Sieć

Na Górnym Śląsku 4G od Orange wyrabia 127% normy

Piotr Domański Piotr Domański
14 listopada 2018
Na Górnym Śląsku 4G od Orange wyrabia 127% normy

Odpalanie sieci 4G LTE na 2100 MHz w Orange trwa i właśnie skończyliśmy prace w aglomeracji górnośląskiej. Od początku września do końca października, przede wszystkim, dzięki temu procesowi, zwanemu dość szeroko refarmingiem powiększyliśmy pojemność naszej sieci 4G LTE o 27%. Jeżeli mieszkacie w  Gliwicach, Zabrzu, Bytomiu, Rudzie Śląskiej Świętochłowicach, Chorzowie, Piekarach Śląskich, Siemianowicach Śląskich, Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu, Katowicach i Mysłowicach powinniście poczuć większy komfort korzystania z internetu i zauważyć wyższe prędkości. Tym większe, im bardziej zaawansowany jest Wasz smartfon w obsłudze agregacji pasm 4G LTE.

O co chodzi z tym refarmingiem? Przeczytaj tekst „Wyciskamy sieć mobilną”

Jak osiągnęliśmy te 27% większej przepustowości? O 1/4 wzrosła w ciągu zaledwie dwóch miesięcy liczba „systemów” zawieszonych na stacjach bazowych, na których możecie korzystać z 4G LTE. To zasługa uruchomienia tej technologii na częstotliwości 2100 MHz. Do tego dochodzą zmiany związane ze zmianą aranżacji pasma 1800 MHz, dzięki którym przepustowość zwiększa się jeszcze bardziej.

Piszę o fragmencie naszej sieci, z którego każdego dnia korzysta kilkaset tysięcy klientów Orange. Codziennie przesyłają oni średnio 66 TB danych, czyli średnio około 46 GB w każdej minucie. Uśredniając, więc wliczając w to także godzinę 4 czy 5 nad ranem, gdy większość smacznie śpi. A kto przesyła najwięcej danych? Oczywiście Katowice, a po nich Gliwice oraz Sosnowiec.

Refarming prowadzimy oczywiście nie tylko na Śląsku. W połowie października zakończyliśmy prace w Bydgoszczy i Olsztynie, a wcześniej także w Toruniu, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. Kilka kolejnych miast jest na finiszu, więc czekajcie na kolejne dobre wieści.

Refarming widać także w wynikach kolejnych testów prędkości w naszej sieci mobilnej. Według speedtest.pl w październiku nasza sieć była najszybsza. Ostatnie wyniki RFBenchmark także pokazują, że jesteśmy na pierwszym miejscu.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o naszej sieci komórkowej, to obejrzyjcie to wideo. Jeżeli już je widzieliście, możecie zrobić to jeszcze raz.

Komentarze

Darek
Darek 09:08 14-11-2018

Kiedy Łódź?

Odpowiedz
    PAWEŁ
    PAWEŁ 15:48 14-11-2018

    … I całe województwo ?

    Odpowiedz
      Kuba
      Kuba 18:38 14-11-2018

      Z danych jakie do tej pory poszły w świat wynika, że Łódź będzie robiona jako miasto osobno (od grudnia) a dopiero później aglomeracja. Nie wspomnę już o reszcie województwa. Panie rzeczniku dobrze kojarzę?

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 18:43 14-11-2018

        Rzecznikiem nie jestem, a z tego co przejrzałem wcześniejsze wpisy Łódź w kontekście refarmingu się nie pojawiała. To jedno z największych miast w kraju, więc co dość oczywiste, plany mamy, choć prace się jeszcze nie rozpoczęły.

        Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 18:45 14-11-2018

      PAWEŁ, to prace skupiające się na stacjach, które potrzebują ich najbardziej, czyli dużych miast o zwartej zabudowie. Dla mniejszych miast i obszarów wiejskich na pewno nie wydarzy się to szybko.

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 17:40 20-11-2018

    Na topienie Marzanny będzie gotowe.

    Odpowiedz
Ron
Ron 09:43 14-11-2018

Jastrzębie-Zdrój ?? Rozumiem, że teraz priorytet (voice) 3G ustawiony jest na 900MHz ?? Pozostało 5MHz z 2100.

Odpowiedz
    Kuba
    Kuba 18:40 14-11-2018

    Dlaczego priorytet ma być na U900? Teraz obie częstotliwości mają identyczną pojemność i powinny być traktowane możliwie równoważnie. Tam gdzie sięga U2100 niech ono robi robotę, a resztę doświetli U900.

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:46 14-11-2018

    Ron, nie wiem. Ale zapytałem tych, którzy wiedzą i jak dadzą znać – odpowiem.

    Odpowiedz
Nokian
Nokian 09:54 14-11-2018

Dopytam też o planowany termin refarmingu w Białymstoku.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:46 14-11-2018

    O Białymstoku nie myślimy w pierwszej kolejności. Na razie walczymy w innych miastach. Wiem, że nie jest to odpowiedź, której sobie życzysz, ale mamy ograniczone środki i nie wszędzie możemy inwestować jednocześnie. Maszynki do drukowania pieniędzy na stanie nie mamy 😉

    Odpowiedz
      Nokian
      Nokian 20:20 14-11-2018

      Dziękuje za odpowiedź. Jakby nie było 10 największe miasto w Polsce, ale co tam – wschód:-). Sieć w centrum miasta ledwo dyszy, o LTE indoor można pomarzyć (po co L800 w centrum czy też nowe stacje), a osiągane transfery w agregacji L1800 + L2600 to kilka Mbps – czasem roaming w P4 jest szybszy. Indoor słabe U900 ale jak widać potrzeby inwestycji nie ma (strach myśleć co się dzieje gdzie indziej w Polsce jeżeli są miejsca wymagające inwestycji szybciej). Chyba TMobile zasłużenie się „denerwuje” tempem inwestycji (odpalanie nowych pasm na stacjach należących do TMobile po wielu miesiącach albo i wcale trudno nazwać dbaniem o rozwój). A stacje własne jak były bez rozbudowy tak i dalej są. Najważniejsze to zachować dobry humor ;-). Pozdrawiam

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 22:13 14-11-2018

        Tak jak pisałem – maszynki do drukowania pieniędzy nie mamy. Nasze nakłady na inwestycje w sieć mobilną wzrosły w pierwszym półroczu o prawie 50%, w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 r. między innymi właśnie w związku z refarmingiem. W liczbach bezwzględnych to 135 mln złotych, które poszły na same inwestycje. Rozumiem, że każdy chciałby by proces objął w pierwszej kolejności właśnie miasto, w którym mieszka, ale niestety by tak się stało musielibyśmy mieć nieograniczone pokłady gotówki. Bardzo intensywnie pracowaliśmy i pracujemy w kilkunastu miastach i aglomeracjach w Polsce, zarówno wschodniej, zachodniej, północnej czy też południowej, lecz wszędzie i od razu nie możemy dokładać kolejnych warstw 4G LTE. Sprawę traktujemy bardzo poważnie.

        Odpowiedz
          Nokian
          Nokian 11:31 15-11-2018

          Kwestia posiadanych środków finansowych, a ich alokowanie to dwie różne sprawy. Nie mniej i tak nasza dyskusja niewiele zmieni w tym temacie. Jeżeli temat refarmingu musi poczekać to przyjrzyjcie się, proszę, sytuacji w ścisłym centrum miasta, gdzie indoor często mamy nawet 2G. Ewidentnie brakuje stacji w trójkacie Kościoła Farnego (jest tam Plus)/hotelu Cristal/hotelu Kawelin(stacji wojewódzkiego Sanepidu). Okoliczne stacje (ze względu na niskie położenie oraz zabudowę centrum) nie są w stanie zapewnić odpowiedniego sygnału indoor. Przez to Orange (podejrzewam że TMobile także) w centrum miasta są praktycznie nieużywalne. Prośba o weryfikację tematu i podjęcie stosownych działań.

          Dziękuje.

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 17:39 20-11-2018

          Uzupełniając informacje – zapewne będzie to druga połowa przyszłego roku.

          Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 10:37 14-11-2018

Kiedy Kielce?? 🙂 ;p ;p

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:48 14-11-2018

    Najpierw pracujemy w miastach, gdzie inwestycje są potrzebne bardziej. Ale na Kielce też przyjdzie w przyszłości czas.

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 05:51 15-11-2018

      To czekamy, czekamy. Otwórzcie chociaż w Kielcach Smart Store Orange 🙂 Nie mamy porządnego salonu, a miasto nie należy do małych 🙂 A świętokrzyskie jest Waszym „dobrym” klientem 🙂

      Odpowiedz
emitelek
emitelek 19:09 14-11-2018

A to zdjęcie to z której wieży Emitela? Macie na to zgodę? 😉

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 22:14 14-11-2018

    To zdjęcie jest stare jak świat, od dawana wykorzystywane na blogu i od równie dawna mamy do niego pełne prawa.

    Odpowiedz
      emitelek
      emitelek 16:35 21-11-2018

      Spoko, wiem przecież; tak się tylko przekomarzam 😉

      Odpowiedz
Plocu
Plocu 21:31 14-11-2018

Wzrost prędkości odczują tylko posiadacze telefonów z agregacją, ci mające starsze modele mogą doświadczyć spadku transferów (ograniczenie współdzielonego pasma 1800 z 15 na 10 MHz). Osobiście posiadam telefon, który powinien agregować 2 pasma, ale nigdy pojawił mi się wskaźnik 4G+. W mojej lokalizacji występują najczęściej stacje z 800+1800, czasami 800+1800+2600 (pojedynczo do każdej telefon loguje się). Czy to problem w oprogramowaniu telefonu (brak jakiejś konfiguracji) czy też operator dopuszcza modele tylko wybranych producentów?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 22:23 14-11-2018

    CAT w specyfikacji telefonu nie oznacza tylko liczby agregowanych pasm, lecz także szerokość całego kanału. Ten drugi wątek może okazać się ważniejszy i warto byś go sprawdził. Druga sprawa – oprogramowanie telefonów, które kupujesz w Orange optymalizujemy tak, by najlepiej jak to możliwe pracowały z naszą siecią. Jeżeli kupujesz telefon z innego źródła tej optymalizacji nie ma, więc nie gwarantujemy, że wszystko będzie działać idealnie. Nie wiem o jakim urządzeniu piszesz, jakie ma oprogramowanie, więc trudno mi się odnieść do Twojego pytania bardziej konkretnie. Trzecia sprawa – w ramach uwag ogólnych. Większość kupując telefony patrzy na wygląd, aparat czy baterię. Na łączność spogląda niewielu, co jednak mocno przekłada się na jakości korzystania z sieci.

    Odpowiedz
      Darek
      Darek 22:54 14-11-2018

      A jaki smarfon wg Ciebie ma najbardziej kompletny i najlepszy pod względem wydajności układ łączności?

      Odpowiedz
        Pan Pikuś
        Pan Pikuś 11:40 15-11-2018

        @Darek,Siaomi ?

        Odpowiedz
          juzew
          juzew 14:12 15-11-2018

          Nieprawda. Jeśli chodzi o układ sieciowy, obsługę LTE800 a w szczególności agregację częstotliwości to „chińczyki”, również siaomi są jednym z najgorszych wyborów, zwłaszcza tańsze modele typu Redmi, huawejowy Honor itp. Nie wspomnię już o częstym braku obsługi LTE 800, ale w „chińczykach” bardzo często brak obsługi agregacji wszystkich pasm dostępnych w PL, a jeśli już agregacja jest to najczęściej wykastrowana z niektórych kombinacji pasm, brak obsługi wyższych modulacji czy MIMO 4×4. A to wszystko ze względu na oszczędności, bo funkcje te wymagają od producenta zakupu dodatkowych licencji, a Chińczycy lubią na tym oszczędzać.

          Odpowiedz
          Plocu
          Plocu 14:32 15-11-2018

          Tak też i może jest w moim przypadku, co prawda 800MHz działa ale agregacja w Europie już nie

          Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 16:17 15-11-2018

        @Darek dobre pytanie – zrobimy taki materiał na bloga 😉

        Odpowiedz
          Darek
          Darek 17:34 15-11-2018

          Świetnie! Czekam niecierpliwie.

          Odpowiedz
      Plocu
      Plocu 14:28 15-11-2018

      Telefon nie pochodzi z polskiej dystrybucji, jest od nieistniejącego już chińskiego producenta, więc oprogramowanie nie jest już rozwijane. Sercem jest Snapdragon 820 więc teoretycznie to nawet 3 nośne mogą być agregowane (3x20MHz). Niestety nie dotarłem do pełnej specyfikacji producenta. W chwili obecnej bazuję na alternatywnym wolnym oprogramowaniu i jedyne co udało mi się z niego „wycisnąć” to w trybie tylko LTE zaczęło działać VoLTE (nie działa w trybie automatycznym)

      Odpowiedz
        Plocu
        Plocu 15:43 15-11-2018

        Co prawda niektórzy użytkownicy tego modelu potwierdzają na forach, że agregacja zadziałała, ale tylko nad polskim morzem

        Odpowiedz
    jkhg
    jkhg 23:58 14-11-2018

    Właśnie, że własne 10MHz jest lepsze niż wspólne 15MHz, bo to 7,5MHz na jednego operatora. Do tego dochodzi kolejne 10MHz w LTE2100, a przy balansowaniu ruchem, które będzie wprowadzane, Twój telefon będzie automatycznie przełączany na pasmo, które jest najmniej obciążone.

    Odpowiedz
MHz
MHz 00:03 15-11-2018

Jak sprawidzić czy korzystam z 2100 MHz ?

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 09:07 16-11-2018

Ciekawe czy coś dacie na Mikolaja moze by tak podwojne albo potrojne doładowanie?

Odpowiedz
Cytrynowy
Cytrynowy 00:34 21-11-2018

Panie Piotrze, proszę mi wytłumaczyć – dlaczego występuje niekonsekwencja w zakresie konfiguracji sieci zależnie od obszaru/województwa? Mam tu na myśli sieć 2G/GSM i usługę CellBrodcast (Cell Info) która to zasadniczo działa na kanale CB 50. Jako zawodowy kierowca korzystam z tej usługi i porównuję ją w różnych regionach Polski na swoim terminalu BlackBerry. Dla przykładu usługa działa praktycznie na połowie Podkarpacia. Na sąsiedniej lubelszczyźnie działa już w niektórych gminach ale działa i informacje są rozsyłano „w kratkę”. Taki sam ser szwajcarski dot. CI jest w Małopolsce, tu jest, tam nie ma. Znowu jadąc dalej np. w całym województwie łódzkim nie działa wcale, żadna stacja nie wysyła CB. Przykładów można mnożyć. Proszę powiedzieć – dlaczego tak jest? Czy sieć już zapomniała o niektórych klientach którzy ciągle korzystają jedynie z telefonów GSM-owych i cieszą się tą usługą jako miły dodatek w ich telefonie? Dlaczego jest niekonsekwencja we włączaniu CI/CB ? Pozdrawiam!

Odpowiedz
Doktor
Doktor 15:15 21-11-2018

Czy można dowiedzieć się o terminie odpalenia stacji Orange ID: 20677. Masz uzbrojony i czeka na pierwsze transfery. Chętnie potestuję wydajność agregację 🙂

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 19:03 28-04-2019

Część z tego transferu pochodzi ode mnie 😉

Odpowiedz

Oferta

Huawei Mate 20 Pro. TEST

Marta Krajewska Marta Krajewska
09 listopada 2018
Huawei Mate 20 Pro. TEST

w Orange możecie już kupić najnowszy flagowiec Huawei Mate 20 Pro. Od momentu premiery ten smartfon budził sporo emocji, przede wszystkim z powodu... designu.

Kwadratowy układ aparatów i lampa diodowa został porównany do kuchenki indukcyjnej. Jednak po przetestowaniu tej kuchenki, rozbawienie zamienia się w zachwyt. Huawei wyposażył swój flagowiec w potrójny aparat Leica, z ultra szerokokątnym obiektywem. Na co pozwala ten układ sił? Sprawdźcie w moim teście.

Huawei Mate 20 Pro ma też sztuczną inteligencję, która jest nieodzownym elementem nowoczesnych smartfonów. Dzięki niej Mate 20 Pro ciągle uczy się zachowań właściciela: dostosowuje układ folderów, powiększa i umieszcza na górze ekranu najczęściej oglądane zdjęcia, umożliwia też połączenie informacji z profili w różnych serwisach społecznościowych.

Co jeszcze potrafi Mate 20 Pro? Sporo. Przez kilka dni testowałam ten model, żeby opowiedzieć Wam więcej o jego możliwościach. Przyznam, że ciężko było się rozstać.

Na stronie znajdziecie ceny smartfona w naszych planach taryfowych: Huawei Mate 20 Pro

A mój test poniżej.

Jeśli spodobał wam się mój test, polajkujcie film na Youtubie. Jeśli chcielibyście żebym w kolejnych odcinkach przetestowała konkretne modele telefonów, wpiszcie je w komentarzu pod tym postem. A może macie pytania dotyczące Mate 20 Pro? Wpisujcie, chętnie podzielę się wrażeniami.

Komentarze

Pasjonat
Pasjonat 12:28 09-10-2025

Czy w związku z uruchmianiem 5G w paśmie 700 będziecie wygaszali 5G2100DSS? Czy można liczyć na udostępnienie warstwy 5G700 na mapce zasięgu lub choćby bardziej szczegółową mapkę z wpisu? Chciałoby się przetestować nową warstwę 5G, ale jak na razie nie wiadomo gdzie jechać, aby złapać. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Tak, są miejsca w których wyłączamy 5G DSS, zwłaszcza jeśli dostępne jest 5G Cband. Co do mapy, mamy to w planach, ale na razie za wcześnie by mówić o terminach.

    Odpowiedz
Pijo
Pijo 12:30 09-10-2025

Pani Kingo, a na ilu stacjach dolożyliscie LTE700?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Na kilkudziesięciu.

    Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 13:15 09-10-2025

Pozwolenia na częstotliwość 700MHz dostaliście także przy granicy, tam gdzie 800MHz jest niedostępne. Czy to oznacza że zasięgowego oprócz 5MHz z 900 będzie teraz też 10MHz z 700 ?? Jeśli tak to suuuuper, jakość na wsiach będzie o niebo lepsza.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:30 13-10-2025

    Tak, pasmo 700 ma znacząco wzmocnić sieć przy granicach. Choć zaznaczam, że ma ono pewne ograniczenia koordynacyjne.

    Odpowiedz
yaroo
yaroo 14:04 09-10-2025

Można prosić gdzieś o dokładny spis miejscowości? Po mapce ciężko cokolwiek zobaczyć i mieć 100% pewność, gdzie jest 5G700

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:03 09-10-2025

    Na stronie Orange dostępna jest mapa zasięgu, mamy w planach dodanie podglądu dla zasięgu 5G 700 i wtedy będzie można to sprawdzić.

    Odpowiedz
mx
mx 15:17 09-10-2025

Jak to w Grupie Orange, wiadomo co, nie wiadomo kiedy.

Odpowiedz
Damian
Damian 16:19 09-10-2025

Proszę zróbcie porządek z tą mapką bo nie idzie nic z niej wyczytać.bardzo przydatny byłby spis miejsc gdzie powstały nowe nadajniki

Odpowiedz
Jackson
Jackson 19:34 09-10-2025

Witam. Czy i kiedy planujecie odpalenie 5 g w pasmie c na nadajniku Orange (26003) ID: T-55283 (N!)
Warszówek – gm. Pawłów, Warszówek 31 – wieża T-Mobile? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:48 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy tej lokalizacji w planach. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Janek
Janek 21:01 09-10-2025

W lublinie cos cienko z tym internet na ulicach nalkowskich metalurgiczna radości Czechowska zanka zasieg internetu

Odpowiedz
Robert
Robert 22:19 09-10-2025

Barwice 78-460 Zachodniopomorskie przeszło modernizację i brak 5G nawet tego DSS2100, wszędzie dookoła dołożono 5G 700 a tam gdzie nie ma to działa DSS2100. Co my gorsi jesteśmy jako mieszkańcy masteczka ? Przy podpisaniu umowy obiecanki wciskają konsultańci ale jak zapytam na infolinii to brak wiedzy na temat 5G

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:57 14-10-2025

    To jakie częstotliwości i technologie wykorzystywane są na konkretnej stacji zależy m.in. od potrzeb sieciowych, możliwości technicznych i biznesowych, ukształtowania terenu, typu zabudowy. Każde uruchomienie poprzedza analiza radiowa, która określa czy i z jakich technologii warto w tej lokalizacji korzystać.

    Odpowiedz
GrajekOnline
GrajekOnline 22:29 09-10-2025

A wiadomo kiedy konkretnie nastąpi wyłączenie 3G i włączenie LTE900 w byłym województwie Wałbrzyskim? Oficjalne informacje są ogólne i że będzie to w październiku.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 13-10-2025

    Planowo w przyszłym tygodniu i wszystko wskazuje na to, że tak będzie.

    Odpowiedz
Danuta Rzymanek
Danuta Rzymanek 22:52 09-10-2025

My w Kosobudz,lubuskie chcielibyśmy jakikolwiek G .Nie ma wcale zasięgu, internet też oczywiście 0 .Jak tu żyć?

Odpowiedz
Goosc
Goosc 22:55 09-10-2025

To całe 5G700 to pic na wodę fotomontaż, nie radzę się tym jarać, zresztą operatorzy sami to przyznali. Na moim nadajniku jest, zero wzrostu prędkości pobierania, nie wzrósł zasięg, jedyne to wzrósł upload, ogólnie porażka.

Odpowiedz
Jarociniak
Jarociniak 23:17 09-10-2025

Kiedy odpalicie lte 700 mhz w mniejszych miejscowościach miasteczkach wsiach? Bo na moim nadajniku Tarce Jarocin brak

Odpowiedz
TeamPurple
TeamPurple 23:29 09-10-2025

Czy jest planowana jakąś nowa stacja w okolicach Iwli, Teodorówki 38-450? Zasięg tam od dawna jest bardzo słaby, najbliższe nadajniki w Zboiskach i Nowym Żmigrodzie są poprzyslaniane przez góry. Przydałoby się coś zrobić bo konkurencja działa.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:59 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy w planach nowej stacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 09:15 10-10-2025

Dodam że T mobile już odpalił 5 g w pasmie c na tym nadajniku

Odpowiedz
mx
mx 18:29 10-10-2025

Okazało się, że na moim bts uruchomiono 5G w paśmie 700. W stosunku do LTE z agregacją 4 pasm zauważalnej poprawy nie widzę. Wręcz bywa gorzej – jak w LTE+ pobieranie max w nocy/min w szczycie było 240/100, tak w „5G” jest 340/40. A kosztuje mnie 9,90 więcej (5G dla firm). Może upload jest nieco lepszy – w okresie luzu w sieci dobija 100 Mbit/s. Latencja tak samo kiepska – nie spada poniżej 30 ms, bywa ponad 100.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 22:17 10-10-2025

Pani Kingo czy Wasza firma planuje poprawić zasięg w tym rejonie?

Ponieważ na Zewnątrz budynków występuje 2G lub bardzo rzadko pojawi się LTE które i tak jest bardzo słabe.

Jedlnia -Kolonia, Kieszek, Jedlnia gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4406

Słupica, Maryno,Cudnow gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4407

Proszę o zamontowanie anten na początek 700 800 900

Z pewnością poprawiło by to zasięg w okolicy.

Odpowiedz
Patryk
Patryk 12:56 11-10-2025

Mam pytanie co do konkretnej miejscowości czy Orange rozbudowuje sieć do 5g 700 w miejscowości gradzanowo zbęskie gm. Radzanów ponieważ pojawia mi się symbol 5g chodź na razie tylko miga ale przy tym od razu się włącza pasmo o częstotliwości 700mhz.

Odpowiedz
asdf24
asdf24 09:31 12-10-2025

Tradycyjnie zapytam się jak tam idzie modernizacja w lubartowie (woj Lubelskie)? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:46 14-10-2025

    Wszystkie stacje w Lubartowie są już po modernizacji.

    Odpowiedz
Mackul
Mackul 23:39 12-10-2025

A kiedy 5G 700 MHz Wetlina, Smerek i Cisna?

Odpowiedz
kahun22
kahun22 06:06 13-10-2025

śmieszne to 5G ludzie zgłaszają i dzwonią do operatora Orange że nie ma zasięgu a zadzwonić i złapać jedną lub dwie kreski to trzeba latać po dworzu i szukać zasięgu ale u nich jak zawsze wszystko jest okey tak samo jak w innych sieciach niestety u mnie łapka 👎

Odpowiedz
Adrian
Adrian 16:40 13-10-2025

a w Nowy Tomyśl (woj. wielkopolskie) zasięgu 5G jak nie było tak nie ma…

Odpowiedz
Tres
Tres 19:34 14-10-2025

Pani Kingo, chciałbym zapytać o C band na stacji bazowej o ID: 28930. Kilka dni temu działało a obecnie nie działa. Na mapie ta stacja nie ma C band (ale mapa chyba nie jest aktualna). Czy C band zostało na tej stacji uruchomione na dobre? Czy jest tam kilka anten skierowanych w różnych kierunkach? Chciałbym też zapytać czy przy uruchamianiu C band jest modernizowane przyłącze internetowe? Pytam ponieważ na tej stacji na LTE od dłuższego czasu występuje problem z nieudaną retransmisją pakietów TCP.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:15 15-10-2025

    A jaki to adres?

    Odpowiedz
asdf24
asdf24 08:45 15-10-2025

Na nowy nadajnik w okolicy ul. Gazowej nie ma co liczyć ?

Odpowiedz
Tres
Tres 09:30 15-10-2025

Modlniczka, ul. Różańskiego 32 – pylon reklamowy CH Futura Park

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:12 15-10-2025

    Na tej stacji nie nadajemy sygnału sieci 5G w paśmie C. Być może „złapał” Pani/Pan zasięg 5G (Cband lub DSS) z innej, dalszej lokalizacji. Przyłącze jest modernizowane, ale nie powinno mieć to wpływu na jakość transmisji. Być może przyczyną jest połączenie się z odległą stacją. Jeśli problem by się utrzymywał to polecam kontakt już z infolinią, będą mogli sprawdzić dokładniej sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Tres
Tres 14:53 15-10-2025

To bardzo dziwne, byłem dzisiaj z telefonem pod stacją bazową i telefon łapał pasmo N78:
5G NSA
TAC 52889
PCI 230
ARFCN 640704
SS RSRP -104dBm
SS RSRQ -11dB

A dla LTE 2600:
CI 58606111
eNb 228930
CID 31
TAC 52889
PCI 230
BW 15MHz
EARFCN 3025
RSSI -51dBm
RSRP -79dBm
RSRQ -10dB
SNR 10dB
TA 0 (0m)

Czy to oznacza, że LTE jest z innej stacji a 5G z innej?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 15:56 15-10-2025

Witam,
czy są przewidziane jakieś działania przy nadajnikach w Dębem Wielkim powiat Mińsk Mazowiecki, pytam bo obecny zasięg jest masakra, swobodnie z domach oddalony około 2km od nadajnika nie można w sposób normalny korzystać z telefonu, aby normalnie rozmawiać dość często trzeba wyjść na taras, z tego co wiem jest to problem występujący u znacznej ilości osób korzystających z usług Orange.

Odpowiedz
AdamMK
AdamMK 16:05 15-10-2025

Kiedy można liczyć na modernizację stacji Orange ID: T-35723? Czy jest przewidziane 5G? Lub jakaś modernizacja?

Odpowiedz
goosc
goosc 14:02 16-10-2025

Nic to nie zmienia, nie licz na poprawę.

Odpowiedz
Kicaj
Kicaj 17:02 16-10-2025

W Łomnicy na Zaciszu, pod Karpaczem, chyba jako jeden z niewielu szczęściarzy łapałem n78 przez równo 3 miesiące bez żadnych problemów. 600-800 mbit w.standardzie na dl i 80-100 w standardzie na upload, ping 15. Nadajnik Pochulanka Karpacz 9km, za to wprost na mnie i dobry modem. Od killu dni n78 jakby wyparowało, za to pojawiło się ubogie n28, nawet blokada pasma nic nie daje – po prostu n78 przestało docierać,… no nic – szczęście mnie opuściło, nadajnik zaczął dzielić moc z n28 i przez to n78 już nie dociera? 🙁 a było tak pięknie (teraz tylko 65-85mbit z agreagacja, za to play w rejonie stabilne 200-250mbit)

Odpowiedz
Hubert
Hubert 21:33 16-10-2025

Czy macie w planach jakąś modernizacje na stacjach w Zręcinie 38-457 i Kopytowej 38-459? W Zręcinie brak 5G, jest tylko LTE+, a w Kopytowej wyłącznie LTE800, a większość okolicznych stacji ma już 5G.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 10:15 17-10-2025

Czy Orange ma w planach budowę nowego nadajnika w rejonie pow. zduńskowolskiego, gm. Szadek? Odkąd tylko pamiętam zasięg zarówno Orange jak i T-Mobile to istna tragedia. Moglibyście coś zrobić w ramach wspólnej spółki NetWorks odpowiadającej za nadajniki. Kiedy Play uruchomił w 2019 roku nadajnik w miejscowości Pratków (również gm. Szadek) w końcu dało się normalnie korzystać z sieci zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Orange ma zero kresek zasięgu na 5G i tylko na zewnątrz budynku, a T-Mobile słabe LTE również na zewnątrz budynku (wewnątrz nic nie działa). Telefony łączą się z nadajnikiem w Rossoszycy w gm. Warta ponieważ jest on najbliżej.

Odpowiedz
Mysior
Mysior 20:31 19-10-2025

Kiedy możemy liczyć na uruchomienie 5G na stacjach bazowych (ID: 2509, 28920 oraz 28627) w Krzeszowicach woj. małopolskie?

Odpowiedz
LTE
LTE 09:40 23-10-2025

Nie, z tej samej.

Odpowiedz
Rozi
Rozi 15:55 23-10-2025

Witam,

Pani Kingo w gminie Ogrodzieniec, stacja !N w Ryczowie działa ponad rok i dlaczego nie było brane pod uwagę pasmo zasięgowe tzn. 700 MHz. Anteny tej częstotliwości nie obsługują, a LTE 800 jest ok w w/w miejscowości, a obok wsie mają szczątki tego sygnału … Jakaś pilna modernizacja by się przydała lub zwiększenie np. mocy nadawania bo jest mniejsza niż na bts w powiecie 😉
Pozdrawiam

Odpowiedz
PW
PW 10:40 31-10-2025

5G w paśmie 700 MHz nie daje klientowi zbyt wiele w wydajności w stosunku do 4G – dostępna szerokość pasma jest podobna, a tylko nieco większa gęstość widmowa 5G nie przełoży się znacząco na realną szybkość transmisji. Do tego, trzeba za to dodatkowo zapłacić – za urządzenie z 5G. Po stronie operatora korzyści są zdecydowanie większe.

Odpowiedz
GOSC1
GOSC1 11:01 08-11-2025

WITAM. Pytanko kiedy uruchomicie pasmo C na stacji Wólka, gmina Wartkowice 99-220. Bo 5g 2100 tu działa średnio

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 19:10 12-11-2025

Przydałby się upgrade nadajnika w Nowym Sączu Ziołowa 14 (ID: 26262). Brak 5G 700 MHz, brak pasma C, prędkości słabe, szczególnie w południe. A nadajnik zapewnia internet dużemu obszarowi

Odpowiedz
Rafał
Rafał 14:20 24-11-2025

Czy w Gminie Brzesko, małopolskie, północna jej część, nie w mieście, planujecie uruchomienie 5G w najbliższym czasie? Widzę, że zgody UKE są. Po wyłączeniu 3G, zasięg w budynkach się pogorszył na LTE.

Odpowiedz
Jarek
Jarek 20:49 24-11-2025

Pani Kingo. Po wyłączeniu 3G w 19-222 Wąsosz nadal słaby zasięg (1kreska Lte) na zewnątrz budynków (wewnątrz budynków brak zasięgu). Macie tam światłowód orange. Dlaczego aż tyle lat trzeba prosić o nadajnik w tej miejscowości? Wifi calling nie zawsze jest rozwiązaniem. Proszę o informację, czy jest planowany nadajnik w m.Wąsosz (nadajnik Play stoi tam od kilku lat). Pozdrawiam.

Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Czy wiesz, co robi Twoje IoT?

Michał Rosiak Michał Rosiak
08 listopada 2018
Czy wiesz, co robi Twoje IoT?

26,6 miliarda w przyszłym roku, ponad 42,5 mld w 2022 - tak wyglądają prognozy dotyczące liczby urządzeń Internetu Rzeczy (IoT) podłączonych do internetu. Z roku na rok coraz więcej ich ląduje w naszych domach, czy firmach. I póki co niestety regularnie dowiadujemy się o kolejnych lukach w ich zabezpieczeniach.

Gadatliwe urządzenia IoT

Skoro urządzenie ma być inteligentne i "gadać" z siecią, trzeba je do niej jakoś podłączyć. Może oczywiście korzystać z naszego domowego WiFI, jednak w przypadku urządzeń przemysłowych nierzadko nie ma takiej możliwości. W takim przypadku na pomoc przychodzi karta SIM, a z nią... potencjalne problemy.

Być może niektórzy z Was widzieli w ostatnich dniach na stronie CERT Orange Polska tekst o nowym sposobie ataku cyberprzestępców. W skrócie (po szczegóły zapraszam pod link) - przestępcy dostają się na podatne urządzenia IoT, tam uzyskują dostęp do wysyłania wiadomości tekstowych i - cóż, wysyłają je. Dużo. Bardzo dużo. Nie są popularne do niedawna numery Premium, zapewne w dużej części dlatego, że zmiany w prawie, działania operatorów i - brawo! - wzrost świadomości zagrożeń wśród użytkowników spowodowały, iż przeprowadzenie fraudu na wiadomościach Premium stało się znacznie trudniejsze. Tym razem przestępcy wysyłają zwykłe wiadomości SMS, które docierają na wykupione przez nich numery u zagranicznych operatorów (m.in. na wyspach Man i Guernsey, a także w Luksemburgu i w Rosji). Skąd zarobek? Z terminowania takiego ruchu. Do kieszeni przestępcy trafia mniej niż połowa, ale przy dużej kreatywności (i małej dbałości producentów o bezpieczeństwo urządzeń) może być to całkiem sporo.

Jak się zabezpieczyć?

Dotychczasowe analizy wykazały, iż wśród urządzeń, na które dostali się przestępcy, nie było sprzętów dostępnych w sieci sprzedaży Orange Polska. To, jak powinniśmy zabezpieczyć nasz sprzęt (nie tylko IoT) nie zależy jednak przecież od tego, gdzie go kupiliśmy! W przypadku analizowanego wciąż przez CERT Orange Polska incydentu, głównym wektorem ataku były domyślne poświadczenia logowania, co dowodzi, iż wciąż wielu z nas nie zmienia z którym przyszło do nich używane urządzenie. Więcej rad znajdziecie pod tym linkiem. Pamiętajcie - ostrożności nigdy za wiele, a 15 minut poświęcone na konfigurację może oszczędzić wielu dni (i nerwów) jeśli coś poszłoby nie tak.

Komentarze

Scroll to Top