Odpowiedzialny biznes

Rekordy XVIII WOŚP

Monika Kulik Monika Kulik
11 stycznia 2010
Rekordy XVIII WOŚP

Prognozy ekonomiczne złe - stagnacja i pogodowe złe – śnieżyce, unieruchomione pociągi i komunikacja miejska, ale nic nie zatrzymało wczorajszego XVIII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jurek tak, jak obiecywaliśmy we wpisie z 8 stycznia, kibicowaliśmy i staraliśmy się pomóc.

Chyba się udało ;). Mamy kolejny rekord – o północy na liczniku WOŚP było już 36 mln złotych. Rekordowo zlicytowano też nasze złote karty telefoniczne – tę z numerem 1 wylicytowano za 225 tys. zł (kliknijcie na link i zobaczcie jakie emocje towarzyszyły aukcji), czyli prawie czterokrotonie więcej niż za jedynkę w ubiegłym roku. W sumie z licytacji złotych kart wyszła kwota 856 338 zł (dla porównania w ubiegłym roku prawie 400 tys.).  Klienci Orange wysłali 227 039 SMSów, na łączną kwotę 1 135 195 zł., a na linię charytatywną tp zadzwoniło ponad 8 977 osób, co przekłada się na kwotę ponad 36 tys. zł. W sumie mamy więc dzięki naszym klientom i aukcji kart blisko 2 mln złotych. Dziękujemy.

Kolejne 2 mln zł Fundacja WOŚP zebrała dzięki aukcjom internetowym, a jeszcze trzeba zliczyć wszystkie puszki. Jak zwykle przemierzając warszawskie ulice kilkadziesiąt razy natknęłam się na wolontariuszy z puszkami, a jedyną ochroną przed ich siłą przekonywania było naklejone już czerwone serduszko. Nic dziwnego, w tym roku w organizację zbiórki zaangażowało się 120 tys. wolontariuszy.

Mamy ponad 36 milionów na oddziały onkologiczne - w poniedziałkowy zimowy poranek to naprawdę gorąca wiadomość;)


Sieć

Konkretniej o przenoszeniu numerów

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
09 stycznia 2010
Konkretniej o przenoszeniu numerów

Wczoraj Bartek Dobrzyński z Playa pochwalił się, że w ubiegłym roku do jego firmy klienci przenieśli najwięcej numerów. Podał, że było to 54 proc. wszystkich, czyli 218 tys. Myślę, że równie ciekawe będzie poznanie jakim saldem przyjścia/odejścia wykazali się najwięksi operatorzy w 2009 roku. Pokazuje to najlepiej, jak poradzili sobie w nowej rzeczywistości. Według naszych danych saldo w zaokrągleniu do tysiąca wygląda następująco: Play + 213 tys; Orange - 38 tys; Plus - 76 tys; Era - 101 tys. Jeśli chodzi o przeniesienie numeru klienci najczęściej wybierali: Play (220 tys); Orange (80 tys); Plus (62 tys); Era (47 tys) i mBank (3 tys). Wynika z tego, że z W3 najlepiej udało się nam przekonać klientów do swojej oferty. Co więcej, kiedy weźmiemy pod uwagę tylko najbardziej pożądany rynek klientów biznesowych to możemy pochwalić się tym, że aż 1/3 więcej firm zdecydowała się przenieść numer do Orange niż od nas odeszła. Na koniec mała refleksja. Patrząc na nakłady finansowe na kampanię marketingową, wynajęcie do boju Andrzeja Sołtysika i pracę włożoną w popularyzację MNP, to spodziewałem się lepszego wyniku Playa :-)


Odpowiedzialny biznes

Kolekcjoner złotych kart

Monika Kulik Monika Kulik
09 stycznia 2010
Kolekcjoner złotych kart

Z okazji Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy co roku produkowanych jest dokładnie 100 numerowanych, złotych kart. Są ewenementem na rynku kolekcjonerskim. Nie tylko dlatego, że są unikatowe i mają w sobie prawdziwe złoto. Ich posiadanie to oznaka nie tyle zasobnego portfela, co dobrego serca. Nic dziwnego, że ich licytacja cieszy się niezwykłym powodzeniem. W 2009 roku dochód z licytacji kart wyniósł prawie 400 tys. złotych.

Za najcenniejsze uchodzą te z numerem 1 i 100, i aby je zdobyć trzeba nie raz zapłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jednym z ludzi, dla których złote karty mają duże znaczenie emocjonalne, jest p. Sławomir Pawlik.

 

Wielka pasja (o innym kolekcjonerze pisaliśmy tutaj) połączona ze złotym sercem. Jedną z cennych kart ze swojej kolekcji p.Sławek przekazał na tegoroczną aukcję WOŚP – do wylicytowania jest złota karta z 2001 roku o numerze 64.

Scroll to Top