Bezpieczeństwo

Źli ludzie podszywają się pod nas!

Michał Rosiak Michał Rosiak
12 czerwca 2014
Źli ludzie podszywają się pod nas!

Dziś wpis poniekąd alarmowy. Zdarzyło się Wam ostatnio dostać dziwnego maila, sugerującego, że dostaliście właśnie MMSa? Jak możecie się domyślić - to pułapka.

Koledzy z CERT Orange Polska ostatnio odnotowali znaczący wzrost sygnałów o dziwnej wiadomości e-mail, trafiającej m.in. (choć nie wyłącznie) do Klientów Orange Polska. Przychodzą one rzekomo z adresów w domenie mms.orange.pl (np. info@mms.orange.pl) - oczywiście adres jest zespoofowany (tu więcej informacji). Temat i treść wiadomości, zgodnie z regułami socjotechniki, sugerują, że w załączniku znajdziemy przeznaczony dla  nas obrazek, wysłany z telefonu komorkowego. Załącznik formacie ZIP (o nazwie np.  obraz_07624.jpeg.zip) nie jest zdjęciem, lecz "zapluskwionym" archiwum ZIP, które po kliknięciu będzie próbowało zainstalować na naszym komputerze złośliwe oprogramowanie.

Oczywiście jak możecie się domyślać, Orange Polska nie ma z tą korespondencją nic wspólnego, nie została ona także wysłana z naszych serwerów.

Pamiętajcie - jeśli dostajecie dziwny mail, którego absolutnie nie oczekiwaliście, na dodatek z załącznikiem: nie odpowiadajcie, nie klikajcie w linki, nie otwierajcie załączników (i pamiętajcie, że np. Outlook ma funkcję podglądu, bez otwierania pliku - to wystarczy do zarażenia). No i jeśli dostaniecie taką wiadomość, nie zaszkodzi przysłać ją na adres cert.opl [MAŁPA] orange.com. Być może dostarczycie nam informację o nowym ataku i dzięki Wam ostrzeżemy innych internautów?

d242f2ce64c0496768761c1edb8e87580af

 


Odpowiedzialny biznes

Znajdź swój rytm pomagania!

Monika Kulik Monika Kulik
11 czerwca 2014
Znajdź swój rytm pomagania!

W czasie Orange Warsaw Festival możecie nie tylko się bawić, ale także połączyć dobrą zabawę z pomaganiem.

Zapraszamy do stoiska naszej Fundacji, gdzie będziecie mogli zatańczyć w charytatywnym silent disco. Za każdą 1 minutę tańca  Fundacja Orange przekaże 2 zł na rzecz dzieci w szpitalach. Im więcej minut wytańczymy, tym więcej szpitali otrzyma wsparcie dla najmłodszych pacjentów.

W wyniku akcji ufundujemy multimedialne stanowiska edukacyjne, które służą do nauki i zabawy i sprawiają, że pobyt na oddziale jest bardziej przyjazny i kolorowy. Na tych stanowiskach zainstalowane są wyselekcjonowane aplikacje i gry, które ćwiczą pamięć, koncentrację, spostrzegawczość i rozwijają wyobraźnię dzieci. Projekt ten nazwaliśmy Edukacyjne Wyspy Orange.

Wytańczone minuty w akcji #rytmpomagania będziemy sumować na bieżąco i prezentować na ekranie. Uczestnicy będą mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w specjalnej budce foto i podzielić się tą pamiątka na Facebooku.

#Rytmpomagania to kolejna akcja naszej Fundacji w ramach  OWF. Rok temu uczestnicy przebiegli na bieżniach 751 km na rzecz chorych dzieci, dwa lata temu przejechali na rowerkach 1760 km, aby wesprzeć maluchy z wadą słuchu. W tym roku potańczymy.

Już nie możemy się doczekać ;)

Tanecznym krokiem zapraszamy Was więc do namiotu Fundacji Orange w strefie Orange na promenadzie stadionu (blisko Bramy nr 1 i sektorów G21 - G 23). Do zobaczenia!

aa12c3c4a54d28400f53fd975a5d2ea30b8


Odpowiedzialny biznes

Poligloci w polskim przemyśle kablowym..

Joanna Bieniek Joanna Bieniek
11 czerwca 2014
Poligloci w polskim przemyśle kablowym..

Dziś o dość wyjątkowym projekcie, który zrealizowaliśmy w ciekawej firmie - TELE-FONIKA Kable S.A. Grubo ponad rok temu dyskutowaliśmy tu o nowych trendach w świecie Contact Center. Okazuje się, że (w pewnym stopniu) te trendy udało nam się wprowadzić w rzeczywistość w Contact Center trzeciego w Europie producenta kabli i przewodów.

TELE-FONIKA Kable S.A. to firma ze 100% polskim kapitałem, która ma w swoim asortymencie aż ponad 25 tys. typów kabli:) Co to oznacza? Na pewno - że ma wielu klientów z różnych stron świata mówiących w różnych językach. A dokładnie – oferta firmy znajduje zainteresowanie aż w 80 krajach. Jak to pogodzić z faktem, że cała obsługa handlowa zlokalizowana jest w Polsce, a konkretnie – w Katowicach? Odpowiedzią jest sprawne Contact Center zbudowane jako pierwsze w Polsce na systemie CIC 4.0 (Customer Interaction Center 4.0).

System ten potrafi automatycznie rozpoznać kraj osoby dzwoniącej. Następnie przekierowuje rozmowę do handlowca posługującego się biegle danym językiem. Trzeba więc przyznać, że katowiccy handlowcy to nie tylko specjaliści w branży kablowej, ale też prawdziwi poligloci:) System gwarantuje także zestawienie połączeń międzynarodowych w taki sposób, aby klient miał wrażenie, że rozmawia z handlowcem na miejscu. Z perspektywy technicznej wygląda to tak, że TELE-FONIKA Kable S.A. korzysta z bezpośredniego połączenia do Orange Polska za pomocą sieci IP VPN, a także z połączenia do francuskiego systemu OBS. Więcej o projekcie tu. Jak Wam się podoba pomysł na takie Contact Center?

Scroll to Top