Oferta

VoLTE i WiFi Calling na iPhone w Orange

Piotr Domański Piotr Domański
28 marca 2017
VoLTE i WiFi Calling na iPhone w Orange

Gdybym miał stworzyć ranking najczęściej zadawanych pytań na naszym blogu „kiedy WiFi Calling i VoLTE na IPhone?” na bank znalazłoby się na podium. Na całe szczęście mogę wszystkim odpowiedzieć na nie: już jest! Tak jak zapowiadaliśmy – do końca pierwszego kwartału.

Jak działa WiFi Calling i VoLTE na iPhone?

Najnowsza aktualizacja oprogramowania na Waszych iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6 i 6s (również tych z Plusem), a także iPhone SE da Wam możliwość korzystania z obu tych usług. Dzięki VoLTE będziecie mogli dzwonić poprzez sieć 4G LTE – Wasze rozmowy będą zestawienie szybciej, a w ich trakcie nie będzie spadała Wam szybkość transferu. Poprawi się także jakość dźwięku. Z kolei WiFi Calling da Wam możliwość wykonywania połączeń głosowych poprzez Wi-Fi, również za granicą. Daje to szereg możliwości, jak choćby taką by dzownić do najbliższych w Polsce z zagranicy w cenie połączenia krajowego.

O obydwu tych technologiach już pisałem na blogu, więc jeżeli jesteście zainteresowani polecam Wam te trzy teksty. Dowiecie się z nich więcej o ich możliwościach.

Ruszyliśmy z VoLTE. Jako pierwsi

VoLTE od zaplecza, czyli kolejny tekst z cyklu „sieć szkieletowa”

Zadzwoń przez WiFi czyli WiFi Calling w Orange i nju mobile

Oczywiście z usługi mogą korzystać klienci Orange i Nju mobile. Pamiętajcie jednak, że cały czas pracujemy nad możliwością korzystania z WiFi Calling przez użytkowników prepaid, którzy przebywają za granicą. Zapytacie także zapewne, co ze starszymi modelami firmy z Cupertino. Prowadzimy w ich sprawie rozmowy z Apple, ale czy i kiedy uda się wprowadzić na nich WiFi Calling i VoLTE nie wiem.

Będziecie korzystać z VoLTE i WiFi Calling? Dajcie znać w komentarzach!

P.S. Dodam jeszcze tylko od siebie, że w Samsungu A3 i Samsungu A5 w wersjach 2017 działa VoLTE. Nie działa WiFi Calling. Wiem, że jest w necie małe zamieszanie, więc jeżeli traficie na taką informację - prostujcie. Sam zresztą popełniłem błąd w odpowiedzi.

Mediateka

Komentarze

f0ku5
f0ku5 05:41 28-03-2017

Wczoraj ani VoLTE ani VoWiFi nie działało pomimo włączonych opcji w telefonie. Czy teraz już jest OK?

Odpowiedz
Mnn
Mnn 05:43 28-03-2017

Czy będę korzystał? Nie, bo nie macie żadnego telefonu LG z VoLTE I WiFi Calling. Ponowię za to pytanie- kiedy przełączanie aktywnej transmisji z 3G do LTE? Chociaż w przybliżeniu do kwartału. Ładnie proszę 🙂

Odpowiedz
Janek
Janek 05:53 28-03-2017

Panie Piotrze (?), pytałem często. Dziękuję! Doceniam 🙂 P.s. a kiedy oficjalnie HD Voice z Play oraz HO podczas aktywnej transmisji z 3G do LTE? Końca pytań nie widać 😀

Odpowiedz
Duke
Duke 06:00 28-03-2017

Niestety, mimo włączenie odpowiednich opcji w Ustawienie, żadna z tych usług nie działa. iPhone 7, abo. Orange. Zajrzyjcie np. na Nasz Orange, jest tam dużo podobnych głosów.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:58 28-03-2017

    Wiemy o sytuacji, dziękujemy za wszystkie sygnały. Analizujemy sytuację i szukamy rozwiązania, tak by wszystko szybko zaczęło funkcjonować.

    Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 06:14 28-03-2017

A 5S? Na telepolisie pisze że 5S i 5C też.
Co do niedziałania to spróbujcie po zainstalowaniu iOS 10.3 przełączyć na tryb samolotowy i z powrotem wyłączyć tryb samolotowy aby ustawienia sieci się zaktualizowały.
Ja zamierzam korzystać bo mam w mieszkaniu tylko 1-2 kropki zasięgu 3G, ale mam 5S i dopiero pobieram aktualizację, zobaczę czy działa…

Odpowiedz
Robert
Robert 06:21 28-03-2017

Niestety od wczoraj nie działają obie usługi.

Odpowiedz
    Prezes
    Prezes 06:47 28-03-2017

    Pomimo aktualizacji ustawień operatora, najnowszego systemu oraz włączeniu w ustawieniach rozmów przez wifi na Iphone 7 to nie działa

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 06:54 28-03-2017

      Dziękujemy za sygnał. Wszystkie informacje od Was analizujemy i sprawdzamy sytuację, tak by wszystko szybko funkcjonowało poprawnie.

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:50 28-03-2017

    ’@MAURYCY, tak jak pisałem we wpisie: iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6 i 6s oraz iPhone SE

    Odpowiedz
      MAURYCY
      MAURYCY 06:54 28-03-2017

      Rzeczywiście, po aktualizacji bez zmian. Ale bida 🙁 Jedynie mi się zmienił napis z 4G na LTE :-/

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 07:01 28-03-2017

        MAURYCY, o tym także napisałem w tekście: „Zapytacie także zapewne, co ze starszymi modelami firmy z Cupertino. Prowadzimy w ich sprawie rozmowy z Apple, ale czy i kiedy uda się wprowadzić na nich WiFi Calling i VoLTE nie wiem.”

        Odpowiedz
          MAURYCY
          MAURYCY 07:11 28-03-2017

          Liczę na pomyślne efekty rozmów 🙂 Tylko nie dajcie się nabrać na ich odpowiedzi w stylu „spokojnie, dla 5S będzie w iOS 11” bo zgodnie z poprzednimi wersjami iOS i wspieranymi urządzeniami – 5S już zapewne aktualizacji do iOS 11 nie dostanie 😉 No nic, trza będzie kiedyś poszukać jakiejś przyziemnej oferty na używanego 6s/7.

          Odpowiedz
          Prezes
          Prezes 07:29 28-03-2017

          Witam ponownie chciałbym się odnieść do wypowiedzi apropo starszych telefonów W sieci t-mobile wifi calling działa już od Iphone 5s jedynie volte chyba na nowszych modelach dziwne jest to by T-mobile było w stanie załatwić działanie usługi na starszych urządzeniach natomiast Orange nie. Jestem ciekaw w czym tak naprawdę jest to problem, że jedna sieć może a inna nie?

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 07:36 28-03-2017

          Odwrócę pytanie – „czemu było tak, że gdy myśmy wdrożyli VoLTE jako pierwsi w zeszłym roku na Samsungach S7 i S7 edge to nie zrobił tego żaden inny operator? Przecież, nie powinno być tak, że jedna sieć może, a inna nie”. My (w przeciwieństwie do kolegów z T-Mobile) podjęliśmy decyzję, że VoLTE i VoWiFi będziemy odpalać razem. By nie zrywało połączeń, by zapewnić mobilność. Powodów jest wiele. Nie chcemy iść na półśrodki. Tak jak pisałem we wpisie – prowadzimy rozmowy z Apple w sprawie modelu 5.

          Odpowiedz
          Janek
          Janek 07:59 28-03-2017

          Jednak faktem jest to, że TMobile (VoLTE i VoWiFi) i Play (VoWiFi) wspierają iPhone 5S a Orange nie. Dziwne.

          Odpowiedz
          Prezes
          Prezes 08:09 28-03-2017

          Dla mnie odpowiedź pytaniem czyli taka kontra nie jest odpowiedziom konkretną nie jest odpowiedzią techniczną powiem tak mam iPhone w orange Żadna z nowych usług nie działa. Co do sieci T-mobile nawet połowicznie ale na starszym modelu telefonu usługa wifi calling B najmniej w moim przypadku działa bardzo stabilnie nie jest tak jak Pan mówi że dlatego że połowicznie to będzie zrywać połączenia. Lepiej by działała usługa połowicznie a dobrze niż tylko widniała w spisie i w ogóle nie działała uważam że jeżeli się uruchamia usługę to powinno być się pewnym że ta usługa działa a nie tworzyć taką fikcje I prowizorke. Jako wieloletni abonent waszej sieci uważam że jest to naprawdę duża porażka taki falstart.

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 08:28 28-03-2017

          Nie jest to dziwne. Każdy operator prowadzi z dostawcami urządzeń rozmowy niezależnie i każdy wdraża VoLTE i VoWiFi niezależnie od siebie. Wdrożenie VoLTE i VoWiFi na urządzeniu oznacza mocne grzebanie w sofcie i zmianę kilkuset parametrów – dla każdego urządzenia osobno. To nie jest proste wciśnięcie przycisku. O tym jak wyglądało wdrożenie VoLTE pisałem już wcześniej na blogu – link znajdziecie w tekście. Urządzenia na jakich uruchomiliśmy usługę to jedna sprawa. Druga – wiemy o trudnościach w działaniu usługi, analizujemy sytuację i działamy razem z Apple by usługa zaczęła działać poprawnie możliwie szybko.

          Odpowiedz
          escapers
          escapers 09:11 28-03-2017

          Dajmy im trochę czasu, widać że walczą.
          Ja tam wole usługa która działa jak należy, niż mieć usługę z której nie da się korzystać bo mnie zrywa lub mnie nie słychać. Po to mi zależy na VoWiFi aby móc rozmawiać tam gdzie mam problemy z zasięgiem, GSM a mam WiFi, a nie po to aby mieć te same problemy po gsmie i po wifi 🙂

          Odpowiedz
          Simon
          Simon 09:25 28-03-2017

          Ja już mam „Orange Wi-Fi” w nazwie operatora. Wszedłem w Ogólne-> To Urządzenie i ustawienia się zaktualizowały

          Odpowiedz
          escapers
          escapers 10:10 28-03-2017

          Szczęściarz 😉

          a sprawdzałeś jak śmiga? Jakość dźwięku i szybkość inicjowania połączenia?

          Odpowiedz
          Pathfinder
          Pathfinder 01:41 29-03-2017

          Piotrze, może argumentacja jest i dobra, ale z jednym „ale”. Jest wiele miejsc gdzie nie ma LTE ergo nie ma VoLTE i tam zerwie połączenie po wyjściu z zasięgu WiFi. W końcu nie ma przejścia do 3G lub 2G z VoWiFi. Argument upada. Mimo wszystko liczę, że niedługo 5s jednak będzie dział działające VoWiFi w Orange.

          Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 06:46 28-03-2017

Będę korzystał jak będę miał iPhona 🙂 ;p

Odpowiedz
Ftth
Ftth 06:53 28-03-2017

Potwierdzam działanie usługi Wi-Fi calling na Orange Światłowód 🙂 niezły duet.

Odpowiedz
escapers
escapers 07:15 28-03-2017

Super! Widać że już jest nieźle 😉
Niestety mam 28.3 modem na 7+ powłączane VoLTE & VoWiFi ale mimo wszystko jeszcze nie działa.. czekam z niecierpliwością na poprawę 🙂

Można to jakoś sprawdzić aktywność usługi? Czy tylko po napisie Orange WiFi w miejscu informacji o sieci?

Odpowiedz
f0ku5
f0ku5 07:41 28-03-2017

Wczoraj ani VoLTE ani VoWiFi nie działało pomimo włączonych opcji w telefonie. Czy teraz już jest OK?

Odpowiedz
Mnn
Mnn 07:43 28-03-2017

Czy będę korzystał? Nie, bo nie macie żadnego telefonu LG z VoLTE I WiFi Calling. Ponowię za to pytanie- kiedy przełączanie aktywnej transmisji z 3G do LTE? Chociaż w przybliżeniu do kwartału. Ładnie proszę 🙂

Odpowiedz
Janek
Janek 07:53 28-03-2017

Panie Piotrze (?), pytałem często. Dziękuję! Doceniam 🙂 P.s. a kiedy oficjalnie HD Voice z Play oraz HO podczas aktywnej transmisji z 3G do LTE? Końca pytań nie widać 😀

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 20:06 29-03-2017

    Co do HD Voice z Play niestety odpowiedź mam niezmienną – to musi być wspólna praca dwóch operatorów by to zadziałało. A jeżeli chodzi o przeskakiwanie podczas transmisji danych z 3G na 4G, to przyznaję, pracujemy nad tym (a ja zbyt szybko obwieściłem sukces). Faktycznie już wszystko funkcjonuje po zakończeniu rozmowy, lecz nad powrotem do 4G w czasie trwającej transmisji pracujemy.

    Odpowiedz
      Portek
      Portek 21:38 29-03-2017

      A kiedy można się spodziewać wprowadzenia? W ciągu pół roku chociaż? 🙂

      Odpowiedz
Duke
Duke 08:00 28-03-2017

Niestety, mimo włączenie odpowiednich opcji w Ustawienie, żadna z tych usług nie działa. iPhone 7, abo. Orange. Zajrzyjcie np. na Nasz Orange, jest tam dużo podobnych głosów.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:58 28-03-2017

    Wiemy o sytuacji, dziękujemy za wszystkie sygnały. Analizujemy sytuację i szukamy rozwiązania, tak by wszystko szybko zaczęło funkcjonować.

    Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 08:14 28-03-2017

A 5S? Na telepolisie pisze że 5S i 5C też.
Co do niedziałania to spróbujcie po zainstalowaniu iOS 10.3 przełączyć na tryb samolotowy i z powrotem wyłączyć tryb samolotowy aby ustawienia sieci się zaktualizowały.
Ja zamierzam korzystać bo mam w mieszkaniu tylko 1-2 kropki zasięgu 3G, ale mam 5S i dopiero pobieram aktualizację, zobaczę czy działa…

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:50 28-03-2017

    @MAURYCY, tak jak pisałem we wpisie: iPhone 7, iPhone 7 Plus , iPhone 6 i 6s oraz iPhone SE

    Odpowiedz
      MAURYCY
      MAURYCY 08:54 28-03-2017

      Rzeczywiście, po aktualizacji bez zmian. Ale bida 🙁 Jedynie mi się zmienił napis z 4G na LTE :-/

      Odpowiedz
        Piotr Domański
        Piotr Domański 09:01 28-03-2017

        MAURYCY, o tym także napisałem w tekście: „Zapytacie także zapewne, co ze starszymi modelami firmy z Cupertino. Prowadzimy w ich sprawie rozmowy z Apple, ale czy i kiedy uda się wprowadzić na nich WiFi Calling i VoLTE nie wiem.”

        Odpowiedz
          MAURYCY
          MAURYCY 09:11 28-03-2017

          Liczę na pomyślne efekty rozmów 🙂 Tylko nie dajcie się nabrać na ich odpowiedzi w stylu „spokojnie, dla 5S będzie w iOS 11” bo zgodnie z poprzednimi wersjami iOS i wspieranymi urządzeniami – 5S już zapewne aktualizacji do iOS 11 nie dostanie 😉 No nic, trza będzie kiedyś poszukać jakiejś przyziemnej oferty na używanego 6s/7.

          Odpowiedz
          Prezes
          Prezes 09:29 28-03-2017

          Witam ponownie chciałbym się odnieść do wypowiedzi apropo starszych telefonów W sieci t-mobile wifi calling działa już od Iphone 5s jedynie volte chyba na nowszych modelach dziwne jest to by T-mobile było w stanie załatwić działanie usługi na starszych urządzeniach natomiast Orange nie. Jestem ciekaw w czym tak naprawdę jest to problem, że jedna sieć może a inna nie?

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 09:36 28-03-2017

          Odwrócę pytanie – „czemu było tak, że gdy myśmy wdrożyli VoLTE jako pierwsi w zeszłym roku na Samsungach S7 i S7 edge to nie zrobił tego żaden inny operator? Przecież, nie powinno być tak, że jedna sieć może, a inna nie”. My (w przeciwieństwie do kolegów z T-Mobile) podjęliśmy decyzję, że VoLTE i VoWiFi będziemy odpalać razem. By nie zrywało połączeń, by zapewnić mobilność. Powodów jest wiele. Nie chcemy iść na półśrodki. Tak jak pisałem we wpisie – prowadzimy rozmowy z Apple w sprawie modelu 5.

          Odpowiedz
          Janek
          Janek 09:59 28-03-2017

          Jednak faktem jest to, że TMobile (VoLTE i VoWiFi) i Play (VoWiFi) wspierają iPhone 5S a Orange nie. Dziwne.

          Odpowiedz
          Prezes
          Prezes 10:09 28-03-2017

          Dla mnie odpowiedź pytaniem czyli taka kontra nie jest odpowiedziom konkretną nie jest odpowiedzią techniczną powiem tak mam iPhone w orange Żadna z nowych usług nie działa. Co do sieci T-mobile nawet połowicznie ale na starszym modelu telefonu usługa wifi calling B najmniej w moim przypadku działa bardzo stabilnie nie jest tak jak Pan mówi że dlatego że połowicznie to będzie zrywać połączenia. Lepiej by działała usługa połowicznie a dobrze niż tylko widniała w spisie i w ogóle nie działała uważam że jeżeli się uruchamia usługę to powinno być się pewnym że ta usługa działa a nie tworzyć taką fikcje I prowizorke. Jako wieloletni abonent waszej sieci uważam że jest to naprawdę duża porażka taki falstart.

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 10:28 28-03-2017

          Nie jest to dziwne. Każdy operator prowadzi z dostawcami urządzeń rozmowy niezależnie i każdy wdraża VoLTE i VoWiFi niezależnie od siebie. Wdrożenie VoLTE i VoWiFi na urządzeniu oznacza mocne grzebanie w sofcie i zmianę kilkuset parametrów – dla każdego urządzenia osobno. To nie jest proste wciśnięcie przycisku. O tym jak wyglądało wdrożenie VoLTE pisałem już wcześniej na blogu – link znajdziecie w tekście. Urządzenia na jakich uruchomiliśmy usługę to jedna sprawa. Druga – wiemy o trudnościach w działaniu usługi, analizujemy sytuację i działamy razem z Apple by usługa zaczęła działać poprawnie możliwie szybko.

          Odpowiedz
          escapers
          escapers 11:11 28-03-2017

          Dajmy im trochę czasu, widać że walczą.
          Ja tam wole usługa która działa jak należy, niż mieć usługę z której nie da się korzystać bo mnie zrywa lub mnie nie słychać. Po to mi zależy na VoWiFi aby móc rozmawiać tam gdzie mam problemy z zasięgiem, GSM a mam WiFi, a nie po to aby mieć te same problemy po gsmie i po wifi 🙂

          Odpowiedz
          Simon
          Simon 11:25 28-03-2017

          Ja już mam „Orange Wi-Fi” w nazwie operatora. Wszedłem w Ogólne-> To Urządzenie i ustawienia się zaktualizowały

          Odpowiedz
          escapers
          escapers 12:10 28-03-2017

          Szczęściarz 😉

          a sprawdzałeś jak śmiga? Jakość dźwięku i szybkość inicjowania połączenia?

          Odpowiedz
          Pathfinder
          Pathfinder 03:41 29-03-2017

          Piotrze, może argumentacja jest i dobra, ale z jednym „ale”. Jest wiele miejsc gdzie nie ma LTE ergo nie ma VoLTE i tam zerwie połączenie po wyjściu z zasięgu WiFi. W końcu nie ma przejścia do 3G lub 2G z VoWiFi. Argument upada. Mimo wszystko liczę, że niedługo 5s jednak będzie dział działające VoWiFi w Orange.

          Odpowiedz
Robert
Robert 08:21 28-03-2017

Niestety od wczoraj nie działają obie usługi.

Odpowiedz
    Prezes
    Prezes 08:47 28-03-2017

    Pomimo aktualizacji ustawień operatora, najnowszego systemu oraz włączeniu w ustawieniach rozmów przez wifi na Iphone 7 to nie działa

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 08:54 28-03-2017

      Dziękujemy za sygnał. Wszystkie informacje od Was analizujemy i sprawdzamy sytuację, tak by wszystko szybko funkcjonowało poprawnie.

      Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 08:46 28-03-2017

Będę korzystał jak będę miał iPhona 🙂 ;p

Odpowiedz
Ftth
Ftth 08:53 28-03-2017

Potwierdzam działanie usługi Wi-Fi calling na Orange Światłowód 🙂 niezły duet.

Odpowiedz
escapers
escapers 09:15 28-03-2017

Super! Widać że już jest nieźle 😉
Niestety mam 28.3 modem na 7+ powłączane VoLTE & VoWiFi ale mimo wszystko jeszcze nie działa.. czekam z niecierpliwością na poprawę 🙂

Można to jakoś sprawdzić aktywność usługi? Czy tylko po napisie Orange WiFi w miejscu informacji o sieci?

Odpowiedz
gość98
gość98 09:15 28-03-2017

Mam pytanie bardziej przyziemne. Zadzwonił konsultant do rodziców bo w maju kończy im się umowa w taryfie NOWA ORANGE STREFA. Zadzwoniłem dzisiaj do orange odnośnie oferty i tutaj „zonk” – przełączanie od jednego konsultanta do drugiego i na końcu przedstawienie oferty jakby (po co facet dzwonisz). Jak Państwu klienci są niepotrzebni to powiedzieć od razu i nie ma dyskusji – można przenieść numer do innej sieci i będzie po kłopocie POZDRAWIAM

Odpowiedz
oniks
oniks 09:46 28-03-2017

Wyłączcie i włączcie telefony, to usługa zacznie działać. Ja tak zrobiłem i ruszyło wszystko 🙂

Odpowiedz
    escapers
    escapers 10:31 28-03-2017

    Rzeczywiście po restarcie zadziałało VoLTE, o wiele szybciej inicjuje połączenie – super:)

    niestety VoWiFi jeszcze nie działa 🙁

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 11:05 28-03-2017

      To dość ciekawe – to ta sama technologia 😉 Możliwe, że nie masz wystarczającej jakości WiFi. Proponuję zajrzeć do tekstu o WiFi Calling, tam z tego co pamiętam pojawiają się takie informacje.

      Odpowiedz
        escapers
        escapers 11:24 28-03-2017

        W złym miejscu wkleił mi się komentarz…

        Po kolejnym restarcie działa już wszystko:) WIELKIE BRAWA!!! 🙂 Super to działa 🙂 Dobra robota! Mam tylko pytanie jak są połączenia po VoLTE to transmisja schodzi z pakietu który się posiada? Czy to nie jest liczone?

        Odpowiedz
pf
pf 10:57 28-03-2017

a kiedy można się spodziewać w samsungach S6 i S6edge?

Odpowiedz
gość98
gość98 11:15 28-03-2017

Mam pytanie bardziej przyziemne. Zadzwonił konsultant do rodziców bo w maju kończy im się umowa w taryfie NOWA ORANGE STREFA. Zadzwoniłem dzisiaj do orange odnośnie oferty i tutaj „zonk” – przełączanie od jednego konsultanta do drugiego i na końcu przedstawienie oferty jakby (po co facet dzwonisz). Jak Państwu klienci są niepotrzebni to powiedzieć od razu i nie ma dyskusji – można przenieść numer do innej sieci i będzie po kłopocie POZDRAWIAM

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 20:14 29-03-2017

    Jedyne co mi pozostaje to przeprosić za całą sytuację.

    Odpowiedz
      gość98
      gość98 22:34 29-03-2017

      Wiele osób rezygnuje z Państwa usług ze względów zachowania konsultantów. Nie wiem czy takie zachowania związane są z brakiem życzliwości tych osób? Trudno mi powiedzieć. Mam u Państwa różne usługi, ale z czymś takim się spotkałem pierwszy raz od dłuższego czasu – miałem chyba pecha. Umowa rodzicom kończy się w połowie maja. Zobaczę czy zostawię numer u Państwa czy przeniosę gdzie indziej. Pozdrawiam

      Odpowiedz
oniks
oniks 11:46 28-03-2017

Wyłączcie i włączcie telefony, to usługa zacznie działać. Ja tak zrobiłem i ruszyło wszystko 🙂

Odpowiedz
    escapers
    escapers 12:31 28-03-2017

    Rzeczywiście po restarcie zadziałało VoLTE, o wiele szybciej inicjuje połączenie – super:)

    niestety VoWiFi jeszcze nie działa 🙁

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 13:05 28-03-2017

      To dość ciekawe – to ta sama technologia 😉 Możliwe, że nie masz wystarczającej jakości WiFi. Proponuję zajrzeć do tekstu o WiFi Calling, tam z tego co pamiętam pojawiają się takie informacje.

      Odpowiedz
        escapers
        escapers 13:24 28-03-2017

        W złym miejscu wkleił mi się komentarz…

        Po kolejnym restarcie działa już wszystko:) WIELKIE BRAWA!!! 🙂 Super to działa 🙂 Dobra robota! Mam tylko pytanie jak są połączenia po VoLTE to transmisja schodzi z pakietu który się posiada? Czy to nie jest liczone?

        Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 20:10 29-03-2017

          Schodzi z pakietu minut (jak masz no-limit… to masz no limit 😉 )

          Odpowiedz
          escapers
          escapers 22:46 29-03-2017

          Dzięki za odpowiedź. Ale to tylko minuty schodzą, które są bez limitu, a nie pakiet danych – jak mam np. 10GB to połączenia VoLTE zjadają coś z tego? 🙂

          Odpowiedz
spl
spl 12:02 28-03-2017

Kiedy VoLTE i WiFi Calling pojawią się na telefonach z systemem Windows 10 Mobile?

Odpowiedz
pf
pf 12:57 28-03-2017

a kiedy można się spodziewać w samsungach S6 i S6edge?

Odpowiedz
spl
spl 14:02 28-03-2017

Kiedy VoLTE i WiFi Calling pojawią się na telefonach z systemem Windows 10 Mobile?

Odpowiedz
Wosiu
Wosiu 14:48 28-03-2017

Liczę, iż na 5s pojawi się VoWiFi 😉 Piotrze wiem, że pisałeś ale macie może jakiś przybliżony termin, kiedy i czy w ogóle będzie możliwość korzystania z VoWiFi na prepaid poza granicami polski?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 16:22 28-03-2017

    Co do prepaid i WiFi Calling, wiem że są prowadzone prace, ale niestety nie wiem kiedy się zakończą. Niestety to sprawa dość trudna, ale nie poddajemy się 😉

    Odpowiedz
      Wosiu
      Wosiu 17:23 28-03-2017

      Ciekawe czy to prace systemowe czy z zarządem 😉 Dzięki za odpowiedź i liczę by sprawa zakończyła się pomyślnie 😉

      Odpowiedz
Wosiu
Wosiu 16:48 28-03-2017

Liczę, iż na 5s pojawi się VoWiFi 😉 Piotrze wiem, że pisałeś ale macie może jakiś przybliżony termin, kiedy i czy w ogóle będzie możliwość korzystania z VoWiFi na prepaid poza granicami polski?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:22 28-03-2017

    Co do prepaid i WiFi Calling, wiem że są prowadzone prace, ale niestety nie wiem kiedy się zakończą. Niestety to sprawa dość trudna, ale nie poddajemy się 😉

    Odpowiedz
      Wosiu
      Wosiu 19:23 28-03-2017

      Ciekawe czy to prace systemowe czy z zarządem 😉 Dzięki za odpowiedź i liczę by sprawa zakończyła się pomyślnie 😉

      Odpowiedz
escapers
escapers 18:07 28-03-2017

Wszystko musze powiedzieć super śmiga;)

Jeszcze brakuje mi tylko smsów:) Jest szansa w najbliższym czasie na sms’y w VoWiFi?

Odpowiedz
Witamina.C
Witamina.C 18:31 28-03-2017

W iPhone 7 z iOS 10.3 zniknęła możliwość wybrania na sztywno czy chcemy korzystać z 2G, 3G lub LTE a we wcześniejszej wersji iOS 10.2.1 była taka możliwość! Teraz jesteśmy zmuszeni do korzystania na sztywno z LTE dzięki czemu bateria szybciej się rozładowywyuje! Proszę o dodania tej funkcji w nowej aktualizacji bo jest odpowiedzialne za to Orange! W Play jest taka opcja! Dziękuje 🙂

Odpowiedz
    escapers
    escapers 20:12 28-03-2017

    Ale LTE jest najbardziej oszczędnym modułem, więc bateria dłużej będzie Ci działać na LTE niż na 3G

    Odpowiedz
    Duke
    Duke 06:46 29-03-2017

    LTE wciąż można wyłączyć i korzystać z 3G/2G. Nie ma możliwości wyboru tylko 2G. W Play jest taka opcja ponieważ nie mają VoLTE.

    Odpowiedz
Michał
Michał 19:25 28-03-2017

U mnie:
1 przy włączaniu Wifi Calling:
Aby pozwolić na rozmowy przez Wi-Fi na tym koncie, skontaktuj się z Orange

2. przy włączaniu VoLTE:
Nie można aktywować połączeń LTE. Aby włączyć połączenia LTE na tym koncie, poproś Orange.

Odpowiedz
    Kezcol
    Kezcol 21:24 28-03-2017

    U mnie dokładnie to samo.

    Odpowiedz
    Michał
    Michał 13:49 29-03-2017

    Mam to samo co kolega, iPhone 7+ iOS 10.3 i ustawienia operatora 28.3 – kiedy to zostanie naprawione? Wielokrotne restarty urządzenia nic nie dały.

    Odpowiedz
      ziom
      ziom 14:17 29-03-2017

      No to może trzeba postąpić jak piszą i skontaktować się z infolinią operatora? Skoro innym się to nie wyświetla, to macie jakieś niestandardowe ustawienia pewnie…

      Odpowiedz
      Doradca
      Doradca 14:21 29-03-2017

      Hmm a moze jest tak napisane z jakiegos powodu i faktycznie nalezy skontaktowac sie z infolinia operatora? Moze masz jakies niestandardowe ustawienia na koncie? Skoro taka informacja sie wyswietla, zadzwon i wyjasnij

      Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 14:53 29-03-2017

      Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowaniem się z infolinią. Tropem może być także pewne ograniczenie WiFi Calling dla korzystających z niektórych usług dodatkowych: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Więcej na: http://www.orange.pl/wificalling sam dół strony.

      Odpowiedz
        Kezcol
        Kezcol 15:20 29-03-2017

        Dzowniłem na infolinię i Pani powiedziała że mam dodatkowe numery telefonów do konta i przez to nie ma możliwości włączenia tej opcji. Czy potwierdzi Pan te informacje i kiedy można liczyć na naprawę tego?

        Odpowiedz
          Michał
          Michał 15:53 29-03-2017

          Ja również mam dodatkowy numer na moim koncie, jednak po kontakcie z Orange na czacie – Pan włączył mi rozmowy przez WIFI, ponieważ nie było ono włączone. Czekam na aktywację i mam nadzieję, że wszystko będzie działać 🙂

          Odpowiedz
        Kezcol
        Kezcol 15:22 29-03-2017

        Dzwoniłem na infolinię i dostałem informację że nie da się włączyć tej opcji ponieważ mam wiele numerów telefonów do konta. Kiedy będzie możliwość?

        Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 14:54 30-03-2017

          Sprawdziłem i daję znać:Tutaj nie za bardzo mamy co naprawiać, bo jest to ograniczenie wynikające z technologii. Dotyczy to kilku usług: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Jest jednak nieco możliwości ominięcia tego ograniczenia. Warto zajrzeć na stronę nasz.orange.pl bo tam również trwa dyskusja na ten temat. Tutaj jest link (wiem, że nieco długi) https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/BRAK-VoWiFi-iPhone-WiFi-Calling-a-dodatkowa-karta-SIM/m-p/25800 Nie wykluczam, że w przyszłości pojawią się rozwiązania, które obchodzą to ograniczenie na poziomie systemowym… ale nie wiem kiedy to nastąpi.

          Odpowiedz
escapers
escapers 20:07 28-03-2017

Wszystko musze powiedzieć super śmiga;)

Jeszcze brakuje mi tylko smsów:) Jest szansa w najbliższym czasie na sms’y w VoWiFi?

Odpowiedz
Witamina.C
Witamina.C 20:31 28-03-2017

W iPhone 7 z iOS 10.3 zniknęła możliwość wybrania na sztywno czy chcemy korzystać z 2G, 3G lub LTE a we wcześniejszej wersji iOS 10.2.1 była taka możliwość! Teraz jesteśmy zmuszeni do korzystania na sztywno z LTE dzięki czemu bateria szybciej się rozładowywyuje! Proszę o dodania tej funkcji w nowej aktualizacji bo jest odpowiedzialne za to Orange! W Play jest taka opcja! Dziękuje 🙂

Odpowiedz
    escapers
    escapers 22:12 28-03-2017

    Ale LTE jest najbardziej oszczędnym modułem, więc bateria dłużej będzie Ci działać na LTE niż na 3G

    Odpowiedz
    Duke
    Duke 08:46 29-03-2017

    LTE wciąż można wyłączyć i korzystać z 3G/2G. Nie ma możliwości wyboru tylko 2G. W Play jest taka opcja ponieważ nie mają VoLTE.

    Odpowiedz
Michał
Michał 21:25 28-03-2017

U mnie:
1 przy włączaniu Wifi Calling:
Aby pozwolić na rozmowy przez Wi-Fi na tym koncie, skontaktuj się z Orange

2. przy włączaniu VoLTE:
Nie można aktywować połączeń LTE. Aby włączyć połączenia LTE na tym koncie, poproś Orange.

Odpowiedz
    Kezcol
    Kezcol 23:24 28-03-2017

    U mnie dokładnie to samo.

    Odpowiedz
    Michał
    Michał 15:49 29-03-2017

    Mam to samo co kolega, iPhone 7+ iOS 10.3 i ustawienia operatora 28.3 – kiedy to zostanie naprawione? Wielokrotne restarty urządzenia nic nie dały.

    Odpowiedz
      ziom
      ziom 16:17 29-03-2017

      No to może trzeba postąpić jak piszą i skontaktować się z infolinią operatora? Skoro innym się to nie wyświetla, to macie jakieś niestandardowe ustawienia pewnie…

      Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:53 29-03-2017

      Sądzę, że najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowaniem się z infolinią. Tropem może być także pewne ograniczenie WiFi Calling dla korzystających z niektórych usług dodatkowych: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Więcej na: http://www.orange.pl/wificalling sam dół strony.

      Odpowiedz
        Kezcol
        Kezcol 17:20 29-03-2017

        Dzowniłem na infolinię i Pani powiedziała że mam dodatkowe numery telefonów do konta i przez to nie ma możliwości włączenia tej opcji. Czy potwierdzi Pan te informacje i kiedy można liczyć na naprawę tego?

        Odpowiedz
          Michał
          Michał 17:53 29-03-2017

          Ja również mam dodatkowy numer na moim koncie, jednak po kontakcie z Orange na czacie – Pan włączył mi rozmowy przez WIFI, ponieważ nie było ono włączone. Czekam na aktywację i mam nadzieję, że wszystko będzie działać 🙂

          Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 19:57 29-03-2017

          Sprawdzę i dam znać.

          Odpowiedz
        Kezcol
        Kezcol 17:22 29-03-2017

        Dzwoniłem na infolinię i dostałem informację że nie da się włączyć tej opcji ponieważ mam wiele numerów telefonów do konta. Kiedy będzie możliwość?

        Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 16:54 30-03-2017

          Sprawdziłem i daję znać:Tutaj nie za bardzo mamy co naprawiać, bo jest to ograniczenie wynikające z technologii. Dotyczy to kilku usług: Nowa Orange Strefa, Dodatkowa Karta SIM, Strefa Stacjonarna, Ekstra Strefa Firmowa, Orange Ekstra Numer. Jest jednak nieco możliwości ominięcia tego ograniczenia. Warto zajrzeć na stronę nasz.orange.pl bo tam również trwa dyskusja na ten temat. Tutaj jest link (wiem, że nieco długi) https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/BRAK-VoWiFi-iPhone-WiFi-Calling-a-dodatkowa-karta-SIM/m-p/25800 Nie wykluczam, że w przyszłości pojawią się rozwiązania, które obchodzą to ograniczenie na poziomie systemowym… ale nie wiem kiedy to nastąpi.

          Odpowiedz
    Doradca
    Doradca 16:21 29-03-2017

    Hmm a moze jest tak napisane z jakiegos powodu i faktycznie nalezy skontaktowac sie z infolinia operatora? Moze masz jakies niestandardowe ustawienia na koncie? Skoro taka informacja sie wyswietla, zadzwon i wyjasnij

    Odpowiedz
Pathfinder
Pathfinder 01:28 29-03-2017

Jestem zawiedziony brakiem wsparcia VoWiFi dla 5s. To była jedyna i ostatnia nadzieja na możliwość rozmów w budynku w Orange. Szkoda, szkoda… Dobrze, że do końca umowy coraz bliżej.

Odpowiedz
Pathfinder
Pathfinder 03:28 29-03-2017

Jestem zawiedziony brakiem wsparcia VoWiFi dla 5s. To była jedyna i ostatnia nadzieja na możliwość rozmów w budynku w Orange. Szkoda, szkoda… Dobrze, że do końca umowy coraz bliżej.

Odpowiedz
Piotr
Piotr 17:05 29-03-2017

Na waszej stronie http://www.orange.pl/kid,4002400661,id,4004890470,article.html można znaleźć informacje, że VoLTE działa na Samsungach A3 (2017) i A5 (2017). To już tak oficjalnie czy ktoś pospieszył się z opisem? 😉

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 12:31 30-03-2017

    Tak to prawda, obydwa modele obsługują u nas VoLTE.
    I przepraszam, wszystkich którzy poczuli się urażeni faktem, że wykasowałem wpis, w którym pisałem, że jest inaczej. Pomyliłem się. Zdarza się każdemu.

    Odpowiedz
Moto
Moto 17:23 29-03-2017

Dlaczego telefony Lenovo/Motorola z serii Moto oraz Nexus które mają najnowszego androida oraz wsparce dla WiFi calling nie mają możliwości uruchomienia tej usługi? Wszystko jest na miejscu, brakuje tylko „klik” po stronie Orange.

Odpowiedz
MotoG
MotoG 17:35 29-03-2017

Kiedy włączycie na kartach SIM możliwość włączenia WiFi Calling dla Androidów 7 ale dla telefonów z „golasem” takich jak Lenovo/Motorola Moto, Motorola Nexus itp.?

To jest już w oprogramowaniu tylko jest niedostępne bo ktoś nie przełączył pstryczka.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 17:53 29-03-2017

    Niestety nie ma żadnego magicznego „pstryczka”, który odpala VoLTE/WiFi Calling. Jest żmudna, ciężka praca zespołu inżynierów. Zresztą proces uruchomiania VoLTE opisałem we wpisie bogowym. Link do niego jest w tekście, ale podrzucam go raz jeszcze: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/volte-od-zaplecza-czyli-kolejny-tekst-z-cyklu-siec-szkieletowa/ Wpis jest długi bo i sam proces trwa.

    Odpowiedz
      MotoG
      MotoG 18:29 29-03-2017

      Przecież w przypadku Androida i np. Nexusa lub Moto nie trzeba nic uzgadniać bo jest to w telefonach dostępne natywnie. Opcja dla Orange nie jest dostępna bo Wasza infrastruktura na to nie pozwala.

      Za stronę google:
      You can use Wi-Fi calling without a service on some carriers, but you’ll need to turn it on.

      Open the Phone app on your device phone.
      Tap More More and then Settings.
      Tap Calls.
      Tap Wi-Fi calling on. If you don’t see this option, it’s because your carrier doesn’t support this feature.

      i potwierdzam, na karcie z Kanady działa (wkładam karę i się pokazuje ta opcja, wkładam kartę orange i opcja znika)

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 17:57 29-03-2017

    Sprawdzę i dam znać.

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:06 29-03-2017

    Co do HD Voice z Play niestety odpowiedź mam niezmienną – to musi być wspólna praca dwóch operatorów by to zadziałało. A jeżeli chodzi o przeskakiwanie podczas transmisji danych z 3G na 4G, to przyznaję, pracujemy nad tym (a ja zbyt szybko obwieściłem sukces). Faktycznie już wszystko funkcjonuje po zakończeniu rozmowy, lecz nad powrotem do 4G w czasie trwającej transmisji pracujemy.

    Odpowiedz
      Portek
      Portek 19:38 29-03-2017

      A kiedy można się spodziewać wprowadzenia? W ciągu pół roku chociaż? 🙂

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:10 29-03-2017

    Schodzi z pakietu minut (jak masz no-limit… to masz no limit 😉 )

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:14 29-03-2017

    Jedyne co mi pozostaje to przeprosić za całą sytuację.

    Odpowiedz
      gość98
      gość98 20:34 29-03-2017

      Wiele osób rezygnuje z Państwa usług ze względów zachowania konsultantów. Nie wiem czy takie zachowania związane są z brakiem życzliwości tych osób? Trudno mi powiedzieć. Mam u Państwa różne usługi, ale z czymś takim się spotkałem pierwszy raz od dłuższego czasu – miałem chyba pecha. Umowa rodzicom kończy się w połowie maja. Zobaczę czy zostawię numer u Państwa czy przeniosę gdzie indziej. Pozdrawiam

      Odpowiedz
      escapers
      escapers 20:46 29-03-2017

      Dzięki za odpowiedź. Ale to tylko minuty schodzą, które są bez limitu, a nie pakiet danych – jak mam np. 10GB to połączenia VoLTE zjadają coś z tego? 🙂

      Odpowiedz
Piotr
Piotr 19:05 29-03-2017

Na waszej stronie http://www.orange.pl/kid,4002400661,id,4004890470,article.html można znaleźć informacje, że VoLTE działa na Samsungach A3 (2017) i A5 (2017). To już tak oficjalnie czy ktoś pospieszył się z opisem? 😉

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 14:31 30-03-2017

    Tak to prawda, obydwa modele obsługują u nas VoLTE.
    I przepraszam, wszystkich którzy poczuli się urażeni faktem, że wykasowałem wpis, w którym pisałem, że jest inaczej. Pomyliłem się. Zdarza się każdemu.

    Odpowiedz
Moto
Moto 19:23 29-03-2017

Dlaczego telefony Lenovo/Motorola z serii Moto oraz Nexus które mają najnowszego androida oraz wsparce dla WiFi calling nie mają możliwości uruchomienia tej usługi? Wszystko jest na miejscu, brakuje tylko „klik” po stronie Orange.

Odpowiedz
MotoG
MotoG 19:35 29-03-2017

Kiedy włączycie na kartach SIM możliwość włączenia WiFi Calling dla Androidów 7 ale dla telefonów z „golasem” takich jak Lenovo/Motorola Moto, Motorola Nexus itp.?

To jest już w oprogramowaniu tylko jest niedostępne bo ktoś nie przełączył pstryczka.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 19:53 29-03-2017

    Niestety nie ma żadnego magicznego „pstryczka”, który odpala VoLTE/WiFi Calling. Jest żmudna, ciężka praca zespołu inżynierów. Zresztą proces uruchomiania VoLTE opisałem we wpisie bogowym. Link do niego jest w tekście, ale podrzucam go raz jeszcze: http://biuroprasowe.orange.pl/blog/volte-od-zaplecza-czyli-kolejny-tekst-z-cyklu-siec-szkieletowa/ Wpis jest długi bo i sam proces trwa.

    Odpowiedz
      MotoG
      MotoG 20:29 29-03-2017

      Przecież w przypadku Androida i np. Nexusa lub Moto nie trzeba nic uzgadniać bo jest to w telefonach dostępne natywnie. Opcja dla Orange nie jest dostępna bo Wasza infrastruktura na to nie pozwala.

      Za stronę google:
      You can use Wi-Fi calling without a service on some carriers, but you’ll need to turn it on.

      Open the Phone app on your device phone.
      Tap More More and then Settings.
      Tap Calls.
      Tap Wi-Fi calling on. If you don’t see this option, it’s because your carrier doesn’t support this feature.

      i potwierdzam, na karcie z Kanady działa (wkładam karę i się pokazuje ta opcja, wkładam kartę orange i opcja znika)

      Odpowiedz
kylo32
kylo32 07:27 12-04-2017

Kiedy planowane jest wdrożenie wysyłania / odbierania SMS przez WiFi?

Odpowiedz
kylo32
kylo32 09:27 12-04-2017

Kiedy planowane jest wdrożenie wysyłania / odbierania SMS przez WiFi?

Odpowiedz
DarekWa
DarekWa 22:50 27-01-2018

czy wiadomo coś o wifi calling na iphone 5s?

Odpowiedz
DarekWa
DarekWa 23:50 27-01-2018

czy wiadomo coś o wifi calling na iphone 5s?

Odpowiedz
Renata
Renata 15:22 26-03-2020

Panie Piotrze temat widzę stary ale dla mnie nowy problem. Usługa nie działa już na drugim telefonie który mam. pIerwotnie nie działała na Iphone X, od kilku dni mam Iphone 11 pro max i wi-fi calling również na nim nie działa. Konsultanci Orange twierdzą że już wszystko po ich stronie zrobili. Apple twierdzi to samo. A usługa dalej nie działa. Czy jest Pan w tej sytuacji jakoś pomóc?

Odpowiedz
Renata
Renata 16:22 26-03-2020

Panie Piotrze temat widzę stary ale dla mnie nowy problem. Usługa nie działa już na drugim telefonie który mam. pIerwotnie nie działała na Iphone X, od kilku dni mam Iphone 11 pro max i wi-fi calling również na nim nie działa. Konsultanci Orange twierdzą że już wszystko po ich stronie zrobili. Apple twierdzi to samo. A usługa dalej nie działa. Czy jest Pan w tej sytuacji jakoś pomóc?

Odpowiedz
Piotr
Piotr 19:24 29-03-2017

Może Pan uchylić rąbka tajemnicy co to za modele? I pracujecie obecnie tylko nad Samsungami czy inne marki też?

Odpowiedz
Piotr
Piotr 21:24 29-03-2017

Może Pan uchylić rąbka tajemnicy co to za modele? I pracujecie obecnie tylko nad Samsungami czy inne marki też?

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

W trzy lata podłączymy do światłowodu ponad 4,5 tys. szkół – wideo

Piotr Domański Piotr Domański
27 marca 2017
W trzy lata podłączymy do światłowodu ponad 4,5 tys. szkół – wideo

Zaangażowaliśmy się w stworzenie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. W miniony czwartek podpisaliśmy w tej sprawie porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji. Zadeklarowaliśmy w nim, że w 3 lata podłączymy do szybkiego internetu światłowodowego ponad 4,5 tys. szkół w całym kraju. To bardzo dużo. Dla porównania w OSE ma znaleźć się trochę ponad 30 tys. szkół. Ich podłączenie do światłowodów jest naturalnym przedłużeniem naszych inwestycji. Przypomnę, że w jego zasięgu do końca 2018 r ma znaleźć się co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce. Zapraszam Was do obejrzenia reportażu z konferencji, która towarzyszyła podpisaniu porozumienia. Zobaczycie też, jak wiele korzystają dzieciaki uczestnicząc w projekcie #SuperKoderzy, który realizuje Fundacja Orange.

Komentarze


Odpowiedzialny biznes

O wpływie Orange Polska

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
24 marca 2017
O wpływie Orange Polska

Wojtek Jabczyński

Stwierdzenie, że każda firma, nawet najmniejsza wpływa na swoje otoczenie, to truizm. Przypuszczam, że im większa, tym owe oddziaływanie silniejsze. Jednak trudno to określić, gdyż większość firm swojego wpływu społecznego nie mierzy. Domyślam się dlaczego – to bardzo trudne zadanie. Przekonaliśmy się o tym, gdy po raz pierwszy przygotowaliśmy raport wpływu Orange Polska. Oszacowano w nim między innymi wpływ naszej działalności na PKB Polski (5,3% wzrost w latach 2004 – 2015 dzięki internetowi od Orange Polska), rozwój lokalnych społeczności, czy rozwój firm i nowe miejsca pracy u dostawców dzięki zamówieniom Orange Polska.

Podpisanie porozumienia między Ministerstwem Cyfryzacji i Orange Polska w sprawie podłączenia 4,5 tys. szkół do światłowodu od Orange. Na zdjęciu: Anna Streżyńska - Minister Cyfryzacji, Stéphane Richard - CEO Grupy Orange i Jean-François Fallacher – prezes zarządu Orange Polska

To jak myślimy o naszym wpływie pokaże na przykładzie porozumienia, które wczoraj podpisaliśmy z Ministerstwem Cyfryzacji. Zadeklarowaliśmy, że w 3 lata podłączymy ponad 4500 szkół, czyli prawie 15% wszystkich szkół w Polsce do światłowodu. Zapłacimy za to z własnych środków. Jest to jednak dla nas naturalne przedłużenie inwestycji w światłowody – tak by służyły również najmłodszym. A przepustowość liczona w setkach Mb/s daje dostęp do ciekawszych lekcji (wyobraźcie sobie lekcję prowadzoną dla tysięcy szkół prosto z Centrum Nauki Kopernik), a także wsparcie dla nauczycieli.

Dlaczego zaczęliśmy mówić o mierzeniu naszego wpływu, skąd wzięła się ta koncepcja? Posłuchajcie mojego szefa, Konrada Ciesiołkiewicza, dyrektora Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska. Moim zdaniem warto, bo pokazuje to szerszy kontekst myślenia o biznesie.

Gdybyście chcieli dowiedzieć się więcej o naszym wpływie zajrzyjcie do naszego Raportu Wpływu Społecznego.

A więcej dyskusji o wpływie na tegorocznym Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie www.kongresprofesjonalistow.pl

Komentarze

Scroll to Top