;

Bezpieczeństwo

Uwaga, phishing na klientów Neostrady (0)

Michał Rosiak

25 czerwca 2013

Uwaga, phishing na klientów Neostrady
0

W ostatnich dniach CERT Orange Polska otrzymuje wzmożoną liczbę informacji od Klientów usług Orange Polska, wskazujących na zorganizowaną akcję phishingową, której celem są osoby, posiadające adres e-mail w domenie @neostrada.pl.

Według programu pocztowego wiadomości przychodzą spod adresu helpdesk@neostrada.pl, jednak nagłówek  e-maila jest spreparowany. Po wybraniu opcji „Odpisz” w polu adresata pojawia się zupełnie inny adres, cyber-przestępcy liczą bowiem, że atakowany nie będzie się już przyglądał, do kogo odpisuje.  Na szczęście wystarczy odrobinę dokładnie przyjrzeć się otrzymanej wiadomości, by zapaliła się nam czerwona lampka. Polszczyzna autora pozostawia bowiem wiele do życzenia (to bardzo łagodne określenie), tym niemniej warto pamiętać, że coraz częściej cyber-przestępcy korzystają z usług native speakerów.

Na pewno jednak naszą uwagę musi zwrócić polecenie wpisania hasła. Pamiętajmy, że Orange Polska (i żadna inna szanująca się firma) nigdy nie wymaga wysyłania e-mailem danych wrażliwych!

Poniżej przykładowy mail. Ten akurat może głównie rozbawić, ale pamiętajmy, by zawsze przyglądać się dokładnie otrzymanym mailom od nieznajomych, których się nie spodziewaliśmy/nie zamawialiśmy, nie odpisywać na nie i nie klikać w podejrzane linki.

7fae9216b85114f05de98d03dd8051811f7

 

Udostępnij: Uwaga, phishing na klientów Neostrady
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Konfederacyjnych zawodów ciąg dalszy (0)

Jarosław Konczak

24 czerwca 2013

Konfederacyjnych zawodów ciąg dalszy
0

U bukmacherów wiele nie można było zarobić stawiając na pary półfinałowe w Pucharze Konfederacji. Są takie jako oczekiwano. Również w naszym konkursie najwięcej typów było właśnie na półfinały Brazylia-Urugwaj i  Hiszpania-Włochy. A teraz czas na rozstrzygnięcie i na zapowiedź kolejnego konkursu.

Z uwagi na to, że było znacznie więcej prawidłowych odpowiedzi niż nagród, sprawy w swoje ręce wzięły trzy piękne Marysie, które wylosowały zwycięzców. Są nimi: Szymon, Damian Nowak i Mateusz z Konina.  Gratuluję!!! I w sprawie wysyłki nagród proszę o kontakt na mail jaroslaw.konczak@orange.com. Z kolei konkurs za najlepszy tekst o Polsce w Pucharze Konfederacji będzie rozstrzygnięty dziś po południu i przygotuję wpis z próbkami Waszej twórczości.

A teraz konkurs finałowy

Typujemy pierwszą czwórkę Pucharu Konfederacji (typy zamieszczajcie w komentarzach do tego tekstu do pierwszego gwizdka pierwszego półfinału). Moje typy  – znów faworyci – to Brazylia, Hiszpania, Włochy, Urugwaj. Znów mamy trzy nagrody dla typerów i …. trzy kolejne już wakacyjne narody specjalne za radę.

Kto powinien zostać selekcjonerem naszej drużyny (ale nie trener !!! – może być, aktor, polityk, muzyk , itd i dlaczego będzie lepszy na tym stanowisku niż zawodowiec) – (rady i uzasadnienia zamieszczajcie w komentarzach do tego tekstu do niedzieli 30 czerwca)

Udostępnij: Konfederacyjnych zawodów ciąg dalszy
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Social Media w korporacji (0)

Marek Wajda

24 czerwca 2013

Social Media w korporacji
0

Już jutro odbędzie się konferencja Social Media Day tym razem w Warszawie a tematem będzie SM w korporacji. Jakie tematy będą poruszone, jak firmy już korzystają z SM, a co czeka ich w przyszłości i dlaczego warto przyjśc na konferencję – opowiada nam Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon, głównego organizatora konferencji.

fa5444d5edc665db8262b7a5a093d63b3a4

Dla kogo tak naprawdę jest ta konferencja?
To już jedenasta edycja Social Media Day Poland. Projektowaliśmy tę konferencję nie dla branżystów, ale dla tych, których rewolucja social media bezpośrednio dotyczy – a nie zawsze sobie z tego zdają sprawę. Wcześniej rozmawialiśmy o polityce, o roli miast w social media, o NGO, o małych i średnich firmach. Teraz chcemy porozmawiać o tym, jak media społecznościowe zrewolucjonizowały i rewolucjonizują funkcjonowanie korporacji. I nie chodzi o działania marketingowe, nie chodzi o komunikację zewnętrzną, produktową, ale o rolę SM w procesach HR i PR, ale w ujęciu employer brandingu. Przecież PR begins at home, a media społecznościowe stały się podstawowym źródłem wiedzy nie tylko dla konsumentów, ale i dla otoczenia biznesowego firmy oraz jej bieżących i przyszłych pracowników. Tematy które będziemy poruszać, to social media policy, to budowanie wizerunku pracodawcy przez SM. Będziemy też mówić o mediach własnych i ich roli w życiu korporacji i innych zmianach, którym towarzyszymy.

Czy social media pomaga (dotarcie z pominięciem reklam w mediach, szybki kontakt z klientami) czy też wręcz przeciwnie (jeszcze szybsze rozprzestrzenianie się „kryzysów”).
Trudno w ogóle rozpatrywać social media w kontekście „pomagania” lub „nie pomagania”. One są. To tak jakbyśmy pytali o rolę prasy – bo dzięki niej można dotrzeć do nowych grup odbiorców, ale i media mogą firmom zaszkodzić. Media społecznościowe stały się stałym otoczeniem funkcjonowania biznesu i trzeba się z tym pogodzić. Chwała tym, którzy potrafią to wykorzystać, chwała tym, którzy myślą o social media głębiej niż tylko w kontekście komunikacji zewnętrznej i profili na facebooku, czy gadżetowaniu blogerów. Jesteśmy w bardzo dynamicznym okresie zmian i razem z firmami na bieżąco uczymy się zmian, które przynoszą nam social media.

Jak polskie firmy radzą sobie w social media?
Radzą sobie. Mamy pewne zapóźnienie wobec szybciej adaptujących zmiany rynków (np. Stany), jednak uczymy się szybko, bo media społecznościowe wymagają szybkiej adaptacji. Najczęściej uczymy się na błędach i kryzysach, bo to najlepszy nauczyciel. Martwi jednak ciągle dość płytkie rozumienie social media, na poziomie realizacji targetów (lajki, fani, followersi) i lolcontentu i wdrażania nowych narzędzi. A gdzie treść? Myślę, że po pierwotnym zachłyśnięciu się możliwościami budowania zasięgu, firmy po jakimś czasie wrócą do głębokiej integracji celów strategicznych i społecznych. A platformą do tego będą kanały komunikacji SM.

Z jakich narzędzi SM głównie korzystają?
Ze wszystkich możliwych. A agencje reklamowe i interaktywne śpieszą się by dostarczać im coraz to nowsze rozwiązania. Podczas social media day będziemy chcieli porozmawiać także o tych narzędziach, o których mówimy trochę mniej, a które służą do budowania komunikacji wewnętrznej i z zainteresowanymi grupami interesariuszy.

fbf18023b30b480c4be2892147c86fbf40e

Które firmy według Pana komunikują się z klientami najlepiej i dlaczego?
Wolałbym nie odpowiadać na to pytanie wymieniając poszczególne marki [no i nie pochwalił profilu Serca i Rozumu ani naszej platformy blogowej – red. ;)]. Na pewno najlepiej radzą sobie te, które mają bardzo silny monitoring, które prowadzą odpowiedzialną politykę consumer care oraz te, które dobrze radzą sobie z komunikacją także poza siecią.

Przed jakim wyzwaniem stoją obecnie korporacje?
Korporacje stają przed jednym, ale za to wielkim wyzwaniem, a mianowicie przed zmianą zasad funkcjonowania. Nie przypadkiem powstają dokumenty sygnowane przez reprezentantów najmożniejszych firm typu Visions2050 a dotyczących zrównoważonego rozwoju. Nie przypadkiem rozwijają się takie gałęzie komunikacji jak CSV (corporate shared values), czy też zaangażowany społecznie design. To wszystko jest system naczyń połączonych, a gdzieś tam u zarzewia tej rewolucji stoją social media i niesamowite wręcz przyspieszenie przepływu informacji oraz big data. Dziś korporacje nie są samotną wyspą, dzięki szybkiemu i prostemu dostępowi do informacji, muszą stawać się coraz to bardziej transparentne.

Dlaczego warto przyjść na SMD? 😉
Ponieważ jest to jedna z bardziej merytorycznych konferencji na polskiej scenie, a to wydarzenie powinno dać uczestnikom bardzo dużo, konkretnej i rzeczowej wiedzy na temat funkcjonowania social media w korporacjach.

Udostępnij: Social Media w korporacji
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej