Odpowiedzialny biznes

Podręczniki dostępności

Monika Kulik Monika Kulik
17 maja 2016
Podręczniki dostępności

Co znaczy dostępność? Jak sprawdzić, czy nasza strona jest czytelna dla osób niewidomych? Co zrobić, aby przygotowywane relacje filmowe trafiły do wszystkich widzów?  Na te i wiele podobnych pytań znajdziecie odpowiedź w nowych publikacjach Fundacji Widzialni pt.„Dostępne multimedia” oraz „Badanie dostępności stron www w oparciu o WCAG”.

W podręczniku „Dostępne multimedia” znajdziemy kompleksowe informacje na temat dostosowania materiałów audiowizualnych dla osób o specjalnych potrzebach. Ale nie tylko. Poznamy też lepiej konkretnych użytkowników dostępnych multimediów i narzędzia, z jakich korzystają – dzięki takiemu indywidualnemu spojrzeniu, lepiej zrozumiemy potrzeby osób z niepełnosprawnością .

Wartością publikacji jest możliwość skorzystania z praktycznych porad ekspertów, badaczy oraz twórców tłumaczeń, napisów i audiodeskrypcji.

Drugi podręcznik pt. „Badanie dostępności stron www w oparciu o WCAG” to prezentacja całego procesu badawczego. I nie chodzi tu tylko o techniczne podejście, ale szersze spojrzenie na specyfikę pracy z niepełnosprawnymi użytkownikami. Znajdziemy tu również prezentację „Mapy dostępności”, która została opracowana w ramach Grupy ds. dostępności zasobów internetowych.

Patronat nad publikacjami objęło: Ministerstwo Cyfryzacji, Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, Urząd Komunikacji Elektronicznej. Ponadto publikacja „Dostępne multimedia” otrzymała patronat Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

My również braliśmy udział w powstaniu obu podręczników, dzieląc się naszym dotychczasowym doświadczeniem i dobrymi praktykami, jednocześnie ucząc się wielu nowych rzeczy i tego, jak lepiej rozumieć potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Zapraszamy nie tylko do lektury, ale przede wszystkim do korzystania w praktyce.

1f556386c98966bfb2414a296f35619f360


Rozrywka

Festiwalowe „must have” – konkurs

Kasia Barys Kasia Barys
16 maja 2016
Festiwalowe „must have” – konkurs

Czy znasz ten moment, kiedy udało Ci się przebić przez tłum fanów, by zrobić selfie z ukochanym zespołem i nagle… rozładował Ci się telefon lub gdy mimo bezchmurnego nieba nagle zaczął padać deszcz, a po nim Twoje nowe białe trampki były już nie do odratowania? Co jest dla Ciebie niezbędne na festiwalu – przenośna ładowarka? Kalosze? Opisz najważniejszy według Ciebie festiwalowy gadżet i uzasadnij dlaczego właśnie on jest Twoim "must have". Dla autorów 3 najciekawszych odpowiedzi przygotowaliśmy festiwalowe zestawy: m.in. koc czy bidon. Konkurs trwa do 19 maja.

Na samym Orange Warsaw Festival 2016 w strefie orange będzie sklepik, w którym każdy festiwalowicz będzie mógł zakupić sobie festiwalowe gadżety.

bad6fc2e015d25332bc3a2487e3c09abba6


Oferta

Marcinie, reklamy nie wyłączymy tylko ją zmienimy!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
13 maja 2016
Marcinie, reklamy nie wyłączymy tylko ją zmienimy!

Odpowiadam Marcinowi z Play, bo też jest rozsądnym facetem i potrafi docenić skuteczne reklamy :-) A tak poważniej, po wczorajszej zmianie oferty Playa (chodzi o tę tzw. formułę, pewnie za chwilę wspartą kolejnymi celebrytami), to rzeczywiście nasza reklama stała się nieaktualna.

Ale reklamy nie wyłączymy, tylko ją… zmienimy na aktualną. I klienci znowu ocenią, czyja propozycja prepaid jest lepsza. Potrzebujemy tylko chwilkę czasu.

PS. Swoją drogą jak niewiele trzeba, aby zmobilizować fioletową konkurencję, żeby szybko poprawiła ofertę. Podjęliście rękawice i gramy dalej. Miłego weekendu ;-)

Scroll to Top