Największy sukces polskiego wydawcy aplikacji na iOS. W lipcu pisałem Wam o DreamBeam, który był w czołówce płatnych programów na amerykańskim AppStore. Tym razem gra Real Boxing firmy Vivid Games osiągnęła znacznie większy sukces. Nie tylko była na pierwszym miejscu wśród płatnych gier sportowych, ale była rekomendowana przez App Store na głównej stronie. Dzięki temu, ryzyko inwestycji opłaciło się i szybko zwróciło – w ciągu dwóch tygodni. Do tej pory grę ściągnęło ok. 100 tys. klientów, którzy również korzystali z mikropłatności w aplikacji.
Poprosiłem o wywiad i skontaktował się ze mną Remigiusz Kościelny, prezes Vivid games.
Jak się robi grę, która w ciągu dwóch tygodni zarabia blisko milion złotych?
Trzeba mieć duże doświadczenie, duże możliwości zarówno finansowe i technologiczne, skutecznie zarządzać projektem. Ale sam projekt to dopiero połowa sukcesu. Bardzo ważna jest też odpowiednia promocja.
Jak udało się przekonać Apple do promocji polskiej gry?
To chyba największe wyróżnienie. Zespół App Store sam decyduje, które aplikacje promuje, nie można wykupić takiej reklamy. Współpracowaliśmy z Apple od początku produkcji, od pierwszych screenów koncepcyjnych gry i uwierzyli w nasz produkt..
Gra kosztowała blisko milion złotych. Nie obawiałeś się zainwestować takiej kwoty?
Owszem, ryzyko było spore, ale dokładnie skalkulowane. Sfinansowaliśmy i wydaliśmy już kilkanaście gier. Im większy nakład na grę tym ryzyko wzrasta. Z drugiej strony im większy nakład finansowy tym większe szanse na dobry zysk. Mniejsze gry trudniej promować, bo jest ich bardzo dużo. Żeby się przebić i osiągnąć sukces trzeba zrobić coś unikalnego, najlepszego, co wyróżnia się na rynku od pierwszego wrażenia.
No właśnie, jak myślisz, dlaczego ta gra osiągnęła tak duży sukces na całym świecie, nie mówimy tu przecież tylko polskim App Store.
Od samego początku założyliśmy, że ma wyróżniać się swoją jakością wizualną. Oczywiście bardzo ważna jest grywalność i tematyka.
Sporą nowością jest wykorzystanie kamery w urządzeniach by grać się podobnie jak na Move czy Kinnect.
To taka wisienka na torcie, dodatkowa możliwość boksera wykonywania gestów swoim ciałem. Wpadłem na to w trakcie spotkania z przedstawicielami Apple i było to już pod koniec prac.
Po pierwszym zachwycie gracze zaczęli zwracać jednak uwagę na niedociągnięcia.
Nie uchroniliśmy się przed problemami, w większości są już poprawione. Była usterka w tutorialu, która utrudniała ukończenie, a na słabszych urządzeniach słabo działała.
Cofnijmy się kilka tygodni. Opublikowaliście grę w App Store i szybko zdobywa pierwsze miejsce na liście płatnych gier sportowych, a nie jest tania, bo kosztuje 4,5 euro. O czym wtedy myślałeś?
Czułem duże zadowolenie i satysfakcję. Wcześniej wiele osób z branży mówiło, że to jedna z najlepszych gier jaką widzieli, ale nigdy się do końca nie jest się pewny jak przyjmą ją klienci i jak zadziała promocja.
Na razie gra dostępna jest tylko na iOS, ale trwają już prace na konwersją na inne platformy. Kiedy i na jakie będzie dostępna?
Android będzie w pierwszym kwartale przyszłego roku. Dopinamy też szczegóły konwersji na Plasytation Vita. Rozpatrujemy także kilka innych platform.
Czy to kura znosząca złote jajka – jedna gra, tak jak w przypadku Rovio i jej Angry Birds? Czy planujecie nowe gry czy tez skupiacie się tylko nad rozwojem Real Boxing na długie, długie lata?
Na pewno nie spoczniemy na laurach i już wkrótce opublikujemy kolejne gry. Real Boxing będzie jednak naszym sztandarowym produktem i intensywnie będziemy go wykorzystywać.
Właśnie pojawiła się duża aktualizacja, a dodatkowo w promocji kosztuje tylko 0,89 Euro. A osoba, która pierwsza napisze w komentarzu jakie dwie główne zmiany przyniosła aktualizacja otrzyma kod do pobrania tej gry ;) Komentarze opublikujemy po godz. 20 i wtedy będzie wiadomo kto miał lepszy refleks i ma zadatki na boksera ;)