Bezpieczeństwo

Ochrona sprzętu przed burzą

Monika Rybak Monika Rybak
01 lipca 2019
Ochrona sprzętu przed burzą

Właśnie rozpoczął się okres burzowy. Dziś alerty pogodowe dostanie bardzo wielu z nas.

Za moich czasów….

Pamiętam jak moja babcia zawsze wyłączała radio z kontaktu gdy tylko zaczynało grzmieć.

Mam wrażenie, że z biegiem lat staliśmy się bardziej pewni, że nic nam nie grozi, że jesteśmy bezpieczni w naszych betonowych twierdzach.

Nadeszło kolejne upragnione lato, a wraz z nim burze. Dlatego czas przypomnieć sobie o tym, jak ochronić przed nimi sprzęt. Tym bardziej, że rozwój technologii sprawia, iż nasze urządzenia są coraz bardziej ekskluzywne i nowoczesne a co za tym idzie – bardziej kosztowne.

Czy wiedzieliście że….

nie tylko ten piorun sieje zniszczenie, który uderzy bezpośrednio w instalację lub sieć?

Wystarczy, że grzmotnie w pobliżu takiej sieci czy instalacji aby zniszczyć podłączony do niej sprzęt. Pół biedy jeśli skończy się na kosztownej naprawie, ale czasem nawet najlepszy informatyk, nie odzyska naszych zdjęć, które od lat studenckich kolekcjonowaliśmy na komputerze.

Profilaktyka i nie tylko

Zatem, co zrobić aby zabezpieczyć sprzęt przed wyładowaniami atmosferycznymi?

  • Numer jeden – to oczywiście piorunochrony, ale to nie zawsze zależy od nas jeśli nie jesteśmy administratorami budynku. Poza tym, teraz prawie każdy budynek takowe posiada.
  • Najłatwiej i najszybciej jest zwyczajnie odłączyć z gniazdek wszystkie urządzenia elektryczne. Pamiętajmy, że w ramach gwarancji nie naprawimy „spalonego” sprzętu. Serwis doskonale rozpozna jeśli przyczyną awarii był grom z jasnego nieba.
  • Czasami samo odłączenie zasilacza to za mało. W przypadku takich sprzętów jak telewizor najlepiej odłączyć też antenę. Podobnie rzecz się ma z kablem od routera, internetu.

Tyle ode mnie w żołnierskim skrócie. Więcej o ochronie sprzętu opowie mój kolega po fachu, Igor:

Zapraszam też do lektury: Ochrona sprzętu przed burzą

Na wszelki wypadek

Nie muszę pisać, że nie tylko o telewizorach, routerach i komputerach trzeba pamiętać. Jakkolwiek to brzmi – piorun nie wybiera. W czasie burzy tak samo zagrożone są inne sprzęty np., lodówki, zamrażarki. Korona z głowy nam również nie spadnie, jeśli raz na jakiś czas zrobimy back up danych na komputerze.

A tak w ogóle, już abstrahując od ochrony sprzętu to latarka z zapasem baterii też powinna być zawszę pod ręką ;)

Stay safe!

Komentarze

MAURYCY
MAURYCY 11:14 01-07-2019

Profilaktyczne wyłączanie całego sprzętu z gniazdek to trochę żmudna robota, chyba łatwiej odciąć główny wyłącznik prądu (o ile to zda egzamin). Co innego kable antenowe, sieciowe itd. które też by trzeba odpinać. Jednakże przy obecnych anomaliach i możliwych burzach prawie codziennie przez kilka miesięcy w roku to zajęcie chyba dla bezrobotnych siedzących w domu. Nie wiem komu by się to chciało robić wielokrotnie w ciągu miesiąca, nie mówiąc o skali roku. Lodówka ponadto nie lubi być odłączana od zasilania.

Odpowiedz
    PAWEŁ
    PAWEŁ 13:42 01-07-2019

    Wyłączenie samego prądu nic nie da . Jeśli wtyczka jest w gniazdku to w czasie burzy i tak może coś uszkodzić . Pytanie do Orange na ile procent chroni sprzęt listwa przepięciowa ?

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 14:20 01-07-2019

      To raczej pytanie do producenta konkretnej listwy p/przepięciowej 🙂

      Odpowiedz
P
P 12:43 01-07-2019

Nigdy nie odłączałem urządzeń na czas burzy, i jak dotąd zepsuła się tylko jedna rzecz – zasilacz do liveboxa jedynki 😛

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:45 01-07-2019

Dobrze, że wspomnieliście o odłączaniu sieci z routera. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę, że można w ten sposób stracić sprzęt.

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 13:26 01-07-2019

Bardzo dobry artykuł ktory przypomina o konieczności wylaczenia urządzeń w trakcie burz – Brawo Orange ?☺

Odpowiedz
Luky
Luky 11:12 03-07-2019

Z innej beczki. Kto odpowiada za jakość strony i błędy merytoryczne na orange.pl ? Jako test polecam zamówić sobie internet stacjonarny o prędkości 300 i zweryfikować co będzie w podsumowaniu. O innych błędach nie wspomnę – próbuje czwarty raz zamówić usługę 😛

Odpowiedz
Pablo
Pablo 21:48 14-07-2019

Czy przewód od światłowodu też należy wypinać z funboxa?

Odpowiedz
    Sac
    Sac 15:28 22-08-2019

    Uwazales na fizyce w podstawowce?

    Odpowiedz

Sieć

Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci

Piotr Domański Piotr Domański
01 lipca 2019
Zaczęły się wakacje, także w naszej sieci

Polacy ruszają na wakacje, z dala od miast, na łonie natury i wszechobecnego internetu delektują się niezakłóconą bliskością przyrody.

Idylla, lecz niezbyt prawdziwa...

Bo Polacy, także na wakacjach korzystają ze swoich smartfonów, tabletów i internetu, dokładnie tak samo intensywnie jak przed nimi.

Różnica leży tylko w tym kiedy ruszają surfować po internecie. Przed wakacjami wstajemy i zaczynamy nieco wcześniej – a szybki transfer danych rusza już około 6-7. Na wakacjach wstajemy później, jednak gdy już wstaniemy przewody zaczynają grzać się od danych. Różnica w ruchu między 20 maja a 24 czerwca w godzinach około południowych to 20%. W trakcie wakacji dużo dłużej siedzimy przy komputerach i więcej danych przesyłamy w nocy. Spójrzcie na ten wykres – różnica między ruchem w godzinach 23 a 2 rano przed wakacjami i w ich trakcie to nawet 20%.

Rużnica w ruchu między wakacjami, a wiosną w sieci Orange Polska

Dlatego zawsze tak mocno przygotowujemy naszą sieć na lato. Zdaję sobie sprawę, że w komentarzach pojawią się głosy, o tym że wakacje należy spędzać bez internetu. Mimo nim, nasi klienci chcą korzystać z szybkiej sieci przez cały czas i nie przejmują się tym, że wakacje nie są od tego ;-)

A jeżeli chcecie wiedzieć, kiedy to się skończy, zajrzyjcie do mojego wpisu z ubiegłego roku, gdzie pisałem że nasza sieć wie, kiedy kończą się wakacje.

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2018

Monika Kulik Monika Kulik
28 czerwca 2019
Raport Zintegrowany Orange Polska 2018

W dobie aktualnych dyskusji klimatycznych i ekonomicznych, warto postawić sobie pytanie – jaki jest wpływ naszej firmy na gospodarkę, społeczeństwo czy środowisko. My takie pytanie zadajemy sobie już od dawna, w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Co więcej – mierzymy nasz wpływ i pokazujemy go co roku w raportach rocznych.

Od 3 lat przygotowujemy Raport Zintegrowany, łącząc finansowe i niefinansowe wskaźniki w jeden spójny dokument, który pokazuje, z jakich zasobów zewnętrznych korzystamy, jak wygląda nasz model biznesowy, jakie są rezultaty i efekty naszych działań.

Taki Raport to dobra okazja, żeby pokazać, że firma wypracowuje zysk nie tylko w krótszej, ale też dłużej perspektywie, poprzez strategiczne podejście do rozwoju. Przynosi korzyści nie tylko finansowe, ale także społeczne czy środowiskowe. Nie tylko dla firmy, ale dla wszystkich jej interesariuszy - klientów, pracowników, społeczeństwa czy partnerów biznesowych.

Tak rozumiany zysk wypracowuje się nie tylko dzięki konkurencyjności – wyróżniającej się ofercie i lepszej obsłudze, ale też dzięki współpracy z partnerami biznesowymi i społecznymi. Nasze usługi są podstawą dla rozwoju komunikacji i transformacji cyfrowej. Obsługujemy miliony klientów indywidulanych i biznesowych, zatrudniamy tysiące pracowników w całej Polsce i mamy tysiące dostawców. Firma taka jak nasza, musi być świadoma znaczącego wpływu społecznego, jaki może wywierać. Dlatego ważne jest, by zarządzanie nią maksymalizowało pozytywne oddziaływanie i minimalizowało negatywne. Tylko wtedy możemy powiedzieć, że firma prowadzi swój biznes w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.

Zapraszamy Was do lektury naszego Raportu.

rysunek pokazujący nasz wpły społeczny na PKB, rynek pracy, inwestycje społeczne

Dane na 31.12.2018.

Komentarze

N
N 15:19 04-09-2025

Psni Kingo, mega plus za animacje, dobre przedstawienie danych. Przy okazji zapytam czy mobilki TEMP w Łebie będą stać jeszcze cały wrzesień czy będą zwinięte wcześniej? Pozdrowienia serdeczne

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:44 05-09-2025

    Większość działa do przełomu września i października.

    Odpowiedz
Paweł
Paweł 11:38 05-09-2025

Pani Kingo

W miejscowości Iłża powiat Radomski. Jest Wasz nadajnik ulica Krzemieniec ( na tym nadajniku jest też konkurencja Plus) na zachód od Iłży ulica Batalionów chłopskich znajduje się nadajnik konkurencji Plus-a.

Dlaczego Wasza firma nie ma na tym nadajniku swoje anteny? Z pewnością by to poprawiło zasięg na zachód m.in miejscowości Pakosław, Seredzice, Michałów)

W wyżej wymienionych lokalizacjach występuje słaby zasięg LTE. ( Przeważnie 2G )

Skoro Plus może mieć na Waszym nadajniku anteny to Wasza firma powinna mieć na ich nadajniku. ( 1: 1)

Odpowiedz
kosa
kosa 12:34 05-09-2025

.. jest szansa na sprawdzenie aktualizacji planów modernizacji dla Pucka ? 🙂

Odpowiedz
mikii
mikii 21:34 05-09-2025

ruch głosowy i sms spada TYLKO dlatego że wiele ludzi dzwoni i pisze przez komunikatory a smsy pisze sie właśnie coraz częściej przez RCS 🙂

Odpowiedz
N
N 10:59 06-09-2025

Dziękuję za odpowiedź!

Odpowiedz
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.