Film

Sierpniowe hity w Orange TV na VOD (2)

Kasia Barys

31 lipca 2017

Sierpniowe hity w Orange TV na VOD
2

Zapraszam do oglądania hitów na VOD w Orange TV. Filmy, seriale czy programy można oglądać także na smartfonie dzięki usłudze Orange TV Go: wszędzie i kiedykolwiek tylko chcecie. Proponuję obejrzeć kinowy przebój „Szybcy i wściekli 8”, fabularną wersję kultowej animacji Disneya „Piękna i Bestia”, fantastyczny hit „Life” oraz polską komedię „Porady na zdrady”. Te i inne filmy do obejrzenia w sierpniu w Orange VOD.

Repertuar filmów VOD w sierpniu

Szybkie samochody, piękne kobiety i grono prawdziwych twardzieli, a wszystko okraszone emocjonującymi wyścigami. W Orange VOD czas na najnowszą część, bijącej rekordy popularności, szybkiej i wściekłej serii. Film „Szybcy i wściekli 8” do obejrzenia od 21 sierpnia. Tym razem „za kółkiem” zasiądą Vin Diesel, Jason Statham i Dwayne Johnson.
Od 17 sierpnia polecam fabularną wersję kultowej animacji Disneya „Piękna i Bestia”, w której wystąpili Emma Watson, Dan Stevens oraz Luke Evans. To pełna doskonałej muzyki, wzruszająca historia o pięknej Belli i księciu zamienionym w przerażającego potwora.
Z kolei 16 sierpnia czas na jedno z największych odkryć w historii ludzkości. Grupa astronautów Międzynarodowej Stacji Kosmicznej znajduje formę życia na Marsie. Wkrótce okazuje się, że Obcy jest bardziej inteligentny, niż ktokolwiek przypuszczał. W hicie „Life” błyszczą takie gwiazdy, jak Ryan Reynolds czy Jake Gyllenhaal.
Proponuję także polską komedię „Porady na zdrady”. Zdradzona w dniu ślubu Kalina i porzucona przez chłopaka Fretka rozkręcają nietypowy biznes, który raz na zawsze ma rozwiązać problemy z męską wiernością. Jak to się skończy? Sprawdź 4 sierpnia w Orange TV na VOD.

Filmy w wideo na życzenie, w telewizji Orange TV, dostępne są poprzez dekoder telewizyjny. Usługa Orange TV jest dostępna wyłącznie dla abonentów Orange.

Udostępnij: Sierpniowe hity w Orange TV na VOD
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Pan Pikuś 21:30 31-07-2017
    Zakochałem się w piosence Ani Dąbrowskiej z filmu "Porady na zdrady" ☺️
    Odpowiedz
    • komentarz
      Astis 05:13 23-05-2018
      To chyba starość... ja też , ja też xD Porady na zdrady - pioseneczka na czasie była xD
      Odpowiedz

Sieć

Jak się wykuwa Internet of Things? – część 1 (17)

Piotr Domański

31 lipca 2017

Jak się wykuwa Internet of Things? – część 1
17

Telekomunikacja to niesamowicie ciekawy temat. Tworzenie i wdrażanie funkcjonujących globalnie standardów, budowa sieci i odnajdywanie zupełnie nowych zastosowań dla rozwiązań, które daje – to wszystko ta sama działka. Przykładem, który bardzo dobrze to pokazuje jest IoT, czyli „Internet of Things” – system połączonych do światowej sieci urządzeń, komunikujących się między sobą, serwerami i nami. Zapewniając przepływ danych, użyteczność i wysoką automatyzację. Mówiliśmy o nim przy okazji 5G i wielokrotnie wcześniej na blogu, ale to tylko wierzchołek góry lodowej.

Zdecydowaliśmy się zaprosić Was do samego środka procesu testów (takich na serio 😉 ) i pokazać dylematy, przed którymi stoją pracujący nad nimi inżynierowie. W końcu to blog o telekomunikacji, prawda?

Obecnie komunikacja pomiędzy urządzeniami zachodzi głównie poprzez sieć 2G. Powody są banalne – transfer danych w tej sieci nie powala szybkością, ale przynajmniej nie skutkuje wyczerpaniem baterii w ciągu 24 godzin jak wielu współczesnych smartfonów. Zwraca na to uwagę w wielu komentarzach nasz blogowy kolega – Ron. Jednak sieć 2G doskonała nie jest, dlatego wielu z nadzieją patrzy na 5G. Zapominając o niewykorzystanym potencjale 4G na tym polu.

3GPP w służbie IoT (Internet of Things)

Pewnie pamiętacie, czym jest 3GPP – to międzynarodowa organizacja, która zajmuje się tworzeniem standardów telekomunikacyjnych. Dzięki niej mamy 3G, 4G LTE i trwające obecnie prace nad 5G.

Jeżeli spotykacie się z tą nazwą 3GPP raz pierwszy zajrzyjcie do tekstu: 5G – czy będzie rewolucja? 5Gotowi – odcinek 1

Warto tam zajrzeć, bo dzisiaj będzie sporo o standaryzacji i Release’ach (czyli kolejnych „fazach” standardu).

Kiedy 3GPP kończyło w ramach Release-12, czyli… 5 wersji standardu 4G LTE, prace nad Cat-0 kolegom, którzy zajmują się IoT pozostał niedosyt. Wiem, że numeracja jest dziwna, ale nie ja to wymyśliłem, dlatego idźmy dalej 😉 Był rok 2015 – już wtedy wiadomo było, że by ruszyć z IoT konieczna jest pewna rewolucja w myśleniu o sieci. Tutaj niezbędna jest mała dygresja – informacja o tym, czym jest wspomniane Cat-0. Jak się może domyślacie kategoria urządzeń w ramach sieci 4G LTE, oznaczająca między innymi szybkość transferu danych i obsługiwane funkcjonalności, np. agregację pasm. Większość z nas jest zadowolona, gdy posiadamy urządzenia z wyższą Cat (na przykład Cat 6 czy Cat 9) bo pozwala osiągnąć wyższą prędkość transferu w sieci mobilnej.

O agregacji pasma pisałem w dwóch tekstach, do których linki znajdziecie poniżej. Pamiętajcie jednak, że niektóre szczegóły – na przykład lista telefonów mogła ulec zmianie.

Więcej o kategoriach urządzeń znajdziecie w tekście: Telefony z agregacją pasma w Orange

Więcej o agregacji pasma znajdziecie w tekście: 40 MHz transferu, czyli o agregacji pasma 4G LTE

Jednak zajmującym się Internet of Things wcale nie zależy na wyciąganiu maksymalnych prędkości transferu. Dlatego stworzono Cat–0, czyli jak można się domyśleć kategorie urządzeń, charakteryzującą się bardzo niskim transferem i prostą konstrukcją.

Koniec tej dygresji, czas przejść do wspomnianej już rewolucji w myśleniu o sieci, która zaowocowała trzema rozwiązaniami:

Pierwsze: zróbmy coś nowego, odrębnego od dotychczasowych technologii

Drugie: zbudujmy coś wewnątrz obecnie najbardziej zaawansowanego systemu – LTE.

Trzecie: udoskonalmy system obecnie najszerzej wykorzystywany do IoT – GSM

Jak się później okazało wszystkie te systemy były standaryzowane równolegle i znalazły się w opublikowanym w połowie 2016 roku 3GPP Rel-13. Czyli kolejnej „fazie” telekomunikacyjnych standardów. Pierwsze rozwiązanie dało początek standardowi NB-IoT (NarrowBand IoT), drugie – eMTC (zwany potocznie LTE-M), a trzecie EC-GSM-IoT. Tę ostatnią zostawmy i zajmijmy się 4G LTE. Bo w końcu o tym miał być artykuł.

Ta sama organizacja standaryzacyjna (3GPP) i kilka technologii do tego samego celu, może to się wydawać dziwne. Ale nie jest tak, jeżeli dokładnie przyjrzymy się, co znalazło się w tych systemach w ramach Rel-13, jak również ewolucjach z Rel-14.

Mamy pierwsze składniki – potrzebę rynku (budowę Internet of Things maksymalnie szybko), posiadane możliwości (sieć 4G LTE) i dwa pomysły na zarządzenie przy jej pomocy komunikacją między urządzeniami.

Powiecie, że wszystko gotowe? Nic bardziej mylnego!

Teraz zaczyna się najlepsza zabawa – trzeba sprawdzić czy można te rozwiązania wdrożyć w realnie istniejącej sieci (a nie na papierze, czy w formie testu w laboratorium), ile to będzie kosztować i czy ktokolwiek będzie chciał za to zapłacić. Bo nawet najbardziej genialne rozwiązanie, jeżeli nie będzie opłacalne nie przebije się.

Co zatem jest brane pod uwagę, gdy zabieramy się za testy?

Pasmo i ulokowanie względem 4G LTE

Zacznijmy od częstotliwości. Zarówno NB-IoT jak i eMTC działa tutaj na innych zasadach. Nie obędzie się jednak bez garści wiedzy „branżowej”. Jeżeli mówimy o szerokości kanału 4G LTE to podstawowym pojęciem jest tzw. blok zasobów (ang. Physical Resource Block – PRB), który ma 180 kHz szerokości w dziedzinie częstotliwości. Oznacza to, że komunikacja pomiędzy stacją bazową (w sumie to w 4G LTE – eNodeB), a urządzeniem odbywa się co najmniej w takim zakresie większego wycinka pasma dostępnego dla operatora. Ta jednostka jest podstawą dla obu systemów.

NB-IoT pracuje w dokładnie takim paśmie – 180 kHz szerokości – co czyni go dość elastycznym. Od początku miał być zupełnie nowym rozwiązaniem, umożliwiając trzy tryby pracy – samodzielnie (we własnym paśmie), wewnątrz pasma 4G LTE (wycinając z niego jeden PRB potrzebny do obsłużenia urządzeń NB-IoT) bądź w paśmie ochronnym 4G LTE (pomiędzy dwoma różnymi nośnymi LTE).

Testy Internet of Things - NB-IoT (NarrowBand IoT) i eMTC (zwany potocznie LTE-M) w Orange Polska

Alternatywne rozwiązanie, czyli LTE-M pracuje zawsze wewnątrz pasma 4G LTE, korzystając z sześciu PRB, czyli z teoretyczną szerokością pasma 1,08 MHz. W tym przypadku nie ma jednak konieczności „wycinania” tego bloku z całego pasma dostępnego dla operatora. Stacja bazowa sama decyduje (mówiąc bardziej technicznie: dynamicznie przydziela zasoby) czy w danym momencie będzie obsługiwać nasze telefony i tablety (w ramach 4G LTE), czy też urządzenia IoT (dzięki LTE-M). By pokazać, jak niewielką część pasma zajmować może LTE-M dodam tylko, że klasyczne 4G LTE – to, z którego korzystamy, na co dzień na częstotliwości 800 MHz w kanale 10 MHz operuje na aż 50 PRB.

Czytaj także: Sieć szkieletowa cz. 1,5, czyli dlaczego poprzednio nie było nic o 4G LTE?

Podsumowując – albo węższe pasmo, ale kilka trybów działania, albo też pasmo szersze, lecz w nieco większym stopniu obciążające istniejącą sieć. Za obydwoma rozwiązaniami idą dalsze konsekwencje. Na przykład…

Przepływności – ile danych można przesłać

Możliwości transmisyjne wynikają bezpośrednio z pasma pracy. LTE-M jest systemem o maksymalnej przepływności 1 Mb/s, a realnie możemy mówić o transferach rzędu kilkuset kb/s. NB-IoT dla odmiany ma bardzo wąski kanał, który poza danymi z urządzeń musi przenosić informacje kontrolne samego systemu, dlatego też możemy w nim osiągnąć jedynie przepływności rzędu dziesiątek kb/s. Oczywiście są sytuacje, w których owe dziesiątki kb/s będą w zupełności wystarczać – przykładem są choćby czujniki zużycia wody czy prądu, które przesyłają niewielką paczkę danych raz na miesiąc. Na drugim końcu skali mogą być czujniki medyczne przesyłające na bieżąco dane organizmu, czy też czujniki pogody, możliwe do zastosowania chociażby w ramach naszego środowiska dla Smart City. Mnogość zastosowań w ramach IoT jest niezwykle duża, a co za tym idzie, wymagania transferu są różne. Znaczenie ma jednak także…

Zasięg – by czujnik w piwnicy złapał sieć

To olbrzymie wyzwanie. Czujniki IoT bardzo często funkcjonują w miejscach, gdzie zasięg jest bardzo ograniczony – na przykład w piwnicach. Wyzwaniem są także czujniki, które muszą być cały czas w zasięgu, na przykład wspomniane czujniki medyczne. Co by się stało, gdyby kontrolowany w taki sposób pacjent dostał na przykład zawału serca poza zasięgiem? Cały czas mocno inwestujemy w sieć, ale nie da się tego wykluczyć.

Czytaj więcej: Sieć #1 po pierwszym półroczu

Dlatego od początku postawiono przed nowymi systemami cel osiągnięcia zasięgu lepszego, niż stosowany w sieci 4G LTE, z której korzystamy obecnie. Rozwiązanie, które zastosowano jest proste, lecz uprzedzając wszystkich – trudne do zastosowania w obecnie funkcjonującej sieci. Zakłada ono, bowiem… wielokrotne powtórzenie tego samego sygnału. Czyli strategię karabinu maszynowego. Gdy wystrzelisz 100 pocisków któryś zapewne trafi w cel, nawet, jeżeli jest daleko i dobrze schowany. A co gdy, pocisków jest 2000? Właśnie tyle raz może być powtórzony sygnał w LTE-M. Oczywiście nie ma nic za darmo – odbija się do na opóźnieniach i pojemności systemu, bo wiele sił marnowanych jest na wielokrotne powtórzenia, ale w tym przypadku cel uświęca środku.

System NB-IoT (ten z węższym pasmem i trzema trybami pracy) przynajmniej na papierze osiąga nieco lepszy zasięg niż LTE-M. Jednak jak wiemy papier dużo przyjmie, a wszystko i tak wychodzi w praniu.

No właśnie… praniu.

Dlaczego zabieramy się na blogu za Internet of Things właśnie teraz?

W ostatnich dniach w polskim Orange Labs zostało wykonane pierwsze połączenie w technologii NB-IoT. Jest to ważny krok w kierunku zbadania tej technologii w celu późniejszego określenia czy i na ile spełni nasze oczekiwania dotyczące nowych wdrożeń IoT. Nie zamykamy się jednak na tą technologię i dlatego porównujemy do niej inne rozwiązania. Jak widzicie naszymi przemyśleniami dzielimy się z Wami na bieżąco i w gruncie rzeczy jesteście naocznymi świadkami testów. Nie jest to, jak się może wydawać eksperyment w laboratorium, lecz także pracochłonne ślęczenie nad danymi i rozważanie możliwych kierunków działania. Orange aktywnie uczestniczy w standaryzacji, aby być gotowym na rozwiązania, które dopiero nadejdą. Od ustanowienia standardu do jego wdrożenia mijają miesiące, a nawet lata, a obecnie znajdujemy się w okresie gdy technologie pod IoT są na tyle rozwinięte, że można je próbować przekuwać w realne usługi.

Urządzenie IoT, testowanie w Orange

(nie pytajcie mnie o to do czego to służy ;-))

Ciąg dalszy nastąpi… a w nim o kasie, ostrej jeździe i prądzie. Czyli It’s Electric jak śpiewała Metallica.

P.S. nie myślcie sobie, że jestem taki mądry. Ten tekst to w całości wiedza kolegów, którzy na co dzień zajmują się rozwojem naszej sieci mobilnej. Niektórzy z Was – Ci, którzy byli u nas na tegorocznym zlocie blogowym mieli okazję się z nimi spotkać i przyjrzeć się ich pracy 😉

Na blogu znajdziecie już drugą część tekstu pod tytułem, którego zapewne się nie spodziewacie: Jak się wykuwa Internet of Things – część 2
Udostępnij: Jak się wykuwa Internet of Things? – część 1
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    mike278 11:38 31-07-2017
    A ja dalej będę przeciwnikiem podłączania wszystkiego do sieci. My paranoicy nie lubimy gdy szpieguje nas żelazko :P Piotrze podesłałem maila. Sprawdź proszę i odpisz ok?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:40 31-07-2017
      Odpisałem ;-) A co do podłączania do sieci - tu nikt nie mówi o żelazkach. Chodzi o samoloty, statki, drony, samochody i czujniki. Masę czujników.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 12:44 31-07-2017
        Piotrze dziś nie, ale jutro? Żelazko, buty, kurtka? Nierealne? Na pewno?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 12:49 31-07-2017
          Gdy będzie miało sens i będzie opłacalne? Tylko, że prawdziwej zmiany w gospodarce nie zrobią skarpetki, które raportują do smartfona odkształcenia stopy w trakcie biegania ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            mike278 13:36 31-07-2017
            Piotrze kurtka, czujniki medyczne, masa czujników. Żelazko wymóg ubezpieczyciela podłączania do wifi domowego wszelkiego rodzaju niebezpiecznych sprzętów mogących spowodować np pożar. Buty specjalne np policyjne, trekingowe z możliwością pozycjonowania-kwestia zarządzania żołnierzami czy odnajdowanie turystów. Jest możliwość i każdy będzie chciał zarobić i szukał niszy.
            Odpowiedz
      • komentarz
        norbertcala 21:12 04-08-2017
        Akurat podłączenie żelazka do sieci to mega przydatna sprawa. Można go zdalnie wyłączyć jak się zapomni o tym wychodząc z domu
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotrek Domański 18:38 30-08-2017
          Piszesz jakbyś z czegoś takiego korzystał, lub miał taki plan ;-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    Piotrekk85 12:38 31-07-2017
    Kiedy planowany jest komercyjny start?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:41 31-07-2017
      My tu na razie zastanawiamy się jakie rozwiązanie wybrać, a Ty nas pytasz o start komercyjny? Troszkę jeszcze na to za wcześnie ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 18:46 31-07-2017
    No to trudny temat macie do rozgryzienia :) Moim skromnym zdaniem jeśli tylko urządzenia na nowy system będą tanie (cena), takie jak te z 2G Only jestem za rozwiązaniem opartym na LTE. Zacytuję tutaj kawałek tego wpisu, który jest podstawą do zmian komercyjnych: "Teraz zaczyna się najlepsza zabawa – trzeba sprawdzić czy można te rozwiązania wdrożyć w realnie istniejącej sieci (a nie na papierze, czy w formie testu w laboratorium), ile to będzie kosztować i czy ktokolwiek będzie chciał za to zapłacić. Bo nawet najbardziej genialne rozwiązanie, jeżeli nie będzie opłacalne nie przebije się". Podsumowując: rozwiązanie musi być opłacalne cenowo dla użytkownika końcowego. Rozwiązanie oparte na 4G czyli wewnątrz tego pasma z 6 PRB z 50 w 10MHz na 800 lub rozwój w systemy z 2G, które zaczyna być zapomniane. Jedna ważna uwaga jak zostało wspomniane 2G nie jest niezawodne, ale uważam, że absolutnie najmniej awaryjne. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 14:10 01-08-2017
    @Piotrek, CBOS podał dane dotyczące korzystania z telefonów komórkowych. Warto zrobić wpis będzie ciekawie, który pokazuje, że 43% dalej korzysta z zwykłych telefonów komórkowych. Czyli głównie 2G w użyciu tych 43%. Dodatkowo przeglądanie internetu jest na 6 miejscu. :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:01 01-08-2017
      Ron, ja nadal się zasadzam na tekst o tym jak wyglądały rozmowy w 2G, 3G i 4G w ostatnim półroczu. Może wtedy wyciągnę ten temat ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 15:18 01-08-2017
        Ok czekam na ciekawy wpis :) 3G będzie przed 2G w Voice, wszystko możliwe z powodu ilości smartfonów, ale jak głos przechodzi w ilości 20%-30% przez 2G, to będzie i tak dobrze i wciąż dużo :)
        Odpowiedz
    • komentarz
      jhjg 17:40 02-08-2017
      A Orange w raporcie półrocznym podawał 69% smartfonów w sieci i ja bardziej wierzę w takie dane niż w sondaże CBOS'u na losowych ludziach gdzie mogli trafić w większości na osoby starsze.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 19:32 02-08-2017
        No i ok, ale ważne przez jakie technologie (2G/3G/4GLTE) przechodzą rozmowy (procentowo)? To pytanie jest ważniejsze :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Darek 15:19 29-06-2018
    Czy Orange obsługuje standard LTE Cat 1 (nie mylić z Cat M1)?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:53 06-07-2018
      Mamy kilka (dosłownie kilka) stacji, które testowo wspierają ten standard. Niedługo napiszemy więcej na ten temat na blogu.
      Odpowiedz

Oferta

Kolejne telefony z VoLTE i WiFi Calling w Orange (aktualizacja) (55)

Piotr Domański

28 lipca 2017

Kolejne telefony z VoLTE i WiFi Calling w Orange (aktualizacja)
55

Bitewny kurz po odpaleniu aplikacji do WiFi Calling jeszcze nie opadł, a już mamy dla Was nowe wieści związane z usługą,  a także siostrzanym VoLTE. Wiemy, że temat jest dla Was ważny, wystarczy spojrzeć na liczbę komentarzy pod wpisami na ten temat.

Nie dziwi mnie to – VoLTE to szybsze łączenie rozmów i lepsza jakość połączeń. WiFi Calling daje możliwość dzwonienia do Polski z dowolnego miejsca na świecie w cenie naszego planu taryfowego, a w Polsce zapewnia dostęp do naszych usług tam gdzie nas zasięg mobilny (jeszcze) nie sięga.

Coraz więcej smartfonów z VoLTE i WiFi Calling

Szlifując aplikację pracowaliśmy także nad tym, by móc korzystać z WiFi Calling i VoLTE na kolejnych telefonach tylko w oparciu o nasze oprogramowanie.  Lista efektów tej pracy mam obecnie 21 pozycji w przypadku VoLTE i 15 w przypadku WiFi Calling, a więc nieco się w ostatnich tygodniach powiększyła. Częściowo także o telefony bez naszego oprogramowania – chodzi o Samsunga S6 i Samsunga J5 (2017). Pracujemy także, by usługa ta działała także na tych telefonach, które mają nasze oprogramowanie.

Ostatnio lista poszerzyła się w przypadku VoLTE między innymi o Huawei P10, Sony Xperia XZ Premium. Na liście jest także między innymi Samsung XCover 4. Telefon działa w także w przypadku wersji generycznych urządzeń, na przykład Samsung J5 2017. Na Sony Xperia XZ Premium odpaliliśmy także WiFi Calling.

Jako, że bardzo lubię dorzucić do każdego  tekstu klika cyferek, nie inaczej będzie tym razem. Z VoLTE miesięcznie korzysta w Orange nieco ponad 430 tys. użytkowników. Co moim zdaniem ważne – duża część z nich robi praktycznie. WiFi Calling wykorzystywane jest rzadziej, choć sądzę, że z nową aplikacją ta wartość znacznie się zwiększy 😉

Pełna lista urządzeń z VoLTE i WiFi Calling w Orange :

W przypadku smartfonów Samsung podaliśmy nieco więcej informacji, bo tam sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Będzie ona także aktualizowana na stronie orange.pl.

VoLTE:

  • Huawei P10
  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6S
  • iPhone 6S Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone SE
  • Orange Dive 71
  • Samsung A3 2017
  • Samsung A5 2017
  • Samsung J5 2017 (tylko oprogramowanie generyczne)
  • Samsung S8
  • Samsung S8+
  • Samsung S7
  • Samsung S7 EDGE
  • Samsung S6
  • Samsung S6 EDGE
  • Samsung XCover 4
  • Sony Xperia XZ
  • Sony Xperia XZ Premium
WiFi Calling:

  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6S
  • iPhone 6S Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone SE
  • Samsung J5 2017 (tylko oprogramowanie generyczne)
  • Samsung S8
  • Samsung S8+
  • Samsung S7
  • Samsung S7 EDGE
  • Samsung S6
  • Samsung S6 EDGE
  • Sony Xperia XZ Premium

Aktualizacja [28.07 15:10]

Faktycznie WiFi Calling i VoLTE działa już na Samsungu S6 (w obu wersjach) z naszym oprogramowaniem. Tabela już zmieniona.

Aktualizacja [2.08 09:35]

Smartfony Samsung S7 i S7 Edge z oprogramowaniem producenckim – kupione z „wolnej ręki” wspierają już WiFi Calling i VoLTE w Orange. Musicie tylko zaktualizować oprogramowanie.

Udostępnij: Kolejne telefony z VoLTE i WiFi Calling w Orange (aktualizacja)
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 12:12 28-07-2017
    A ja grzecznie zapytam: co z iPhone 5S? :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 13:33 28-07-2017
      Od przedwczoraj nic się nie zmieniło. Ale jeżeli coś się zmieni na pewno będziemy pisać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Janek 12:19 28-07-2017
    Hmm. S6 i S6 EDGE z Waszej sieci (IDE) dostały wczoraj androida 7 i również VoLTE i WiFi Calling. Także informacja powyżej nie jest już aktualna :) finisz się zakończył :-P
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 13:22 28-07-2017
      To się nazywa działanie z zaskoczenia! Potwierdzimy i w razie czego zaktualizujemy ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 15:03 28-07-2017
        Faktycznie, potwierdzone. A więc zmieniamy listę ;-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    p2225 12:22 28-07-2017
    A LG G6, które już ma VoLTE i WiFi Calling? Stare info macie :P
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 13:58 28-07-2017
      Telefonu nie ma na liście, bo nadal musimy nieco doszlifować oprogramowanie - pojawiają się sporadyczne utrudnienia w WiFi Calling za granicą, a my chcemy mieć wszystko na tip-top.
      Odpowiedz
      • komentarz
        p2225 14:26 28-07-2017
        A czy będa lub są już te usługi dla tego telefonu w wersji z wolnego rynku? :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 15:10 28-07-2017
          Trudno odpowiedzieć na to pytanie.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Adam 12:54 28-07-2017
    Dlaczego nadal nie ma natywnego WiFi Calling i VoLTE na niebrandowanych telefonach z Androidem? Bo kilka Samsungów i jeden Sony to jakaś kpina.
    Odpowiedz
  • komentarz
    andrzej 14:04 28-07-2017
    kiedy jest szansa na VoLTE dla iphone 5s?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Hshb 14:30 28-07-2017
      Technicznie niemożliwe.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Adi 14:01 29-07-2017
        Ok, przepraszam. Przeczytałem omyłkowo że chodzi o WiFi Calling.
        Odpowiedz
    • komentarz
      Janek 14:35 28-07-2017
      Nigdy.
      Odpowiedz
  • komentarz
    przemek219 16:12 28-07-2017
    A gdzie ORANGE NEVA 80 ?? flagowiec orange wsparcia brak
    Odpowiedz
  • komentarz
    kvasir 18:55 28-07-2017
    A ja czekam aż każdy telefon a nie tylko wybrane które mają w specyfikacji VoLTE będą obsługiwać to. Tym bardziej że nie przekonuje mnie brand w telefonach, po kilku przypadkach telefonów kupowanych u operatora wyleczyłem się z nich.
    Odpowiedz
  • komentarz
    adam 19:47 28-07-2017
    A kiedy WIFI CALLING na "Sony Xperia XZ "
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:15 30-07-2017
      Niestety nie wiem
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzys 21:59 28-07-2017
    A kiedy dodacie S7 i S7 EDGE (open market XEO)? Na liscie sa ale ani programowo ani apka nie dzialaja!
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 22:00 28-07-2017
    S6 przetestowane i wszystko śmiga elegancko. Czy mogę prosić o informację, kiedy i czy w ogóle można się spodziewać WiFi Calling za granicą w prepaid?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:24 30-07-2017
      Trudno podać jakąś konkretną datę wprowadzenia
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jarek 23:10 28-07-2017
    A kiedy można spodziewać się obsługi SMS w wificalling?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:20 30-07-2017
      Przymierzamy się do tej funkcji, ale trudno powiedzieć kiedy nastąpi jej wdrożenie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Adi 13:47 29-07-2017
    Co z iPhone 5S??? Inne sieci mogą a Orange wymyśla jakieś wymówki!!! Edit: W sumie to nawet wymówek nie wymyśla tylko po prostu dało od iP6 w górę bez wyjaśnienia. Skoro macie gdzieś że ludzie na wsiach nie mają zasięgu bo liczy się dostarczyć 7G 10TB/s dużym miastom to chociaż dajcie WiFi Calling.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:16 30-07-2017
      Przymierzaliśmy się do prac nad tym modelem. Jeżeli chodzi o zasięg to cały czas pracujemy nad siecią, zwiększając liczbę stacji bazowych i uruchamiając na kolejnych agregację pasma. Pisałem o tym niedawno na blogu
      Odpowiedz
  • komentarz
    ss 23:01 29-07-2017
    kiedy orange neva 80 z VoLTE?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 08:50 30-07-2017
    Pamiętajcie tylko, że obie opcje trzeba jeszcze odpalić w menu telefonu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Vilge 17:24 30-07-2017
    Co oznacza "wersja generyczna" ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 08:22 31-07-2017
      W najprostszym tego słowa znaczeniu - telefon kupiony w sklepie, a nie u operatora.
      Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 09:36 31-07-2017
        Czyli z softem niebrandowanym.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Adam 21:26 31-07-2017
          Nie do końca bo iPhone i Nexusy od operatorów też są niebrandowane.
          Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 11:32 31-07-2017
        Piotrze podesłałem maila. Sprawdź proszę i odpisz, ok?
        Odpowiedz
  • komentarz
    pogodabartek 19:24 01-08-2017
    Kiedy Volte na telefonach OnePlus ? telefony wspierają tą funkcję,może byście wprowadzili do swojej oferty telefony tego producenta ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Arek 11:32 02-08-2017
    Witam.To rozumiem że jak mam S7 Edge z wolnego rynku to tylko karta z salonu Orange i wszystko działa.VoLte i WiFi Calling na 100% wspiera ten model w taryfie prepaid? Jeszcze jedno zapytanie czy Samsung J7 2017 jest też gotowy VoLte i WiFi Calling?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Bartek 23:17 02-08-2017
    Aplikacja działa tylko w jedną stronę. Odbieranie połączeń nie działa. Rozmowa jest zestawiona, ale nie słychać rozmówcy. Sprawdzałem na 2 telefonach z Androidem. Popracujcie jeszcze nad tym, bo kiepsko to działa.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz 20:28 07-08-2017
    Chciałbym się dowiedzieć czy będzie moze korzystać z owych usług na niebrandowanym Huawei P10? w opcjach telefonu mam zaznaczone VoLTE. Apliakcji wifi calling nie moge sciagnac ze sklepu google play
    Odpowiedz
  • komentarz
    m 15:11 09-08-2017
    Wciąż te dwie strony są niezaktualizowane, brak tam informacji że działa też niebrandowany S7 i S7 Edge z jedną i drugą usługą. Widzę że w Orange taki bałagan to standard. Konsultanci powołują się na tę stroną i rozpowszechniają nieprawdziwe informacje proszę to w końcu poprawić już to zgłaszałem. http://www.orange.pl/kid,4002009278,id,4004918673,article.html http://www.orange.pl/kid,4002400661,id,4004890470,article.html
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:38 12-08-2017
      Będzie zrobione :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Gm 16:40 09-08-2017
    Kiedy będzie wifi calling w Gamsung A5 2017? Aktualizacja nic nie dała, apka wifi calling nie jest zgodna z tym urządzeniem. Co począć?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:41 12-08-2017
      Apka nie zadziała, bo urządzenie obsługuje już VoLTE (to bliźniacza technologia). Pozostaje uzbroić się w cierpliwość na chwile, bo jak widać cały czas poszerzamy listę telefonów z VoLTE i WiFi Calling :-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Gm 20:32 16-08-2017
        Nie do końca bliźniacza. Volte nic mi nie da gdy mam słaby zasięg i dobre wifi. Czekam z niecierpliwością na wifi caling w A5 2017
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 23:26 16-08-2017
          Bliźniacza od strony technologicznej - polecam mój tekst o WiFi Calling na blogu: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/zadzwon-przez-wifi-czyli-wifi-calling-w-orange-i-nju-mobile/
          Odpowiedz
  • komentarz
    JacekMiloch 13:07 22-08-2017
    Witam . Co z xcover 4 kupionym na wolnym rynku. ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Q6 21:33 15-09-2017
      A co z lg q6. Kiedy bedzie mial wifi calling bez potrzeby sciagania aplikacji i czy aplikacja bedzie na nim dzialala bo na lg k8 rozlacza rozmowy
      Odpowiedz
  • komentarz
    Al 08:42 07-10-2017
    Kilka dni temu A5 2017 dostał Andoida 7 wraz z wifi calling. Teraz czekam na A3 2017. Kiedy będzie? Pozdrawiam!
    Odpowiedz
  • komentarz
    kndz 14:46 06-11-2017
    Udało się komuś odpalić WiFi Calling na nie brandwanym S7 Edge? U mnie ta opcja nie chce się pojawić. Wersja oprogramowania: G935FXXS1DQHI/G935FXEO1DQGQ/G935FXXU1DQF2
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marek 17:24 11-01-2018
    Huawei P10 w wifi calling bedzie?? bo to dość popularny telefonik
    Odpowiedz
  • komentarz
    diamond 13:30 15-01-2018
    Kiedy można liczyć na włączenie obsługi WiFi calling na Nexus 5X? Mimo włączonych usług VoLTE i VoWiFi, ciągle nie widzę odpowiednich opcji w telefonie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    tonyster 20:35 04-02-2018
    Interesuje czy kwestia połączeń konferencyjnych zestawianych z poziomu smartfona z włączoną opcją VoLTE i VoWiFi (WiFi Calling). Z moich osobistych doświadczeń w sieci Orange: 1. Galaxy S6 (soft Orange - Android 7.0) - notoryczne problemy z zestawieniem konferencji po VoLTE. Przychodzące połączenie bardzo często od razu rozłącza poprzednie(!?). Jeżeli już uda się zawiesić aktualne połączenie i odebrać kolejne, to przy próbie scalenia pierwsze jest rozłączane. Generalnie tylko w 1 na 10 prób udaje się zestawić konferencję z trzema numerami. Po VoWiFi też podobnie... 2. Galaxy S8+ (soft producenta - Android 7.0) - połączenia konferencyjne zestawiane z włączonym VoLTE działają prawidłowo w około 8 na 10 prób. Podobnie z wykorzystaniem trybu VoWiFi. W celu uniknięcia problemów - wyłączyłem w obu smarfonach na sztywno zarówno VoLTE oraz WiFi Calling i połączenia konferencyjne zestawiane są prawidłowo za każdym razem! Jak to jest naprawdę i jak powinno to działać?
    Odpowiedz
  • komentarz
    kcyniak 14:14 14-03-2018
    Na Samsung S8 nie działa
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:51 14-03-2018
      Aplikacja czy rozwiązanie natywne?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Xxx 18:49 21-03-2018
    Kiedy wsparcie dla VoLTE i Wifi Calling dla Huawei mate 10 pro i lite ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    andi111op 21:14 24-04-2018
    A kiedy wsparcie dla VoLTE & Wifi Calling dla Huawei p10 lite ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Grzegorz 11:41 28-05-2018
    Kiedy można spodziewać się VOLTE na Galaxy S9+ ?
    Odpowiedz
  • komentarz
    PiotrC 11:41 06-08-2018
    Dzień dobry, Huawei P20 Pro kupiony około 3 tygodnie temu w salonie Orange, w obecnej wersji oprogramowania nie widzę nigdzie ustawień ani do VoLTE ani WiFi Calling, jakiś czas temu włożyłem kartę operatora litewskiego i pojawiła się opcja VoLTE. Jak włączyć wspomniane usługi?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej