Odpowiedzialny biznes

Nowe i angażujące lekcje dzięki projektowi Lekcja:Enter

Ewa Wróbel Ewa Wróbel
22 listopada 2023
Nowe i angażujące lekcje dzięki projektowi Lekcja:Enter

Jak prowadzić lekcje, które pobudzają kreatywność i twórcze myślenie wśród uczniów? Nadszedł czas, aby po ponad 4 latach realizacji, oficjalnie zakończyć projekt Lekcja:Enter – jednej z większych inicjatyw na rzecz rozwoju cyfrowych kompetencji. Po szkoleniach aż 95% osób potrafi przygotować zajęcia zachęcające uczniów do korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nauczycielki i nauczyciele rozwinęli swoje metodyczne i cyfrowe kompetencje do tego, by nauczać zgodnie z potrzebami młodych.

Aby nauka były atrakcyjna, a przede wszystkim skuteczna, warto wprowadzać do lekcji innowacje, prowadzić zajęcia inaczej niż dotychczas, próbować nowych metod edukacyjnych. Dobrze, żeby lekcje zawierały elementy oparte na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych, które pomagają dzieciom i młodzieży w lepszym zrozumieniu wielu tematów, sprawiają, że lekcje są ciekawsze, dostosowane do ich potrzeb i rzeczywistości, w której funkcjonują. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie nowe, cyfrowe kompetencje nauczycieli są jednym z najbardziej pożądanych elementów tworzenia edukacji „jutra”.

Efektami naszych działań podzieliliśmy się na Konferencji "Szkoła jutra z Lekcją:Enter. Podsumowanie efektów projektu".

Lekcja:Enter pokazała, że istotą nie jest technologia sama w sobie. To element budowania zmiany, dzięki której kadra pedagogiczna lepiej rozumie potrzeby młodych i wyzwania powodowane cyfrowym rozwojem - powiedział podczas spotkania Konrad Ciesiołkiewicz, prezes naszej Fundacji.

Konrad Ciesiołkiewicz i Monika Eilmes

Projekt dał nauczycielom i nauczycielkom wsparcie w rozwoju kompetencji niezbędnych do prowadzenia angażujących lekcji w oparciu o e-zasoby i narzędzia cyfrowe. 92% uczestników i uczestniczek uważa, że dzięki niemu może używać nabytych umiejętności w swojej codziennej pracy - aż 94% sądzi, że ich kompetencje wzrosły.

Celem było przeszkolenie 75 tys. nauczycielek i nauczycieli, a wsparciem objęliśmy ostatecznie ponad 82 tys. osób z ponad 10 000 szkół. Meldujemy zatem, że misja została zrealizowana z nawiązką!

Po szkoleniach aż 95% ankietowanych osób potrafi przygotować zajęcia z wykorzystaniem technologii (przed szkoleniami grupa ta stanowiła 58%), 80% umie współpracować z innymi z użyciem wspólnych zasobów (przed szkoleniami było to 27%), a 84% umie tworzyć i przeprowadzić ankietę lub quiz (wcześniej 28%). To kompetencje, które realnie mogą zmienić codzienne lekcje.

Nauczycielki i nauczyciele na szkoleniach uczyli się, jak wzbogacić swoje lekcje o e-zasoby, aplikacje edukacyjne, quizy, webquesty, wirtualne podróże, e-wizyty w muzeach, a także zasady bezpieczeństwa w sieci, rozwój współpracy czy umiejętności krytycznego myślenia.

Pełne podsumowanie projektu znajdziecie tutaj. Cieszymy się, że „Lekcja:Enter” okazała się odpowiedzią na wyzwania świata cyfrowego i przyniosła wymierny efekt.

Technologia od wielu lat "obiecuje" nam zmianę w edukacji. Ale ona sama nic nie zmieni. Podstawą jest: podmiotowość ucznia, świadomi procesu uczenia się nauczyciele, na końcu technologia – powiedział Jędrzej Witkowski – prezes Centrum Edukacji Obywatelskiej na podsumowaniu rezultatów projektu.

Mamy nadzieję, że zebrane doświadczenia będą początkiem cyfrowej transformacji szkół i programów nauczania. Monika Eilmes, liderka obszaru projektów unijnych w naszej Fundacji, podsumowała to następująco:

Rozwój kompetencji nauczycieli i nauczycielek jest ważnym elementem cyfrowej transformacji szkół, obok doposażenia w sprzęt czy rozwijania e-zasobów. Lekcja:Enter dała solidną podstawę do kontynuowania zmiany.

Monika Eilmes, liderka obszaru projektów unijnych w naszej Fundacji

Projekt kończymy z poczuciem dobrze wykonanej pracy, której efekty mają szansę na długo pozostać w polskiej szkole. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w tę realizację. Dziękujemy za współpracę Fundacji FRSI, Instytutowi Spraw Publicznych, a także Centrum Projektów Polska Cyfrowa, Placówkom Doskonalenia Nauczycieli z całej Polski, ponad 600 trenerkom i trenerom, którzy przeprowadzali szkolenia, a przede wszystkim nauczycielkom, nauczycielom, dyrektorkom i dyrektorom szkół pełnych pasji i motywacji w odpowiadaniu na potrzeby młodych ludzi w erze cyfrowej i zmienianiu edukacji na lepsze.

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Czy jesteś jedną z 82 tysięcy osób, które brały udział w szkoleniach projektu Lekcja:Enter? A może ciekawi Cię, jak zaplanować cyfrową zmianę w Twojej szkole? Chcesz się dowiedzieć, jak realizuje się projekt edukacyjny na tak wielką skalę? Zobaczcie, jakie wnioski i rekomendacje płyną z jego realizacji. Polecamy lekturę publikacji „Szkoła jutra zaczyna się dziś. Jak Lekcja:Enter wsparła polskie szkoły w cyfrowej transformacji”. Zapraszamy również do obejrzenia transmisji z konferencji, tutaj.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=VL4yO_ILHWg&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Flekcjaenter.pl%2F&source_ve_path=Mjg2NjY&feature=emb_logo

Rozrywka

Scott Pilgrim Takes Off czyli nowy serial Netflixa dla graczy

Bartosz Graczyk Bartosz Graczyk
20 listopada 2023
Scott Pilgrim Takes Off czyli nowy serial Netflixa dla graczy

Kanadyjski komiks o zwariowanym młodym dorosłym o imieniu Scott Pilgrim zyskał wielu fanów na całym świecie. Stał się tak popularny, że powstał o nim pełnometrażowy film z udziałem gwiazd Hollywood.

Wszystko zaczęło się od komiksu autorstwa Bryana Lee O'Malleya. Rysunkowe dzieło literackie opisywało historię tytułowego bohatera, który walczy o względy swojej obecnej miłości. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że robi to dosłownie. Aby móc stworzyć z nią związek, musi... pokonać jej byłych, którzy zjednoczyli się i utworzyli złowieszczą ligę. Co ciekawe, każdy z nich ma supermoce, a jeden zyskał je dzięki byciu weganinem.

Kiedy seria komiksowa zyskała popularność, powstał film o tym samym tytule, który przyciągnął jeszcze więcej uwagi do świata Scotta Pilgrima. Gra wideo "Scott Pilgrim vs. The World: The Game", zrealizowana w stylu retro, wypełniona była nawiązaniami do kultury lat 80. i 90., co spowodowało, że gracze pokochali jej nostalgiczny klimat. Zarówno komiks jak i gra oraz film wyglądają jak obrazki z automatów arcade'owych sprzed 30 lat. Jak widać seria jest dość popularna, a jej korzenie głęboką tkwią w świecie gamingu. Czy serial utrzymuje jakość poprzedników?

Scott Pilgrim Takes Off to to samo, ale z innej perspektywy

scott pilgrim takes off zwiastun

Po obejrzeniu pierwszego odcinka "Scott Pilgrim Takes Off" byłem w lekkim szoku. Choć zamarłem, moja mina mówiła - "zaraz, to nie tak było!". Po sprawdzeniu kolejnych rozdziałów tej historii zrozumiałem podejście twórców. To po prostu nowe spojrzenie na tę samą opowieść. Pojawiają się te same postaci, które na dodatek grane są przez aktorów znanych z filmów, lecz z zupełnie innymi wątkami pobocznymi. Dzięki nim przedstawieni bohaterowie nabierają większej głębi. W skrócie można powiedzieć, że całość kręci się bardziej wokół Ramony, a nie Scotta. Mimo tak diametralnej zmiany całość utrzymuje spójny z serią klimat. Kolejne sceny są nowymi levelami, a przeciwnicy protagonistów - bossami do pokonania.

Zarówno nowi fani jak i osoby zaznajomione z komiksem znajdą tu coś dla siebie. Z jedne strony pełno tutaj nawiązań do pierwowzoru, a z drugiej można tę historię odkryć zupełnie na nowo. Historia historią, ale jednym z najciekawszych aspektów tej produkcji jest animacja. Stoi ona na niezwykle wysokim poziomie i - ponownie wspomnę o tym, bo warto - nawiązuje do stylistyki gier wideo z lat 90. Każda minuta to płynny spektakl wizualny. Nawet dialogi między bohaterami nie nudzą, bowiem często okraszone są dodatkowymi wstawkami czy oryginalną, komiksową mimiką.

Całość stoi na bardzo wysokim poziomie, dlatego jeżeli nie wiesz jak spędzić wieczór, ale lubisz tego typu klimaty, to polecam binge watching tego serialu.

Gwiazdkowy prezent od Orange

Zarówno ten serial jak i wiele innych hitów możesz obejrzeć na platformie Netflix. W ramach pakietu Orange Love możesz otrzymać nawet trzy gwiazdkowe korzyści, a jedną z nich jest Netflix na pół roku za darmo. To światowe i polskie hity na wyciągnięcie ręki.


Oferta

Kupuj na żywo z Orange: smartwatche Maxcom

Marta Krajewska Marta Krajewska
20 listopada 2023
Kupuj na żywo z Orange: smartwatche Maxcom

Już dzisiaj, o godzinie 19:00 zapraszam na kolejny odcinek cyklu "Kupuj na żywo z Orange". Tym razem zaprosiłam przedstawiciela firmy Maxcom. Wspólnie przyjrzymy się smartwatchom. Będą zniżki!

Wspólnie z Michałem z Maxcom pokażemy Wam wybrane modele smartwatchy: FW42, FW43, FW45, FW55, FW58. Porozmawiamy o ich właściwościach, pokażemy możliwości i będziemy zachęcać Was do wpisania smartwatchy na listę Waszych świątecznych prezentów.

Dla naszych widzów przygotowaliśmy kupon rabatowy obniżający cenę modelu Maxcom FW42 o 50 zł. Kod poznacie podczas transmisji.

Do zobaczenia o godz. 19:00 na https://www.orange.pl/zobacz/kupuj-na-zywo

Scroll to Top