowodowało, na którymś etapie, że prawa człowieka były łamane.

Innym mitem jest przekonanie, że naruszenia praw człowieka dotyczą tylko osób słabo wykształconych, pracujących na stanowiskach pracy wymagających pracy fizycznej. Łamanie praw człowieka może dotyczyć zarówno szeregowego pracownika, któremu nie wypłacono pensji, jak i menadżera wyższego szczebla, wobec którego zastosowano mobbing.

Dlaczego o tym mówię? Bo 67 lat temu podpisano Powszechną Deklarację Praw Człowieka. Z tej okazji każdego roku, 10 grudnia obchodzimy Światowy Dzień Praw Człowieka. Także tu w Polsce.

Dla firm, które chcą odpowiedzialnie podejść do kwestii praw człowieka mamy polską wersję „Ram Sprawozdawczości zgodnej z Wytycznymi ONZ dotyczącymi biznesu i praw człowieka” wraz z przewodnikiem dla firm, jak w praktyce wdrażać te fundamentalne zasady. Publikacja powstała z inicjatywy Polskiego Instytutu Praw Człowieka, przy wsparciu firm, w tym Orange Polska.
41fa4cd2a4cf77f181af32b441f544a02bb

Udostępnij: Światowy Dzień Praw Człowieka
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Punkt widzenia a punkt siedzenia (0)

Michał Rosiak

10 grudnia 2015

Punkt widzenia a punkt siedzenia
0
68166a9731cdbcaab2ec6c11b2289379960Wiecie, że jeśli zapytać o podejście do bezpieczeństwa IT prezesa, dyrektora finansowego i szefa IT to okaże się, że każdy ma kompletnie inne? Chociaż wydaje się, że to nic zaskakującego, mamy potwierdzenie w faktach – wskazują na to wyniki badania przeprowadzonego przez ICAN Research na zlecenie Orange.
Opisywane badania to kolejna częśc raportu Orange Insights, o którym pisałem pierwszy raz na blogu dwa miesiące temu. Tym razem w badaniu wzięło udział 336 managerów (58 CEO, 134 szefów IT, 60 CFO), reprezentujących największe przedsiębiorstwa polskich i zagraniczne, również kluczowych graczy na naszym rynku. Wnioski są… cóż, ciekawe:
* prezesi uważają, że generalnie jest dobrze, na bezpieczeństwo nie trzeba wydawać więcej pieniędzy, specjaliści są łatwo dostępni, a główne zagrożenie to awarie komputerów i cyber-przestępczość
* szefom IT brakuje pieniędzy na rozwiązania bezpieczeństwa (cóż za niespodzianka 😉 ), obawiają się niskiej świadomości i odpowiedzialności pracowników oraz wynikających z tego zagrożeń
* dyrektorzy finansowi natomiast również nie są skorzy do kolejnych wydatków, sen z powiek spędzają im natomiast problemy z transmisją danych
Skąd biorą się te różnice? W opinii Dariusza Jędrzejczyka, dyrektora Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych Orange Polska, właśnie ze świadomości, jednak nieco w innym kontekście, niż ta, dotycząca szeregowego użytkownika.
Szefowie IT, jako najbardziej świadomi technologii i działania sprzętu IT, szukają ryzyk w tych elementach, które są od nich najmniej zależne, czyli w czynniku ludzkim – temu stwierdzeniu trudno odmówić słuszności. Podobnie zresztą jak temu, że prezesi zazwyczaj nie ufają przede wszystkim sprzętowi, a CFOs widzą największy problem w przerwaniu ciągłości biznesu.
Czy to wszystko da się pogodzić? Na pewno warto spróbować, zaglądając tutaj lub tutaj. Jakiś czas temu wpadłem na ciekawe – chyba – porównanie usług w modelu „as a Service” do… taksówki. A to dlatego, że choć codzienna jazda taksówką wydaje się być abstrakcją, jeśli chodzi o domowy budżet, może się okazać, że przy liczbie przejeżdżanych miesięcznie kilometrów wychodzi taniej, niż kupno auta. A nawet jeśli koszty będą podobne, to jeżdżąc taksówką nie musimy przejmować się wymianą opon, kosztami eksploatacji, rosnącą ceną paliwa, zakrapianymi imprezami, czy nawet… porannym skrobaniem szyb! Gdybym częściej używał auta to sam bym się poważnie zastanowił…
Udostępnij: Punkt widzenia a punkt siedzenia
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej