Odpowiedzialny biznes

Rok działania infolinii obywatelskiej

Monika Kulik Monika Kulik
09 maja 2013
Rok działania infolinii obywatelskiej

Minął rok od uruchomienia infolinii obywatelskiej 800 676 676 w biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. To dobra okazja do podsumowań.

Z jakimi problemami dzwonią ludzie? Skargi na funkcjonowanie organów administracji publicznej i urzędników, sądów i prokuratury, organów rentowych (ZUS, KRUS), placówek zdrowia, prośby o wyjaśnienie przepisów, interwencję. Często dzwonią z poczucia bezradności, które spotyka ich w starciu z rzeczywistością urzędniczą i przepisami.

A jaka nasza w tym rola? Infolinia obywatelska została uruchomiona przez Orange Polska na zasadach niekomercyjnych. Dzięki nam każdy może zadzwonić do biura Rzecznika Praw Obywatelskich za darmo.

Zapraszam na krótki wywiad z prof. Ireną Lipowicz - Rzecznikiem Praw Obywatelskich

 

PlayWyłącz głos

 

Na koniec trochę statystyki. Przeprowadzono ok. 29 tys. rozmów telefonicznych: dla porównania, pisemnie biuro otrzymało ponad 60 tys. spraw, a osobiście przyjęto tylko w Warszawie ponad 2 tys. interesantów. Ponad 12 tys. to zgłoszenia nowych spraw i problemów, reszta telefonów – dotyczyła sprawdzenia postępu w toczących się postępowaniach. Rozmowy te trwały łącznie 8.730.820 sekund, czyli 2.425 godziny. Najwięcej spraw dotyczyło prawa karnego, cywilnego albo administracyjno – gospodarczego, nieco mniej przypadków prawa pracy, prawa konstytucyjnego czy wstępnej oceny wniosków.


Oferta

Dwa razy nowa Nokia

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
09 maja 2013
Dwa razy nowa Nokia

Jeszcze przed weekendem wprowadzimy do oferty dwa nowe telefony Nokii, którą wciąż darzycie wyjątkowym sentymentem. Dla osób, które nie potrzebują odjechanego smartfona, a cenią sobie przede wszystkim użyteczność i niska cenę, w sam raz będzie model 301. Z kolei Lumia 720 to moim zdaniem smartfon aspirujący co najmniej średnią półkę, jak nie odrobinę wyższej. Obydwa telefony pojawią się w ofertach dla klientów indywidualnych i firm. Szczegółów znajdziecie najwcześniej od jutra na www.orange.pl

525bc15684a61acb8da21edd6f624f3369c 5986af02a9ef43859394f9441165269233e


Odpowiedzialny biznes

Puchar znów w rękach Legii

Krzysztof Smajek Krzysztof Smajek
09 maja 2013
Puchar znów w rękach Legii

Rewanżowy mecz w finale Pucharu Polski miał być formalnością. Legia miała dobić osłabionego rywala i po końcowym gwizdku unieść trofeum. Niepisany scenariusz środowego spotkania legł jednak w gruzach już w 2. minucie, gdy Michał Żewłakow zaliczył samobójcze trafienie.

Śląsk mógł odrobić przy Łazienkowskiej dwubramkową stratę z pierwszego meczu, ale podopiecznym Stansilava Levy’ego zabrakło skuteczności pod bramką Wojciecha Skaby. Piotrowi Ćwielongowi pewnie długo będą się śniły niewykorzystane sytuacje.

Legia na tle dobrze dysponowanego rywala wyglądała bardzo słabo. Stołeczny zespół nie miał żadnego pomysłu na grę. W Legii zawiedli zwłaszcza liderzy zespołu, którzy nie potrafili poderwać drużyny do walki. Ekipa Jana Urbana wypadła blado, a mimo to wywalczyła krajowy puchar.

Jednak słusznie po spotkaniu zauważył Stanislav Levy, który stwierdził, że w dwumeczu Legia była lepszym zespołem od Śląska. Finał Pucharu Polski przeszedł już do historii, ale w tym miejscu warto zastanowić się czy dwumecz w finale to dobry pomysł.

Niby dwa razy mogliśmy przeżywać emocje związane z finałem, ale mimo wszystko lepszym rozwiązaniem byłoby jedno spotkanie. Bo to trochę dziwne, gdy puchar do góry wznoszą piłkarze, którzy kilka chwil wcześniej przegrali mecz.

Scroll to Top