Bezpieczeństwo

TP jako przykład dla dostawców internetu

Michał Rosiak Michał Rosiak
14 października 2011
TP jako przykład dla dostawców internetu

CERT Polska, jednostka zajmująca się reagowaniem na naruszenia bezpieczeństwa teleinformatycznego w polskim internecie, opublikowała raport za pierwsze półrocze 2011. TP jest w nim wskazywana jako dostawca najskuteczniej blokujący spam, mogący być wzorem dla innych dostawców usług dostępu do ogólnoświatowej sieci.

Zaledwie 151 tysięcy incydentów, związanych ze spamem, w porównaniu do ok. 560 tys. zainfekowanych komputerów w sieci TP, w opinii CERT Polska świadczy o wysokiej skuteczności blokowania portu 25 – przedsięwzięcia wprowadzonego w życie przez Grupę TP w grudniu 2009, które przyniosło spektakularne efekty. Bez wątpienia wrażenie robi liczba zainfekowanych komputerów, trzeba jednak wziąć pod uwagę skalę operatorów – Neostrada ma niemal 2 mln użytkowników, a przecież z każdego zakończenia sieci może korzystać więcej, niż jedno urządzenie. Dowodem na wysoką skuteczność działań naszych specjalistów od bezpieczeństwa jest fakt, że w kolejnych kategoriach TP plasuje się poza czołówką. Wyjątkiem jest liczba złośliwego oprogramowania na stronach w danej sieci, tu jednak też działa efekt skali oraz to, iż nie jesteśmy w stanie wpływać na to, co użytkownicy instalują na swoich komputerach, czy smartfonach. Możemy za to zapobiegać atakom. Według raportu CERT Polska zdecydowanie najczęściej atakowany jest port 445, popularny wśród sieciowych przestępców ze względu na częste luki w korzystającym z niego oprogramowaniu. Od ponad dwóch lat na urządzeniach sieciowych Neostrady oraz usługi internetDSL komunikacja przez tzw. porty NetBios (m.in. przez port 445) jest domyślnie blokowana.

Pełny raport CERT Polska za 1. półrocze 2011 można obejrzeć tutaj.


Odpowiedzialny biznes

Komórka przy manicure

Marek Wajda Marek Wajda
14 października 2011
Komórka przy manicure

Zgodnie z obietnicą wracamy do Korei, dzisiaj krótko o salonach sprzedaży. Można je podzielić na 2 kategorie: firmowe i agencyjne. Jeśli chodzi o te pierwsze nie różnią się zbytnio od naszych: oferują zarówno telefonię komórkową, stacjonarną, internet i telewizję.

O wiele ciekawsze są salony agencyjne. Żeby przyciągnąć klienta warto oferować mu inne produkty, czyli np. przy okazji zakupów błyskawicznych zupek, błyskawiczne zapoznanie z ofertą.

 

 

 

 

 

 

 

Jeszcze lepszy pomysł to połączenie z salonem fryzjerskim lub kosmetycznym. Po ustaleniu fryzury można rozmawiać o pogodzie, ale można też opowiadać o nowych modelach telefonu. A przy manicure, chwilę rozmawiamy o kolorze paznokci a potem mamy czas by przedstawić wszystkie usługi ; )

Bardzo często przed salonami wystawione są telefony na pokaz, nikt ich nie pilnuje. W Korei nie mają problemu ze złodziejami. Gdy nasz kolega poprosił Koreańczyka by na chwilę popilnował kamery ten się zdziwił: Jak to, przecież to Twój sprzęt, dlaczego ktoś chciałby Ci go zabrać?


Odpowiedzialny biznes

Konkurs na baraże

Jarosław Konczak Jarosław Konczak
14 października 2011
Konkurs na baraże

Dwunastu Finalistów Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie już znamy. Za miesiąc i dwa dni poznamy ostatnich czterech. Wczoraj w  Krakowie sekretarz generalny UEFA Gianni Infantino oraz Zbigniew Boniek wylosowali następująco:

Turcja - Chorwacja

Bośnia i Hercegowina - Portugalia

Czechy - Czarnogóra

Estonia - Irlandia

Pytanie teraz kto w powyższych pojedynkach będzie lepszy. Proponuję zabawę w wytypowanie zwycięzców par barażowych. Nagrodzimy pięciu najlepszych typerów - każdy poprawny typ 1 punkt. Jak więcej osób wytypuje tak samo i uzyska tyle samo punktów, to my też wylosujemy z nich zwycięzców. A nagrody? - Myślę, ze parę gadżetów z kolekcji Euro 2012 (szalik, kubek, długopisy i bardzo fajny worek).

A więc do dzieła. Zapraszam do zabawy. Zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie w komentarzach do tego wpisu do 10 listopada br.

I na koniec moje typy: Chorwacja, Portugalia, Czarnogóra, Irlandia

Scroll to Top