Bezpieczeństwo

Punkt widzenia a punkt siedzenia (0)

Michał Rosiak

10 grudnia 2015

Punkt widzenia a punkt siedzenia
0
68166a9731cdbcaab2ec6c11b2289379960Wiecie, że jeśli zapytać o podejście do bezpieczeństwa IT prezesa, dyrektora finansowego i szefa IT to okaże się, że każdy ma kompletnie inne? Chociaż wydaje się, że to nic zaskakującego, mamy potwierdzenie w faktach – wskazują na to wyniki badania przeprowadzonego przez ICAN Research na zlecenie Orange.
Opisywane badania to kolejna częśc raportu Orange Insights, o którym pisałem pierwszy raz na blogu dwa miesiące temu. Tym razem w badaniu wzięło udział 336 managerów (58 CEO, 134 szefów IT, 60 CFO), reprezentujących największe przedsiębiorstwa polskich i zagraniczne, również kluczowych graczy na naszym rynku. Wnioski są… cóż, ciekawe:
* prezesi uważają, że generalnie jest dobrze, na bezpieczeństwo nie trzeba wydawać więcej pieniędzy, specjaliści są łatwo dostępni, a główne zagrożenie to awarie komputerów i cyber-przestępczość
* szefom IT brakuje pieniędzy na rozwiązania bezpieczeństwa (cóż za niespodzianka 😉 ), obawiają się niskiej świadomości i odpowiedzialności pracowników oraz wynikających z tego zagrożeń
* dyrektorzy finansowi natomiast również nie są skorzy do kolejnych wydatków, sen z powiek spędzają im natomiast problemy z transmisją danych
Skąd biorą się te różnice? W opinii Dariusza Jędrzejczyka, dyrektora Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych Orange Polska, właśnie ze świadomości, jednak nieco w innym kontekście, niż ta, dotycząca szeregowego użytkownika.
Szefowie IT, jako najbardziej świadomi technologii i działania sprzętu IT, szukają ryzyk w tych elementach, które są od nich najmniej zależne, czyli w czynniku ludzkim – temu stwierdzeniu trudno odmówić słuszności. Podobnie zresztą jak temu, że prezesi zazwyczaj nie ufają przede wszystkim sprzętowi, a CFOs widzą największy problem w przerwaniu ciągłości biznesu.
Czy to wszystko da się pogodzić? Na pewno warto spróbować, zaglądając tutaj lub tutaj. Jakiś czas temu wpadłem na ciekawe – chyba – porównanie usług w modelu „as a Service” do… taksówki. A to dlatego, że choć codzienna jazda taksówką wydaje się być abstrakcją, jeśli chodzi o domowy budżet, może się okazać, że przy liczbie przejeżdżanych miesięcznie kilometrów wychodzi taniej, niż kupno auta. A nawet jeśli koszty będą podobne, to jeżdżąc taksówką nie musimy przejmować się wymianą opon, kosztami eksploatacji, rosnącą ceną paliwa, zakrapianymi imprezami, czy nawet… porannym skrobaniem szyb! Gdybym częściej używał auta to sam bym się poważnie zastanowił…
Udostępnij: Punkt widzenia a punkt siedzenia
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Muzyka

Dwa razy więcej muzyki festiwalowej od Orange! (0)

Kasia Barys

10 grudnia 2015

Dwa razy więcej muzyki festiwalowej od Orange!
0

Fenomenalni wykonawcy, energetyczna muzyka i ekstra zabawa – nie tylko podczas koncertów – to kwintesencja Orange Warsaw Festival – jednego z największych festiwali miejskich w tej części Europy. W tym roku zagramy dla Was po raz dziewiąty. Przyszły rok będzie baaardzo muzyczny. Zacznijcie już zbierać paczkę na festiwal do stolicy. Startujemy w pierwszy weekend czerwca w Warszawie.  Ale to nie wszystko! Gwarantujemy Wam dodatkową porcję koncertów, bo będziemy także na Open’er, który tradycyjnie wystartuje w Gdyni 29 czerwca. Orange jest sponsorem głównym tego wydarzenia. Dla mnie to absolutnie nowy etap w rozwoju festiwali w Polsce. Oba doskonale się uzupełnią i zapewnią prawdziwą ucztę fanom muzyki. Jeden festiwal jest miejski, drugi letni z niepowtarzalnym, nadmorskim klimatem.
Na imprezy zapraszają Mikołaj Ziółkowski z Alter Art, promotor obydwu wydarzeń i Ania Kowalik-Mizgalska, szefowa CSR i sponsoringu Orange Polska. I ja 🙂

Udostępnij: Dwa razy więcej muzyki festiwalowej od Orange!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Oferta

Z górki na pazurki, czyli świąteczny zjazd cenowy (0)

Piotr Domański

9 grudnia 2015

Z górki na pazurki, czyli świąteczny zjazd cenowy
0

Święta za pasem, myślimy o prezentach dla najbliższych (a na pewno ja myślę), więc wszystkie obniżki cen są mile widzane. A ceny kilku, naprawdę bardzo fajnych smartfonów poleciały ostro w dół. Nastąpiło coś, co nazwaliśmy „Świąteczny zjazd cenowy” 😉

W promocyjnych cenach znalazły się między innymi Sony Xperia Z3 Compact, Sony Xperia Z3, LG G4 Stylus i HTC One M8s. Czyli całkiem mocna stawka. Największa obniżka spotkała Sony Xperia Z3, który w Smart Plan LTE za 89,99 zł kosztować Was będzie 199 złotych zamiast 829. Jeżeli dołożycie do niego złotówkę otrzymacie dodatkowo seniorfon. HTC One M8s potaniał w tym samym planie taryfowym o 400 złotych z 549. Tutaj także płacąc nieco więcej otrzymacie seniorfon. W ramach oferty telefonów na raty za LG G4 zapłacicie miesięcznie nie 63 złote, lecz 47. I pamiętajcie o tym, że jeżeli jesteście posiadaczami Neostrady również abonament będzie tańszy.

Jednak to nie wszystko. Dzisiaj pisałem już na blogu o tym, że podwajamy internet, jeżeli do końca roku zamówicie na stronie orange.pl abonament.

Ceny telefonów w ofercie znajdziecie na stronie promocji.

Udostępnij: Z górki na pazurki, czyli świąteczny zjazd cenowy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej